Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset kyllä valitettavasti tunnistaa ulkomailla...

Vierailija
20.02.2014 |

Aihe pamahti jälleen kerran mieleeni, kun istuin Berliinin Tegelin terminaalissa odottamassa jatkolentoa Suomeen. Kun lähestyikin Helsinkiin lähtevän koneen porttia, alkoi näkyä hyvin tunnistettavia ominaispiirteitä, kuten räikeitä hiusvärejä, niitä kuuluisia kananbepa-tukkia ja e-rit-tä-in isoja ja näkyviä tatuointeja, kiroilua, terminaalissa polttamista ja kirkuvien lasten ääniä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, ts. tunnistatteko suomalaisen (jostakin muustakin kuin edellä mainituista) piirteistä ulkomailla? 

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja venäläiset tunnistaa myös, eli jokaisella kansallisuudella on omat tunnusmerkkinsä.

Vierailija
22/131 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:37"]

Aihe pamahti jälleen kerran mieleeni, kun istuin Berliinin Tegelin terminaalissa odottamassa jatkolentoa Suomeen. Kun lähestyikin Helsinkiin lähtevän koneen porttia, alkoi näkyä hyvin tunnistettavia ominaispiirteitä, kuten räikeitä hiusvärejä, niitä kuuluisia kananbepa-tukkia ja e-rit-tä-in isoja ja näkyviä tatuointeja, kiroilua, terminaalissa polttamista ja kirkuvien lasten ääniä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, ts. tunnistatteko suomalaisen (jostakin muustakin kuin edellä mainituista) piirteistä ulkomailla? 

[/quote]no kanarialla katsoin aamulla parvekkeelta alas, että mitä pallinaamoja... menin sitten sinne (aamupalalle) ja suomenkielen porinahan se siitä kuului.

Hotellissa oli muuten ruotsalaisia myös paljon ja kyllä täytyy sanoa, että naiset oli paljon kauniimpia, itsestään enemmän huoltapitäneitä jne. kuin suomlaiset.

Itse en edusta tyypillistä suomalaista, kauniit piirteet ja hyvä (keskivertoa parempia), urheilullinen kroppa.

[/quote]mistähän arvasin, että saan miinuspeukkoja? Onko se tuo "pallinaamat" ilmaisu vai tuo minun kaunis naama ja urheilullinen kroppa? Suomalaisethan ovat tunnetusti myös kateellisia.

Pallinaamoilla tarkoitin siis sellaisia jotenkin ulospäin tulevia poskia, tässäpä aika hyvä esimerkki: http://yle.fi/ecepic/archive/00297/tiura_a2_297721b.jpg

Kyllä ne ruotsalaiset erottuivat sieltä ihan edukseen.

sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos av, nyt tiedä mitä se pallinaama on! Koko ikäni olen ihmetellyt.

Ja itse tunnistan suomalaiset orvosta katseesta lapsen eksyneen. Itsellänikin se joskus on, vaikka vuodet eri ympäristössä pikku hiljaa karsivat käytöksestä tyypilliset suomalaiset piirteet. Pallinaama ja se, että saatan helposti hoitaa hotelleissa check-init brittimieheni himmatessa taustalla, paljastaa minut silti. Ja silmälasit.

Vierailija
24/131 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiset nuoret naiset värjäävät tukkansa pikimustaksi. En ole minkään muun maan väestössä havainnut vastaavaa. Yleensä jos muunmalaiset värjäävät tukkaansa, sitä vaalennetaan tai peitetään harmaita luonnollisella ruskealla.

Vierailija
25/131 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täällä jaksetaan suoltaa samaa mantraa "mua luullaan ruotsalaiseksi, jenkiksi (koska olen niiiin kaunis)". "Suomalaiset tunnistaa tukasta, crockseista, maripaidoista ja -laukuista, mutta mua luullaan ...". Kertoo sanojasta aika paljon: kateudesta muita kansoja kohtaan, katkeruudesta, huonosta itsetunnosta/kansallistunnosta, ylemmyydentunnosta muita suomalaisia kohtaan, negatiivisestä elämänasenteesta, ilkeästä luonteenpiirteestä, v-mäisyydestä jne.

