Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tupakoitsijoita harmita rahan kuluminen tupakkaan?

Vierailija
25.07.2023 |

Maksaa aivan helvetin paljon.

Kommentit (38)

1/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, ja aivan saakelisti. Sitä vaan on niin helppo lopettaa huomenna sitten, ja ensviikolla sitten jne ja keksiä tekosyitä miksi ei pysty lopettamaan. Riippuvuutta vastaan taistelu on rankkaa ja pelottavaa niin sitä on vaikea aloittaa vaikka kuinka laskisi säästävänsä satasia kuukaudessa :(

Vierailija
2/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei vissiin lasketa. Mihinkään muuhun ei sitten olekaan varaa ja kaikki on niin kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin köyhä. Tuhlaan rahaa pahempiin asioihin.

Vierailija
4/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmetellyt monesti ja tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti tosiaan tupakoitsija kääntää sen niin, että tupakkaan kuluvaa rahaa ei ikäänkuin lasketa. Sama alkoholisteilla alkoholin suhteen. Työnnetään vaikka kaikki rahat näihin ns. nautintoaineisiin ja sitten itketään käsi ojossa, kun ei ole rahaa. Lähipiirissä ihan riittävästi näitä. 

Vierailija
5/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Maksan samalla valtavia summia veroa ja lyhennän omaa elinikääni. Minä häviän, mutta suomi voittaa.

Vierailija
6/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ainut hyvä asia elämässä.

Vierailija
7/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ryyppäisi ja polttaisi, ei olisi mitään järkeä käydä edes töissä. Olisiko se sitten parempi?

Vierailija
8/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, jos ei ole rahasta pulaa.

Sukulaiseni polttanut varmaan 45 vuotta, mutta palkka sen verran iso, ettei tunnu missään. Onhan se jo 15 vuotta puhunut, että "pitäisi lopettaa", mutta eipä ole vielä tarttunut tuumasta toimeen

Vierailija
9/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tiiä. Tietysti aina sen vajaan 100€ kuukaudessa voisi tietsti muuhunkin käyttää, mutta kait sitä elämässä jotain mielihyvääkin saa olla. Jos oikein ahdistaa niin aina voi vetäistä muutaman tunnin ylitöitä, mutta mihin raja vedetään kun alkaa rahanhimo vallata mielen.... ja olis tuossa helpompiakin kohteita säästää muutamia saturaisia.

Toiset juo sidukkaa, toiset mäsyttää sipsejä ja suklaata. Toiset ostaa valmiita kasviksia vaikka itse kasvattamalla saisi halvemmalla ilman torjunta-aineita. Onhan näitä jos käydään rahaa miettimään.

Mutta miksi ylipäätänsä toisia kiinnostaa kontrolloida muita ja puuttua heidän asioihinsa ?

Vierailija
10/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iljettävä tapa ja sairasta, että maksavat siitä valtavia summia, että haaskaavat rahansa tyhjään ilmaan (lisäksi saastuttavat ilmastoa ja sairastuttavat sillä itseään ja viattomia sivullisia), mutta riippuvaiset ovat riippuvaisia. Nostan hattua jokaiselle tupakoitsijalle, joka pystyy lopettamaan. Kyllä heitäkin on.

Salaa olen mieltä, että tupakoitsijat pitäisi pakkovieroittaa. Ja kaikki muutkin päihteidenkäyttäjät. Mutta kuten yllä joku sanoikin, pahat tavat tuottavat valtioille ja suurille yhtiöille. Ihmisten halutaan olevan riippuvaisia, olipa kyse ruoasta tai päihteistä, koska joku aina hyötyy toisen epätoivosta. :(

Vierailija
11/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan vetotus on jo ihan liiallista. Suvussani ei enää kukaan polta, mutta molemmat isoisäni polttivat.

Ennen vanhaan tupakkateollisuus monin lahjotuin tutkimuksin pyrki osoittamaan, että tupakka ei ole haitallsita ja osa uskoi. Mun isoisät kyllä sitten jo pahasti tupakkakoukussa tajusivat, että on haitallista.

Toinen poltti 2,5 askia päivässä. Oli hyvin rankka asiantuntijatyö sota-aikana, jolloin kuolikin sitten vain 50-vuotiaana. Ei käyttänyt alkoholia. Vain tupakka oli pahe.

