Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ihastunut oppilaaseen?

Vierailija
30.01.2014 |

Josko täällä olisi tähän liittyviä kokemuksia?

Olen 25-vuotias nainen, joka opiskelee ammattikoulussa. Luokanvalvojanani toimii n.35-vuotias mies.

Olen miettinyt, että onkohan tämä mies mahdollisesti ihastunut minuun? Hänellä on tapana jututtaa minua pitkiäkin aikoja, joskus huomaan hänen tuijottavan minua. Kummallisinta oli se, että joululomalle jäädessämme minä olin ainoa, jota hän halasi koko luokasta. Ja kummallista oli se halaustapakin.

Minua ei sinäänsä ahdista asia, onhan mies mukava, hauska eikä pahankaan näköinen. Mutta koulumaailmaan asia ei tunnu sopivan, vaikka olemme aikuisia. En myöskään ole tekemässä mitään, kuten tuskin hänkään vaikka asia olisikin. 

Yleensä asia menee niin, että oppilas ihastuu oppilaansa. Olisiko täällä yhtään opettajaa, jolla olisi tälläisia oppilasihastuksia? Enkä tarkoita ala-ikäisiä tms vaan ihan "aikuisiin" täysi-ikäisiin?

Toinen kysymykseni on, oletko koskaan halunnut olla oppilaasi ystävä tai kaveri? Meitä yhdistää opettajani kanssa hyvin samalaiset asiat, voisiko asia ollakin näin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asetelma on vähän hassu opettaja-opiskelija, mutta olen kyllä samaa mieltä, ettei varattujen kanssa suhteisiin kannata alkaa.

-Ap

Vierailija
2/47 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heti kättelyssä unohtaa moiset kuvitelmat ja keskittyä siihen opiskeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kerran ihastunut opiskelijaani ammattikoulussa. Kyseessä oli vuoden nuorempi kuin minä, joten ihan aikuisista oli kyse. En usko, että kyseinen mies koskaan huomasi ihastustani, vaikka välillä välituntisin juttelimmekin luokassa.

Mitään aloitetta en olisi koskaan tehnyt, enkä myöskään olisi hänen aloitteeseensa vastannut. Mutta myönnettäköön, että tunteja oli kiva odottaa ja perhoset lentelivät vatsassa, kun kyseisen opiskelijan näin.

Vierailija
4/47 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai opettaja voi ihastua täysi-ikäiseen oppilaaseensa. Tunteet ovat osa ihmisyyttä. Opettaja voi myös inhota jotain oppilastaan. Mutta ammatillisuuteen kuuluu se, että pitää asian omana tietonaan. Työpaikalla pitää säilyttää ammatillinen suhtautuminen jokaiseen oppilaaseen. Ihastustaan tai vihastustaan ei pidä mennä näyttämään (toki ihmiset vaistoavat toistensa tunteet).

Uskoisin myös, että lääkäri voi ihastua potilaaseensa, kaupan kassa asiakkaaseensa / parturi / hieroja... ym. asiakkaaseensa. Mutta omaa asemaansa suhteessa oppilaaseen / potilaaseen / asiakkaaseen ei saa väärinkäyttää omaksi edukseen.

Opettaja on myös aikuiselle opiskelijalle turvallinen aikuinen ja jonkinlainen auktoriteetti. Näin ollen opettaja ei saa ruveta suosimaan tai väheksymään ketään omien tunteidensa viemänä.

Vierailija
5/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pähkäillyt samaa asiaa, kun luennoitsija tuntuu katsovan vähän liian pitkään suoraan silmiin. Toki voi olla että olen ainoa, joka edes vaikuttaa kiinnostuneelta siitä mistä hän puhuu, mutta silti. Tuntuu vähän liian kauan kestävän nuo katseet.

Vierailija
6/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahi, en siis varmastikaa ole ainoa joka tätä pohtii :)

Tuntuuko sinusta, että luennoitsijasi "huomaisi" sinut muuallakin kuin luennoilla?

- Ap

Vierailija
7/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta, että luennoitsijasi "huomaisi" sinut muuallakin kuin luennoilla?

- Ap

Vierailija
8/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:59"]

- Ap

[/quote]Olen nyt ihan muutaman kerran vasta ollut hänen luennoillaan, käytävillä ei ole tullut vastaan. Mutta jokin hälytyskello kyllä alkoi soida. Mutta tosiaan voi olla siitäkin että olen ainoa kiinnostunut hänen aiheestaan, muu porukka tuntuu lähinnä huokailevan :) sama

Vierailija
9/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä sattuu. Jotkut oikeasti myös löytävät toisensa näin. Esim. Minna Canth avioitui opettajansa kanssa. Ja minun luokkatoverini avioitui kieltenopettajan kanssa. Ja entisen naapurin poika avioitui opettajansa kanssa.

No, en todellakaan sano, että ap:n tapauksessa näin kävisi ellei sitten molemminpuolinen tunteenpalo ole jossakin vaiheessa tosiasia. Mutta yleisellä tasolla todettuna, kyllä näitä tapauksia ilmenee. Nytkin muistin taas yhden mutta eipä siitä sen enempää.

Vierailija
10/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin mietin, että myös minä kuuntelen aina tunneilla :D Pidän opettajastani ihmisenä, todella tsemppaava ja viisas :) Erittäin hyvä ja sälkeä opettamaan :)

Mutta hieman tulee sellainen olo, että minua katsotaan muutenkin, kun seuraanko opetusta :)

Vierailija
11/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä se moraalisesti väärin, jos kyseessä on kaksi aikuista ihmistä? Minusta se nyt ei väärin ole, mutta jotain tabua siinä on.

-Ap

Vierailija
12/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija Tampereelta, nainen, vaalea, hoikka. Journalistiikan opettajamme, 41-vuotias ehdotti suhdetta heti lukukauden alussa. Siitä lähtien tapailtu muutamia kertoja viikossa luonani. Mies on perheellinen, itse olen vapaa. Tämä tuntuu sopivan meille molemmille hyvin.

Vierailija
13/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.

Miten tämä mies ilmaisi kiinnostuksensa? Kysyi heti suoraan?

-Ap

Vierailija
14/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Luennon loputtua tuli kysymään minua kahville. Mentiin ensin kahville ja sitten luokseni.

Vierailija
15/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Eikö sinua hävetä, kun rikot opettajasi perheen?

Vierailija
16/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:16"]

9. Eikö sinua hävetä, kun rikot opettajasi perheen?

[/quote]

Aluksi mietitytti, mutta nyt olen ihan avoimesti suhtautunut tähän. Tämä sopii itselleni niin hyvin. Ei vakavaa suhdetta, mutta hyvää seksiä. Lisäksi olemme käyneet yhdessä ulkomailla. Opiskelumatkaksi lavastetulla.

9. 

Vierailija
17/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi tekemään mitään perheellesin tai varatun kanssa.

Katsoa saa muttei koskea-

Vierailija
18/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisesti naimisissa entisen oppilaani kanssa. Olemme samanikäisiä.

Vierailija
19/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilmaisit oppilaallesi kiinnostuksesi?

-ap

Vierailija
20/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monille luennoitsijoille neuvotaan etsimään pari kiltin näköistä yleisöstä, ja katsomaan heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän