Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
Kiva oli tuo joulukalenteriarvonta!
Muistan, että siinä kohua herättäneessä köyhä- postauksessa mainitsi, että maksaa asuntolainaa ja Ahvenanmaan asunto vuokra-asunto, mutta voi olla, että muistan väärin.
Minä en tykkää uudesta hiusväristä, nyt S. näyttää ihan keinotekoiselta tusinablondilta ja luulin itse asiassa pitkään, ettei hän värjää hiuksia ollenkaa, kun se aiempi väri oli niin luonnollisen oloinen. :) Taidan olla yksin mielipiteeni kanssa. ;)
Tuo uusi sävy sopii mun mielestä myös todella hyvin Sannille! Paljon paremmin kuin se lämmin keltainen sävy, joka hänellä on ollut.
Hyvin bloggaamisella tienaa, jos on omistusasunto asuntolainalla, vuokra-asunto ja vielä matkustelee ympäri maailmaa vuosittain. Mulla työssäkäyvällä on vaan vuokra-asunto ja varaa ehkä yhteen Turkin 200e äkkilähtöön per vuosi. Ärsyttää se köyhä postaus vieläkin kun Sanni ei selvästikkään ole köyhä eikä köyhistä oloista (mm kuva San Franciscosta lapsena, joo me käytiin Ähtärin eläinpuistossa kerran lapsena...)
Hiusväristä nyt ei voi sanoa mitään kun vain lähikuvia, ottaisi kauempaa reuhkastaan kuvan niin voisi sanoakin jotain.
Sanni asuu Tampereella omistusasunnossa miehen kanssa (uuden postauksen kuvat sieltä). Maarianhaminan asunto on vuokra-asunto, jota Sanni myös vuokraa eteenpäin airbnb-periaatteella. Blogista löytyy nämä tiedot.
Sannin mies on hyvätuloinen blogin perusteella eikä asuntolainaa tarvitse ottaa 50:50- suhteessa. Ahvenanmaan kämppä ei ehkä ole kovin kallis (en tiedä hintatasoa, mutta ainakin oli aika pieni) ja siitä saa jotain tuottoakin, jos vuokraa sitä eteenpäin. Matkustelua harrastaa aika minibudjetilla, vaikkakaan se ei tietenkään ole ilmaista.
Siitä olen samaa mieltä, ettei Sanni minusta vaikuta olevan köyhä. Ehkä vertaa omia tulojaan miehen ja tämän tuttavien tulotasoon ja siksi kokee olevansa köyhä, vaikka ei esim. muihin suomalaisiin verrattuna olekaan vaan ihan keskituloinen. Samanlaista priorisointia elämä on keskituloisellakin ja pitää päättää mihin panostaa ja missä säästää; tämä ei siis vielä ole köyhyyttä, jota Suomeen mahtuu myös!
Voihan verotiedot katsoa, jos kiinnostaa. Minua ei niin paljon. :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 14:17"]
Hyvin bloggaamisella tienaa, jos on omistusasunto asuntolainalla, vuokra-asunto ja vielä matkustelee ympäri maailmaa vuosittain. Mulla työssäkäyvällä on vaan vuokra-asunto ja varaa ehkä yhteen Turkin 200e äkkilähtöön per vuosi. Ärsyttää se köyhä postaus vieläkin kun Sanni ei selvästikkään ole köyhä eikä köyhistä oloista (mm kuva San Franciscosta lapsena, joo me käytiin Ähtärin eläinpuistossa kerran lapsena...)
Hiusväristä nyt ei voi sanoa mitään kun vain lähikuvia, ottaisi kauempaa reuhkastaan kuvan niin voisi sanoakin jotain.
[/quote]
Pitkäänpä jaksat olla ärsyyntynyt ja katkera, kun Sannin köyhyydestä kertova postaus on yli kahden vuoden takaa. Köyhästä voi tulla keskituloinen ja paremminkin tienaava, Sannin vaatimattoman elämäntyylin huomioon ottaen ei ole mitenkään ihmeellistä, että hän voi välillä matkustaa ja syödä kalliissa ravintoloissa.
