Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narkkari vastailee hetken kysymyksiinne

Vierailija
26.04.2012 |

Olen 20v

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kauheesti kiinnostaa. Olen ollut 12v suonensisäisten käyttäjä ja oli ihan mun vaki elämää. Lapsi vietiin jne. Ajauduin lopulta siihen pisteeseen et makasin himassa neljän seinän sisällä sikiöasennossa ja jos yritin olla selvä päivän niin menin psykoosiin. Löysin itseni vaikka kiskalta ja en tiennyt yhtään miten sinne jouduin. Elämässä ei ollut enää mitään nähtävää kun minut pyydettiin huumevieroitukseen sairaalaan niin menin ja asenne oli "tehkää mitä tykkäätte, jos luulette et auttaa!. Ja sepä muuten auttoi, muutamien vuosien retkahdusten jälkeen. Nyt 10v selvinpäin ja koen olevani eri ihminen kuin se narkkari. En edes saa häneen tunnekokemusta. Muistelen hänen asioitaan kolmannessa persoonassa.

Et musta aika sama mitä teet ja mulla ei oo sulta mitään kysyttävää. Sori! En jaksa innostua aiheestasi! Olen nähnyt vastaavia asioita jo vuosia ja varmasti kovastikkin vakavampia tilanteita kuin sinun. Nekin minulle aikas yhdentekeviä. Harvasta teistä jaksaa tai edes kannattaa kiinnostua. Teidän elinympäristönne on hyvin suppea ja samankaltainen, siinä ei ole mitään kerrottavaa.

Vierailija
62/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat nuorelta naiselta, jolla on sana hallussa. Kirjoitat myös hyvää ja kieliopillisesti sujuvaa tekstiä. Olet varmasti fiksu ja älyä riittää. Ajatteles, olet vasta parikymppinen. Nyt, kun lopetat ja saat itsesi kuntoon, sinulla on vielä kosolti aikaa hankkia haluamasi koulutus. Itse olin ihan tavallinen nuori, joka aloitti opiskelut 22-vuotiaana ja meni töihin 26-vuotiaana. Olin töissä, hankin lapset ja perheen. Nyt olen nelikymppinen.

Et siis vielä ole menettänyt yhtään mitään. Päinvastoin. Kunhan tuosta paranet, niin sinussa voisi olla ainesta vastaavanlaisten ihmisten auttamiseen. Tai terveydenhoitoalalle, jossa näkee ja kuulee kaikenlaista. Käytä kokemaasi voimavarana!

Koita pyristellä irti jossain vaiheessa, jookos :)

t. eräs äiti, joka kamppailee tällä hetkellä oman liiallisen alkoholinkäytön vuoksi

Kiitos kannustavista sanoistasi! Tiedostan oman potentiaalini, mutta olen rehellisesti sanottuna hukassa, eikä minulla ole oikein intohimoa tehdä mitään. Haaveilen kuitenkin hyvästä ammatista jossa saan toteuttaa itseäni, ja uskon että kunhan löydän sen oman juttuni saan siitä voimaa räpiköidä eroon päihteistä.

Voimia sinulle taisteluun alkoholia vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko onnistunut saamaan hepatiitit?

mitä käytät?

sääli,että olet onnistunut ryssimään elämäsi jo noin nuorena.

tsemiä minäkin toivon sulle,ja että hakeudut hoitoon ennen kuin on liian myöhäistä..

Ei ole edes C-hepatiittiä, käytän puhtaita neuloja. Niitä saa hakea vinkistä likaisia vastaan, miksi siis jakaisin ne jonkun kanssa? Hyi.

Käytän amfetamiinia, opiaatteja (subutex, fentanyyli, oksikodoni(reseptillä)), bentsoja(reseptillä), joskus syön sieniä ja joskus poltan kukkaa. Voisi sanoa että "vedän kaikkea".

