Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lihavat, kertokaa täällä pituus/paino ja mitä söitte eilen/tänään?

Vierailija
26.04.2012 |

ja miksi epäilette olevanne lihavia?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin:

-aamulla en ehtinyt syödä mitään

-lounaaksi söin töissä kanasalaatin ilman kastikkeita

-kotona söin ennen lasten viemistä harrastuksiin yhden ruisleivän, päällä Oivariinia ja keittokinkkua

-Myöhemmin söin loimulohta ja muusia

-illalla mieheltä kourallinen cashew-pähkinöitä

En tiedä miksi en laihdu tai se laihduttaminen on ihan hirveän vaikeaa. Sairastuin 2v sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan ja sitä ennen paino pysyi helposti tuolla 56-58kg paikkeilla.

Vierailija
42/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ole laihduttanut, ihan normipäivä. Tavallista ruokaa tein muille, en syönyt itse.

Aamupäivällä söin purkin rasvatonta rahkaa ja sekaan purkillinen mangoviipaleita.

Iltapäivällä söin/join vähän juissimehua, muutaman maissilastun, 5 jim patukkaa ja 5 pätkistä.

Illalla söin vajaa puoli purkkia mansikka-partaäijä jugurttia.

Yöllä söin 3/4 pakastepitsaa, tradizionale mozzarella ja rasvatonta maitoa, ja lopuksi puolet mansikka-fazerin suklaalevyä.

Nyt olenkin sitten viettänyt aikaani vessassa ripuloimassa, maha niin kipeä että ei pysty menemään nukkumaan.

"Laihdutetaan" sillä että yritetään olla syömättä kunnon ruokaa ja sit vedetäänkin pitsaa ja suklaata....

Tai sit muutamalla näkyy et jälkiruoka on ihan arkinen tapa. Siitähän tulee helposti jotain 500kcal extraa joka päivä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olen syönyt Aamupala: 2 munan munakas ½ tomattii ½ paprika 1 ruisleipä viipale 4dl kahvia 3dl vettä Lounas: 3 pientä perunaa 2 kaalikäärylettä puolukkahilloa 1 tomaatti 10cm kurkkua 3-4 oliivia lehtisalaattia paprikaa 4dl rasvatonta maitoa muuta en ole ehtinyt vielä syödä kun nukuin pitkään, iltapäiväkahvit taidan keittää ja syödä omenan. Illalla syön lounaaksi tekemäni salaatin loput fetalla ja viinirypäleitä. laihduttaa olen koittanut ja kuukaudessa tämän tyyppisellä ruokavaliolla on mennyt 4kg. JA lihava ole koska olen syönyt enemmän kuin olen kuluttanut, syystä että ruoka on hyvää ja varsinkin lihottava ruoka on nopeasti syötävää ja iltaisin napostelu on kivaaa.

nuo 3 turhaa perunaa pois, tai vaihdat edes 1 pieneen (eikä kastiketta!)! Kyllä 2 kaalikäärylettä riittää lounaaksi.

Vierailija
44/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin:

- viipale ruisleipää, päällä margariinia, juustoviipale ja paprikaa, lasi maitoa

- pari viipaletta ruisleipää, välissä ketsuppia, sinappia, juustoviipale ja itsetehty jauhelihapihvi

- viipale ruisleipää, päällä margariinia ja juustoviipale ja paprikaa, suklaajäätelö (sellainen magnum tyyppinen), kaksi satsumaa

- viipale ruisleipää, samat päälliset kuin edellisessä, suklaajäätelö, kaksi mehujäätä.

Eilen tuli siis syötyä tosi paljon leipää, kun en laittanut mitään kunnon ruokaa.

Vierailija
45/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava koska olen alkoholin suurkuluttaja ja alkon kanssa menee aina myös herkkuja. Eilisen mätöt:

Aamu: Pätkä valkosipulitäytepatonkia, puoli pakkausta kotijuustoa, tropicana-mehua, kahvia.

Lounas: Kasvislasagnea, salaatteja, pannukakkua ja mansikkahilloa

Välipala: Munkki ja kahvia

Päivällinen: Saarioisten pizza, kevytcolaa

Iltatissuttelu ja kumppanit: 4 isoa Karhu-III-olutta, suklaapatukka, 2 munariisipasteijaa, puoli pussia cashewpähkinöitä

noista bisseistä: juotko sä niitä koska sä pidät mausta vai humaltumistarkoituksessa? miks et vaihda esim. valkkari+vichy-sekoitukseen, jota voit tissutella koko illan huomattavasti vähemmillä kaloreilla?