Minusta raskaus ei ole syy olla lähtemättä reissuun. Tuttava joogasi kuukauden Intiassa ollessaan 5-6 kk:lla raskaana. Hyvin meni.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:06"]Mua ärsyttää, että kun vähän joka postaus sisältää valituksen jostakin asiasta, ja kun siihen tulee sitten kommenteissa oikeasti hyviä ja toimivia neuvoja ja ehdotuksia ratkaisuksi, niin ei - mikään ei käy. Tästä toiminnasta nimenomaan tulee se tosi ylimielinen ja negatiivinen kuva.[/quote]
Mä en ole säännöllinen lukija, mutta just tänään luin blogia kun etsin kosmetiikkavinkkejä. Mulle ei tullut ollenkaan tällaista kuvaa, tosin en nyt jokaisesta postauksesta kommentteja lukenut. Päinvastoin kuitenkin, mun mielestä Sanni useassa postaksessa nimenomaan kiitteli hyvistä neuvoista ja kannustuksesta, se kuntosali-ketutus vaikka yhtenä esimerkkinä. Mä ainakin otin ne valitukset sillä tavalla, ettei Sanni ole yleensä niin tosissaan niitten kanssa, vaan haluaa vaan kertoa fiiliksistään rehellisesti, muttei siis sen takia että kaipaisi neuvoja tai ohjeita, vaan lähinnä sympatiaa jos mitään. En tiedä olenko sitten jotenkin itsekin perusnegatiivinen, mutta en mä ainakaan huomannut että Sanni koko ajan valittaisi ja jättäisi lukijoiden kommentit huomioimatta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 11:53"]
Ennen kaikkea Sannista on välittynyt sydämellinen, avoin ja aito kuva.
[/quote]
Kaipaisin sinulta ehkä vähän perusteluja. Itse en kyllä ole tätä kuvaa saanut tuolla negailulla...
[/quote]
Samoin. Millä negailulla? Mun mielestä bloggaaja vaikuttaa ihan mukavalta ja sydämelliseltä tyypiltä, joka vain tuo fiiliksiään esiin blogissa ehkä normaalibloggaajaa enemmän. Blogit on nykyisin sellaista kiiltokuvaa mutta kyllä mä ainakin mieluummin luen ns. tavallisesta elämästä, niin positiivista kuin negatiivista. Tästä bloggaajasta en ole saanut erityisen negatiivista kuvaa.
Aika jännä toi postaus näistä 38 asteisella vedellä poispeseytyvistä ripsiväreistä, sanoi huuhdelleensa silmiään mahdollisimman kuumalla vedellä mutta ripsari ei vaan irronnut, ööh, 38 astettahan on suht viileää vettä, ei kuumaa :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:34"]
Aika jännä toi postaus näistä 38 asteisella vedellä poispeseytyvistä ripsiväreistä, sanoi huuhdelleensa silmiään mahdollisimman kuumalla vedellä mutta ripsari ei vaan irronnut, ööh, 38 astettahan on suht viileää vettä, ei kuumaa :D
[/quote]
wut? kyllä 38 astetta tuntuu aika kuumalta.
Tykkään todella paljon Sannin kosmetiikkapostauksista, minusta tuntuu että kukaan muu kauneusbloggaaja ei paneudu testaamiinsa tuotteisiin samalla intohimolla ja asiantuntemuksella.
Muita kuin kauneustuotteita käsittelevät postaukset skippaan kuitenkin suosiolla, ja pari kuukautta blogia seurattuani on tekstien kautta alkanut välittyä sellainen tunne että Sanni olisi ihmisenä jotenkin... iloton. Raskas.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:53"]
ja pari kuukautta blogia seurattuani on tekstien kautta alkanut välittyä sellainen tunne että Sanni olisi ihmisenä jotenkin... iloton. Raskas.
[/quote]
Ei se ollut sellainen ennen karppausta, sen jälkeen, kun se aloitti karppauksen siitä tuli tuollainen.
Karppaus vie kyllä mehut kenestä vaan vuosien varrella, ja ajattele, että sanni yrittää vielä käydä melkein päivittäin salilla ilman hiilareita, kumma, että se ei ole tuon ilottomampi.
Joten ihan ymmärrettävää tuo sen ilottomuus, mulla yksikin vähähiilarinen päivä saa mielialan alas (liikun paljon), ja yksi karppauksen tutkituista sivuvaikutuksista on huonompi mieliala (vähät hiilarit vähentävät serotoniinia).
