Taloyhtiön pihatalkoot. ARGH.
Mua niiin rasittaa joka syksy ja kevät noi #¤%#%:n pihatalkoot. Olen sosiaalinen ihminen, mutta ne mua ahdista niin maan perusteellisesti. Etenkin kun on naapurissa näitä Arno Kasveja joilla on kauheen tarkka näkemys asioista.
Pitää kai muuttaa kerrostaloon pihatalkoita pakoon :D
Kommentit (52)
Miksi tuollaisestakin asiasta pitää kehittää joku ongelma. Sinne talkoisiin voi mennä tai olla menemättä, ei se nyt mitään pakkovelvollisuutta ole sentään. Jos on kiva taloyhtiön porukalla vähän hoitaa pihaa niin mikäs siinä, jos on muita menoja niin saa olla. Kun ei mikään laki velvoita osallistumaan talkoisiin ja siirtämään menojaan niiden vuoksi.
Lähinnä kun ihmiset huolehtisivat edes omat pihansa niin sekin olisi jo jotain. Naapurilla kun ollut kesästä asti pihassa multasäkki ja laudanpätkiä terassilla, saati lasten roinaa... Jotenkin noloa tuollainen, kuka voi olla niin saamaton ettei saa edes omaa pihaansa siivottua ihmismäiseksi. Rumentaa vaan yleisilmettä kun muut naapurit huolehtivat pihoistaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2012 klo 09:17"]
ulkopuoliselle kiinteistönhuoltofirmalle.
Me tehdään kaikki lumityöt ja muut itse, säästetään pitkä penni.
[/quote]
Joo ja kaikissa paikoin tuo ei vaan toimi, aina on ne pari tyyppiä jotka tekee lumityöt jotta muiden ei tarvitse maksaa mitään ja loisivat vaan tekemättä mitään. Nuo ei vaan ikinä mene tasa-arvoisesti ja se on mielestäni väärin, mutta jos jotkut jaksaa ja haluaa tehdä niin mikäs siinä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2012 klo 09:12"]
kuin talkootyönä hoidettava pihanhoito, josta luistajan pitää maksaa osuutensa. Pihatalkoot ovat vapaaehtoiset ja niistä saa olla pois ihan hyvällä omallatunnolla. Näin on ollut kaikissa taloyhtiöissä joissa olen asunut. Ei tartte maksaa mitään, jättää vaan menemättä. Itse kävisin mielelläni muuten, mutta en halua herätä viikonloppuna aikaisin, yleensä talkoot on ohi jo yhdentoista aikaan aamupäivällä.
[/quote]
No ei kylläkään pidä maksaa. Saa maksaa jos haluaa, pakko ei ole:)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:54"]
Mä en koskaan osallistu talkoisiin. Olen jo ilmoittanut, että maksan mielelläni suurempaa vastiketta että joku muu leikkaa ruohon, haravoi tai kolaa lumia. Aivan naurettavaa että joudut rivitalossa tekemään omakotitalon työt. En mä sen takia täällä asu että ennen töihin menoa saan aurata pihan. Kyllä vaan käpättävät selän takana kaikki naapurit, mutta aivan sama mulle. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa pihatyöt ja asun mielelläni taloyhtiössä. Kumma homma vaan, kun jengillä on varaa maksaa yli 100 000e kämpästä mutta ei ole varaa laittaa 20-50e enemmän kuussa vastikkeeseen että ulkoistaisivat ne työt.
Siinä vaiheessa kun mä alan tehdä pihatöitä, asun omassa talossa, sitä ennen pitäkööt tunkkinsa. :)
[/quote]
Asun omakotitalossa. Tiedän, mitä pihatyöt tarkoittaa ja miltä tuntuu kolata monta kertaa päivässä lumet aura-auton jäljiltä, että pääsee pihasta ulos. Siinä vaiheessa, kun muutan rivi- tai kerrostaloon, en todellakaan tee siellä mitään lumi- tai pihatöitä talkoilla. Minusta rivi- ja kerrostalon yksi iso (ja suunnilleen ainoa) etu on juuri se, ettei siellä tarvitse herätä aamulla lumitöihin tai työnnellä ruohonleikkuria isoilla nurmialueilla. Ostakoot omakotitalon ne, jotka haluavat tehdä itse kaikki pihatyöt.
[/quote]
Lumityöt monta kertaa päivässä? Taidat olla joku tekemisen puutteesta kärsivä eläkeläinen tai työtön? Meillä tehtiin koko viime talvena lumityöt kaksi kertaa. Kyllä on perin harvinaista että lumitöitä joutuisi tekemään kahdesti päivässä. Joku 20 kertaa talvessa lienee meidän ennätys (Turku).
[/quote]
Kuule, on kyllä muutakin tekemistä, mutta kun ei asu siellä Etelä-Suomessa. Meillä on täällä pohjoisemmassa talvella ihan luntakin ja välillä sitä sataa kymmeniä senttejä kerralla. Luuletko, että huvikseni heitin sen, että joskys joutuu kolaamaan 3 kertaa, kun sattuu kunnon lumimyräkkä. Matkustelu avartaa näkemystä, suosittelen sitä sinullekin niin ymmärrät, ettei kaikkialla ole samanlaista kuin Turussa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:54"]
Mä en koskaan osallistu talkoisiin. Olen jo ilmoittanut, että maksan mielelläni suurempaa vastiketta että joku muu leikkaa ruohon, haravoi tai kolaa lumia. Aivan naurettavaa että joudut rivitalossa tekemään omakotitalon työt. En mä sen takia täällä asu että ennen töihin menoa saan aurata pihan. Kyllä vaan käpättävät selän takana kaikki naapurit, mutta aivan sama mulle. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa pihatyöt ja asun mielelläni taloyhtiössä. Kumma homma vaan, kun jengillä on varaa maksaa yli 100 000e kämpästä mutta ei ole varaa laittaa 20-50e enemmän kuussa vastikkeeseen että ulkoistaisivat ne työt.
Siinä vaiheessa kun mä alan tehdä pihatöitä, asun omassa talossa, sitä ennen pitäkööt tunkkinsa. :)
[/quote]
Asun omakotitalossa. Tiedän, mitä pihatyöt tarkoittaa ja miltä tuntuu kolata monta kertaa päivässä lumet aura-auton jäljiltä, että pääsee pihasta ulos. Siinä vaiheessa, kun muutan rivi- tai kerrostaloon, en todellakaan tee siellä mitään lumi- tai pihatöitä talkoilla. Minusta rivi- ja kerrostalon yksi iso (ja suunnilleen ainoa) etu on juuri se, ettei siellä tarvitse herätä aamulla lumitöihin tai työnnellä ruohonleikkuria isoilla nurmialueilla. Ostakoot omakotitalon ne, jotka haluavat tehdä itse kaikki pihatyöt.
[/quote]
Lumityöt monta kertaa päivässä? Taidat olla joku tekemisen puutteesta kärsivä eläkeläinen tai työtön? Meillä tehtiin koko viime talvena lumityöt kaksi kertaa. Kyllä on perin harvinaista että lumitöitä joutuisi tekemään kahdesti päivässä. Joku 20 kertaa talvessa lienee meidän ennätys (Turku).
[/quote]
Kuule, on kyllä muutakin tekemistä, mutta kun ei asu siellä Etelä-Suomessa. Meillä on täällä pohjoisemmassa talvella ihan luntakin ja välillä sitä sataa kymmeniä senttejä kerralla. Luuletko, että huvikseni heitin sen, että joskys joutuu kolaamaan 3 kertaa, kun sattuu kunnon lumimyräkkä. Matkustelu avartaa näkemystä, suosittelen sitä sinullekin niin ymmärrät, ettei kaikkialla ole samanlaista kuin Turussa.
Meidän kerrostalossakin on talkoot, mut ehkä sieltä olis helpompi luistaa??
Mua niiin rasittaa joka syksy ja kevät noi #¤%#%:n pihatalkoot. Olen sosiaalinen ihminen, mutta ne mua ahdista niin maan perusteellisesti. Etenkin kun on naapurissa näitä Arno Kasveja joilla on kauheen tarkka näkemys asioista.
anna rahaa käteen ja maksa näin itseäsi ulos tuosta? Vai luuletko että joku ulkopuolinen kävisi ilmaiseksi tekemässä pihatyöt?
-demokratiaa tämäkin.
tai jos niin ärsyttää, niin palkkaa sinne kunnollisella tuntipalkalla tilallesi työntekijä.
Nämä puutarha-asiantuntijat ovat ärsyttäviä, mutta tiedän yhden vielä ärsyttävämmän porukan. Ne ovat ihmiset, jotka valittavat kuinka huonossa kunnossa piha ja pensaat ovat, mutta eivät ikinä vaivaudu tulemaan paikalle talkoisiin.
Eli heidän mottonsa on: Tehdään kaikki talkoilla, ei saa maksaa taloyhtiölle mitään. Mutta eivät itse ehdi/vaivaudu paikalle.
Meidän kerrostalossakin on talkoot, mut ehkä sieltä olis helpompi luistaa??
Ainahan sinne jää ne kaks jotka tekee kaiken... Tai sit ei, mut jos hoitamaton piha ei haittaa, niin mikäs siinä.
Asun elämäni ensimmäistä kertaa kerrostalossa, tosin vuokralla. Onkohan täälläkin jotain talkoita odotettavissa? Ihan siistiltä kyllä piha näyttää nytkin...
en niihin mene.
Syy juoruilu, pahansuopuus ja valittaminen.
Ollaan ennen oltu, mutta nyt ei enään koskaan.
Ollaan kyllä kerrottu syykin miksi ei tulla.
(=rivitaloyhtiö täynnä eläköityneitä jokapaikantietäjiä) isoon omakotitaloon, jossa on iso piha, jonka ympärillä korkea aita.
Niin eikös vaan viime lauantaina herätty aamulla siihen, että naapuririvitaloyhtiön papat kaatoi meidän ja heidän yhteistä raja-aitaa.
Olivat kuulemma yhtiökokouksessa päättäneet - meille ei kerrottu mitään...
Ajattelen asian niin, että teen koko vuoden talkootyötä, joten osakkaat voi sitten kerran vuodessa tehdä edes pienen osan..
En todellakaan osallistu. Ja koska olen mukana päättämässä ajankohtaa, valitsen sellaisen, joka ei itselleni sovi ;).
kuin talkootyönä hoidettava pihanhoito, josta luistajan pitää maksaa osuutensa. Pihatalkoot ovat vapaaehtoiset ja niistä saa olla pois ihan hyvällä omallatunnolla. Näin on ollut kaikissa taloyhtiöissä joissa olen asunut. Ei tartte maksaa mitään, jättää vaan menemättä. Itse kävisin mielelläni muuten, mutta en halua herätä viikonloppuna aikaisin, yleensä talkoot on ohi jo yhdentoista aikaan aamupäivällä.
harvinainen taloyhtiö (kerrostalo) kun lähes kaikki osallistuvat talkoisiin ainakin jollakin tavalla.
Ja joo, se yksi Arno Kasvi löytyy mutta kaikki antaa suosiolla hänen hääriä kasvien parissa =)