mistä pystyy tarkistamaan onko kadonnutta pankkikorttia käytetty?
Lompakko hävinnyt ja siellä kaikki pankkitunnukset yms. joten nettipankkiin en pääse. En viitsisi kuitenkaan kuolettaakaan kaikkia heti, koska voi olla että lompakko on kadonnut kotiin tai töihin.
Kommentit (7)
että sinä olet sinä, joka väität puhelimessa olevasi?
että ihmiset on näin hölmöjä! Siis soita nyt sinne ja kuoleta se kortti. Nehän eivät sitä heti kuoleta koska tosiaan annetaan aina aikaa löytää kortti myös itse, mutta sitten siellä on ilmoitus siitä että korttisi on kadonnut, joten et joudu itse korvaamaan sillä ostettuja asioita ilmoituksen jälkeen. Jos taas nyt joku sitä käyttelee, ja sinä olet koko ajan tiennyt että kortti on kadoksissa muttet ole tehnyt asialle mitään, maksat myös varkaan käytön.
Haluan uskoa, ettei kukaan ole niin tyhmä, että säilyttää nettipankkitunnuksia lompakossa.
Haluan uskoa, ettei kukaan ole niin tyhmä, että säilyttää nettipankkitunnuksia lompakossa.
Mulla ainakin kaks tuttua jotka kantaa nettipankkitunnuksia lompakossa. En ole kyllä kysynyt että onko heillä siinä kaikki ne tunnukset vai onko esim. se asiakasnumero tms. jossain eri paikassa/ulkomuistissa. Hullua touhua.
Mutta asiakastunnarit ovat vain päässäni. Joten enpä usko, että kukaan pystyy pelkillä listoilla pääsemään tileihini käsiksi :)
heti. Muuten vastaat korttiostoista itse.
Jos virallista henkilöllisyystodistusta ei ole, niin
a) voi kokeilla jotain epävirallisempaa todistetta
b) joku todistaa sinut sinuksi, esim. jos pankin virkailija tuntee sinut sinuksi