Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimii käynti kaupassa vain kerran viikossa?

Vierailija
01.05.2012 |

Ihan hervottoman paljon pitäisi kantaa ruokaa kotiin, varsinkin maitoa. Ja jääkaappi olis ihan täpötäysi. Minä en osaisi arvioida oikeeta määrää ja teinit saattaisi vedellä suihinsa sellaista, joka on tarkoitettu vasta loppuviikosta syötäväksi. Leivissä ei riittäisi päivämäärät edes koko viikoksi.

Jos teillä käydään kaupassa vain kerran viikossa niin miksi? Ja miten se toimii?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari kertaa sitten pieni täydennys. Päiväykset usein kyllä riittävät siihen että saa ostettua usean päivän ruokatarvikkeet. Meillä kukaan ei tykkää pakastetusta ruuasta (esim en käsitä näitä jotka pakastaa leipää ja siten saavat muka aina "tuoretta" leipää... yööh.. pakastettu on aina pakastettu), eikä myöskään kukaan tykkää syödä samaa ruokaa useana päivänä. Onneksi ei ole tarvettakaan niin tehdä.

2 aikuista ja 2 lasta.

Vierailija
22/23 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitinkin tuonne yhteen ketjuun meidän tilannettamme:

Asumme maalla ja meillä on lehmiä, maito tulee siitä ja maitoauto tuo muutkin maitotuotteet

Lihaa saamme omista lehmistä, sitä on aina pakastimessa

Leipää teen itse: ruisleipää, karjalanpiirakoita, rieskoja (perunamuussista) kalakukkoja, lanttukukkoja, perunakukkoja ym. leipäkoneleipää eli leipää saa kyllä, vaikkei kaupassa käykään

marjoja on pakastimessa, siitä saa kiisseleitä, keittoja, leivonnaisia

Leivonnaiset teen kaikki itse

Mehut teen itse viinimarjoista ja puolukoista

vihanneksia kasvatan itse: perunaa, porkkanaa, persiljaa, tilliä, hernettä, tomaattia, kurkkua, punajuurta, salaattia

viinimarjoja kasvaa

kuivatarvikkeita siis haen kaupasta.

On aika hienoa, että olemme niin omavaraisia, ja ihanaa, kun lapset saavat napsia oman maan antimia

Niin ja kananmunia ostamme lähitiloilta suoraan ja usein myös esim ruisjauhoja saamme lähitilalta suoraan.

Itse teen kaikki lihapullat ym alusta alkaen.

Säästää muuten tosi paljon rahaakin itse tekemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitinkin tuonne yhteen ketjuun meidän tilannettamme:

Asumme maalla ja meillä on lehmiä, maito tulee siitä ja maitoauto tuo muutkin maitotuotteet

Lihaa saamme omista lehmistä, sitä on aina pakastimessa

Leipää teen itse: ruisleipää, karjalanpiirakoita, rieskoja (perunamuussista) kalakukkoja, lanttukukkoja, perunakukkoja ym. leipäkoneleipää eli leipää saa kyllä, vaikkei kaupassa käykään

marjoja on pakastimessa, siitä saa kiisseleitä, keittoja, leivonnaisia

Leivonnaiset teen kaikki itse

Mehut teen itse viinimarjoista ja puolukoista

vihanneksia kasvatan itse: perunaa, porkkanaa, persiljaa, tilliä, hernettä, tomaattia, kurkkua, punajuurta, salaattia

viinimarjoja kasvaa

kuivatarvikkeita siis haen kaupasta.

On aika hienoa, että olemme niin omavaraisia, ja ihanaa, kun lapset saavat napsia oman maan antimia

Niin ja kananmunia ostamme lähitiloilta suoraan ja usein myös esim ruisjauhoja saamme lähitilalta suoraan.

Itse teen kaikki lihapullat ym alusta alkaen.

Säästää muuten tosi paljon rahaakin itse tekemällä.

riittäisi moiseen, kun kuitenkin teen täyttä erittäin raskasta fyysistä työtä täyspäiväisesti.. ja kaksi pientä lasta.. Mutta olisi hienoa jos jaksaisi.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä