Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

liian suuri ikäero?

Vierailija
26.04.2012 |

Mitä mieltä olette jos 30-40 vuotias mies seurustelee 20-25 vuotiaan naisen kanssa? Monet sanovat että tuollainen suhde ei voi millään toimia, koska siinä on liian suuri ero arvomaailman, elämäntilanteen yms. välillä. Tarkoitan siis vähän suurempaa ikäeroa kuin 30 ja 25.. esim. mies 35 ja nainen 21. Onko tuollainen suhde aivan tuhoon tuomittu? Ihmiset vaan tuntuvat olevan sitä mieltä, että vakava parisuhde ei onnistu tuollaisella ikäerolla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että ikäero on todella paha! Varsinkin jos nainen on 20/21/22 ja mies 32/33/34 !!!!!

Vierailija
22/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ovat täysin kehittyneet 22-25 vuotiaana. Eli en usko, että esim. 21-22 vuotias olisi 25 vuotiaana "aivan eri ihminen." Arvomaailmalla, mielipiteillä ja maailmankuvalla ei taas ole mitään tekemistä iän kanssa.

Kyllä arvomaailmalla, mielipiteillä ja maailmankuvalla voi olla paljonkin tekemistä iän kanssa, elämänkokemuksen ja kypsymisen myötä näihin asioihin voi tulla ja tuleekin yleensä muutoksia.

Vierailija
24/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olen 24 ja seurustelen 41-vuotiaan miehen kanssa. Ei tää suhde kyllä ikäeroon kaadu, vaan ihan muihin juttuihin, jos on kaatuakseen.

Kyllä se siihen ikäeroon voi kaatua. Nyt näyttää siltä että sillä ei ole merkitystä mutta entä 10 tai 20 vuoden kulttua?

Lapsia ei todellakaan kannata enää hänen kanssa tehdä joten se peli on pelattu. Vanhutta sinä et tule hänen kanssa elämään vaan tulet jäämään leskeksi jos elät hänen kanssa.

Vierailija
25/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ovat täysin kehittyneet 22-25 vuotiaana. Eli en usko, että esim. 21-22 vuotias olisi 25 vuotiaana "aivan eri ihminen." Arvomaailmalla, mielipiteillä ja maailmankuvalla ei taas ole mitään tekemistä iän kanssa.

Kyllä arvomaailmalla, mielipiteillä ja maailmankuvalla voi olla paljonkin tekemistä iän kanssa, elämänkokemuksen ja kypsymisen myötä näihin asioihin voi tulla ja tuleekin yleensä muutoksia.

Juuri näin.

Tutkimuksissa on todettu että 20 vuotias on täysin eri ihminen arvoiltaan ja ajatusmaailmaltaan kuin mitä hän on 70 vuotiaana.

Ihminen muuttuu lähes täydellisesti elämänsä aikana.

Vierailija
26/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika eri asia, onko toinen 30v ja toinen 25v, vai tuo toinen ääripää eli 40v ja 20v :)

Vierailija
27/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä olen 24 ja seurustelen 41-vuotiaan miehen kanssa. Ei tää suhde kyllä ikäeroon kaadu, vaan ihan muihin juttuihin, jos on kaatuakseen.

Kyllä se siihen ikäeroon voi kaatua. Nyt näyttää siltä että sillä ei ole merkitystä mutta entä 10 tai 20 vuoden kulttua?

Lapsia ei todellakaan kannata enää hänen kanssa tehdä joten se peli on pelattu. Vanhutta sinä et tule hänen kanssa elämään vaan tulet jäämään leskeksi jos elät hänen kanssa.

Jaa, me saatiin esikoinen kun minä olin 24 ja mies 40 ja nyt tulossa toinen lapsi kun minä 27 ja mies 43, enkä näe tässä mitään ongelmaa.

Vierailija
28/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin koin murrosiän juuri tuossa ja vasta tuossa iässä. Osahan muuttaa kotoaankin vasta tuossa vaiheessa, siinä on oman elämänsä tien löytämisessä iso tehtävä nuorella, ja niin monta muuttujaa ainakin suurimmalla osalla. Ja noilla arvomaailmalla, mielipiteillä ja maailmankuvalla todellakin on korrelaatui ikään. Harva viisikymppinen jaksaa olla niin mustavalkoinen kuin reilu parikymppinen, yhden asian mainitakseni.

Vierailija
29/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Tutkimuksissa on todettu että 20 vuotias on täysin eri ihminen arvoiltaan ja ajatusmaailmaltaan kuin mitä hän on 70 vuotiaana.

Näitä omia olettamuksia on hyvä jakaa "tutkimuksina". Harvemmin kuitenkaa löytyy mitään lähteitä mihinkään.

Vierailija
30/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alkuperäinen kirjoittaja onkin varmaan viisaampi nyt, 6 vuotta kirjoittamansa kommentin jälkeen 😉

Nämä ikäerojutut ja kommentoinnit on kyllä usein aika hassuja. Valitettavan usein taustalta kalskahtaa vanhempien naisten kateus ja katkeruus. Oikeasti muut saisivat pysytellä hiljaa ja antaa ihmisten hoitaa itse omat parisuhteensa.

Kun tulee riittävän vanhaksi ja viisaaksi yleensä oppii sen että ikä on sivuseikka jos kaksi ihmistä löytävät rakkauden ja onnen. Tosin mikään ikä ei takaa viisautta ja joskus ne ”vanhemmat ihmiset” ovat kaikkein lapsellisempia ja katkeria. Ja ainahan tosirakkaudesta ei toki ole kyse (ikäerosta riippumatta) kun pariudutaan, mutta onneksi joskus on. Joten suhteen ulkopuoliset: vaietkaa. Vaikka suhteen järjestelyt näyttäisivät kuinka tahansa liian hyviltä teille.

Vierailija
31/33 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Niin sama ihminen. Ei niin että kaikki samanikäiset ovat samanlaisia. Joten ei oikeastaan liity ikäerokysymykseen.

Vierailija
32/33 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on vain numero.

N 124kg

Vierailija
33/33 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen 18 vuotias tyttö ja olen ihastunut 24 vuotiaaseen poikaan. Hänkin pitää minusta ja olen miettinyt että onko se liian suuri ikäero? Eli meillä on ikäeroa se 6-7 vuotta. Olemme henkisesti molemmat samalla tasolla. Mun vanhin sisko on 25v ja vanhin veli 23v. 2 muuta veljeä on sitten 20v. Olen myös perheen kuopus. Minua vähän mietityttää että jos/kun mun vanhemmat ja sisarukset saa tietää hänestä niin mitä ne sanoo/miten ne reagoi. Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset että ei se niin paha ikäero oo mutta toisaalta että on se ehkä vähän isoikäero jos vertaan mun veljiin ja siskoon.