Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 08:38"]
Satasella rajauskyniä, vaikka koti on täynnä meikkejä ja sitten tehdään erillinen postaus, kun lounas maksoikin 30 e ja joka välissä valitetaan rahasta ja lasketaan miten selviäisi edullisimmin. Tietenkin meikit on hänelle harrastus, mutta ehkä olisi kannattanut vähän enemmän säästää reissua varten etukäteen tai lainata mieheltä.
[/quote]
Uudet meikithän on tällaiselle kosmetiikkabloggaajalle harrastuksen lisäksi myös työvälineitä: niiden avulla bloggaaja saa materiaalia ja inspiraatioita blogipostauksiin.
Oon muuten miettinyt aiemminkin jo, että voikohan blogeilla itsensä elättävät kosmetiikkabloggaajat laittaa kaikki kosmetiikkaostokset tulonhankkimiskuluihin veroilmoitusta tehdessä?
[/quote]
Voihan ne laittaa, mutta eivät mene lävitse! :D Toki joku läppäri tai järkkäri liittyy ammatinharjoittamiseen, ja sellaisen hankkimisesta saa vähennyksiä.
[/quote]
Miksei menisi? Jos pääasiallinen tulonlähde on kosmetiikka/meikkiblogi, niin kyllähän silloin kosmetiikka on työväline. Ihan kuten ammattimeikkaajillakin (jotka ainakin saavat laitettua kosmetiikkaa tulonhankkimiskuluihin).
Outoa, jos kirjat Ahvenanmaalla ja kuitenkin asuu Tampereella käsittääkseni omistusasunnossa. Varmaan toki mahdollista, ei itsellä tulisi mieleenkään moinen. :)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 23:49"]
Satasella rajauskyniä, vaikka koti on täynnä meikkejä ja sitten tehdään erillinen postaus, kun lounas maksoikin 30 e ja joka välissä valitetaan rahasta ja lasketaan miten selviäisi edullisimmin. Tietenkin meikit on hänelle harrastus, mutta ehkä olisi kannattanut vähän enemmän säästää reissua varten etukäteen tai lainata mieheltä.
[/quote]
Uudet meikithän on tällaiselle kosmetiikkabloggaajalle harrastuksen lisäksi myös työvälineitä: niiden avulla bloggaaja saa materiaalia ja inspiraatioita blogipostauksiin.
Oon muuten miettinyt aiemminkin jo, että voikohan blogeilla itsensä elättävät kosmetiikkabloggaajat laittaa kaikki kosmetiikkaostokset tulonhankkimiskuluihin veroilmoitusta tehdessä?
[/quote]
Voihan ne laittaa, mutta eivät mene lävitse! :D Toki joku läppäri tai järkkäri liittyy ammatinharjoittamiseen, ja sellaisen hankkimisesta saa vähennyksiä.
[/quote]
Miksei menisi? Jos pääasiallinen tulonlähde on kosmetiikka/meikkiblogi, niin kyllähän silloin kosmetiikka on työväline. Ihan kuten ammattimeikkaajillakin (jotka ainakin saavat laitettua kosmetiikkaa tulonhankkimiskuluihin).
[/quote]
Samalla logiikalla lifestyle-bloggaaja voisi vähentää kaikki elämisensä kulut, koska bloggaa niistä kaikista. Ostaa auton ja vähentää kahden blogipostin jälkeen auton hinnan verotuksessa? :)
Meikkaajalle meikit ja siveltimet ovat työvälineitä, näyttelijä voi vähentää piilolinssit, liikanmaikka pillin ja bloggaaja läppärin. Jos kirjoittaa työkseen kirja-arvosteluja, ei silti saa vähentää verotuksessa vuoden aikana ostamiaan kirjoja - vaan sen läppärin. :D
Luin muutama vuosi sitten tätä blogia aktiivisesti. Enää en vain jaksa. Juuri tuo nipotus ja vouhotus, vaikuttaa tosi huumorintajuttomalta ihmiseltä. Sen todisti jo tuo vastine tähän nettikirjoitteluun. Tämänkin aiheen olisi voinut vaan ohittaa, tai keskittyä myös niihin lukuisiin positiivisiin kommentteihin. Nyt piti Sannin tehdä kokonainen postaus rahallisesta tilanteestaan. Junttimaista. Taisi kalikka kalahtaa, sitähän tuo vaan kertoo.
No, mutta ei ole siis enää blogi min mieleen. Elämässäkin nykyään vähän tärkeämpiä asioita, kun shampoo pullojen ainesosat.
Mä vähän ihmettelen että luottaa sokeasti johonkin hiilihydraattigrammoihin, jotka valmistaja on ilmoittanut, Onko koskaan tullut ajatelleeksi että ehkä se saattaa heittää gramman sinne tai tänne? Menisi varmaan maailma jos raiteiltaan, jos rahkan grammapitoisuudet heittelisivät ilmoitetusta. Ja vielä viikon yöpymiset 60e per yö tekee jo 420€. Toi Sveitsin reissu on tonnin luokkaa ainakin, vaikka mr olisikin maksanut muut yöpymiset. Sannilla on rahhoo, mutta tykkää köyhän imagosta, ehkä sillä saa enemmän sympatiaa. Mun mielestä fiksu bloggaaja ei kommentoi näitä nettikeskusteluja. Niinpä kalikka kalahti.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:21"]Nyt tapetilla tavarasta luopumisen vaikeus. Tuntuu koko elämä pyörivän oman navan ympärillä. Välillä tuntuu, että voisi olla tervettä mennä kodin ulkopuolelle "oikeisiin" töihin, kun blogi kuitenkin liittyy tavalla tai toisella omaan elämään; "näin minä syön", "näin minä matkustan", "näin minä meikkaan", "näin minä haalin tavaraa" jne. Kun arkisista asioista voi kirjoittaa blogiin, ottaa niistä kuvia ja pohdiskella ja analysoida niitä, on se vähän erilaista kuin vain tulla töistä kotiin, tehdä ruokaa, käydä harrastukissa, vaikka raivata yksi kaappi ja kävelylenkillä kiikuttaa vaatekassi lähimpään UFF:n tms. laatikkoon. Ja aamulla töihin tekemään töitä ja miettimään työasioita... [/quote] Tunnetko Sannin henkilökohtaisesti? Niin arvelinkin. Sinä tiedät hänen elämästään juuri sen, minkä hän päättää blogiin jakaa. Ja kun kyseessä on hänen henkilökohtainen bloginsa, on aika luonnollista että blogin aiheet käsittelevät Sannia itseään. Tässä valossa kommenttisi on minusta aika outo. Ja sen jälkiosan pointtia en kyllä valitettavasti ymmärtänyt alkuunkaan. Totta kai on erilaista kun arkisista asioista voi ottaa kuvia blogiin. Mutta miten se liittyy mihinkään?
[/quote]
Pointti on se, että kun elämässä on muutakin kuin ne omat arkiset jutut, niin tulee vähän suhteellisuudentajua kenties. Minusta Sanni itse asiassa jakaa aika paljon itsestään blogiin, monet asiat ovat aika henkilökohtaisiakin. Mutta kun työ on pitää blogia omasta elämästään niin siinäkin rajat saattaa vähän madaltua.
Minä en ikimaailmassa haluaisi pitää blogia itsestäni vaan valitsisin jonkun asia-aiheen tai harrastuksen ja pitäytyisin siinä. Arkiasiat voin kertoa kavereille enkä tarvitse niille suurempaa areenaa. Ja koska voin tehdä etätyötä halutessani niin kyllä se on ihanaa, kun se ei ole jokapäiväistä ja kun työtehtäväni eivät liity minuun- Varmaan Sanni on tyytyväinen tilanteeseensa, sitä en epäile.
[/quote]
Toiset tykkäävät lukea asiablogeja, toiset henkilökohtaisista asioista kirjoitettuja. Jos karkkipäivällä riittää lukijoita ja kirjoittaja on itse tyytyväinen, sinulla ei pitäisi olla asiaan nokan koputtamista.
