Keksikää uusi urheiluharrastus 10v. pojalle, jossa ei ole harkkoja kuin max. 2 kertaa viikossa
Poika haluaisi vaihtaa harrastusta ja äiti haluaa, ettei harrastusta ole kuin max. kaksi kertaa viikossa. Tällähetkellä harrastuksina uinti ja trampoliinivoimistelu.
En tahdo löytää lajeja, joissa ei olisi kauheesti harkkoja ton ikäisillä. Sählyt ja korikset ja pesis ainakin menee jo niin vakaviksi, että on kolmet harkat viikossa.
Ehdotuksia?
Kommentit (35)
sellaisia lajeja, joissa viikkotuntumäärän voi vapaasti valita monissa paikoissa.
Tanssilajeja on monenlaisia, esim. break tai street dance sopivat hyvin myös pojille.
Vaikuttavat kivoilta palkitsevilta lajeilta. Sellaisilta, joita selvästikin harrastetaan lajin itsensä, eikä kilpailemisen takia.
yhdet ns. pakolliset harkat ja toiset ns. peliharkat eli lähinnä kohottavat kuntoa pelaamalla joukkuepelejä.
Lisäksi, saa kyllä osallistua mm. kuukausikilpailuihin ja nuorempien harkoissa olla mukana. Mutta meillä ei ole tätä tehnyt, eikä tarvitsekaan.
Meidän pojalla on nyt vihreä vyö eli neljäs vyö. Harrastanut 6-vuotiaasta judoa.
Varusteiksikin tarvii vaik lenkkarit ja piikkarit eli halvallin pääsee.
Joo, painonnosto on hyvä harrastus, jos toivoo lapsestaan idioottia lyhyeksi jäävää sikaniskaa.
myös 10- vuotiaalle tytölle! Liikuntaharrastukset tuntuvat jo tässäkin iässä olevan suorastaan ammattimaisia..
suunnistus, aloituskynnys tässä lajissa on olematon ja kilpailla voi kuntoilijanakin.
Poika (7v) aloitti juuri "suunnistuskoulun", eli tämän kuun käy kerran viikossa 1½tuntia ja sitten kesän aikana voi omatoimisesti käydä samoin kerran viikossa rasteilla.
Tykkää kovin. :) ollaan yhdessä käyty muutamaan kertaan ennen tätä päivää suunnistamassa.
judo
Itse lajin harrastajana suosittelen kovasti :)
Partio. Oli yksi parhaista harrastuksistani nuorempana ja antoi paljon mahtavia muistoja! Sukupuolineutraalia ja hyvää meininkiä kaiken ikäisille.
Painonnosto. Mun poika 9v harrastaa sitä, tuon ikäisillä se on vain sitä oikean tekniikan opettelua ja lihaksiston vahvistamista, ei sitä viidensadan kilon repimistä maasta
minulla on tyttö joka haluaisi aloittaa trampoliini voimistelun. tärkeintä olisi tietää paljonko se maksaisi. kun ei meidän perhe ole kauhean varakaskaan. haluaisiko joku tietoinen kertoa tämän harrastuksen hintaa? :)
voi varmaan mennä kesken kaudenkin, kysy.