Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomien kierto työpaikoillanne

Vierailija
02.05.2012 |

Tuohon toiseen ketjuun viitaten eikö teillä ole työpaikoillanne kiertävää systeemiä lomien suhteen?

Pitääkö teidän joka vuosin riidellä lomien ajankohdista?

Meillä on kiertävä systeemi ja se on tasapuolinen kaikille ja ei tarvitse riidellä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa poikkeuksia. Lisäksi meillä työparista toisen tulisi olla kesälläkin töissä. Käytännössä yllättäen minä olen 30 hengen yksikössä ainoa, jolta enää tätä vaaditaan eli minun lomani katsotaan sen mukaan, miten mahdollinen puolestani puhelimeen vastaava on lomalla.

Heinäkuussa pitäisi olla 15 ihmistä töissä. On vain 3.

Vierailija
2/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

systeemiä, mutta ei ole riitojakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki esittävät toiveen lomistaan ja sitten esimies sumplii asiat niin, että koko ajan on sopivasti porukkaa paikalla.

Joka vuosi suunnilleen 1-2 joutuu joustamaan, mutta heidänkin kanssaan keskustellaan ja koitetaan saada parhaiten soveltuva ajankohta järjestettyä lomalle. Muuten voidaan antaa toiveiden mukaiset lomat.

Enemmistö lomailee heinäkuussa.

Vierailija
4/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että olemme vuorotellen lomalla. Kummankin työtehtävien mukaan mennään. Yleensä mulla on heinäkuussa 3 viikkoa ja kesäkuussa viikko.

Vierailija
5/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on osastosulku 8 viikkoa, sinä aikana valtaosa pitää lomat. halukkaat voi mennä sairaanhoitopiirin muihin yksiköihin töihin sulun aikana.

Vierailija
6/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pitää loman silloin kun haluaa. Aika harvoin kaikki ovat yhtä aikaa lomalla viikkoa kauempaa. Ja koska hommat ovat sellaiset että niitä ei kukaan juurikaan voi tehdä varamiehenä, on aivan sama milloin sen loman pitää. Joskus teen keskellä lomaa päivän-pari hommia jos siellä on jotain todella kriittistä.

Vierailija
7/27 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa esittää toiveen loman ajankohdasta ja esimies päättää milloin kukakin on lomalla. Joskus menee toiveen mukaan, joskus ei ja näillä mennään. Jos on joku loma varattuna, niin asiasta voi etukäteen keskustella pomon kanssa, mutta se ei takaa että loman saa silloin.

Vierailija
8/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on vuorotellen kesä-elokuussa. Jos kuitenkin työntekijät haluaa keskenään vaihtaa lomien ajankohtia niin se täysin sallittua. Kunhan ilmoitetaan pomolle. Minulla ollut kolme viimeistä kesää loma heinäkuussa vaihtojen ansiosta. Kaikki eivät tunnu heinäkuuta haluavan lomakuukaudeksi.

Lomien kierto tuli koska meidän työpaikalla oli aivan käsittämättömiä riitoja ja itkupotkuraivareita pomoakin kohtaan. Sai lopulta tarpeekseen ja ilmoitti lomien kiertävän jatkossa. Edelleen osa raivoaa mutta toisaalta jos loman ajankohta harmittaa niin voi vaihtaa työpaikkaa tai lähteä vaikkapa kuukaudeksi etelään.

Vierailija
9/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sovi pomolle niin lähden vetämään. Tähän asti on aina sopinut, olen sen verran hyvä työntekijä. Idioottimaista suostua lomissa muiden vedätettäväksi.

Vierailija
10/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä täytyy lomaileva aina korvata kesätyöntekijällä. Eli kukaan ei ole täällä turhaan, vaan aina pitää sijaistaa. Eri asi jos olisi sellainen paperinpyörittäjä, joka voi olla poissa 5-6 viikkoa, ja kukaan ei huomaa...

Vierailija
11/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on iso yksikkö, joka 2-vuorossa toimii 24/7 eli aina oltava väkeä riittävästi paikalla. Lomavuorot on alkukesä (alkaa toukokuun puolivälissä), keskikesä (alkaa juhannukselta) ja loppukesä (alkaa elokuun alussa viimeistään).