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:44"]
Näin köyhänä (opiskelija, tulot kuussa n. 500€) vituttaa tuo Sannin itsensä alentaminen. Minä olen tänäänkin aina samalla tavalla pukeutunut kuin hän kuvissaan (farkut ja trikoopaita), mutta enpä ole ajatellut tyyliäni rönttätyylinä tai homssuisena. Olen luullut olevani ihan tavallinen opiskelija arkivaatteissa. Nyt sitä taas miettii, että pidetäänkö tätä kamalan näköisenä, jos kerran kauneusbloggaajan pitää tehdä vastaavasta tyylittömyydestä postaus. Näillä mennään, siitä huolimatta. Sanni voi häpeillä itseään rapujuhlilla, minä en ajatellut aloittaa vastaavaa angstailua. Ja klassikkosana kateus mainittu taas blogissa. Hyvä nainen, tee itsellesi jotain! Miten ihminen voi olla noin onneton nahoissaan? Tuollainen tyytymättömyys ei muutu rahkadieetillä mihinkään. Hän ei tule koskaan olemaan kyllin laiha tai täydellinen itselleen. Ikävää katsoa toisen sairastamista blogissa. Pitäisi lopettaa lukeminen kokonaan.
[/quote]
Minäkin pukeudun ihan tavallisiin vaatteisiin a la H&M/ Lindex ja farkut ja jokin nätti paita on minunkin arkivaatteet. Jotenkin tulee mieleen, että pukeutuvatko Sannin tuttavapiiri tai mies sitten niihin kalliimpiin merkkivaatteisiin ja siksi Sanni kokee painetta kalliimpiin kuteisiin. Minusta Sannin nykyinen vaatetyyli on ihan perussiistiä pukeutumista enkä näe sitä rönttäisenä. Vähän itsekin yllätyin, miten paljon Sanni jatkuvasti vertaa itseään johonkin näkymättömään naisideaaliin: onko tarpeeksi terveellinen ruokavalio, tarpeeksi hienot kuteet tai tarpeeksi matkakokemuksia jne.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:16"]
Kauneus on katsojan silmissä. Sannin tapauksessa kauneus on Photoshopin tuottamaa. Yleisesti tunnettu asia on, että Phoshoppia on käytetty useissa hänestä otetuissa kuvissa, lopputulosta parantelemaan. Tämä todellakin puoltaa sitä, että kyseisellä tyttösellä on itsetunnon kanssa vakavia ongelmia.
[/quote]
Jos kiinnostaa muuten nähdä se miltä Sanni oikeasti näyttää, niin kaksi realistista kuvaa oli charming nails -blogissa jokin aika sitten kun esiintyi yhdessä postauksessa. Sannin omassa blogissa usein kasvokuvia naama peruslukemilla tai korkeintaan vienolla hymyllä varustettuna - charming nails blogissa normaali, tervehenkinen kuva jossa hymyilee niin, että rypyt näkyvät ja selvästi. Tuollaisia kuvia ei ole koskaan näkynyt Sannin omassa blogissa.
Blogit ovat vain tapa luoda se bloggaajan oma, keinotekoinen todellisuus siitä millaiselta haluaa näyttää ja miten itsensä rakentaa sosiaalisesti muille nähtäväksi. Se meikkisiloteltu kuva on kaukana reaalitodellisuudesta.
[/quote]
Laitatoko linkin tähän postaukseen.
Sannihan ei blogissaan juurikaan julkaise sellaisia postauksia, jotka poikkeavat hänen tuotteista antamistaan mielipiteistä. Nämä vastakkaiset mielipiteet eivät läpäise puolijumalabloggaan "hyväksyntää". Netin hienoutena on se, että se on antanut mahdollisuuden kaikenkarvaisille bloggaajille käyttää sitä neuroosiensa ja narsismin aiheuttaman ahdistuksen purkukanavana.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:48"]Ostolakossa-blogin jäi aikoinaan pois siitä syystä, että Virve jatkuvasti dissasi allergikoiksi itseään mainitsevia asiakkaita, vaikka allergiatesteissä ei oltu käyty. Kovin moni tuskin jaksaa myyjän mieliksi käydä testauttamassa itseään. Minusta siinä jupakassa huokui se että kun myyjän koulutuksella ajattelee tietävänsä terveydenhuoltoon kuuluvista asioista niin metsään mennään. Kosmetiikan eri raaka-aineiden käytön yhteisvaikutus voi myös altistaa erilaisilla ihoreaktioille, koska juuri yhteisvaikutuksia ei ole kovin tarkkaan tutkittu vaikka syytä olisi.