Vierailija
26/131 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tunnistanut yhtään suomalaista viikkokausiin. Toivoisin jo törmääväni maanmiehiini tai maannaisiini :-(   Suomalaiset ovat yleisiesti ottaen tosi mukavia ja reiluja. erityisesti ne, jotka liikkuvat Suomen ulkopuolella. Aina välillä törmää sellaisiin nenänvartta pitkin katselijoihin, ja silloin ei tule yhtään ikävä Suomeen...

Vierailija
27/131 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppistakeikkaa

Vierailija
28/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomipunkeron tunnistaa jo hajusta. Ihra-akka lyllertää ihrakakaroineen ja tunkee makkaraa suuhun. Rassaa himokkaasti aukkoaan niin että palaneen ihran käry leviää naapurustoon.

Vierailija
29/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itsekin ulkomailla, mutta vastaani ei ole tullut hirvean paljon suomalaisia (2-3 kpl per vuosi). Olen tunnistanut heidat sitten puheesta, kun en ihmisten ulkonakoon hirveasti huomiota pida. Tiesitteko muuten, etta hollantilaiset kertovat itsestaan samoja vitseja kuin suomalaiset? Etta sukkasandaaleista tai vyolaukusta tunnistaisi maanmiehensa, jne :)

Itseani luullaan taalla aina brittilaiseksi, muutama kerta on Puolaakin veikattu. Tama varmasti aksenttini takia, ulkoisesti naytan ihan samalta pohjoiseurooppalaiselta perustyypilta mita syntyperainen vaestokin.

Vierailija
30/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua luultiin viime viikolla kaksi kertaa rantalomakohteessa ranskalaiseksi, myös venäjää tarjottiin ja jopa italiaa.

Olen ylipainoinen, 170-senttinen, mulla on pitkät vaaleat kiharat ja paksut hiukset, päällä aina mekko, niitä oli reissussa matkassa useampia. Jalassa ballerinat tai korkkarit. Hiuksissa usein joku hiuskoru ja tarvittaessa lierihattu.

Vierailija
31/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat, mustat hiusvärit ovat todella suosittuja Suomen ulkopuolella, ei skandeissa mutta heti alapuolella. Mustat hiukset harmaantuu usein jo parikymppisenä ja sekä miehet että naiset ovat kovia tummentamaan harmaitaan. Vaalennusväri ei muuten ole standardikamaa joka paikassa niin että voi tulla yllätyksenä jos haluaa blondailla niin vaalein sävy on keskiruskea;)

Suomalaisia ei tunnista ihonväristä eikä hiustenväristä mutta pään koko paljastaa. Yhtäkkiä ihmsijoukossa näkyy tyyppejä joilla on Päänuppi samalla tasolla kuin muilla mutta leuka tuntuu venähtäneen rinnuksien kohdalle. 

Vierailija
32/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nämä tuntomerkit on jo mainittu, mutta itse tunnistan suomalaisen ulkomailla huolestuneesta olemuksesta, huonosta ryhdistä ja siitä, että näyttävät kärsineen koko elämänsä jostain.

Vierailija
33/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:53"]ihan karsee toi kouvolatukka

[/quote]

Minulla ei ole kouvolatukka eikä ole koskaan ollutkaan vaan pörröinen pitkä ja luonnonkihara tukka ja minusta tuo kouvolatukka on kivan pirtee ja veistoksellinen. Selkeä. Kampaus eikä vaan kimppu hiuksia niinkuin minulla. Miksi niin moni inhoaa tuota?