Hyvä systeemi koska aina on tiedossa milloin loma on ja voi suunnitella ja varata matkat sen mukaan. Työntekijät voivat keskenään vaihtaa lomavuoroja, mutta vaihto ei vaikuta seuraavan kesän vuoroon vaan systeemi junnaa eteenpäin sellaisenaan. Jos joku lähtee ja tilalle tulee uusi työntekijä, tämä astuu lähteneen lomavuoroon.

Systeemi luotiin kymmenkunta vuotta sitten, kun lomasirkus äityi ihan mahdottomaksi ja ihmiset saivat ihan käsittämättömiä raivareita siitä kun eivät päässeet lomalle haluamanaan ajankohtana. Lapsiperheiden vanhemmat halusivat aina heinäkuussa lomalle ja sinkut työnnettiin lomille toukokuussa tai elokuussa. Lisäksi osa työntekijöistä vinkui aina poikkeuksia sovittuihin lomiin ja munattomat esimiehet suostuivat aina poikkeusajankohtiin. Kaiken tuon keskellä tuotanto piti saada pysytettyä tasaisena tai tilauskirjan mukaisena. Vuorottelusysteemi rauhoitti tilanteen vaikka tietty alussa aina riitti vikisijöitä sanomaan pomoille, että etkö voi joustaa mun kohdalla. Kärsivällisesti pomot väänsivät rautalangasta, että poikkeuksia ei enää ole ja jokaisella on omat vuorot.

Vierailija
12/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä täytyy lomaileva aina korvata kesätyöntekijällä. Eli kukaan ei ole täällä turhaan, vaan aina pitää sijaistaa. Eri asi jos olisi sellainen paperinpyörittäjä, joka voi olla poissa 5-6 viikkoa, ja kukaan ei huomaa...

tilaukset eivät siirry eteenpäin tuotantoon eikä työntekijät saa palkkojaan. Että niin tarpeettomia ne ovat. :=DD

Vierailija
13/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsopimusta, mulla on työsopimukseen kirjattuna loma-ajankohdaksi heinäkuu

Vierailija
14/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on vastuullisia työtekijöitä jotka kaikki tietävät, että heinäkuussa on tiettyinä viikkoina kaikkien PAKKO olla töissä (talousosasto). Muina aikoina lomilla ollaan vuorotellen siten, että työt tulevat tehtyä. Lomista ei tarvitse riidellä. Itsellenikin on aivan sama, olenko lomalla kesäkuussa vai elokuussa.

Vierailija
15/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkin verran joutuvat ihmiset yleensä joustamaan lomatoiveissaan, kun lähes kaikki haluaisivat pitää loman joskus muulloin kuin heinäkuussa vaikka se on hiljaisinta aikaa toimistolla. Eli itsekin jouduin viime kesänä pitämään loman aikaisemmin kuin ajattelin (heinäkuun puolivälistä alkaen), ensi kesänä varmaankin samoin. Toisaalta touko/kesäkuussa lomailu olisi varmaan vielä pahempaa.

Vierailija
16/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsilisän suuruus määräytyä perheen tulojen mukaan?

Kyllä.

Ei.

ETUSIVUKESKUSTELUTNIMETOSTA & MYYODOTTAJAN UUTISKIRJEPALAUTENEUVOLA HEDELMÄLLISYYS RASKAUS JA SYNNYTYS VAUVA TAAPERO PERHE JA PARISUHDE RESEPTIT KOLUMNIT KILPAILUT OSALLISTU LEHDENTEKOON KUVAGALLERIAT VIDEOT BLOGIT TOIMITUS YHTEISTYÖSSÄ OSALLISTU TUTKIMUKSEEN ASIAKASPALVELURYHMÄTE-KORTIT

Keskustelut

Nutrilett Eat Well

Pasta Carbonara Ateria 76g 5 kpl / 5 €! Ostoksille >>

www.toknet.fi Vähähiilihydraattinen

ja viljaton pähkinämysli 7,69 € ja VIP-hintaan vain 5,39 €.

YesDeli.fi

Aiheet: Adoptio Adoption suunnittelu ja adoptiovanhemmuusÄidit 40+ äidit Etsin ystävää Foreign mothers in Finland Kotiäitiys Nuoret äidit Opiskelijaäidit Svensktalande mammor&pappor Työssäkäyvät äidit Ulkosuomalaiset äiditIsät Äidit kysyvät isiltä Isien palstaKeskustelua palstasta Ohjeita ja opastusta kävijöiden keskenKoti Asuminen ja rakentaminen Kodinhoito ja vaatehuolto Puutarha Ruokaohjeet ja -vinkit Sisustaminen Vapaa-aika, harrastukset ja lemmikitKriisit Muut kriisit ja suru PerheväkivaltaNäille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymät Aihe vapaa Kuritus ei kasvata – Unicefin työntekijät vast Kysy matkailusta – Finnmatkojen asiantuntija vas Lääkkeet odotusaikana – kätilö Hannemari Lep Mietityttävätkö päihteet ja perhe-elämä? SeksiOdotus ja vauvakuume Keskenmeno Lapsettomuus Odotus Ovulaatio Plussanneet lapsettomat Sekundaarinen lapsettomuus VauvakuumePerheet Elämänkatsomus Erityislasten perheet Luomuperheet Monikkoperheet Monikulttuuriset perheet Parisuhde, perhe ja suku Sateenkaariperheet Työ, raha, päivähoito, opiskelu Uusperheet Yhteis- ja yksinhuoltajuusSynnytys SynnytysasiaaTaaperot & leikki-ikäiset Leikki-ikäiset TaaperotTerveys Liikunta, terveys, laihdutus Raskaus ja tupakointiVarusteet Hoitotarvikkeet Kantoliinat, -reput ja -rinkat Kierrätys Lelut, pelit, kirjat, cd- ja dvd-levyt Vaatteet ja jalkineet Vaipat Vaunut & rattaatVauvat Imetys Keskosuus Nimet Terveys ja allergiat Vauvat « Takaisin keskustelujen etusivulle

--------------------------------------------------------------------------------

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:10 viestiä 25 viestiä 50 viestiä 100 viestiä» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu ViestiVierailija - 2.5.2012 18:02 (1/29)

Lomien kierto työpaikoillanne

Share on facebookShare on bloggerShare on googleShare on printMore Sharing Services0Tuohon toiseen ketjuun viitaten eikö teillä ole työpaikoillanne kiertävää systeemiä lomien suhteen?

Pitääkö teidän joka vuosin riidellä lomien ajankohdista?

Meillä on kiertävä systeemi ja se on tasapuolinen kaikille ja ei tarvitse riidellä.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Vastaukset

Vierailija - 2.5.2012 18:05 (2/29)

Meillä on kiertävä systeemi, johon lähes jokainen

haluaa poikkeuksia. Lisäksi meillä työparista toisen tulisi olla kesälläkin töissä. Käytännössä yllättäen minä olen 30 hengen yksikössä ainoa, jolta enää tätä vaaditaan eli minun lomani katsotaan sen mukaan, miten mahdollinen puolestani puhelimeen vastaava on lomalla.

Heinäkuussa pitäisi olla 15 ihmistä töissä. On vain 3.

Vierailija - 2.5.2012 18:06 (3/29)

Ei ole kiertävää

systeemiä, mutta ei ole riitojakaan.

Vierailija - 2.5.2012 18:13 (4/29)

Ei ole kiertoa

Meillä kaikki esittävät toiveen lomistaan ja sitten esimies sumplii asiat niin, että koko ajan on sopivasti porukkaa paikalla.

Joka vuosi suunnilleen 1-2 joutuu joustamaan, mutta heidänkin kanssaan keskustellaan ja koitetaan saada parhaiten soveltuva ajankohta järjestettyä lomalle. Muuten voidaan antaa toiveiden mukaiset lomat.

Enemmistö lomailee heinäkuussa.

