Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä kirkkohäät+ pelkät kakkukahvit?

Vierailija
25.04.2012 |

ajattelimme tarjota vieraillemme (n. 20hlö) kirkkohäiden jälkeen läheisessä tunnelmallisessa kahvilassa vain kakkua ja kahvia (tai teetä ja lapsille mehua).

Tämä olisi kompromissi, mies ei halua juhlia ja minä haluan. Näin minä saan edes hieman juhlan makua ja mies pääsee pitkistä juhlaillallisista eroon. Hän haluaa ehdottomasti viedä minut kahdenkeskiselle romanttiselle illalliselle häiden jälkeen.

Onko ok tapa toimia vai tuleeko sukulaisilta moitteita? Eivät ole pitkältä matkustavia, pisin ajomatka lienee n. 30min tuonne kirkolle.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sukulainen haluaa kuitenkin ne pitkän kaavan illalliset puheineen, tansseineen jne.

Vierailija
82/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vain kerrotaan selvästi, ettei kukaan tule nälkäisenä ;)

Tuo kuulostaa mukavalta, ei se ruoka ole mikään itsetarkoitus. Jos jotain suolapalaa haluaa tarjota, pienet tyylikkäät voileivät voisi olla ok. Tai joku quiche/pasteija tms. Tai perinteinen voileipäkakku (mitä av:lla pidetään äärimmäisen junttina ja vastenmielisenä, mutta käytännössä uppoaa todella hyvin juhlassa kuin juhlassa :D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sukulainen haluaa kuitenkin ne pitkän kaavan illalliset puheineen, tansseineen jne.

teki mitä tahasta. Viinaa/ei viinaa tarjoalla, leikkejä/ei leikkejä, huntu/ei huntua, lihaa/kalaa...

Turha sitä on peätä, että joku Kyllikki-täti tpitää juhlia halppoina, kun ei edes paistia saa :D. Teidän juhlat ja teidän tapa tehnä ne. Kunhan tosiaan manitsette kutussa, että vihkimisen jälkeen kakkukahvit siellä ja siellä.

Vierailija
84/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yllärinä ei tule. Mietittiin tuota suolaisten tarjoamista siinä kyllä, esim. voileipäkakkua, mutta todettiin että kyllä, tunti, vähän reilu kahvituksiin olisi aika ok.

Meinattiin vielä ovelasti varata kuvaus vasta kakkukahvien jälkeen (toivottavasti ehdin sotkea pukuni!) joten sitten sanomme vieraille kiitokset ja kerromme lähtevämme kuvaukseen vaikkapa 2 tunnin kahvittelun jälkeen.

ei siis lohisoppia tai mitään voileipäkakkujakaan!

Vierailija
85/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan joku jotain haluaa. Ehkä voi jo ennakoida ne hankalimmat narisijat ja puhua heille aiheesta etukäteen.

Eikä kaikilla ole muuten varaakaan järjestää jotain 10 000 euron häitä, on ymmärrettävää päätyä kakkukahveihin.

Vierailija
86/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus bestman ja kaaso, eli kummankin parhaat ystävät. Erittäin pienet häät, Kyllikkitäti saa jäädä rannalle valituksineen.

ap

Vierailija
87/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään moitteen sijaa.

Vierailija
88/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vierasta, vihkiminen kirkossa ja kakkukahvit läheisellä seurakuntatalolla. Oli kyllä makean lisäksi myös suolaista tarjottavaa - sitä parjattua voileipäkakkua ja coctailpiirakoita joissa kylmäsavulohta päällä. Oli tosi helteinen ilma ja väki olisi varmaan tuupertunut hikoilusta suolan puutteeseen jos olisi ollut vain makeaa kakkua ja pullaa tarjolla... Meidän tapauksessa tosin hääpari jäi viimeiseksi paikalle keräämään auton takakonttiin tarjoilujen tähteitä :-)

Vierailija
89/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tarkoittanut, ettei noin voi tehdä. Pitää vaan varautua niihin urputtajiin esim siihen Kylllikki-tätiin, joka ei saa edes kutsua :D

Vierailija
90/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja reilussa tunnissa tulee kiire. Jää hätäinen maku. Käykää kuvassa ensin ja istukaa vähän pidemäpään vieraiden kanssa. Sitten voitte lähteä ilman selityksiä.

eli yllärinä ei tule. Mietittiin tuota suolaisten tarjoamista siinä kyllä, esim. voileipäkakkua, mutta todettiin että kyllä, tunti, vähän reilu kahvituksiin olisi aika ok.

Meinattiin vielä ovelasti varata kuvaus vasta kakkukahvien jälkeen (toivottavasti ehdin sotkea pukuni!) joten sitten sanomme vieraille kiitokset ja kerromme lähtevämme kuvaukseen vaikkapa 2 tunnin kahvittelun jälkeen.

ei siis lohisoppia tai mitään voileipäkakkujakaan!

Vierailija
91/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vieraat tietävät tulevansa nimenomaan kakkukahveille. Kuulostaa ihan kivalta.

Mutta itse olisin pettynyt, jos kakkukahveilla ei olisi mitään suolaista tarjolla. Mielestäni kahvilla on aina asiallista tarjota myös jotain suolaista vaihtoehtoa, ellei kahvi ole jälkiruokakahvi ruuan päätteeksi. Itse olen ehdottomasti enemmän suolaisen ystävä.

Kukin tavallaan tietysti, en mene sanomaan että oma tapani on ainoa oikea :-)

Vierailija
92/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat juhlat, joissa olen ollut, on olleet sellaiset, että juhlapari oli vuorkannut pienen, tunnelmallisen kahvilan. Kakkua oli varattu muutamaa erilaista ja jokainen sai tilata mitä juotavaa halusi. Suolaistakin sai tilata, jos halusi, ja se käytiin erikseen laittamassa.

Tunnelma oli ihana, meitä oli just tuollainen pieni porukka. Oli kiva katsella kadun ihmisvilinää ja juoda kahvit kahvilan terassilla kaikessa rauhassa.

Vierailija
93/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset pitäköön melut mahassa.

Mulle ois ok.

Vierailija
94/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa varsin hyvältä vaihtoehdolta. Näin tulee otettua huomioon teidän molempien toiveita. Nehän ne tärkeimmät kuitenkin on! Ainahan joku voi harmitella, mutta teidän häät on teidän näköiset!

Vierailija
95/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok. Ei ruokailu ole mikään välttämättömyys.

Ainoa asia mikä minua ihmetyttää ja mistä itse pahastuisin, on se, että miksei miehesi halua juhlia läheistenne kanssa!? Enkä sano, että pitäisi olla jotain perinteistä pönötystä kaikkine kimpunheittoineen ym. mutta miksi ette voi edes rauhassa jäädä seurustelemaan vieraiden kanssa?

Vai ettekö muutoinkaan vietä aikaa sukulaistenne ja ystävienne kanssa? Esim., että viettäisitte yhdessä iltaa mökkeilyn tai grillauksen parissa? Minusta tuo nimittäin tuntuisi loukkaavalta jos joku ystäväni pyrkisi mahdollisimman äkkiä pois seurastani.

Vierailija
96/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistajat paikalle ja thats it.. ei tarvis edes niitä kakkukahveja järjestää.

Itse ainakin haluan juhlat kun naimisiin menemme.. halusi mies tai ei!

Vierailija
97/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä se on sitä miestäkin ajatella. Se päivä kun ei ole vain morsianta varten. Ja jos haluaa juhlia niin juhlat voi järjestää koska vaan. Häät pidetään koska halutaan mennä naimisiin.

Vierailija
98/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä se on sitä miestäkin ajatella. Se päivä kun ei ole vain morsianta varten. Ja jos haluaa juhlia niin juhlat voi järjestää koska vaan. Häät pidetään koska halutaan mennä naimisiin.

Pääsee sitä siellä maistraatissaki naimisiin ;)

t. pirttihirmu

Vierailija
99/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa naimisiin. Se kirkossa vihkiminen ei tarkoita sitä että pitäisi järjestää isot juhlat. Ihan samallailla ne juhlat voi järjestää vaikka vihkiminen olisikin maistraatissa. Tai kirkko vihkimisen jälkeen voi mennä kahville tai lähteä vaikka suoraan kotiin. Joten jos ei järjestä isoja juhlia niin miksi ei silti vihkiminen voisi tapahtua kirkossa?

Vierailija
100/132 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joku urpo jo vinkuu lohisopan perään! Huhhuh.

Eikä teille imbesillit mene ihan oikeasti jakeluun, että juhlat ovat morsiusparin haluamat. Jos he tahtovat vain tarjota kakkukahvit, se on tosi hyvä vaihtoehto! Jos toinen vaihtoehto on, etteivät pidä mitään tilaisuutta, on pienimuotoinen kahvituskin ihan riittävä ja mukava ele. Kiva osallistua vihkiparin onnelliseen päivään ja tavata siinä sivussa joitakin sukulaisia. Loppupelissä se tarjoilu on pieni juttu, ihmiset tekevät juhlan!

Häihin ei ole pakko mennä, mikäli ei koe tarjoiluja riittäviksi. Voi jäädä syömään sitä haluamaansa lohisoppaa ja kiskomaan alkomaholia sinne kotisohvalleen.

Ja ap:lle: meidän perhe ainakin tulisi innosta hihkuen juhliinne! Erityisesti tuo juhlien lyhytkestoisuus houkuttaa! Ihana kun ei tarvitse pönöttää tuntitolkulla toimettomana jossakin mauttomasti koristellussa nuorisoseurantalossa kuin sillit purkissa hikikarpaloita ohimoilta pyyhkien. Kakkua, ehkä myös pientä suolapalaa, kahvi ja mahdollisesti joku avec (konjakki/likööri) seuraksi. That's the way I like it. Onnea päiväänne jo etukäteen! :)