[/quote]
Ai se kirjoitteli tuollaista enemmänkin? Itse lopetin muutama vuosi sitten lukemisen, kun postauksessa haukkui asiakasta joka oli saanut reaktion jostain voiteesta, tyyliin "ei tuotevika vaan ihmisvika!"
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:16"]
Kauneus on katsojan silmissä. Sannin tapauksessa kauneus on Photoshopin tuottamaa. Yleisesti tunnettu asia on, että Phoshoppia on käytetty useissa hänestä otetuissa kuvissa, lopputulosta parantelemaan. Tämä todellakin puoltaa sitä, että kyseisellä tyttösellä on itsetunnon kanssa vakavia ongelmia.
[/quote]
Jos kiinnostaa muuten nähdä se miltä Sanni oikeasti näyttää, niin kaksi realistista kuvaa oli charming nails -blogissa jokin aika sitten kun esiintyi yhdessä postauksessa. Sannin omassa blogissa usein kasvokuvia naama peruslukemilla tai korkeintaan vienolla hymyllä varustettuna - charming nails blogissa normaali, tervehenkinen kuva jossa hymyilee niin, että rypyt näkyvät ja selvästi. Tuollaisia kuvia ei ole koskaan näkynyt Sannin omassa blogissa.
Blogit ovat vain tapa luoda se bloggaajan oma, keinotekoinen todellisuus siitä millaiselta haluaa näyttää ja miten itsensä rakentaa sosiaalisesti muille nähtäväksi. Se meikkisiloteltu kuva on kaukana reaalitodellisuudesta.
[/quote]
Laitatoko linkin tähän postaukseen.
[/quote]
Googlaa vaan charming nails sanni, niin kaksi ensimmäistä kuvaa.
Tietysti tuo on mielipideasia, että mistä pitää ja millaista kuvaa itsestään muille antaa, mutta nykyisin pidän juuri tuollaisista luonnollisista, ihmisen persoonaa näyttävistä kuvista. Siksi kai olen entistä enemmän lukenut blogeja, jossa keskitytään asioihin eikä vain pintaan enää.
Sanni lakkasi julkaisemasta tiettyjen ihmisten kommentteja. Jo se kertoo, ettei hän kestä kritisointia, tai edes eri mielipiteitä. Sanni kompastuu lähes jokaisen blogin pitäjän perusvikaan: jos lukijat on eri mieltä kirjoittajan kanssa, niin heti aletaan huudella, että ei tarvitse lukea mun blogia, mun blogi mun säännöt jne. Lukijoilta odotetaan ilmiselvästi komppausta kirjoittajan omille ajatuksille sekä ihailua ja kanustusta. Ei niissä mitään pahaa ole, mutta silloin on, kun ei kestetä kritiikkiä ja kieltäydytään vastaanottamasta ja tässä tapauksessa julkaisemasta sitä.
Huomattu on kans tuo kontrolloimisen tarve. Ehkä ihmisillä, jotka hakee koko ajan hyväksyntää, vaikka täysin vierailtakin, on jollain lailla puutteellinen itsetunto. Kuten silmälasien ja mekkojen osto.. niihinkin pyydettiin lukijoilta apua! Karkkipäivässä Sanni on usein minä, minä, minä ja yksi pieni näppy tai pieni ryppy on hirvitys. Välillä postaukset on tosi inspiroivia ja mukavia, sitten taas tulee ruikutuspostaus, eikä lukija ymmärrä ollenkaan, miksi joku edes pystyy masentumaan niin mitättömistä asioista kuin hädin tuskin silmin havaittava finni.
Ehkä lapsettomien päälle kolmikymppisten kosmetiikkafriikkien elämä on tällai samanikäiselle perheelliselle väärää luettavaa. Joskus tulee mieleen, että lapsettomat ihmiset on kyllä ihan oma rotunsa. Niin itsekeskeiseltä ja omaan napaan tuijottamiselta niiden elämäntyyli perheellisestä tuntuu. Kertokaas jotain hyviä ja järkevämpiä blogeja!! =)