Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OHHO! Lapset olivat keskenään pihalla pph:n luona kun menin hakemaan!

Vierailija
24.04.2012 |

Ihmettelin, kun menin hakemaan lasta (2 v.), että hoitajaa ei näy missään, pihassa oli vain toisen lapsen (3,5 v.) äidin auto ja tuo toinen lapsi.

Lapset olivat etupihalla leikkimässä, eli ihan ajotien vieressä. Autot eivät aja siinä kovaa, mutta silti...

Sillä aikaa kun kävin kääntämässä auton viereisessä tienhaarassa, olivat lapset keskenään. Oma lapsi tunnisti autoni ja tietysti lähti juoksemaan kohti, tielle. Sammutin auton siihen paikkaan ja ampaisin ulos ja juoksin lasta vastaan ja lapsen kiinni. Silloin aukesi etuovi ja pph ja toinen äiti tuli ulos!

Siis todella edesvastuutonta, vaikka kyse ei ollut kuin muutamasta minuutista!!! Kysyin heti todella äkäisellä äänellä, että olivatko lapset keskenään ja vastaus oli vain "haettiin nopeasti Janican äitin kanssa sisältä Janican tavaroita"!

Voi helvetti!!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ohjaaja kävi tarkistamassa tilat, mutta ei kyllä oikeastaan ottanut mitään kantaa turvallisuusasioihin. Itse olen aidannut pihani, ihan vain omaa työtäni helpottaakseni.

Minun mielestäni se on paljolti myös vanhemman asia tarkistaa etukäteen, mihin lapsensa on hoitoon antamassa. Meille ainakin saa tulla käymään ja olemaan jo ennen hoidon aloitusta. Vanhemmat, lapset ja hoitaja oppivat näin tuntemaan toisensa ja luottamaan toisiinsa.

Lapset eivät ulkoile ilman aikuista, eivät hetkeäkään. Minusta se on ehdoton sääntö.

Omat lapset olivat aikoinaan päiväkodissa. Isompi joskus karkasi. Nuorempi unohdettiin yksin pihalle, kun muut lapset vietiin sisälle - huomattiin sitten puoli tuntia myöhemmin, kun ruokailu alkoi. Oli ollut jonkun puun takana leikkimässä. Sattuu näitä siis, vaikka olisi montakin hoitajaa.

Vierailija
22/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vanhemmat hakevat ne lapsen hyllyltä ja lapsi on joko vanhemman mukana tai pihalla minun kanssani odottamassa. Miksi ihmeessä minun pitäisi sinne sisälle mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse otan lasten tavarat ulos odottamaan joten ei niitä tarvitse sitten sisältä hakea.

Aitaa ei tarvitse pihalla olla. Eihän se edes ole mahdollista jos asuu kerostalossa. Me asutaan vuokralla rivitalossa eikä tähän voi mitään aitoija rakennella.

Rauhallinen suojaisa sisäpiha meillä onneksi on ja metsäpolkua pitkin päästään leikkipuistoonkin.

Kuljetaan kyllä jalkakäytäviäkin pitkin.

Kyllä meillä turvallisuudesta pidetään paljon parempaa huolta kuin suurinosa siellä omassa kodissaan.

Vessassa käydään kyllä ennen ulkoilua,mutta jos jollain lapsista tulee kesken ulkoilun pissahätä niin pakkohan se on vessaan viedä. Ja jos minun kanssani ystäväni ulkoilemassa niin jätän kyllä muut lapset sinne ulos tämän "vieraan" ihmisen kanssa siksi hetkeksi kun käytän yhden vessassa.

Joskus miehenikin lapsia katsoo ulkona sen pikkuhetken.

Ei tuota tapahdu kuitenkaan edes viikottain.

Yksin en lapsia ulos jätä.

Vierailija
24/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan ole edes harvinaista "hukata" lapsia.

Vaikka hoitajia on paljon on niitä lapsia myös paljon.

Ja on aina helppo ajatella,että kyllä se joku toinen aina katsoo.

Olen ollut esim. leikkipuistossa jonne tuli yksi päiväkoti ryhmä. LÄhtivät sitten pois ja olivat hyvän tovin menneet pois päin(ryhmää ei siis edes näkynyt enää) kun yhtäkkiä yksi täti ryntäsi puistoon,tempaisi kiikussa istuvan lapsen kädestä ja alkoi säksättämään rumalla äänellä, että me lähdettin jo miksi sinä jäit tänne puistoon!

Eiköhän ihan niiden tätien tehtävä olisi huolehtia,että kaikki on mukana.

Pph.lla on kuitenkin vain 4 lasta eikä hoitaja oleta edes kenenkään muun ottavan lapsista vastuuta.

Vierailija
25/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedän pihalla pph tulee vastaan lasten kanssa useita kertoja päivässä talon pihalla sekä kadulla, ja Aina puhuu samalla puhelimeen, kun ulkoilee 3-4 lapsen kanssa, siis eikä mitään korvanappia!! Sitä ihmetellään täällä koko taloyhtiö kuinka vastuuton ihminen liikkuu noin monen lapsen kanssa (1 vaunussa) puhelin korvassa Aina kun tulee vastaan, ylittää autotiet ym. En hyväksy tuota edes vanhemmilta saati pph jolla Toisten lapset hoidossa. Olen miettinyt kauan jo muiden kanssa mihin tuollisesta tekisi ilmoituksen..

Vierailija
26/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tässä kerran kysyin pph:lta, miksi hän oli jättänyt lapseni 50-70 metrin päähän yksin jutellessaan muiden vanhempien kanssa, vaikka alue olikin melko turvallinen (ei tietä, rauhallinen piha). Pph otti palautteen asiallisesti ja lupasi vastedes ottaa lapseni mukaan noihin tilanteisiin. Tosin hän sanoi vahtivansa kaukaakin, mitä lapsi puuhaa. No, minun mielestäni vara ei venettä kaada, koska turvalliseltakin pihalta on kyllä pääsy parkkialueille ja tielle.

Ja mitä päiväkotien turvallisuuteen tulee, niin yksi lapsistamme karkasi aikanaan samasta päiväkodista kaksi kertaa. :(

Vierailija
27/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten siitä, että pph joutuu itse käymään päivän aikana vaikka siellä vessassa, ja lapset ovat keskenään sen ajan? Tai jos pph menee esim. auttamaan jotakuta lasta vessassa, tuskin ne muut lapset mukaan tulee? Huoh...

Vierailija
28/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOnesti eivät itse osaa kuvitellakaan tilannetta, missä lapsi lähtisi pihasta. Siksi olisi hyvä antaa esimerkkejä

Siis eikö niillä perhepäivähoitajilla ole joku koulutus? Että ei kai se nyt vanhempien mielikuvituksen varassa voi olla...

Päivähoidossa (pk, pph, kerho whatever) lapsia EI jätetä ulos eikä sisälle ilman valvontaa. Yksinkertaista. Ottaisin kyllä lapseni pois tuollaiselta pph:ltä välittömästi ja tässä juuri syy, miksi emme menneet pph:lle -liikaa kysymysmerkkejä hoidon, lomien, sairaspäivien jne. kanssa.

Vierailija
29/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan ole edes harvinaista "hukata" lapsia. Vaikka hoitajia on paljon on niitä lapsia myös paljon. Ja on aina helppo ajatella,että kyllä se joku toinen aina katsoo. Olen ollut esim. leikkipuistossa jonne tuli yksi päiväkoti ryhmä. LÄhtivät sitten pois ja olivat hyvän tovin menneet pois päin(ryhmää ei siis edes näkynyt enää) kun yhtäkkiä yksi täti ryntäsi puistoon,tempaisi kiikussa istuvan lapsen kädestä ja alkoi säksättämään rumalla äänellä, että me lähdettin jo miksi sinä jäit tänne puistoon! Eiköhän ihan niiden tätien tehtävä olisi huolehtia,että kaikki on mukana. Pph.lla on kuitenkin vain 4 lasta eikä hoitaja oleta edes kenenkään muun ottavan lapsista vastuuta.

Että pph tulee leikkipuistoon ja laittaa pienimmän aidatulle alueelle ja jättää sinne yksin kopastelemaan ja kaatuilemaan. Itse menee juoruamaan muiden pph:den kanssa. Kauas. Että sellasta. Me muut(äidit) sitten lohdutellaan kaatuilevaa ja itkevää lasta, kunnes joku sitten vie lapsen pph:lle. Kun ei sitä pph:ta vaan kuulu, ei näy.

Vierailija
30/30 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on olleet yhteensä kolmessa päiväkodissa pk-seudulla. JOKAISESSA näistä on säännönmukaisesti laitettu lapset ulos keskenään sen jälkeen sitä mukaa, kun ovat saaneet vaatteet päälleen. Lapset ovat olleet 2-6-vuotiaita. Aikuiset ovat tulleet pihalle sitten, kun ovat saaneet kaikki puettua.

Sääntö on toki ollut, että pysytään oven edessä. Arvata saattaa, etteivät kaikki lapset pysy.

Ei siellä tarvitse pihalla sitten olla kuin yksi avoimeksi unohdettu portti.

Päivähoidossa (pk, pph, kerho whatever) lapsia EI jätetä ulos eikä sisälle ilman valvontaa. Yksinkertaista. Ottaisin kyllä lapseni pois tuollaiselta pph:ltä välittömästi ja tässä juuri syy, miksi emme menneet pph:lle -liikaa kysymysmerkkejä hoidon, lomien, sairaspäivien jne. kanssa.