En mielestäni ole ryssinyt elämääni, minulla on koulutus ja valmiudet mennä töihin. Olen myös älykäs ja osaava. Yritäpä miettiä itse omaa elämääsi, olisitko valmis luopumaan kaikista kontakteistasi ja lähipiiristäsi täysin? Enpä usko että sinäkään sitä kovin mielelläsi tekisit.

Minulla on paheeni, joista haluan eroon kun olen valmis oikeasti muuttamaan elämääni. Oletko sinä valmis luopumaan omista paheistasi?

kyllä minä tiedän mitä riippuvaisuus on. liian hyvinkin tiedän. ja sinäkin tiedät,että nyt ei ihan ole kyse vain paheista.

uskon että olet fixu,ei siitä olekkaan kyse,kun puhun ryssimisestä.

mutta en mä tässä ala enempiä saarnaamaan,vaan ihan vilpittömästi toivon sulle kaikkea hyvää!

Vierailija
64/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kauheesti kiinnostaa. Olen ollut 12v suonensisäisten käyttäjä ja oli ihan mun vaki elämää. Lapsi vietiin jne. Ajauduin lopulta siihen pisteeseen et makasin himassa neljän seinän sisällä sikiöasennossa ja jos yritin olla selvä päivän niin menin psykoosiin. Löysin itseni vaikka kiskalta ja en tiennyt yhtään miten sinne jouduin. Elämässä ei ollut enää mitään nähtävää kun minut pyydettiin huumevieroitukseen sairaalaan niin menin ja asenne oli "tehkää mitä tykkäätte, jos luulette et auttaa!. Ja sepä muuten auttoi, muutamien vuosien retkahdusten jälkeen. Nyt 10v selvinpäin ja koen olevani eri ihminen kuin se narkkari. En edes saa häneen tunnekokemusta. Muistelen hänen asioitaan kolmannessa persoonassa.

Et musta aika sama mitä teet ja mulla ei oo sulta mitään kysyttävää. Sori! En jaksa innostua aiheestasi! Olen nähnyt vastaavia asioita jo vuosia ja varmasti kovastikkin vakavampia tilanteita kuin sinun. Nekin minulle aikas yhdentekeviä. Harvasta teistä jaksaa tai edes kannattaa kiinnostua. Teidän elinympäristönne on hyvin suppea ja samankaltainen, siinä ei ole mitään kerrottavaa.

Tein aiheen koska koen että tavallisella perheenäidillä ei kovin paljoa tietoa ole. Jotkut myös saattavat painia ongelmissa teininsä kanssa? Miksi siis en jakaisi kokemuksia, jos ihmisillä riittää kysyttävää?

En osaa sanoa lapsiasiasta mitään, koska minulla ei ole lasta. Tiedän etten pystyisi hänestä huolehtimaan. Tiedän myös etten pystyisi antamaan häntä adoptioon.

En itse ole menossa vieroitukseen ennen kuin olen siihen valmis, sillä miksi tuhlata minuun varoja kun en ole vielä motivoitunut lopettamaan.

Vaikka sinulle ei kysymystä ollutkaan, kiinnostuit silti aiheesta ja halusit jakaa oman kokemuksesi. Kiitos siitä. En tiedä mitä kaikkea olet joutunut kokemaan, mutta oikeasti onko se hyvä asia jos olet joutunut vakavampiin tai järkyttävimpiin tilanteisiin kuin minä? Mitä väliä sillä loppupeleissä on? Sanot itsekin että meidän elinympäristömme on suppea ja samankaltainen. Tosin niinpä se tuntuu olevan jokaisessa lähiössäkin. Mieti vähän mitä puhut..

Vierailija
65/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko onnistunut saamaan hepatiitit?

mitä käytät?

sääli,että olet onnistunut ryssimään elämäsi jo noin nuorena.

tsemiä minäkin toivon sulle,ja että hakeudut hoitoon ennen kuin on liian myöhäistä..