Vierailija
12/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua harmittaa, että menee satoja euroja kuussa tupakkaan/nikotiinipusseihin, alkoholiin ja muihin päihteisiin. En silti pysty lopettamaan/ei ole (vielä) tarpeeksi tahtoa siihen.

Vierailija
13/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Tosin köyhälle kaikki on kallista

Vierailija
14/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, tupakointi on nautinto enkä osta Suomesta ihan periaatesyistä (verotusta kiristetään koko ajan ja tupakoinnista yritetään tehdä mahdollisimman kurjaa, vaikka Mäkkäri ym. saa mainostaa vapaasti ja kaupat on puolillaan puoli-ilmaista, lihottavaa paskaaa maassa jossa on järkyttävä lihavuusepidemia - lisäksi muissa EU-maissa on paljon rennompaa ja halvempaa, Suomi sääntöineen ajaa itse itsensä alas eikä kiinnosta tukea sellaista).

Vierailija
15/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiiä. Tietysti aina sen vajaan 100€ kuukaudessa voisi tietsti muuhunkin käyttää, mutta kait sitä elämässä jotain mielihyvääkin saa olla. Jos oikein ahdistaa niin aina voi vetäistä muutaman tunnin ylitöitä, mutta mihin raja vedetään kun alkaa rahanhimo vallata mielen.... ja olis tuossa helpompiakin kohteita säästää muutamia saturaisia.

Toiset juo sidukkaa, toiset mäsyttää sipsejä ja suklaata. Toiset ostaa valmiita kasviksia vaikka itse kasvattamalla saisi halvemmalla ilman torjunta-aineita. Onhan näitä jos käydään rahaa miettimään.

Mutta miksi ylipäätänsä toisia kiinnostaa kontrolloida muita ja puuttua heidän asioihinsa ?

Päihteiden käyttö ei ole ihmisen oma asia. Alkoholi ja huumeet vahingoittavat muita, kuten läheisiä ja sivullisia eri tavoin, tupakka levittää myrkyllistä savua ja voi aiheuttaa passiivisesti sitä hengittäville syöpää. Inhoan suunnattomasti esimerkiksi naapurin parveketupakointia, sillä se estää minua pitämästä ikkunoita auki kesällä. Mielihyvää kannattaisi hakea muista asioista kuin vahingollisista tavoista.

Yleisesti ottaen olen kuitenkin samaa mieltä siinä, että jos ei aiheuta haittaa muille, niin ei yksilön valintojen tulisi muita haitata. Se vain usein menee niin, ettei tämä yksilö näe aiheuttavansa muille haittaa.

Vierailija
16/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se iljettävä tapa ja sairasta, että maksavat siitä valtavia summia, että haaskaavat rahansa tyhjään ilmaan (lisäksi saastuttavat ilmastoa ja sairastuttavat sillä itseään ja viattomia sivullisia), mutta riippuvaiset ovat riippuvaisia. Nostan hattua jokaiselle tupakoitsijalle, joka pystyy lopettamaan. Kyllä heitäkin on.

Salaa olen mieltä, että tupakoitsijat pitäisi pakkovieroittaa. Ja kaikki muutkin päihteidenkäyttäjät. Mutta kuten yllä joku sanoikin, pahat tavat tuottavat valtioille ja suurille yhtiöille. Ihmisten halutaan olevan riippuvaisia, olipa kyse ruoasta tai päihteistä, koska joku aina hyötyy toisen epätoivosta. :(

Miten se pakkovieroitus toimisi? Napataan kadulta polttavia/juovia ihmisiä ja suljetaan loppuiäksi laitokseen ilman mahdollisuutta poistua ilman hoitajan seuraa?

Vierailija
17/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ihme kohkaamista tupakasta, ei sitä ravinnoksi poltella. Lentoja rysseliin, upouusi auto pari-kolmen vuoden välein, huh.

Vierailija
18/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista yli 30-vuotiaista ihmisistä vain joka neljäs on enää normaalipainoinen (ja normaalipainoonkin mahtuu pönäköitä pulleroita, kun normaalipaino on bmi 25 asti eli korkea yläraja), ja täällä ollaan huolissaan tupakoinnista. Lol.

Vierailija
19/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakansavu pitää hyttyset&ötökät loitolla!

Vierailija
20/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pahimpia vouhottajia ja saarnaajia ovat ne lopettaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi