Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan nyt pitkän terapian traumojen työstämiseen. Mitä voin odottaa, paraneeko elämänlaatu?

Vierailija
01.09.2024 |

Olen valmiimpi kuin koskaan. Aion kertoa kaiken ja suoraan, kaiken syyllisyydenkin tunteita herättävän. 

Haluan työstää asiani. 

Taustalla toistuvia masennusjaksoja, riittämättömyys, häpeää, addiktioita, syömishäiriöitä jne. 

Tämä on viimeinen korttini enää itseni kanssa elämiseen. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että terapeutti on hyvä. Kaikki ei ole.

Vierailija
2/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa terapeutti ymmärtäisi, miten vahvasti nyt koet motivoituneisuutesi. Tosin se on aika tavallista terapian alussa, ja saattaa hyvinkin tunnistaa ilmiön. Sekin arkipäiväistyy, ja vastaan tulee koettelevia vaiheita, jolloin on hyvien fiilisten puuttumisesta huolimatta yritettävä mennä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu traumojen asteesta ja intelligenssistäsi.

Käynyt intensiivisen psykodynam.psykoterian melkein 3 vuotta.

Myöhemmin 20 vuoden jälkeen dialekt. terapian x 2, toinen yksilö- ja toinen ryhmäterapia.

Olin työelämässä, opiskellut lukion hyvin arvosanoin ja kaksi ammattitutkintoa (AMK).

Työelämässä vaativissakin tehtävissä 15 - 61 v.

Tuskatilat, pelkotilat, jännitys- ja yleinen ahdistuneisuushäirö on osa persoonallisuuttani.

Kaikesta ei parane. 

Sen kanssa eletään ihan elämän loppuun asti.

Minua kiinnostaa katsoa elämäni loppuun.

Katson aina tulevaan.

Ei iloista kaikki vuodet, ajoittain oli todella nousujohteisia hyvinvoivia yltäkylläisiä vuosijaksoja, mutta koskaan ei tiedä, mitä tai kuka tulee.

Vierailija
4/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänlaatu paranee väistämättä kun tulee kuulluksi. 

Vertauksena kun meillä jokaisella on ollut elämässä hetkiä kun on todella alakuloinen, kun saa sen jakaa toiselle, niin parhaimmillaan voi räjähtää nauruun toisen ihmisen kanssa eikä asia enää tunnu pahalta. 

Vierailija
5/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan että kaikkein pimeintä on just ennen aamunkoittoa

Mä ainaki ite kuolin kun mä kohtasin omat ongelmani ja itteni muutenki oman henkisen heräämisen kautta, sielt tuli kaikki traumat ja karmat ja kaikki vaste kasvoja aika lujaa

Mut jotenki sitä aina vaan nousee entistä vahvempana ja ymmärtäväisenä takaisin

Tsemii

<3

Vierailija
6/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet tuohon juttuun tai sinut tapetaan.

Vierailija
7/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin teet niin traumatisoidut tosi pahasti ja lähdet oman käden kautta pian-

Vierailija
8/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää sitten kertoa siitäkin rehellisesti että roikut jatkuvasti vauvapalstalla.

Vierailija
9/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuntauksen terapia kyseessä?

Vierailija
10/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää sitten kertoa siitäkin rehellisesti että roikut jatkuvasti vauvapalstalla.

Kuka oikeastaan roikkuu jos havainnoi tuollaista? Olisko vaikka peiliin katsomisen aika välillä.

Vierailija
11/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolet tuohon juttuun tai sinut tapetaan.

Mihin tuo liittyy?

Vierailija
12/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi: usein terapian alku saa ihmiset väliaikaisesti huonompaan tilaan kun kaikki kipu kaivetaan esille. Voitot tulee sitten myöhemmin.

On syynsä sille, miksi kela-terapia on kolmivuotinen. Siinä ehtii, toivottavasti, sekä kaivaa asioita että niitä käsitelläkin.

Vierailija
13/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia toimii hyvin niille jotka tarvitsevat ulkopuolista perspektiiviä asioihin. Minä olen itseni paras terapeutti, olen opiskellut itse internetistä psykologiaa. Pystyn itsereflektoimaan asioitani. Loppujenlopuksi ainoat kaksi asiaa jotka ovat auttaneet oikeasti asioihin on välttää ihmiskontakteja ja kova liikunta. Jos et ole ihmisten kanssa tekemisissä niin päiväsi ei voi mennä pilalle. Turhautuneeseen oloon auttaa parhaiten kova hikiliikunta. 2 tuntia punttitreeniä kovalla volyymilla ja sen jälkeen 7-10km juoksulenkki. Viimeisten kilometrien aikana tulee ekstaattinen olo ja veri alkaa parhaimmillaan maistumaan suussa kun olet antanut melkein kaikkesi. Tämän jälkeen suihkuun ja laittamaan hyvää ruokaa. Ihminen ei pelkästään ole mitä syö vaan myös mitä kuuntelee. Suosittelen klassista muusiikkia.

Vierailija
14/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti siitä on apua. 

Vierailija
15/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika karu ja kivinen tie. Kannattaa laittaa tämä itsellesi muistutukseksi, että synkimpinä aikoina muistat luvanneesi itsellesi käydä kaiken läpi. Pelkästään puhumalla ei tosin kovin hyvin pääse purkamaan vihaa ja surua. Ne on säilöttynä kroppaan ja vaatii jonkin kehollisen harjoitteen/terapian tueksi. 

Vierailija
16/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan terapeuttisi löytyy täältä, eli on oikea terveydenhuollon ammattihenkilö, on ihan hyvät todennäköisyydet, että tilanteesi paranee. Jos ei parane, ei kannata luovuttaa, vaan etsiä toinen terapeutti. Aina ei vaan kemiat kohtaa. Ja siis nimenomaan psykoterapeutti pitää olla. Jos sulla on pahoja traumoja, sulla pitää olla työntekijä, joka on niiden asiantuntija, kaikki psykoterapeutit eivät ole.

https://julkiterhikki.valvira.fi/

Vierailija
17/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan terapeuttisi löytyy täältä, eli on oikea terveydenhuollon ammattihenkilö, on ihan hyvät todennäköisyydet, että tilanteesi paranee. Jos ei parane, ei kannata luovuttaa, vaan etsiä toinen terapeutti. Aina ei vaan kemiat kohtaa. Ja siis nimenomaan psykoterapeutti pitää olla. Jos sulla on pahoja traumoja, sulla pitää olla työntekijä, joka on niiden asiantuntija, kaikki psykoterapeutit eivät ole.

https://julkiterhikki.valvira.fi/

...jatkan vielä tästä sen verran, että ammattilaiset ehkä määrittelevät trauman hieman eri tavalla kuin yleisessä kielenkäytössä määritellään. Asiallinen psykoterapeutti tietää oman osaamisensa rajat, ja ohjaa kyllä toisaalle, jos on tarve. Mene kokeilemaan, se on hyvä idea! Paljon voimia prosessiin, se on todennäköisesti todellakin sen arvoista!

Vierailija
18/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin halvimman psykoterapian, jonka löysin. Yllättävän hyvä valinta. 

Vierailija
19/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökemiat pitää toimia terapeutin kanssa. Jos eivät toimi, niin vaihda terapeuttia, koska olet maksava asiakas. Useimmat terapeutit ihan hyviä, mutta joukkoon mahtuu muutama huonokin. - Kokemusta on. 

Vierailija
20/28 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi on hetken hyvä olla, kun tulee kuulluksi. Mutta, terapian edetessä,

viimeistään toisena vuotena saattaa olla vaikeita aikoja, kun oma prosessi on kunnolla käynnissä. Silloin ei kannata lopettaa, vaan kahlata ne vaiheet läpi. 

Mulla kolmas vuosi jatkui vielä työläänä, joten jatkoin vielä neljännenkin vuoden. 

Sitten alkoivat omat voimat palata, kun alkoi saada työkaluja mielensä ymmärtämiseen ja tietoa omista reagointitavoistaan. 

Terapia on työläs oppimisprosessi. Mutta minulle se oli hyväksi.