Vierailija
34/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta minut tunnistaa suomalaiseksi ihan missä tahansa ja kuka tahansa. Pari viikkoa sitten Roomassa joku vartijasotilas Hääkakku-pytingin edessä sanoi selvällä suomenkielellä päivää. Tyypilliseen suomalaiseen tapaan jäin hetkeksi suu auki ja talsin matkoihini tervehtimättä takaisin. Ja ihan kuulkaas oli siistit cityromppeet yllä, ei marikassia, tummat hiukset...en tajua, ei tosin haittaakaan, olenhan mä suomalainen.

Vierailija
35/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni luullaan usein venäläiseksi tai ruotsalaiseksi, mutta aina oikaisen olevani suomalainen.

kadullakin täällä Suomessa sanottu v***n ryssäksi ja hauskinta kun jotku pulut yrittää venäjää vääntää! ei naurata ei. Olen suomalainen ja ylpeä suomalaisuudestani!

ja mielestäni Suomessa on paljon kauniita naisia ja komeita miehiä kun vaan pitää huolen itsestä ja laittautuu edes vähän.

Nyt esim. Pääkaupunkiseudun uimarannoilla parveilee paljon venäläisiä ja virolaisia niin kyl mielestäni suomalaisissa löytyy ne kauniimmat ja parempi kroppaiset naiset.

Vierailija
36/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä tätä lainkaan. Pikemminkin on äärettömän junttimaista ja kapeakatseista alka leimata suomalaisia joksikin tietyksi ryhmäksi, jotka selittää jostain "kato noita laukkuja, ei meillä vaan...", koska oikeasti suurin osa ihmisistä on reissannut niin paljon ja Suomestakin saa kaikkea, ettei tuollaiseen päivittelyyn ole tarvetta. Tottakai me toisemme tunnistetaan ulkomailla, mutta niin tunnistaa ruotsalainen toisen ruotsalaisen ja saksalainen saksalaisen. Ei siinä ole mitään ihmeellistä tai noloa meidän kannalta. Normaalia havainnointia tottumuksen pohjalta.

Ja muuten ne pahimmat punanahkat, tatuoidut ja läskit on useammin brittejä kuin suomalaisia. Britit tuntuisi rakastavan auringossa palamista tusinakohteissa, suomalaiset suojaa ihoa paljon ahkerammin. Tatuointeja on myös briteillä eniten. Tosin nämäkin havainnot tusinapaikkojen uima-altailta, joissa varmaan on enemmän sitä brittien työväenluokkaa kuin yläluokkaa.

Vierailija
37/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 05:35"]

Suomalaiset ovat joko erittäin valjuja ja värittömiä, hiljaisia ja varovaisen oloisia tai sitten toinen ääripää ovat nämä juntit ja wt:t. Tatuointeja, ihosyövästä muistuttava iho, pyöreä kroppa ja tupakan käheyttämä ääni. Kovaan ääneen ihmetellään jotain typerää asiaa ja tietysti unohtamatta, näillä on aina lyhyt, ruma tukka.

Hävettää edustaa suomalaisuutta

[/quote]

Buaahhh...Tällaiset toisia häpeävät (eivät tajua hävetä itseään muuta kuin alitajuisesti ja siksi mollaavat muita), "edustavat" suomalaiset on jotain niin noloa ja junttia, ettei mitään rajaa. Luulin jo jossain vaiheessa tän tyypin kuolleen sukupuuttoon, mut  viime vuosina tämä onkin vallannut taas alaa oikein isommastikin. Ehkä se on toi lama, mikä nostaa nää sieltä kivien alta halveksimaan ylimieleisesti suomalaisia ja siinä samalla nostamaan ihan pikkasen itseään.

Olet sitä mitä haukut. Tyyppiesimerkki kuin suoraan oppikirjasta.

[/quote]

Kyse on ihmisryhmästä joka ei ajattele omilla aivoillaan eikä kyseenalaista kuulemaansa. Lukevat täältä netistä haukut suomalaisista ja uskovat olevansa huonoja kun joku on niin ääneen sanonut. Sellaista miellyttãmisenhaluista tyyppiä...

