Narkkari vastailee hetken kysymyksiinne
Kommentit (81)
Oletko yrittänyt lopettaa?
Itse olen aikoinani hyvän ystävän menettänyt huumeille. Mikä siinä on niin hienoa?
narkkaria lopettamaan?
Kun näkee läpi kaikista valehteluista ja tietää että toisella on asiat paljon pahemmin kuin myöntää.
Narkkari itse tuskin haluaa lopettaa, koska mielestään elää ihan kivaa elämää. Jos sen kivuuden kyseenalaistaa, suuttuu.
Nimim. En enää jaksa katsoa tätä paskaa vierestä.
Oletko yrittänyt lopettaa?
Itse olen aikoinani hyvän ystävän menettänyt huumeille. Mikä siinä on niin hienoa?
En ole tosissani yrittänyt lopettaa, olen aloittanut 13-vuotiaana koska halusin pitää hauskaa. Aluksi vain ryyppäsin, sitten kun äiti ei antanut siihen enää rahaa tuli lääkkeet ja siitä sitten on vain voimistunut. Minulle se oli hauskanpitoa joka otti elämästäni vallan.
joita varmaan olet mediassa nähnyt? Siis se, millaista päihderiippuvaisen tulevaisuus on? Katsoitko esim. Kakolaa, jossa päihde- ja rikoskierteeseen joutuneet (ja siitä myöhemmin irti pääseet) naiset kertoivat elämästään?
Eihän sulla lapsia ole?
Itseasiassa olen raskaana, mutta aijon tehdä abortin sillä minusta on vastuutonta tuoda lasta maailmaan kun en itse hänestä kykenisi huolehtimaan. Ja raskaaksi tulin ehkäisystä huolimatta.
Rahaa saan sossusta, mutta eihän niillä oikein muuta tee kuin elä. Lääkkeet saan ihan apteekista, ja päihteet rahoitan laittomalla toiminnalla, joka käsittää siis huumeiden ja omien lääkkeiden välittämisen. En huoraa, enkä myy alaikäisille.
Eihän sulla lapsia ole?
Itseasiassa olen raskaana, mutta aijon tehdä abortin sillä minusta on vastuutonta tuoda lasta maailmaan kun en itse hänestä kykenisi huolehtimaan. Ja raskaaksi tulin ehkäisystä huolimatta.
Rahaa saan sossusta, mutta eihän niillä oikein muuta tee kuin elä. Lääkkeet saan ihan apteekista, ja päihteet rahoitan laittomalla toiminnalla, joka käsittää siis huumeiden ja omien lääkkeiden välittämisen. En huoraa, enkä myy alaikäisille.
mutta melkeinpä voisin väittää että minkään alan addiktia ei sukulaiset paljon pysty auttamaan. Lopettamispäätös on lähdettävä itsestä, muuten se ei ole useinkaan pysyvää. Narkkarit ja alkoholistit ovat hyvin itsekeskeisiä ja käpertyneet siihen omaan hommaansa.
narkkaria lopettamaan?
Kun näkee läpi kaikista valehteluista ja tietää että toisella on asiat paljon pahemmin kuin myöntää.
Narkkari itse tuskin haluaa lopettaa, koska mielestään elää ihan kivaa elämää. Jos sen kivuuden kyseenalaistaa, suuttuu.
Nimim. En enää jaksa katsoa tätä paskaa vierestä.
Kylmä totuus on se että et voi puuttua tai auttaa, ainoastaan hyväksyä tilanteen ja katsoa vierestä. Tiedän, se on kamalaa.
Olemme itse ajaneet itsemme tähän tilanteeseen, syyllisyys painaa, hävettää, masentaa ja ahdistaa. Mutta himo käy liian suureksi, ja se on elämää hallitseva voima. Sukulaisesi tulee joko päätymään hautaan tai vankilaan. Vankilassa uskoon tulo on parasta mitä hänelle voi tapahtua.
Tavallaan kaipaan sukulaisten huolta, tavallaan se ahdistaa minua koska tiedän tuottavani pettymyksen. Parhaiten voit tukea juttelemalla normaaleja asioita, kyselemällä kuulumisia ja avustamalla pienissä hankinnoissa, esim. hygienikamppeet tai siivoustarvikkeet. Älä ikinä anna rahaa, tai muutut automaatiksi!
Kaikki narkkarit pitäis suomessa pakkosterilisoida mun mielestä.
ei mulla mitään kysyttävää ole... lapsia ei tietenkään pidä tehdä kun oma elämä on ihan sekaisin.
Kerronpa kuitenkin sinulle itsestäni sen verran että tiedän mitä on olla koukussa, tiedän myös että siitä pääsee irti. Mutta, vaikka mihin hoitoon menisi ei mikään niistä auta jollei muuta koko elämäänsä, aloittaen kaveripiirin muutoksesta.
On poistettava jokaisen nykyään tuntemasi ihmisen numero puhelimesta, otettava etäisyyttä rankasti.
