Miten toimii käynti kaupassa vain kerran viikossa?
Ihan hervottoman paljon pitäisi kantaa ruokaa kotiin, varsinkin maitoa. Ja jääkaappi olis ihan täpötäysi. Minä en osaisi arvioida oikeeta määrää ja teinit saattaisi vedellä suihinsa sellaista, joka on tarkoitettu vasta loppuviikosta syötäväksi. Leivissä ei riittäisi päivämäärät edes koko viikoksi.
Jos teillä käydään kaupassa vain kerran viikossa niin miksi? Ja miten se toimii?
Kommentit (23)
kirjoitinkin tuonne yhteen ketjuun meidän tilannettamme:
Asumme maalla ja meillä on lehmiä, maito tulee siitä ja maitoauto tuo muutkin maitotuotteet
Lihaa saamme omista lehmistä, sitä on aina pakastimessa
Leipää teen itse: ruisleipää, karjalanpiirakoita, rieskoja (perunamuussista) kalakukkoja, lanttukukkoja, perunakukkoja ym. leipäkoneleipää eli leipää saa kyllä, vaikkei kaupassa käykään
marjoja on pakastimessa, siitä saa kiisseleitä, keittoja, leivonnaisia
Leivonnaiset teen kaikki itse
Mehut teen itse viinimarjoista ja puolukoista
vihanneksia kasvatan itse: perunaa, porkkanaa, persiljaa, tilliä, hernettä, tomaattia, kurkkua, punajuurta, salaattia
viinimarjoja kasvaa
kuivatarvikkeita siis haen kaupasta.
On aika hienoa, että olemme niin omavaraisia, ja ihanaa, kun lapset saavat napsia oman maan antimia
Niin ja kananmunia ostamme lähitiloilta suoraan ja usein myös esim ruisjauhoja saamme lähitilalta suoraan.
Itse teen kaikki lihapullat ym alusta alkaen.
Säästää muuten tosi paljon rahaakin itse tekemällä.
kirjoitinkin tuonne yhteen ketjuun meidän tilannettamme:
Asumme maalla ja meillä on lehmiä, maito tulee siitä ja maitoauto tuo muutkin maitotuotteet
Lihaa saamme omista lehmistä, sitä on aina pakastimessa
Leipää teen itse: ruisleipää, karjalanpiirakoita, rieskoja (perunamuussista) kalakukkoja, lanttukukkoja, perunakukkoja ym. leipäkoneleipää eli leipää saa kyllä, vaikkei kaupassa käykään
marjoja on pakastimessa, siitä saa kiisseleitä, keittoja, leivonnaisia
Leivonnaiset teen kaikki itse
Mehut teen itse viinimarjoista ja puolukoista
vihanneksia kasvatan itse: perunaa, porkkanaa, persiljaa, tilliä, hernettä, tomaattia, kurkkua, punajuurta, salaattia
viinimarjoja kasvaa
kuivatarvikkeita siis haen kaupasta.
On aika hienoa, että olemme niin omavaraisia, ja ihanaa, kun lapset saavat napsia oman maan antimia
Niin ja kananmunia ostamme lähitiloilta suoraan ja usein myös esim ruisjauhoja saamme lähitilalta suoraan.
Itse teen kaikki lihapullat ym alusta alkaen.
Säästää muuten tosi paljon rahaakin itse tekemällä.
riittäisi moiseen, kun kuitenkin teen täyttä erittäin raskasta fyysistä työtä täyspäiväisesti.. ja kaksi pientä lasta.. Mutta olisi hienoa jos jaksaisi.. :)
ja pari kertaa sitten pieni täydennys. Päiväykset usein kyllä riittävät siihen että saa ostettua usean päivän ruokatarvikkeet. Meillä kukaan ei tykkää pakastetusta ruuasta (esim en käsitä näitä jotka pakastaa leipää ja siten saavat muka aina "tuoretta" leipää... yööh.. pakastettu on aina pakastettu), eikä myöskään kukaan tykkää syödä samaa ruokaa useana päivänä. Onneksi ei ole tarvettakaan niin tehdä.
2 aikuista ja 2 lasta.