[/quote]
Kyllä maailmaan mahtuu erilaiset mielipiteet ja preferenssit, myös ne nokan koputtamiset: kop kop. On vain inhimillistä jakaa mielipiteitä eri asioista, kuten nyt vaikka tästä blogista tai sitten vaikka ilmastonmuutoksesta. Jännä, miten kova paikka on joillekin se, ettei mielipiteet mene yksiin ja ihmiset kirjoittavat oman mielipiteensä.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:58"]
Alkuruuasta näkyy vain lautanen, joka periaatteessa voi sit tietty olla minkä kokoinen vaan.
[/quote]
Kyllähän se keitto siinä kuvassa lautasella köllöttää, eikä mikään tyhjä lautanen.
Musta Karkkipäivässä on jotenkin tosi ristiriitaista se et toisaalta annetaan se kuva, että halutaan olla asiantuntevia ja totuuspohjaisia, mutta monet jutut on kuitenkin aika pitkälti markkinointipuheiden toistoa. Tuntuu että bloggaajalla on nimenomaan monta sellasta "pyhää" aihetta, joiden kohdalla ei haluta ollenkaan ajatella, miten asiat oikeesti saattais olla, niinku vaikka ne hiilarit ja luonnonkosmetiikka jne. Kun lukee niitä kommentteja niin sielläkin näkyy usein just toi että hyviäkään neuvoja ei joskus millään haluta ottaa vastaan, ja saatetaan masentua tai loukkaantua kun jotkut käy siellä selittämässä asioita tarkemmin. Saahan sitä blogata mitä haluaa, mutta mulle ei noista asenteista tuu kovin fiksua tai asiantuntevaa kuvaa, ja se negatiivinen fiilis kyllästyttää. Musta se meininki on jotenki kaikkea muuta kuin avointa. Ei se nyt huonokaan blogi oo, mut en vaan ite oikein jaksa sitä.
Hyvän tilin niistä sitten tekisi.
Toivottavasti ei ole niin törkeä, että menisi valehtelemaan =)
Käsittääkseni Sanni on niin ääritunnollinen ihminen ettei varmasti postimaksuja omaan taskuun vedättäisi. Ja jonkun verran Suomen postin systeemejä tuntevana tiedän ettei tuollainen kaverin kautta ilmaiseksi lähettäminen olisi millään tavalla mahdollista, Ahvenanmaan postista en tiedä mutta epäilen että aika mahdotonta sieltäkin.
Kyllä postin työntekijät (jakajat tuskin?) Voivat lähettää ilmaiseksi tavaraa. Tuttuni ainakin lähetteli, en ole varma onko se sallittua mutta ainakin helposti mahdollista.
Öööörgh, näen vielä painajaisia noista Sannin kynsistä.
Mua kyllä häiritsis niin paljon jos mun jokaikinen kynsi olis ihan eripituinen, se on vaan minusta jotenkin niin epäsiistin näköistä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:21"]Nyt tapetilla tavarasta luopumisen vaikeus. Tuntuu koko elämä pyörivän oman navan ympärillä. Välillä tuntuu, että voisi olla tervettä mennä kodin ulkopuolelle "oikeisiin" töihin, kun blogi kuitenkin liittyy tavalla tai toisella omaan elämään; "näin minä syön", "näin minä matkustan", "näin minä meikkaan", "näin minä haalin tavaraa" jne. Kun arkisista asioista voi kirjoittaa blogiin, ottaa niistä kuvia ja pohdiskella ja analysoida niitä, on se vähän erilaista kuin vain tulla töistä kotiin, tehdä ruokaa, käydä harrastukissa, vaikka raivata yksi kaappi ja kävelylenkillä kiikuttaa vaatekassi lähimpään UFF:n tms. laatikkoon. Ja aamulla töihin tekemään töitä ja miettimään työasioita... [/quote] Tunnetko Sannin henkilökohtaisesti? Niin arvelinkin. Sinä tiedät hänen elämästään juuri sen, minkä hän päättää blogiin jakaa. Ja kun kyseessä on hänen henkilökohtainen bloginsa, on aika luonnollista että blogin aiheet käsittelevät Sannia itseään. Tässä valossa kommenttisi on minusta aika outo. Ja sen jälkiosan pointtia en kyllä valitettavasti ymmärtänyt alkuunkaan. Totta kai on erilaista kun arkisista asioista voi ottaa kuvia blogiin. Mutta miten se liittyy mihinkään?