Ei ole edes C-hepatiittiä, käytän puhtaita neuloja. Niitä saa hakea vinkistä likaisia vastaan, miksi siis jakaisin ne jonkun kanssa? Hyi.

Käytän amfetamiinia, opiaatteja (subutex, fentanyyli, oksikodoni(reseptillä)), bentsoja(reseptillä), joskus syön sieniä ja joskus poltan kukkaa. Voisi sanoa että "vedän kaikkea".

En mielestäni ole ryssinyt elämääni, minulla on koulutus ja valmiudet mennä töihin. Olen myös älykäs ja osaava. Yritäpä miettiä itse omaa elämääsi, olisitko valmis luopumaan kaikista kontakteistasi ja lähipiiristäsi täysin? Enpä usko että sinäkään sitä kovin mielelläsi tekisit.

Minulla on paheeni, joista haluan eroon kun olen valmis oikeasti muuttamaan elämääni. Oletko sinä valmis luopumaan omista paheistasi?

kyllä minä tiedän mitä riippuvaisuus on. liian hyvinkin tiedän. ja sinäkin tiedät,että nyt ei ihan ole kyse vain paheista.

uskon että olet fixu,ei siitä olekkaan kyse,kun puhun ryssimisestä.

mutta en mä tässä ala enempiä saarnaamaan,vaan ihan vilpittömästi toivon sulle kaikkea hyvää!

Itseasiassa pidän päihteidenkäyttöäni paheena, joka tällä hetkellä hallitsee elämääni. Olisi kiva kun kertoisit mitä tarkoitat ryssimisellä. Tekstisi perusteella olet itsekin nähnyt millaista tämä elämä on. Onneksi kuitenkaan kaikki eivät ole täysin halujensa vietävissä olevia aivottomia narkkareita, vaan osa meistä kykenee vielä rationaaliseen ajatteluun.

Toivotan sinulle mukavaa kevättä! :)

Vierailija
66/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymyksiä tulee lisää niin tulen mahdollisesti vastaamaan niihin myöhemmin!

Jos ei, niin hyvää kevättä jokaiselle aiheen lukijalle ja toivon että saitte aiheesta jotain irti! :)

Vierailija
67/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on aikaa roikkua täällä, etkö ole töissä?

Vierailija
68/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryssimistä on se;

- mitä noi kaikki kamat tekee sun kropalle.

- jos/kun raitistut joudut taistelemaan tai pitämään ainakin mielessä ettet enää koskaan retkahda.

- onhan tuo nyt hemmetin hukkaan heitettyä aikaa! mieti nyt;jos menee kaksikin viikkoa ettei ole mitään hajua mitä on tullut tehtyä! aika pelottavaa,eikö?

aika kattavasti yllä oleva entinen nisti kuvas ton maailman,ja se on pahempaa kuin ryssiminen. elämää zombiena etten sanois.

mutta ihan hyvä aloitus keskustelulle,etten sanoisi.

Vierailija
69/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normit ihmiset matkustelevat ym. Harrastavat eri urheilulajeja, käyvät elokuvissa, teatterissa ja kaikenlaista. Narkkarit ei niin tee. Narkkarin elämä pyörii vuodesta toiseen samalaisena, mitä nyt joskus tutustuu johonkin uuteen narkkiin ja joku kuolee niin saadaan hetkeksi hekumaa elämään.

Minä en sanonut omaavani pahemman elämän kuin sinulla. Sanoin että tiedän pahoja elämiä jotka ovat varmasti vakavampia kuin sinun.

Minusta on tietyllä tapaa leveilyä kirjoitella tänne ja olla taas huomion keskipiste..

Jos haluaist aidosti vaikuttaa perheenäiteihin, kertoist elämästäsi sen miksi jouduit narkkariksi ja pohtisi mitä olisi pitänyt tapahtua jotta elämäsi suunta olisi ollut erilainen. Tästä kertomuksestai ei ole kellekkään mitään hyötyä. Ei myöskään minun seputuksistani. Mutta saahan tänne kuka vaan kirjoitella ja mistä vaa, nimi on aihe vapaa. Eli ole hyvä vaan!