Vierailija
38/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Pitkien reissujen, ympäri maailmaa, jäljiltä olen huomannut, että maailmalla suomalaiset on tosi mukavia verrattuna kotimaahan. Jotenkin ne on rentoja ja hauskoja, kun ei arki paina päälle. Sitten tietysti joukossa on näitä ylemyydentuntoisia snobeja, jotka menee ihan paniikkiin tavatessaan suomalaisen Santiago de Chilen lähiössä olevassa ravintolassa. Kauhea ahdistus tietysti iskee, kun "ne on niin juntteja, hirveitä, näkee kauas jne." Minusta tuo käytös on juuri niin perisuomalaista juntteilua ja epäsosiaalisuutta, vaikka itse kuvittelevat juuri olevansa suuria kosmopoliitteja.

Hauskimpia iltoja eläessäni olen saanut Wyomingissa keskellä maaseutua pikkukaupungissa, kun mentiin pikkuravintolaan syömään. Siellä oli tasan kaksi muuta ihmistä meidän lisäksi, jotka iloisesti puhui Suomea. Siirryttiin samaan pöytään kyllästyttyämme huutelemaan pöydästä toiseen. Oli rattoisa illallinen ja vielä istuttiin pitkään näkerämässä jälkkäriä. Lopuksi toivotettiin hyvät matkan jatkot. En muista niiden ihmisten nimiä, en kotipaikkaa tai muutakaan, mutta hauska tapaaminen oli ja tuli samalla jaettua kokemuksia matkasta.

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 15:47"]

Minä en ole tunnistanut yhtään suomalaista viikkokausiin. Toivoisin jo törmääväni maanmiehiini tai maannaisiini :-(   Suomalaiset ovat yleisiesti ottaen tosi mukavia ja reiluja. erityisesti ne, jotka liikkuvat Suomen ulkopuolella. Aina välillä törmää sellaisiin nenänvartta pitkin katselijoihin, ja silloin ei tule yhtään ikävä Suomeen...

[/quote]

Vierailija
39/131 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:19"]Tummat, mustat hiusvärit ovat todella suosittuja Suomen ulkopuolella, ei skandeissa mutta heti alapuolella. Mustat hiukset harmaantuu usein jo parikymppisenä ja sekä miehet että naiset ovat kovia tummentamaan harmaitaan. Vaalennusväri ei muuten ole standardikamaa joka paikassa niin että voi tulla yllätyksenä jos haluaa blondailla niin vaalein sävy on keskiruskea;)

Suomalaisia ei tunnista ihonväristä eikä hiustenväristä mutta pään koko paljastaa. Yhtäkkiä ihmsijoukossa näkyy tyyppejä joilla on Päänuppi samalla tasolla kuin muilla mutta leuka tuntuu venähtäneen rinnuksien kohdalle. 

[/quote]

Repesin. Onko oikeasti pää suomalaisilla isompi?

Vierailija
40/131 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:37"]Aihe pamahti jälleen kerran mieleeni, kun istuin Berliinin Tegelin terminaalissa odottamassa jatkolentoa Suomeen. Kun lähestyikin Helsinkiin lähtevän koneen porttia, alkoi näkyä hyvin tunnistettavia ominaispiirteitä, kuten räikeitä hiusvärejä, niitä kuuluisia kananbepa-tukkia ja e-rit-tä-in isoja ja näkyviä tatuointeja, kiroilua, terminaalissa polttamista ja kirkuvien lasten ääniä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, ts. tunnistatteko suomalaisen (jostakin muustakin kuin edellä mainituista) piirteistä ulkomailla? 

[/quote] Kyllä suomalaisen perusjuntin tunnistaa missä tahansa lentokentän osassa missä lento Suomeen on lähdössä

Persjaäkasta porukkaa ja tyylittömästi pukeutunutta ja nyrpeä suäkeutunut ilme pärställä.Mutta toisaalta so what! Kyllä kaljoissaan olevat brittihuligaanit olisivat huonompaa seuraa koneessa ja lomakohteessa!