[/quote]
Pointti on se, että kun elämässä on muutakin kuin ne omat arkiset jutut, niin tulee vähän suhteellisuudentajua kenties. Minusta Sanni itse asiassa jakaa aika paljon itsestään blogiin, monet asiat ovat aika henkilökohtaisiakin. Mutta kun työ on pitää blogia omasta elämästään niin siinäkin rajat saattaa vähän madaltua.
Minä en ikimaailmassa haluaisi pitää blogia itsestäni vaan valitsisin jonkun asia-aiheen tai harrastuksen ja pitäytyisin siinä. Arkiasiat voin kertoa kavereille enkä tarvitse niille suurempaa areenaa. Ja koska voin tehdä etätyötä halutessani niin kyllä se on ihanaa, kun se ei ole jokapäiväistä ja kun työtehtäväni eivät liity minuun- Varmaan Sanni on tyytyväinen tilanteeseensa, sitä en epäile.
Nyt tapetilla tavarasta luopumisen vaikeus. Tuntuu koko elämä pyörivän oman navan ympärillä. Välillä tuntuu, että voisi olla tervettä mennä kodin ulkopuolelle "oikeisiin" töihin, kun blogi kuitenkin liittyy tavalla tai toisella omaan elämään; "näin minä syön", "näin minä matkustan", "näin minä meikkaan", "näin minä haalin tavaraa" jne.
Kun arkisista asioista voi kirjoittaa blogiin, ottaa niistä kuvia ja pohdiskella ja analysoida niitä, on se vähän erilaista kuin vain tulla töistä kotiin, tehdä ruokaa, käydä harrastukissa, vaikka raivata yksi kaappi ja kävelylenkillä kiikuttaa vaatekassi lähimpään UFF:n tms. laatikkoon. Ja aamulla töihin tekemään töitä ja miettimään työasioita...
No kyllä mä ainakin mielummin valitsisin tollasen työn, eli blogin pitämisen kotonaan, kuin hönkäisin töissä ja työmatkoilla noin 10tuntia per arkipäivä... Toiset saa hengata kotona ja varmasti ei stressi paina samallatavalla kuin normi työssäkävijää. Voin kuvitella, että blogin pitäminen on täyspäivästä työtä Sannin kohdalla, kommenttien hoitaminen vastauksineen jne vie varmasti jo useamman tunnin päivästä. Ei kumminkaan varmaan kovin kaksista palkkaa saa, mutta työltähän tuokin nyt vaikuttaa!! Liikuntahan on parasta nollausta ja sitä Sanni vissiin harrastaa hyvinkin säännöllisesti. NormiTyössäkävijä ei ehkä jaksa/ ehdi joka päivä salilla käydä...
Sannina ottaisin kyllä yhden ruisleivän päivään mukaan...treenileipä ennen treeniä niin saisi keho ja aivot tarvitsemansa hiilaritkin joskus... Ei paljoa hiilaripöhöä tule kun sen leivän syö ennen treeniä... Sairaaksihan sitä vhh dietillä tulee pitemmällä tähtäimellä :(
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:21"]Nyt tapetilla tavarasta luopumisen vaikeus. Tuntuu koko elämä pyörivän oman navan ympärillä. Välillä tuntuu, että voisi olla tervettä mennä kodin ulkopuolelle "oikeisiin" töihin, kun blogi kuitenkin liittyy tavalla tai toisella omaan elämään; "näin minä syön", "näin minä matkustan", "näin minä meikkaan", "näin minä haalin tavaraa" jne.