Tänä päivänä olen 38 vuotias yhden lapsen 6v äiti ja elän hyvää elämää, olen naimisissa, kaunis koti, olen yhteisöni yksi "tukipilareista" ja kukaan, ei kukaan tuttavista, naapureistani tiedä mitä olen ollut ennen eikä sitä kukaan edes uskoisi vaikka kertoisinkin.
Lopettaa ei voi ennenkuin on saanut tarpeeksi, ilmeisesti lopullinen pohja ei ole vielä tullut vastaasi. Se tulee kyllä, tavalla tai toisella.
Joku ihmettelee miksi käyttää huumeita... siihen ei osaa vastata kuin toinen samanlainen. Ei sillä järjen kanssa ole mitään tekemistä. Petollisen hyvä olohan niistä tulee, ei niitä kukaan muuten käyttäisikään... elämä on kuitenkin silloin kaikenkaikkiaan hirveetä paskaa.
Tsemppiä elämään ap:lle! Toivottavasti huomaat ennenmin kuin liian myöhään että elämä on aika kivaa myös selvinpäin :)
Nim. 10 vuotta sitten elämä oli toisenlaista...
joita varmaan olet mediassa nähnyt? Siis se, millaista päihderiippuvaisen tulevaisuus on? Katsoitko esim. Kakolaa, jossa päihde- ja rikoskierteeseen joutuneet (ja siitä myöhemmin irti pääseet) naiset kertoivat elämästään?
Oikeasti tilanteeni on nyt jo sillä tasolla, ellei osittain pahempikin. Kakolan tytöt ja pojat olivat vasta "aloittelijoita", niitä joita me kaikki säälimme ja joille emme halua omaa kohtaloa.
Tiedän varsin hyvin että kuolen nähtävästi päihteisiin, mutta minulla ei juuri muuta sisältöä elämässä olekkaan. Se on niin helppo sanoa että mene kouluun tai töihin. Mulla on jo ammatti, mutta en ole saanut alani töitä sillä kyllä myönnän että narkkauksen jäljet näkyvät. Kuka sellaista ottaisi töihin? Lisäkoulutusta olen harkinnut, mutta kynnys lähteä on korkea kun ne huumeet on kuitenkin se mun ykköshankinta.
Kyllä, vituttaa olla loinen. Muutos pelottaa.
Ja en ole steriloinut itseäni koska jossain mieleni perukoilla toivon että joskus saan itsessäni aikaan muutoksen, ja voisin perustaa perheen. Olen kyllä samaa mieltä, että jos et kykene huolehtimaan lapsestasi niin älä niitä hanki. Tämä pätee niin narkkareihin kuin muihinkin ihmisiin.
Muutama mun tuttava on pyöräyttänyt lapsen ja antanut heidät adoptioon, ja näin tehneet minusta edes jotain hyvää tälle maailmalle. Ja tajuavat pitää itsensä pois lapsen elämästä.
miks helvetissä sä et sterilisoi itseäs? Kaikki narkkarit pitäis suomessa pakkosterilisoida mun mielestä.
20-vuotias ei saa sterilisaatiota vaikka haluais.
"Been there done that"ille
Kiitos tekstistäsi! Voisin pitää sinua esikuvanani, sillä haluaisin olla sinä 15 vuoden päästä. En kuitenkaan ole vielä valmis tekemään sitä muutosta. Toivottavasti joskus olen!
Nimenomaan tuo kaveripiirin vaihto on se asia joka mua pelottaa. Kaikki mun nykyiset kaverit on mun lapsuudenkavereita, ja ne käyttää. En raskii vielä jättää heitä. Pelottaa.
Mutta annat toivoa minulle, kiitos siitä!
Oikeasti tilanteeni on nyt jo sillä tasolla, ellei osittain pahempikin. Kakolan tytöt ja pojat olivat vasta "aloittelijoita", niitä joita me kaikki säälimme ja joille emme halua omaa kohtaloa.
Tiedän varsin hyvin että kuolen nähtävästi päihteisiin, mutta minulla ei juuri muuta sisältöä elämässä olekkaan. Se on niin helppo sanoa että mene kouluun tai töihin. Mulla on jo ammatti, mutta en ole saanut alani töitä sillä kyllä myönnän että narkkauksen jäljet näkyvät. Kuka sellaista ottaisi töihin? Lisäkoulutusta olen harkinnut, mutta kynnys lähteä on korkea kun ne huumeet on kuitenkin se mun ykköshankinta.
kuitenkin niitä mentoreita, en Kakolan nuoria.
Sä et kuitenkaan voi tietää, mitä tulevaisuus toisi tullessaan, jos jättäisit aineet, joten ei kuitenkaan kannata ajatella sillä tavalla, että sulla muka ei olisi tulevaisuutta, jos pääsisit kuiville.
Eli, kun vaikutus alkaa lakata, niin uusi satsi?
Ei voi käsittää mikä saa ihmisen vetämään huumeita ...En ymmärrä miten jonkun tekee mieli kokeilla miltä se tuntuu ...
Eikö nuoruudessanne ole paasattu huumeista niin paljoa kuin meillä että siitä saa sen kuvan että narkkarit on pohjasakkaa ja itse ei ikinä halua kuulua siihen kastiin ???