Vierailija
70/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normit ihmiset matkustelevat ym. Harrastavat eri urheilulajeja, käyvät elokuvissa, teatterissa ja kaikenlaista. Narkkarit ei niin tee. Narkkarin elämä pyörii vuodesta toiseen samalaisena, mitä nyt joskus tutustuu johonkin uuteen narkkiin ja joku kuolee niin saadaan hetkeksi hekumaa elämään. Minä en sanonut omaavani pahemman elämän kuin sinulla. Sanoin että tiedän pahoja elämiä jotka ovat varmasti vakavampia kuin sinun. Minusta on tietyllä tapaa leveilyä kirjoitella tänne ja olla taas huomion keskipiste.. Jos haluaist aidosti vaikuttaa perheenäiteihin, kertoist elämästäsi sen miksi jouduit narkkariksi ja pohtisi mitä olisi pitänyt tapahtua jotta elämäsi suunta olisi ollut erilainen. Tästä kertomuksestai ei ole kellekkään mitään hyötyä. Ei myöskään minun seputuksistani. Mutta saahan tänne kuka vaan kirjoitella ja mistä vaa, nimi on aihe vapaa. Eli ole hyvä vaan!

8 vuotta käyttäjiä vierestä katsoneena alkaa melkein naurattaa ap teksti. Sun kaltaisiasi on nähty ja olet vielä niin tyhmä, että pidät vetämistäsi paheena kun todellisuudessa elät sossun rahoilla miettien seuraavaa piikkiä ja vetämistä ja sekaisin olemista. Siinä on sun ajatukset. Normaalilla tylsältä näyttävällä perheenäidillä on 100 kertaa enemmän ajattelemista ja actuionia elämässään kuin narkilla 10 vuodessa.

Vierailija
71/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryssimistä on se;

- mitä noi kaikki kamat tekee sun kropalle.

- jos/kun raitistut joudut taistelemaan tai pitämään ainakin mielessä ettet enää koskaan retkahda.

- onhan tuo nyt hemmetin hukkaan heitettyä aikaa! mieti nyt;jos menee kaksikin viikkoa ettei ole mitään hajua mitä on tullut tehtyä! aika pelottavaa,eikö?

aika kattavasti yllä oleva entinen nisti kuvas ton maailman,ja se on pahempaa kuin ryssiminen. elämää zombiena etten sanois.

mutta ihan hyvä aloitus keskustelulle,etten sanoisi.

- Mitä lisäaineet tekevät kropallesi? Mitä aurinko tekee kropallesi? Mitä mahd. tupakka tekee kropallesi? Kaikkien meidän kroppa rapistuu, kaikki me kuolemme.

- Totta, mutta raitistuneena aijon minimoida riskit ja vaihtaa kaupunkia

- Totta tämäkin, mutta samaahan voi sanoa vaikka huonosta parisuhteesta, keskeytetyistä opinnoista tai jatkuvasta työssäraatamisesta. Kaikki kokemukset kasvattavat ainakin omalla tavallaan.

Vierailija
72/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normit ihmiset matkustelevat ym. Harrastavat eri urheilulajeja, käyvät elokuvissa, teatterissa ja kaikenlaista. Narkkarit ei niin tee. Narkkarin elämä pyörii vuodesta toiseen samalaisena, mitä nyt joskus tutustuu johonkin uuteen narkkiin ja joku kuolee niin saadaan hetkeksi hekumaa elämään.

Minä en sanonut omaavani pahemman elämän kuin sinulla. Sanoin että tiedän pahoja elämiä jotka ovat varmasti vakavampia kuin sinun.

Minusta on tietyllä tapaa leveilyä kirjoitella tänne ja olla taas huomion keskipiste..

Jos haluaist aidosti vaikuttaa perheenäiteihin, kertoist elämästäsi sen miksi jouduit narkkariksi ja pohtisi mitä olisi pitänyt tapahtua jotta elämäsi suunta olisi ollut erilainen. Tästä kertomuksestai ei ole kellekkään mitään hyötyä. Ei myöskään minun seputuksistani. Mutta saahan tänne kuka vaan kirjoitella ja mistä vaa, nimi on aihe vapaa. Eli ole hyvä vaan!

En matkustele, se on totta. Ei ole tällä hetkellä kiinnostusta. Missä vaiheessa sanoin etten harrasta mitään? Harrastan edelleenkin pianonsoittoa, käyn kuntosalilla 3-5 kertaa viikossa, talvisin luistelen ja kesäisin rullaluistelen. Käyn elokuvissa, katselen elokuvia kotona, harrastan ihan oikeasti sitä lukemista, haen kasatolkulla kirjastosta kirjoja. Teatterissa olen käynyt viimeksi syksyllä. Tottakai on niitäkin jotka eivät tee mitään muuta kuin juokse piikin perässä, mutta kuule kyllä niitä ihmisiä löytyy sieltä lähiöistäkin.

Sinusta leveilen, omasta mielestäni vastailen kiinnostuneiden kysymyksiin ja kerron elämästäni. Tietysti ihmiset haluavat huomiota, mutta miksi kirjoitat kuin se olisi paha asia? Minä tiedän tästä, tämä on minun elämääni, ja voin aivan hyvin kertoa siitä muille varsinkin näin anonyymisti.

Minulta heti aluksi kysyttiin miten päädyin narkkariksi. Halusin pitää hauskaa, halusin kapinoida ja kokea. Se jäi päälle, se otti vallan elämästäni. Turhaa yrittäisin etsiä mitään erityisiä traumoja lapsuudestani, olen keskiluokkaisesta perheestä, minulla on äiti, isä, isoveli ja pikkusisko. Koulussa en menestynyt johtuen laiskuudestani, vaikka potentiaalia olisikin ollut.

Vierailija
73/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normit ihmiset matkustelevat ym. Harrastavat eri urheilulajeja, käyvät elokuvissa, teatterissa ja kaikenlaista. Narkkarit ei niin tee. Narkkarin elämä pyörii vuodesta toiseen samalaisena, mitä nyt joskus tutustuu johonkin uuteen narkkiin ja joku kuolee niin saadaan hetkeksi hekumaa elämään. Minä en sanonut omaavani pahemman elämän kuin sinulla. Sanoin että tiedän pahoja elämiä jotka ovat varmasti vakavampia kuin sinun. Minusta on tietyllä tapaa leveilyä kirjoitella tänne ja olla taas huomion keskipiste.. Jos haluaist aidosti vaikuttaa perheenäiteihin, kertoist elämästäsi sen miksi jouduit narkkariksi ja pohtisi mitä olisi pitänyt tapahtua jotta elämäsi suunta olisi ollut erilainen. Tästä kertomuksestai ei ole kellekkään mitään hyötyä. Ei myöskään minun seputuksistani. Mutta saahan tänne kuka vaan kirjoitella ja mistä vaa, nimi on aihe vapaa. Eli ole hyvä vaan!

8 vuotta käyttäjiä vierestä katsoneena alkaa melkein naurattaa ap teksti. Sun kaltaisiasi on nähty ja olet vielä niin tyhmä, että pidät vetämistäsi paheena kun todellisuudessa elät sossun rahoilla miettien seuraavaa piikkiä ja vetämistä ja sekaisin olemista. Siinä on sun ajatukset. Normaalilla tylsältä näyttävällä perheenäidillä on 100 kertaa enemmän ajattelemista ja actuionia elämässään kuin narkilla 10 vuodessa.

Voit pitää minua tyhmänä, tai sitten voit ymmärtää että ihmisiä on erilaisia. Kyllä, tämä on minun paheeni, se on minulle ongelma ja tulen jossain vaiheessa siitä irtautumaan. Kyllä, elän sossun rahoilla mutta niin elävät monet muutkin. Minä uskoisin että tulen vielä maksamaan itseni takaisin.

Väitän että ajatusmaailmani on vilkas, ja vaikka olen sekaisin olen hyvin analyyttinen ihminen. Todella lapsellista väittää etten kykene ajatteluun ja juoksen vain piikin perässä. Toki joo juoksen sen piikin perässä mutta kyllä mun elämään mahtuu muutakin. Elämäni eroaa tavallisen tylsän perheenäidin elämästä todella paljon, mutta ei se tarkoita että makoilisin kotona toimettomana tuhannen sekaisin tietämättä mitään ympäröivästä maailmasta. Miksi haluat tehdä minusta aivottoman ja typerän?

Kyllä minulla sitä actionia riittää elämässäni välillä vähän liikaakin, toki se ei ole aina hyvä asia. Minusta tuo kuva mitä maalaat minusta on hieman loukkaava..

Vierailija
74/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten voin varmistaa ettei lapseni sekaantuisi huumeisiin?

Vierailija
75/81 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse päätymässä samaan tilanteeseen jossa olet. Elämäni pyöri ns. hauskapidon ympärillä. Olin kaikissa mahdollisissa vaikeuksissa, tein kaikkea mahdollista ja käytin kaikkia mahdollisia päihteitä sen kummemmin ajattelematta seurauksia. Minulla ei ollut mitään järkevää otetta elmään, eikä sellaiset asiat juurikaan kiinnostaneetkaan.

Sitten ajauduin tienhaaraan, jossa olinkin valmis jättämään tuon KAIKEN taakse kerta heitolla (ei helppoa, mutta olin yllättävän vahvatahtoinen kun oikea hetki koitti) ja pikkuhiljaa muuttamaan elämän suunnan. Nyt 27-vuotiaana opiskelen jälleen ja päihteet on täysin taakse jäänyttä elämää (noh alkoholia maltilla joskus). Ystäväni, joka oli silloin kanssani samassa jamassa, on tällä hetkellä hampaaton subunisti. Hänkin on fiksu ja voisi olla mitä tahansa, mutta ei ole.

IKINÄ ei siltikään ole liian myöhäistä. Minulle nuo kokemukset ovat suuri rikkaus ja apu elämänasenteellisesti ja opinnoissakin. Suosittelen suuresti.

Täyskäännöksen voi tehdä milloin vain.

Vierailija
76/81 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää narkkareita!!! Te pilaatte kaikki vuokra asunnot, häiriköitten joskus meidän tavallisten ihmisten elämään. Ootte ikuisuuden sossun elättejä!! Osa teistä ei oo paskaakaan tehny rehellistä työtä ikinä.. Vaikka tää viestiketju onkin vuoden vanha, toivottavasti  oot jotenki tullu järkiis!! 

Vierailija
77/81 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä aineita sä suosittelet alottelijoille? Mistä noita kannattaa lähteä hakemaan, jos tuttava/kaveripiiristä ei löydy asiantuntemusta?

Vierailija
78/81 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2012 klo 13:10"]

Kaikki narkkarit pitäis suomessa pakkosterilisoida mun mielestä.

[/quote]

TÄMÄ ON AIKA PAHASTI SANOTTU AP:lle  Sä voit tehdä sen saman itsellesi kerta olet sen kannalla.

T.9 v raittiina ollut 3 lapsen äiti-kiitos tästä kuuluu esikoiselleni jota odotin silloin kun käytin vielä.

Vierailija
79/81 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2012 klo 14:42"]

[/quote]

Tohon alkutekstiin täytyy todeta että kyllä ne narkit leffoissa käy sekä rafloissa sekä myös "urheileekin" tai niin ainakin minä tein silloin.

Vierailija
80/81 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele narkkari.