Kun arkisista asioista voi kirjoittaa blogiin, ottaa niistä kuvia ja pohdiskella ja analysoida niitä, on se vähän erilaista kuin vain tulla töistä kotiin, tehdä ruokaa, käydä harrastukissa, vaikka raivata yksi kaappi ja kävelylenkillä kiikuttaa vaatekassi lähimpään UFF:n tms. laatikkoon. Ja aamulla töihin tekemään töitä ja miettimään työasioita...
[/quote]
Tunnetko Sannin henkilökohtaisesti? Niin arvelinkin. Sinä tiedät hänen elämästään juuri sen, minkä hän päättää blogiin jakaa. Ja kun kyseessä on hänen henkilökohtainen bloginsa, on aika luonnollista että blogin aiheet käsittelevät Sannia itseään. Tässä valossa kommenttisi on minusta aika outo.
Ja sen jälkiosan pointtia en kyllä valitettavasti ymmärtänyt alkuunkaan. Totta kai on erilaista kun arkisista asioista voi ottaa kuvia blogiin. Mutta miten se liittyy mihinkään?
Jostain syystä hänellä on huono itsetunto. Ei aikuinen ihminen mielestäni stressaa noin paljon liian "rähjäisiä" vaatteitaan tms. tai sitten vain laittaa siistimmät päälle. Vaikka inhoaisi vaatekauppoja, voi ostaa muutaman siistin vaatteen, joihin pukeutuu, kun on parempaa menoa. Ja uusi laukku tai kengät, kun vanhat on hajoamispisteessä. Aikaakin hänellä varmaan on joskus piipahtaa kaupoilla. Ja ennen kuin astuu ovesta ulos niin kampaa hiukset ja laittaa vaikka ponnarille, nutturalle tai muulle helpolle kampaukselle. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Itse usein istun ihmisten seurassa, jotka puhuvat sellaisista asioista, jotka ei minua niin kovin paljon kiinnosta tai joista en ole ihan yhtä innoissani ja samaa minä teen. Ei syö minun naiseutta, koska on ihan normaalia että niin naiset kuin miehet on kiinnostunut monista asioista ja kaikesta ei tarvitse olla kiinostunut ollakseen "normaali" nainen/mies. Samana iltana voi puhua vaikka muodista, laukuista, tv-sarjasta, politiikasta, terveydestä, musiikista, elokuvista, kirjoista, ihmissuhteista, matkustamisesta...
Mä en oikein ymmärrä miten keskiluokkainen, täysin massaan tyyliltään sulautuva (itseasiassa massaa keskiverrosti jopa paljon paremmin pukeutuva) tekee erillisen postauksen perustuen alemmuudentunteeseen "rähjäistä" olemustaan kohdaan. Jotenkin nykyisin blogista vaan huokuu se oman itsensä valokeilaan asettaminen. Se sallittakoon, onhan kyse häneen keskittyvästä blogistaan. Mutta en enää jaksa seurata blogia aktiivisesti, ennen asia oli toisin kun asiat keskittyivät pääasiassa kosmetiikkaan ja meikkaamiseen.
Mäkään en tajua tuota Sannin "köyhyyttä". Eiköhän tuo ole ihan tavallista keskiluokkaisille, ettei kaikkea haluamaansa voi saada heti, vaan välillä joutuu säästämään ja/tai priorisoimaan :D Itse elin jonkin aikaa opiskelijana reilusti köyhyysrajan alapuolella, ja se veti aika nöyräksi. Joutui oikeasti miettimään, onko varaa tonnikalapurkkiin, pari kurssia joutui jättämään kesken, kun kirja oli kirjastosta loppuun varattu eikä ollut rahaa ostaa sitä itselle. Nyt tilanne on jo parempi, mutta mitkään ulkomaanmatkat eivät tule kuuloonkaan. Sannin "köyhyys" taitaa olla lähinnä pihiyttä yhdistettynä siihen, että joutuu raukka kuluttamaan kohtuudella (ts. ei voi käyttää luksushotelleja reissatessa).
[/quote]
[/quote]