Mitä mieltä nimestä Tessa?
Tekis mieli antaa tyttärellemme nimeksi Tessa. On jokseekin harvinainen nimi vissiin. Yhdellä sen olen kuullut olevan. Mitähän toisia nimiä siihen nimeen sopisi. Lapsemme on ensimmäinen...
Kommentit (61)
En suosittele nimeä (joka on ihan jees) kun moni pitää sitä koiran nimenä. Lisäksi lastasi tullaan varmasti kiusaaaman (tessa-vessa-pissa..) ja lapsesi voi ruveta inhoamaan sinua kun tiestit tästä koira-assosiaatiosta.
Mun mielestä Tessa ei jotenkin kuulosta aikuisen ihmisen nimeltä...
Mieluummin vaikka Stella.
Ihan järkyttävän ruma nimi, josta tulee kaiken lisäksi koira mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele nimeä (joka on ihan jees) kun moni pitää sitä koiran nimenä. Lisäksi lastasi tullaan varmasti kiusaaaman (tessa-vessa-pissa..) ja lapsesi voi ruveta inhoamaan sinua kun tiestit tästä koira-assosiaatiosta.
Tessa on yleistymään päin, ja tiedän parikin sen nimistä ihmistä. Hyvin heillä on nimen kanssa mennyt ja lapset nyt keksii tapoja kiusata milloin mistäkin, ei pelkästään nimistä. Ei sen takia kannata jättää antamatta kaunista nimeä.
Koirille annataan ihmisten nimiä, älä anna haitata, yhtä lailla koiran nimi voi olla Aino, joka on tämän hetken hitti nimiä...
Miksi pitää tekemällä tehdä erikoinen nimi? Anna tavallinen ja normaali nimi. Lapsen ei tarvitse selitellä erikoista nimeään jälkikäteen. Jos hän kasvaa erikoiseksi persoonaksi, niin voi itse muuttaa oman nimensä. Näin on tehneet monet taiteilijat mm. Miina Äkkijyrkkä. Mitä vikaa on tavanomaisissa nimissä?
Tessa kuulostaa lähiönimeltä ja siitä tulee mieleen sähköauto Tesla.
Lapselle annataan nimi koko loppuelämäksi. Ajattele, millainen hän on aikuisena. Ei pitäisi antaa nimeä vauvalle, vaan ihmiselle koko elämän ajaksi. Usein tuntuu, kuin nimi annettaisiin vain ihanaa vauvaa ajatellen.
Minusta tosi hieno nimi. Ei mielestäni kauhean yleinen eikä minun kohdallani tuo ainakaan koiraa mieleen. Koirille voi antaa ihan ihmistenkin nimiä, minä ainakin antaisin. Poikaystävälläni on monen mielestä koiralle tai kissalle sopiva nmi (Vinski), mutta hänelle en keksisi osuvampaa nimeä kun luonnekin sopii :) Sinä päätät itse, minkä nimen annat lapsellesi. Ihan sama, mitä muut ajattelevat. Oman lapsen nimeäminen kuten itse tahtoo on kyllä ihana asia. Itse pidän Minttu-nimestä jostains syystä tai Liljasta. Muodissa ovat ehkä, kuten Eemeli-nimi poikien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle annataan nimi koko loppuelämäksi. Ajattele, millainen hän on aikuisena. Ei pitäisi antaa nimeä vauvalle, vaan ihmiselle koko elämän ajaksi. Usein tuntuu, kuin nimi annettaisiin vain ihanaa vauvaa ajatellen.
Minusta taas nimi "kasvaa" lapsen mukana ja muuttaa sävyään ajan kanssa. Nämä nykypäivän Eelit, Viljamit, Nuput yms. saatetaan yhdistää vielä vauvoihin, mutta seuraava sukupolvi pitää niitä jo ihan "vakavasti otettavilta" nimiltä, eikä toimitusjohtaja nimeltä Eeli ole kenellekään enää kummastus :) Päinvastoin, se yhdistetään 2010-2020 luvun nimeen ja ties vaikka parin sukupolven jälkeen se onkin jo monen mielestä ihan papparaisen nimi. Eli nimi on mielestäni myös hyvin aikasidonnaista, eihän kukaan nykypäivän vauva voi minunkaan mielestäni näyttää Pirjolta, Sarilta tai Jarilta, mutta kumma kyllä, sellaisiksi monia nimettiin 60-70-luvulla. Kai sitten he kaikki olivat syntyessään jo valmiiksi keski-ikäisiä ;)
Ja vastaus kysymykseen: Tessa on todella nätti nimi ja miellän ihan ihmisen nimeksi. :)
On kansainvälinen nimikin, joten ei herätä ihmetystä, vaikka tyttäresi asuisi myöhemmin ulkomaillakin:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tessa_Souter
https://www.dairynz.co.nz/people/dairy-careers/awards-and-scholarships/…
Tessa on kaunis nimi - jokseenkin vielä harvinainen, mutta silti monelle tuttu. Mielestäni on hyvin samantapainen kuin Essi, mutta vielä kauniimpi 😊 ja Tessahan sai muuten myös oman nimipäivänsä kalenteriin muutama vuosi sitten (joka on itseasiassa huomenna). Eiköhän sekin kerro jotain nimen yleistymisestä.
T. Tessan äiti
Teresa-nimen muunnelma on Tessa.
Tessa Johanna
Tessa Emilia
Tessa Helinä
Tessa Helianna
Tessa Karolina
Tessa Matilda
Tessa Charlotte
Tessa Valpuri
Tessa Marianne
Tessa Maarit
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ennen tätä keskustelua kuullut, että joku pitäisi nimeäni koiran nimenä ja tässä olen nyt jo 26 vuotta Tessana elänyt. Minua ei ole myöskään koskaan kiusattu nimeni takia. Olen aina pitänyt nimestäni ja muilta olen kuullut pelkästään positiivisia kommentteja. Elättekö te kaikki pelkkien Pirkkojen ja Mikkojen keskellä jos Tessa on jotenkin erikoinen ja outo nimi?
Hei! Muistatko mikä on tämän kyseisen kirjasarjan nimi mistä nämä eläimet ovat peräisin. Itsekin muistan nimittäin nuo hahmot mutta sarjan nimi on päässyt vuosien varressa unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
kaunis ja harvinainen nimi. Nimi on myös kansainvälinen. Eipä tule koira mieleen Tessa nimestä. Ehkä koiralla onkin annettu ihmisen nimi?
Tessa vääntyy Tessuksi hyvinkin helposti, Suomessa en antaisi Tessa nimeä lapselle.
Ihana nimi.