Vierailija - 2.5.2012 18:25 (5/29)

Päätän työparini kanssa

niin että olemme vuorotellen lomalla. Kummankin työtehtävien mukaan mennään. Yleensä mulla on heinäkuussa 3 viikkoa ja kesäkuussa viikko.

Vierailija - 2.5.2012 18:28 (6/29)

ei riidellä

meillä on osastosulku 8 viikkoa, sinä aikana valtaosa pitää lomat. halukkaat voi mennä sairaanhoitopiirin muihin yksiköihin töihin sulun aikana.

Reimatec Talvisaappaat

löydät Reima-verkkokaupasta! Osta nyt >>

www.reimashop.fi Pelimaailma

RAY:n pelimaailmassa yli 150 peliä. Pokeri, hedelmäpelit jne.

www.ray.fi

Vierailija - 2.5.2012 18:50 (7/29)

Ei ole kiertoa.

Jokainen pitää loman silloin kun haluaa. Aika harvoin kaikki ovat yhtä aikaa lomalla viikkoa kauempaa. Ja koska hommat ovat sellaiset että niitä ei kukaan juurikaan voi tehdä varamiehenä, on aivan sama milloin sen loman pitää. Joskus teen keskellä lomaa päivän-pari hommia jos siellä on jotain todella kriittistä.

Vierailija - 2.5.2012 19:02 (8/29)

ei kiertoa eikä riitoja

jokainen saa esittää toiveen loman ajankohdasta ja esimies päättää milloin kukakin on lomalla. Joskus menee toiveen mukaan, joskus ei ja näillä mennään. Jos on joku loma varattuna, niin asiasta voi etukäteen keskustella pomon kanssa, mutta se ei takaa että loman saa silloin.

Vierailija - 2.5.2012 19:09 (9/29)

Luojan kiitos olen aina ollut alalla, jossa

lomat laitetaan, kun itselle sopii. Periaatteessa jonkun pitää ryhmästä "päivystää" töissä, mutta ei se maailma kaadu, jos on ihan koko porukka lomalla vaikka viikonkin joskus heinäkuulla. Kertaakaan 12 vuoden aikana ei ole ollut ongelmia lomien sijoittelussa. Aloitan yleensä juhannuksesta tai viikko sen jälkeen ja olen putkeen sen, mitä olen.

Tiedän, olen onnekas. Miehellä taas homma on selvä. Virasto suljetaan aina heinäkuuksi, joten silloin lomalla.

Vierailija - 13.11.2012 8:15 (10/29)

Kurjia riitoja

Vierailija - 13.11.2012 8:23 (11/29)

Olen erittäin tyytyväinen, että

meillä ei ole kiertäviä lomia, ei meillä kyllä ole riitojakaan.

Trendikkäät mekot!

Tutustu Zalandon uuteen mekkokokoelmaan. Tästä kauppaan!

www.zalando.fi/mekot Expert verkkokaupasta

Apple iPad alk. 21,90 €/kk. Ilmainen SmartPOST -toimitus! Osta >>

www.expert.fi

Vierailija - 13.11.2012 8:27 (12/29)

Ei ole kiertäviä

lomia eikä riitoja. Jokainen sopii lomat keskenään, luojan kiitos. En haluaisi työpaikkaan, missä lomat määrätään, sillä haluan pitää lomat aina talvella. Kesällä on mukava olla töissö kun on rauhallista ja ihmiset hyvällä tuulella. Toisaalta talvella on ihana pitää pidempi loma ja lähtä jonnekin palmun alle.

Vierailija - 13.11.2012 8:28 (13/29)

Lomat kiertää meillä

Vierailija - 13.11.2012 8:34 (14/29)

Onneksi...

Vähän ohi aiheen, mutta onneksi olen sellaisessa työpaikassa ettei tarvitse tapella lomista. Niin paljon joutuu kuuntelemaan kavereitten manaamista kun lomat ei osu miehen ja/tai lasten lomien kanssa yhteen...

Vierailija - 13.11.2012 8:42 (15/29)

meillä

Meillä on noin 100 työntekijää, mutta jokainen tekee työnsä yksin tai vaihtuvan parin kanssa. Emme siis juurikaan pääse juttelemaan työkavereiden kesken lomista. Homma menee niin, että pomo laittaa lokeroon lapun, johon merkitään lomatoiveet ja sitten niiden perusteella lomat jaetaan. Heinäkuussa ei kukaan saa olla enempää kuin kaksi viikkoa lomalla, sillä työvoiman pitää riittää silloinkin.

Minä viihdyn kesällä töissä. Mulla ei ole ongelmaa lomien järjestelyn kanssa, sillä haluan viettää lomani aina syksyllä/alkutalvesta.

Vierailija - 13.11.2012 8:55 (16/29)

ammatinvalintakysymys

Putiikki kiinni heinäkuun ja joulun välipäivät, koska asiakkaita ei silloin ole. Loma-ajat selvillä siis siinä vaiheessa, kun tulee meille töihin. Lyhyempiä lomia saa joskus sumplittua toki muulloinkin, mutta harvoin ne enää menee päällekkäin.

Laskuta ilman yritystä

Voit laskuttaa työsi helposti kauttamme, vältät yrittäjän paperisodan!

www.eezy.fi Sisätossut Päiväkotiin

Ihanat sisätossut kerhoon ja päiväkotiin! Yli 50 lasten tossumallia!

www.tohvelisankari.fi

Vierailija - 13.11.2012 9:01 (17/29)

ei

Ei ole kiertävää systeemiä, aikamoinen sumpliminen tuntuu muilla olevan, mä taas olen aina heinäkuun töissä niin ei tule siitä riitaa. Yleensä oon pitänyt touko- ja kesäkuun lomaa.

Vierailija - 13.11.2012 9:25 (18/29)

meillä pannaan koko pulju heinakuuksi kiinni

ja kaikkien on pidettävä lomansa silloin.

Vierailija - 13.11.2012 9:42 (19/29)

hui

Lainaus:

meillä pannaan koko pulju heinakuuksi kiinni ja kaikkien on pidettävä lomansa silloin.

Toi olis mulle ihan kaikista kauhein vaihtoehto. En ole kai ikinä pitänyt lomaa heinäkuussa, silloin on "kaikki paikat täynnä". Paljon mielekkäämpää reissata vaikka toukokuussa, edullisemmat hinnat ja väljempää.

Vierailija - 13.11.2012 10:13 (20/29)

Ei mitään kiertoja täällä!

Meidän firma on aina kiinni heinäkuussa eli kaikki lomaillaan silloin!! :)

Vierailija - 13.11.2012 10:27 (21/29)

Meillä ei ole ollut kiertoa

Mutta ei riitojakaan. Onneksi on eri-ikäisiä ihmisiä, ja erilaisia lomatoiveita.

Nyt tilanne muuttuu siten, että joka toinen vuosi loma on ennen heinäkuun puoliväliä ja toisena heinäkuun puolivälin jälkeen. Näiden välillä voivat sitten vastaparit (eli samaa työtä tekevät) vaihdelle vapaasti viikkoja.

Vierailija - 13.11.2012 10:45 (22/29)

Lomat kiertävät

Kesäloma on vuorotellen kesä-elokuussa. Jos kuitenkin työntekijät haluaa keskenään vaihtaa lomien ajankohtia niin se täysin sallittua. Kunhan ilmoitetaan pomolle. Minulla ollut kolme viimeistä kesää loma heinäkuussa vaihtojen ansiosta. Kaikki eivät tunnu heinäkuuta haluavan lomakuukaudeksi.

Lomien kierto tuli koska meidän työpaikalla oli aivan käsittämättömiä riitoja ja itkupotkuraivareita pomoakin kohtaan. Sai lopulta tarpeekseen ja ilmoitti lomien kiertävän jatkossa. Edelleen osa raivoaa mutta toisaalta jos loman ajankohta harmittaa niin voi vaihtaa työpaikkaa tai lähteä vaikkapa kuukaudeksi etelään.

Vierailija - 13.11.2012 10:48 (23/29)

Mä pidän aina lomani silloin kun haluan.

Jos ei sovi pomolle niin lähden vetämään. Tähän asti on aina sopinut, olen sen verran hyvä työntekijä. Idioottimaista suostua lomissa muiden vedätettäväksi.

Vierailija - 13.11.2012 10:52 (24/29)

Meillä ei voi lomaa ottaa milloin haluaa

Vierailija - 13.11.2012 11:00 (25/29)

Meillä ollut kiertävä lomavuoro kohta 10 vuotta.

Tää on iso yksikkö, joka 2-vuorossa toimii 24/7 eli aina oltava väkeä riittävästi paikalla. Lomavuorot on alkukesä (alkaa toukokuun puolivälissä), keskikesä (alkaa juhannukselta) ja loppukesä (alkaa elokuun alussa viimeistään).

Hyvä systeemi koska aina on tiedossa milloin loma on ja voi suunnitella ja varata matkat sen mukaan. Työntekijät voivat keskenään vaihtaa lomavuoroja, mutta vaihto ei vaikuta seuraavan kesän vuoroon vaan systeemi junnaa eteenpäin sellaisenaan. Jos joku lähtee ja tilalle tulee uusi työntekijä, tämä astuu lähteneen lomavuoroon.

Systeemi luotiin kymmenkunta vuotta sitten, kun lomasirkus äityi ihan mahdottomaksi ja ihmiset saivat ihan käsittämättömiä raivareita siitä kun eivät päässeet lomalle haluamanaan ajankohtana. Lapsiperheiden vanhemmat halusivat aina heinäkuussa lomalle ja sinkut työnnettiin lomille toukokuussa tai elokuussa. Lisäksi osa työntekijöistä vinkui aina poikkeuksia sovittuihin lomiin ja munattomat esimiehet suostuivat aina poikkeusajankohtiin. Kaiken tuon keskellä tuotanto piti saada pysytettyä tasaisena tai tilauskirjan mukaisena. Vuorottelusysteemi rauhoitti tilanteen vaikka tietty alussa aina riitti vikisijöitä sanomaan pomoille, että etkö voi joustaa mun kohdalla. Kärsivällisesti pomot väänsivät rautalangasta, että poikkeuksia ei enää ole ja jokaisella on omat vuorot.

Vierailija - 13.11.2012 11:01 (26/29)

Jos paperinpyörittäjä jää pois tai sille ei hankita sijaista

Lainaus:

tilaukset eivät siirry eteenpäin tuotantoon eikä työntekijät saa palkkojaan. Että niin tarpeettomia ne ovat. :=DD

Mutta jos aina voi saada sen ajan lomalle, jonka haluaa, niin työ ei voi olla kovin merkittävää firman toiminnalle:-)

Vierailija
17/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole kiertäviä lomia, ei meillä kyllä ole riitojakaan.

Vierailija
18/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomia eikä riitoja. Jokainen sopii lomat keskenään, luojan kiitos. En haluaisi työpaikkaan, missä lomat määrätään, sillä haluan pitää lomat aina talvella. Kesällä on mukava olla töissö kun on rauhallista ja ihmiset hyvällä tuulella. Toisaalta talvella on ihana pitää pidempi loma ja lähtä jonnekin palmun alle.

Vierailija
19/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta onneksi olen sellaisessa työpaikassa ettei tarvitse tapella lomista. Niin paljon joutuu kuuntelemaan kavereitten manaamista kun lomat ei osu miehen ja/tai lasten lomien kanssa yhteen...

Vierailija
20/27 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin 100 työntekijää, mutta jokainen tekee työnsä yksin tai vaihtuvan parin kanssa. Emme siis juurikaan pääse juttelemaan työkavereiden kesken lomista. Homma menee niin, että pomo laittaa lokeroon lapun, johon merkitään lomatoiveet ja sitten niiden perusteella lomat jaetaan. Heinäkuussa ei kukaan saa olla enempää kuin kaksi viikkoa lomalla, sillä työvoiman pitää riittää silloinkin.

Minä viihdyn kesällä töissä. Mulla ei ole ongelmaa lomien järjestelyn kanssa, sillä haluan viettää lomani aina syksyllä/alkutalvesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi