G: Paheksuttavin tekosi odotusaikana?
Aloitan: Olen syönyt graavikalaa ja sävyttänyt hiukset muutaman kerran.
Kommentit (59)
ihan vain musaa kuuntelemassa ja kavereita tapaamassa. En siis juonut tai polttanut. Silti sain ventovieraillekin selitellä läsnäoloani. Värjäsin hiuksiani ja värjään edelleen toisen kanssa.
Olen juonut saunaoluen muutamaan otteseen, syönyt juustoja joista en tiennyt ovatko pastoroituja, nukkunut selälläni loppuraskaudessa vaikkei kuulemma saisi ja kävin metallican keikalla rv40.tosin ihan vaan istumapaikalla...
miksei saisi nukkua selällään? tai käydä keikoilla? olenkin ollut ilmeisesti luulemaani pahiksempi...
Yritin tehdä itsemurhan.
Vierailija - 24.04.12 10:29 (ID 14737725)
ev
Yritin tehdä itsemurhan. Vierailija - 24.04.12 10:29 (ID 14737725) ev
Itseasiassa minäkin meinasin muutamaan otteeseen, mutta kantti ei kestänyt. Oli todella paha ja vaikea elämäntilanne ja vauvantulo oli katastrofi.
vedin kunnon kännit ja oksentelin, viikon päästä selvisi, että olin raskaana...
värjäsin hiukset, parikin kertaa, lakkasin kynsiä...söin karkkeja... masturboin... kävin kapakassa vaikka join vain kahvia ja kotiin sieltä kymmeneltä illalla.. olin "kännikuski" ja teki mieli kahvia :), mutta ne ihmisten ilmeet ;DD
jolloin istukan verenkierto häiriintyy.. Tosin minustakin tämä on aika järjenkäyttö sallittu-juttu. Jos meinaa joku suuri verisuoni tukkeutua, niin saa olla aika hömelö ettei sitä tunne ja vaihda asentoa johonkin parempaan. Muutenkin selällään oleminen on raskauden tietyssä vaiheessa aika hankalaa.. Ja siis keskiraskaudesta eteenpäin selällään oloa ei suositella, siitä lähtien kun se muutenkin rupeaa olemaan aika tukala asento.
Ohis
Kyllä minä nukuin aina selälläni koko raskauden ajan, luotin siihen että jos tulee huono olo niin vaihdan asentoa. Mutta todellinen VIRHEENI oli energiajuomien juominen. Viimeisen kolmanneksen aikana join varmaan 4-5 tölkkiä viikossa. Alun pystyin hillitsemään itseäni mutta sitten vain huomasin juovani niitä yhä useammin ja useammin... :/ Tyhmyyttä!
Ihan terve ja normaali vilkas 1v tyttö minulla, on kyllä todella kova touhuamaan mutta en ole ainakaan vielä huomannut mitään ylivilkkautta tai keskittymisvaikeutta.
Saahan seksiäkin harrastaa...
Omat paheet: puoli lasia shampanjaa ihan loppuraskaudessa. Pari kertaa viikossa lasi pepsi maxia.
(muuten täysin ilman hiustenvärjäystä, vain eco-kosmetiikkaa, terveellinen ruokavalio, ei tupakkaa jne)
tosin se ei taida olla "virallisesti" kiellettyä.
Laitoin ripsenpidennyksiä, tosin en tiedä, onko se jossain kielletty.
Join Zero-Colaa, mutta ei kai sekään ole ihan kiellettyä.
Nukuin pari kertaa selällään ihan loppuraskaudessa, ah, se oli ihanaa!
Ensimmäisessä raskaudessa suurin paheeni, ainakin neuvolan mukaan, oli kasvissyönti. Neuvolantäti meinasi repiä hiukset päästään kun en millään suostunut uskomaan, että lihaa vain on syötävä! Lapsesta tuli terve ja normaali, enkä itsekään kärsinyt mistään puutoksista lihan puuttumisen vuoksi.
Toisessa raskaudessa värjäsin hiuksia, ja olin passiivinen tupakoitsija, kun esim. mieheni seuraksi menin tupakalle, vaikken itse polttanutkaan.
Kolmannessa raskaudessa suurimmat paheeni olivat inkiväärin syöminen (juu, se on nykyään kieltolistalla raskaana olevilta) ja se, etten käytä maitotuotteita ollenkaan. Sekä minä että lapsi olemme jälleen terveitä, mutta neuvolantäti meni vaihtoon, kun en jaksanut kuunnella maitopaasausta. Ruokavalioni on ravintoterapeutin avulla tarkastettu sellaiseksi, että se on sopiva ja riittävä raskaana olevalle ja imettävälle naiselle ilman maitotuotteitakin, joten kiitos vaan huolenpidosta, mutten kaipaa sitä.
Enpä muuten tiennytkään, että inkivääri on kieltolistalla..? Sain neuvolasta tuollaisen listan 2kk sitten, eikä siinä ainakaan sitä lukenut. Ei näissä ohjeissa enää pysy kukaan perässä..
ja söin joitakin kiellettyjä aineita välillä.
Ja lensin 7. kuulla ollessani. Söin simpukoita.
pullon lonkeroa (sitä laimeaa versiota).
Tokassa raskaudessa poltin yhden savukkeen ja join yhden lasin viiniä.
Aloitin avioliiton ulkopuolisen suhteen.
söin kerran graavikalaa (toisin isän tuoreesta graavaamaa)
ja söin Portugalissa puolivahingossa taatusti pastöroimatonta juustoa. Toi futis oli kuitenkin taatusti paheksuttavinta.
alussa montakin savuketta päivässä.. loppua kohti lopetin. Muutaman saunakaljan join myös.
Kyllä on ollu morkkis mutta ihanan pojan sain, en tiä olisko ollu vielä ihanampi jos olisin ollu kunnolla raskausajan..
tuskin on mahdollista