Vierailija
46/70 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 162/79 , olen joulusta pudottanut 8kg vain jättämällä sokeri tuotteet pois kaikki vehnäjauho (kahvileivät)pois,leipä pois,ja syön aamiaisella kaurapuuron sekä iltapalalla ja päivällä vihannes pitoisen ruuan ei ole nälän kanssa ongelmia.kävelen aamulla 4-5km ja illalla kuntopyörällä 10-15km olen 57v. eikä ole ollut mielitekoja. tsemppiä kaikille ja laihduttakaa hitaasti eiväthän ne kilotkaan hetkessä tule !

Vierailija
47/70 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin:

Aamu: kaksi ruisleipää voilla, molemmissa yksi kerros arkijuustoa ja tomaattia.

Lounas: 210 kcal ateriankorvike-suklaapatukka

Välipala: Kaalia

Päivällinen: Jauhelihakasvis-nuudeleita ja fetajuustoa + tikkari

Juomina vesi ja kahvi rasvattomalla maidolla.

Tänään:

Aamu: kaksi ruisleipää juustolla ja kinkulla.

Lounas: 250g pasta-tonnikalasalaattia

aion syödä lisäksi

Välipala: Porkkanaa ja kaalia

Päivällinen: Kalapuikkoja ja perunaa + ehkä tikkari tai pieni suklaa.

Haluaisin laihtua vähintään 2 kiloa.

Vierailija
48/70 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen:

kolme isoa näkkäriä Oivariinillä. Puolipakettia kalkkunaleikettä napsittuna. Lautasellinen tonnikalasalaattia (jossa ei muuta kuin tonnikalaa kaloreita antamassa). Lisäksi söin pakasteesta yhden munkin ja yhden 150g vähärasvaisen jugun.

Päälle hurjasti kahvia ja siinä maito + laittilimppaa.

Tänään olen syönyt haukun Saarioisten lättipitsaa, yhden tuplakokoisen näkkärin Oivariinillä ja loput siitä kalkkunaleikkeestä. (ohuenohuet Snellmannin) Ja kahvia, kahvimaitoa ja vettä.

Ensinnäkin yritän taas rajoittaa syömistä ja siksi olen syönyt aika vähän. Toiseksi en muutenkaan jatkuvasti ahda mahdottomia ruokamääriä vaan olen tuurisyöppö. Saatan sortua käsittämättömään mässyttelyyn tyyli syön eka Hesessä jättiaterian majoneesilla ja kotona levyn suklaata päälle. Riittää, että tuollaista harrastaa silloin tällöin ja normaalistikin syö ihan kunnolla, niin johan alkaa painoa vuosien saatossa kertyä. Pitäisi tollaisen mässyn jälkeen aina pitää parin päivän kevennys....

Vierailija
49/70 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istumatyö ja liikunnan puute, johtuen monesta viasta selässä, en nykyään pysty oikein 100 metriä kävelemään ilman kipua enkä juoksemaan, ja uimahallille on meiltä 6 km, sinne en oikein koskaan ehdi, enkä pääse. Vielä 10 vuotta sitten mulla oli iso koira, ja liikuntaa tuli sen mukana luonnostaan, mutta lapsen allergian takia ei voi koiraakaan pitää. Koirassa oli se positiivinen puoli, että se jonkun verran veti, ja vetäessä mun selkä väkisinkin pyöristyy, eikä silloin nivelet hankaa, eikä satu.

Olen myös huomannut, että työpaikkaruokalan eväät on kamalan kaloripitoisia 600-800 kcal/annos, olen alkanut välttää siellä syömistä. En ole suklaaihminen enkä välitä makeasta.

Viime kesänä laihduin 7 kg kesälomalla laihduttamatta, uin paljon ja touhusin mökin puutarhassa.

Eikä nuo eilen- ja tänään-ruokailut nyt vielä kerro, millä lihoo. Yksi kilo läskiä on tietääkseni noin 7000 kcal, ja senhän ehtii kasata parissa kuukaudessa, jos viikottain syö vaikkapa lauantaisin ravintolapitsan (1100 kcal) ja vetää muutaman tölkin kaljaa normikulutuksen päälle. Tällä logiikalla lihookin vuodessa 6 kiloa. Ups.

Vierailija
50/70 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan.

Eilen

klo 5.30: kahvia kermalla

klo 7.30: kahvia kermalla

klo 11.00: kaksi pienikokoista jauhelihapihviä, majoneesia, kurkkusalaattia, jalapenoviipaleita

klo 13.00: kahvia kermalla

klo 17.30: 3 kananmunaa

Tänään:

klo 5.30: kahvia kermalla

klo 7.30: kahvia kermalla

klo 11.00: kaksi palaa mantelijauheesta tehtyä leipää voilla ja juustolla, kahvia kermalla.

klo 13.00: kahvia kermalla

Tämä ei ole tavanomainen ruokavalioni kylläkään. Olen nukkunut lapsen takia ihan hirveän huonosti joten olen tankannut kahvia (jota juon kermalla) paljon enemmän kuin tavallisesti. Myöskään en ole jaksanut tehdä itselleni kasviksia lihan sivuun, yleensä syön proteiinin kanssa samalla joko keitettyjä tai jollain muulla tavalla valmistettuja kasviksia. silä oikeaoppisemmalla vähäkermaisemmalla ja runsaskasvisruokaisemmalla ruokavaliolla olen tiputtanut reilut 4kg kolmessa viikossa.

Se ruokavalio joka teki minut läskiksi:

Päivällä pelkkää kahvia kermalla tai maidolla, riippuen siitä jaksoiko kerman rasva ahdistaa vai ei. Lisäksi niin v*sti karkkia. Ja kun sanon v*sti, tarkoitan puoli kg+ päivässä pahimmassa tapauksessa.

Vierailija
51/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tiedä verensokerin toiminnasta mitään?

Olisit paljon energisempi jos söisit kunnon ruokaa ja jättäisit makeat pois tai vain viikonloppuun.

Harmittaa kun ihmiset kohtelevat kroppaansa huonosti ja kehittävät itselleen noidankehän huonoista ruokatottumuksista...

Vierailija
52/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole mitään järkeä listata ruokia, jos ei kirjaa samalla, kuinka paljon söi ja miten ruoka oli valmistettu. Voihan tehdä vaikka jauhelihakastikkeen joko reilussa rasvassa käristettyä possunlihaa kermakastikkeessa tai paistijauhelihaa ilman rasvaa paistettuna maizenalla suurustettuna! Itse olen ylipainoinen, nyt laihiksella, joten en kirjaa tähän mitään. Lihon leivästä erityisesti, siis pullamössö-leivästä, lähinnä sen ahmimisesta sekä jokapäiväisestä karkki/suklaa-tarpeen tyydyttämisestä, pikku patukka ei siis riitä, kun mieli tekee! Ruokahimo se siis on, ei tavallinen työpäivän perusruoka, mikä lihottaa.

Ihan kuin lihavat automaattisesti söisi pelkkää paskaa eikä tajuaisi sitä. Mulla lihavuuteen syy on syömishäiriö, olen hyvinkin tietoinen siitä mitä ostan ja kokkaan ja suuhuni pistän, mutta määrän suhteen lähtee mopo käsistä. Yritä siinä sitten mennä ravitsemusterapeutille kuuntelemaan mitä "pitäisi" syödä kun tekee jo siinä mielessä oikein mutta kukaan ei ole kotona vahtimassa montako annosta sitä terveellistä ruokaa itseensä änkee.

taas niin, että perusruoka on terveellistä, annoskoot on normaaleita tai jopa niukkoja, mut sit iskee tila, jolloin on pakko saada karkkia. Voin syödä sitä kerralla aivan järkyttävän määrän.

Syön normaalia ruokaa suht normaalisti, mut karkkia ja suklaata voin vetää mielettömästi. Puol kiloo irtokarkkei ei oo mitää.

Vierailija
53/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tiedä verensokerin toiminnasta mitään?

Olisit paljon energisempi jos söisit kunnon ruokaa ja jättäisit makeat pois tai vain viikonloppuun.

Harmittaa kun ihmiset kohtelevat kroppaansa huonosti ja kehittävät itselleen noidankehän huonoista ruokatottumuksista...

Vatsa turpoaa, väsyttää ja on ilmavaivoja sen jälkee ku on mussuttanu karkkia. Kaikki tämä tiedossa, mutta silti on vedettävä. Liha on heikko.

