Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä kirkkohäät+ pelkät kakkukahvit?

Vierailija
25.04.2012 |

ajattelimme tarjota vieraillemme (n. 20hlö) kirkkohäiden jälkeen läheisessä tunnelmallisessa kahvilassa vain kakkua ja kahvia (tai teetä ja lapsille mehua).

Tämä olisi kompromissi, mies ei halua juhlia ja minä haluan. Näin minä saan edes hieman juhlan makua ja mies pääsee pitkistä juhlaillallisista eroon. Hän haluaa ehdottomasti viedä minut kahdenkeskiselle romanttiselle illalliselle häiden jälkeen.

Onko ok tapa toimia vai tuleeko sukulaisilta moitteita? Eivät ole pitkältä matkustavia, pisin ajomatka lienee n. 30min tuonne kirkolle.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääjuhlalta kuulostaa :) Itsekin kyllä tarjoaisin jotain suolaista, vaikka sitä voilepäkakkua. Olin juuri väitöstilaisuuden jälkeisessä kahvitilaisuudessa ja siellä otettiin eka kierroksella voileipäkakkua ja toisella täytekakkua. Vajaan tunnin olin paikalla, ehdin hyvin syömään kaksi kierrosta ja juttelemaan tuttujen kanssa. voisin ajatella omiin häihini samanlaista kaavaa. Kahvit tulee meidänkin häihin, ei ruokaa. Kakun lisäksi jotain hyviä pikkuleipiä ja/tai konvehteja.

Vierailija
122/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistajat paikalle ja thats it.. ei tarvis edes niitä kakkukahveja järjestää.

Ei kirkkohäidenkään jälkeen tarvitse järjestää kakkukahveja, jos ei halua. Eikä kirkkohäihin tarvitse kutsua vieraita, jos ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi lapsenne hääkahvitilaisuuteen tulla sokeritautinsa takia niin minä ainakin tyttönä suuttuisin loppuiäkseni.

Eli jos isäni ei tulisi kahvitilaisuuteen siksi, ettei olisi osannut ottaa mitään hätätilannesyötävää matkaan vaan lähtisi jonnekin abc.lle mieluummin, niin saisi kykkiä loppuikänsä yksin.

Aivan uskomattomasti suhtaudutte omiin lapsiinne ja sisaruksiinne. Sen ymmärtäisin ehkä jos kyse olisi sinun siskosi häistä ja miehesi ei haluaisi mennä ja keksisi sokeritautinsa tekosyyksi. Mutta kyllä diapeetikko pystyy olemaan syömättä sen muutaman tunnin. Mutta jos et siskosi hääkahvitilaisuuteen miehesi soketitaudin vuoksi voisi mennä niin aika rajoittunutta on elämä.

Oletteko te ihmiset ihan tosissanne.

hääpari saa järjestää sellaiset häät kuin haluaa. Pelkkä kahvitilaisuus on siis ok. Mutta jos tarjolla on kahvin kanssa vain makeaa eli kakkua, niin todennäköisesti mies joisi vain pelkkää kahvia ja minä en ottaisi mitään. Miehellä on diabetes ja hänellä makea nostaa sokeriarvot nopeasti korkealle. Minulla taas tyhjään vatsaan pelkkä kahvi tai makea taas saa aikaan huonon olon.

Me varmaan kävisimme ensin syömässä ja tulisimme sitten kahvitilaisuuteen. Tosin siinä on vaarana, että paikalla ei ole enää morsiusparia tai vieraitakaan. Tai sitten seurustelisimme hetken vieraiden kanssa ja menisimme sitten syömään.

sopivaa syötävää myös isälleen. Miehen diabetes on hankala, enkä usko mahdollisen kooman ainakaan nostavan juhlien tasoa. Jotenkin kyllä tuntuu hassulta ajatukselta, että mies söisi jotain hätätilasyötävää autossa vihkimisen ja häävastaanoton välissä.

Meillä lapset ovat jo sen verran vanhoja, että lähivuosina saattaa ihan oikeasti häät tiedossa. Lapset tietävät kyllä meidän terveysongelmat ja ottanevat ne huomioon, jos haluavat meidät paikalle. Minulla on astman lisäksi hajusteyliherkkyys, joten niissä häissä ei parane poltella tuoksukynttilöitä tai muutenkaan lotrata hajusteilla, jos haluaa minut paikalle.

Edelleen olen sitä mieltä, että jokainen saa järjestää sellaiset häät tai muut juhlat, millaiset itse haluaa. Mutta kysytään sitten toisinpäin: entä jos hääpari haluaa järjestää kunnon bileet aamuun asti reippaan alkoholitarjoilun kera ja olettaa, että kaikki vieraat juhlivat tappiin asti?

Vierailija
124/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät, meidän perhe ei osallistuisi. Minä järjestin isot häät kunnon ruokineen ja vanhempamme maksoivat ne. Siskonikin oli siellä juhlimassa, oli kaasona minulle.

Jos siskoni pitäisi naurettavat kirkkohäät, missä juotaisin vain kakkukahvit, jättäisin miehineni ja lapsineni menemättä.

Jonkin verran pitää vieraita arvostaa

Vierailija
125/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vihkiminen ole esim klo 14 ja kahvi varattu 14.30-16.00?

Meillä on pitopalvelu tilattu siis kahvilan puutarhaan, emme ole sisätiloissa vaan ulkona. Varaus on 1,5h jonka jälkeen tarjoilupöytä ja teltta siivotaan pois, voihan vieraat toki sisälle siirtyä jatkamaan kahvitteluja jos haluavat, kun me vielä lähdemme.

Kirkko on muuten lyhyen kaavan mukaan, pappi arvioi toimituksen kestoksi n. 30min. Mielestäni se ei ole pitkä pätkä liirumlaarumia :) Meillä on siis yhteensä 2h varattu sekä kirkkoon että kahvihetkeen yhteensä.

Vierailija
126/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko ap, että se suolainen vaihtoehto olisi tosiaan vaihtoehto sille makealle kakulle? Ettei molempia saisi ottaa? Jos näin, niin mieti vielä... Mutta joo, jos lähiperheillenne järjestätte ettekä lahjojakaan halua, niin mikäs siinä. Teette just omalla tavallanne. Onnea hääparille!

Haluan vielä avautua yksistä hää"juhlista" missä olin osallisena... Kyseessä oli about 50 vieraan häät, kutsuttuna etäisempääkin sukua (varakkaammasta päästä). Siis kirkkohäät ja kahvitilaisuus. Näissä kekkereissä ärsytti rahastuksen maku. Vieraille oli monen sivun ohje pukeutumiskoodeineen jne, hääpari ilmoitti kutsussa "häälahjaksi haluamme rahaa tilinumeroon xxxxx" Hääjuhlaan oli palkattu sellisti, valokuvaaja, auton kuljettaja juhla-autolla (kävelymatka kappelilta juhlatilaan 200 m) jne. Eli puitteet oli kuin isommissakin häissä, mutta vieraille oli tarjolla yksi kuppi kahvia per pää, jonka kera yhtä suolaista ja yhtä makeaa hyydykekakkua... Kaikkineen näihin kekkereihin meni monta tuntia. Hääpari tanssi näytösluontoisesti useamman tanssin, pitivät puheita jne. sulhasen suku oli tullut maalta kesken maatöiden paikalle.. Tuli kyllä fiilis että tämä pari rahasti häillään, muuten eivät juuri sukuihinsa yhteyksiä pidä.

Mun kanta on että jos lähipiirilleen juhlia pitää, niin kuinka vaan. Mut jos lahjalistat ja tilinumerot lähetetään etäiselle suvulle, niin jotain vois tarjotakin??

Vierailija
127/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin.

Toisin sanoen, syön jotain pientä suolaista (en syö makeaa ollenkaan) aina kolmen tunnin välein. (en tietenkään yöllä)

Mutta jos kutsussa selkeästi sanotaan, että omat eväät (tai kahvilasta voi ostaa jotain) niin ok.

Tulisin häihin mukanani pari gluteenitonta voileipää päällyksineen ja pitäisin hauskaa.

Kunhan vain tietäisin asian etukäteen.

Älä myöskään tarjoa minulle sitä lohisoppaa allergiani takia, kiitos.

Vierailija
128/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjua, vaan vastaan vain aloitukseen. Loistava idea, lisää tälläisiä häitä! Kirkkohäät eivät vaadi kamalasti järjestelyitä ja rahan menoa, jos ei niitä halua. Kuulostaa oikein hyvältä ja raikkaalta idealta.

Vierailija
129/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mielestäni kuulostaa pihistelyltä.

Pelkät kakkukahvit ja tunnissa ulos?

Vieraat ovat kuitenkin varanneet päivän teille ja juhlillenne, hankkineet asut ja kenties kampauksetkin, lastenhoitajat jne. Ja tuovat varmasti lahjatkin kuin normaalin kokoluokan hääjuhliin.

Kyllä minä ihmettelisin ja mielessäni paheksuisin moista nuukailua.

Jos ette halua juhlia, niin ette juhli. Sitä paitsi ne juhlat eivät ole teitä varten vaan vieraitanne varten. Jos teistä pidetään, vieraat haluavat viettää kanssanne enemmän aikaa kuin nuo pikakahvit. (Vaan jos aina suhtaudutte noin nuivasti läheisiinne, saattaa juhlaväki tietysti ilahtuakin moisesta pikajuhlasta.)

Vierailija
130/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ovat kuitenkin varanneet päivän teille ja juhlillenne, hankkineet asut ja kenties kampauksetkin, lastenhoitajat jne. Ja tuovat varmasti lahjatkin kuin normaalin kokoluokan hääjuhliin.

Jos ette halua juhlia, niin ette juhli. Sitä paitsi ne juhlat eivät ole teitä varten vaan vieraitanne varten. Jos teistä pidetään, vieraat haluavat viettää kanssanne enemmän aikaa kuin nuo pikakahvit. (Vaan jos aina suhtaudutte noin nuivasti läheisiinne, saattaa juhlaväki tietysti ilahtuakin moisesta pikajuhlasta.)

Kai muistat esittää toiveet paikan, ruuan yms. suhteen kun kutsuun vastaat?

Vierailija
131/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kakkukahvit sinulle ja isälleen ja miehen vanhemmille niin totta sinä ilmoittaisit, että en tulisi. Tuollaista nuukailua lapselta, että vanhemmille ei tarjoa kuin kakkukahvit ja ei kunnon juhlia ja boolia ja tansseja.

On kyllä kummia perheitä. Ihan tosi. Miettikääpä. Kymmenkunta aikuista, jotka ovat vanhempia ja sisaruksia niin jotkut vaativat, että heille pitää järjestää oikein bändit ja leikit ja boolit ja lohikeitot, ennen kuin suostuvat lapsiensa tai sisaruksiensa vihkimistilaisuuteen tulemaan läsnä.

Vierailija
132/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itseasiassa hyvinkin läheiset välit vanhempiimme ja sisaruksiimme. Toivon ettei kukaan osta erikseen "juhliimme" pukua tai käy kampaajalla, ne on täysin toissijaisia asioita. Lisäksi toivon ettei kukaan jättäisi lapsia kotiin, kun kutsut koskevat koko perhettä. Lisäksi olisin kamalan pahoillani jos jollakulla menisi koko päivä tuohon tilaisuuteen, jonka kokonaiskesto on n. 2h.

Meillä juhlat on juuri meitä itseämme varten, vielä tarkemmin juuri minun toiveestani. Kyllä se olen minä, joka ehdottomasti haluaa juhlia edes hieman.

Minä uskon, että jos joku haluaa välttämättä viettää kanssamme enemmän aikaa, voidaan tehdä se muutenkin kuin juhlimalla meidän häitä isosti. Ehkä se olisi myöskin luonnollisinta, vai mitä? :)

Meillä onkin jo toivottu ettei lahjoja tuotaisi ollenkaan, se ei tässä ole mikään syy "juhlia".