Vierailija
54/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokkapala, keksejä, sipsejä, munkki, lounas (jotain tavallista), en muista mitä muuta oisin syönyt.

Olen läski, koska syön liikaa :D

Vierailija
55/70 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämäni on stressaavaa enkä nuku riittävästi ja olen sotkenut kai elimistöni toiminnan jo aikoja sitten.

Eilen olen nauttinut:

- aamupäivällä kolme kuppia kahvia (lusikka sokeria+loraus maitoa)

-iltapäivällä 2 desiä mustikka A-jogurttia+2 desiä sydänmerkillä varustettua mysliä

-illalla reilusti salaattia, kurkkua, tomaattia, vähärasvaista raejuustoa, kevytjauhelihaa ehkä 100g, puolikas avocado, 2 dl rasvatonta maitoa

pitää yllä painoa. Näin voisin kuvitella, koska ei ruokavaliosi niin paljon päin mäntyä ole, että painoa yli 100 kiloa. Saisitko vähennettyä stressiä ja lisättyä unta, painosi lähtisi laskuun kuin itsestään, olen varma siitä :)

olla vakio mun elämässä. Unta ehkä saankin ainakin tästä eteenpäin paremmin, kun paiskin joka päivä paljon ulkohommia.

Olen vaan sellainen yömurehtijakin luonteeltani, eli kun on isoja murheita, valvon ja suren ja pahimmillaan syönkin vielä yöllä.

Ehkä jonain päivänä paistaa aurinko tähänkin risukasaan tai siis läskikasaan.

Vierailija
56/70 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla:

2 hiivaleipää, päällä valkohomejuustoa

Lounas:

töissä lihapullia ehkä 6 kpl ja 2 keitettyä perunaa, salaattia.

Päivällinen:

lapsen lautaselta jämät, muutama suikale broileria ja riisiä pari haarukallista. Kamala kiire viedä lapsi harrastukseen

Illalla:

kaakao ja kananmunavoileipä anjoviksellä kahviossa, jälkkäriksi lapsen pussista n. 7 irtsaria.

Lihomisen syy: tällä siistillä sisätyöllä ja iltaisella pikku kotiaskarella ei montaa kaloria kuluteta, joten en saisi syödä varmaankaan 1000 kaloria enempää = ) Siinä syy lihomiselle...

Vierailija
57/70 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat eivät ole automaattisesti vajakkeja.

Vierailija
58/70 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava koska olen alkoholin suurkuluttaja ja alkon kanssa menee aina myös herkkuja. Eilisen mätöt:

Aamu: Pätkä valkosipulitäytepatonkia, puoli pakkausta kotijuustoa, tropicana-mehua, kahvia.

Lounas: Kasvislasagnea, salaatteja, pannukakkua ja mansikkahilloa

Välipala: Munkki ja kahvia

Päivällinen: Saarioisten pizza, kevytcolaa

Iltatissuttelu ja kumppanit: 4 isoa Karhu-III-olutta, suklaapatukka, 2 munariisipasteijaa, puoli pussia cashewpähkinöitä

Vierailija
59/70 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat eivät ole automaattisesti vajakkeja.

Vierailija
60/70 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

158/68. Vähän pullukka olen. Eilen söin kaurapuuroa ja lusikallisen vattuhilloa, lounaaksi lihapasteijan, viilin ja banaanin, välipalaksi kuningatartuutin, päivälliseksi pekoni-jauheliha-makaronilaatikkoa ja kurkkua, iltapalaksi päärynän ja maitorahkaa sekä kukkakaalia.

Tänään tähän mennessä: aamulla maitorahkaa ja ananasta ja lounaalla riisiä ja smetanasilakoita, jäävuorisalaattia, kurkkua, herne-maissia, viipaleen tummaa ja vaaleaa leipää, piimää ja suklaakonvehdin. Kohta otan eilistä laatikkoa.

Miksikö olen lihava? Tykkään herkuista, eritoten irtokarkeista, mutta en usko sen olevan suurin syy. Uskon, että syön yksinkertaisesti liian suuria annoksia. Nyt olen kyllä käynyt salilla spinningissä ja ihan salin puolella reilun kuukauden ja paino on alkanut vähän tippua. Mutta makealle olen todella perso, ja kyllä ne sipsitkin hyvältä maistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme