Mitä jos lapsi sairastuu hoitopäivän aikana,eivätkä vanhemmat pääse hakemaan kesken päivän?
Minulla ja miehellä on työt sellaiset, ettemme kertakaikkiaan voi keskeyttää töitämme ja lähteä lasta hakemaan, saatika olla koko lopputyöpäivää pois. Myöskään sukulaisista ja isovanhemmista ei ole apua. Tuttavatkin ovat työelämässä kaikki, eivätkä hekään voi kesken kaiken lähteä VIERAAN lapsen vuoksi.
Eli mitä jos lapsi vaikka oksentaa aamupäivällä ja vanhemmista toimen pääsee töistä vasta klo 17 ja toinen klo 18.
Kommentit (149)
ilmoitettu ketään varahoitajaa, eikä meillä sellaista olisikaan. Lähellä asuvat ystävät ovat yhtälailla töissä päivisin. Isovanhemmilla kestää 3 tuntia päästä paikalle. No sen kerran kun viiden vuoden aikana on pitänyt lapsi kesken päivää hakea, olen kyllä pystynyt lähtemään tunnin sisällä töistä.
olen hakenut lapseni kesken hoitopäivän vakavan aivotärähdyksen ja oksennustaudin vuoksi.Koululaisen olen hakenut kesken koulupäivän lukuisien aivotärähdysten vuoksi,ei ne olisi voineet olla ilman lääkärinhoitoa työpäivän loppuun asti.
olen hakenut lapseni kesken hoitopäivän vakavan aivotärähdyksen ja oksennustaudin vuoksi.Koululaisen olen hakenut kesken koulupäivän lukuisien aivotärähdysten vuoksi,ei ne olisi voineet olla ilman lääkärinhoitoa työpäivän loppuun asti.
Ohhoh.
Emme mieheni kanssa pystyneet lähtemään kesken työpäivää pois. Lapsia 4 ja ikinä ei ole soitettu kesken päivää.
Mutta emme vieneetkään koskaan lasta kipeänä hoitoon. Sairas lapsi hoidettiin kotona.
valitettavasti.Poika on lentänyt trampoliinista,saanut keinun päähän,kaveri hyppäsi rappusista niskaan ym ym
ei meillä ainakaan ole mitään varahakijaa! Ja joo, lapsi oli vatsataudissa päiväkodissa (ei vielä oksentanut) ja soittivat hakemaan. 2,5 tuntia meni, ennenkuin kerkesi toinen päiväkotiin hakemaan. Minkäpä sille voi jos on kaukana niin on.
Olipahan tädeillä aihetta mistä länkyttää toisillensa ;)
Ystävän, mummun, naapurin tai vaikka sen MLL:n hoitajan (tutustuu etukäteen pariin eri hoitajaan). Päiväkodissa ei todellakaan ole varauduttu hoitamaan sairasta lasta, yksi hoitaja ei voi olla koko ajan yhden kanssa. Miettikääpä te jotka olette n. kolmen tunnin matkan päässä päiväkodista, jos lapsellenne oikeasti sattuu jotakin todella vakavaa, joutuu vaikka sinne sairaalaan. Miltä se lapsesta tuntuu olla siellä sairaalassa päiväkodin hoitajan kanssa??
hoitajaa varalla? Paljonko on palkkaus varallaolosta 50%? Eikö sen sairaan lapsen ole paljon parempi odottaa siellä hoidossa tuttujen ihmisten luona, kuin lähteä sairaana jonkun tuntemattoman matkaan?
Mietittekö te koskaan mitä kirjoitatte, tai ootteko nyt niin kiihoittuneessa tilassa, että järkikin seisoo?
Miksi ees kysyt, kun homma on noin selvä?
Siis oikeesti, miten te järjestäisitte tuon varahaun MLL:n satunnaisen hoitajan varaan? Mun kokemuksen mukaan ne on usein koulutyttöjä tai opiskelijoita, ei nekään tuosta vaan pääse sairasta lasta hakemaan.
Ja mihin ne sitten menisi sen sairaan lapsen kanssa? Meillä ainakin on ovet lukossa eikä päiväkoti-ikäisillä ole avaimia mukana ihan turvallisuussyistä. Päiväkoti ei suostu ottamaan vara-avaimia haltuunsa.
Lisäksi meidän PK:sta ei anneta lasta kuin ennalta nimetylle henkilölle. Satunnaiselle MLL:n hoitajalle ei siis edes luovuteta lasta sieltä PK:sta. Vai oletteko ilmoittaneet kaikki kotiseutunne MLL-hoitajat lapsenne varahakijoiksi?
jos päiväkodista soitetaan aamupäivällä, niin lapsi ei ole oikeasti kipeä! :)
Ja sinulle, joka kirjoitit, että päivähoidon tehtävä on hoitaa lapsi koko päivän, oli sairas tai ei, niin ei kyllä pidä paikkaansa. Sairasta lasta ei hoideta päiväkodissa ja piste. Vanhemmalle soitetaan, ja jos hän sanoo, että olen kaupungissa x, menee pari tuntia kun nyt heti lähden, niin se on ihan ok. Ei siinä mitään sossuja soiteta paikalle, eikä varahakijaa tarvi hälyttää, ellei vanhemmat itse halua näin (usein, jos varahakijana isovanhemmat, jotka jo eläkkeellä).
Ja teille, jotka olette kumpikin estyneitä hakemaan sairasta lasta kesken päivän,, koska olette kumpikin satojen kilometrien päässä, niin tuli vaan mieleen, että miten te ehditte päiväkodin kiinnimenoon mennessä lastanne hakemaan...? Ja että joka päivä olette molemmat näin kaukana yhtäaikaa?
Hyvin oli kirjoitettu se, että paljonpa arvostatte lastanne, jos teidän mielestä on ihan sama missä se lapsi yrjöää tai kuumeilee tms. Kumminkin vieraiden ihmisten kanssa, vaikka hoitajat tuttuja olisivatkin. Kattelisitteko hyvällä, jos oma työkaveri yrjöäis vieressä häh.
Ystävän, mummun, naapurin tai vaikka sen MLL:n hoitajan (tutustuu etukäteen pariin eri hoitajaan). Päiväkodissa ei todellakaan ole varauduttu hoitamaan sairasta lasta, yksi hoitaja ei voi olla koko ajan yhden kanssa. Miettikääpä te jotka olette n. kolmen tunnin matkan päässä päiväkodista, jos lapsellenne oikeasti sattuu jotakin todella vakavaa, joutuu vaikka sinne sairaalaan. Miltä se lapsesta tuntuu olla siellä sairaalassa päiväkodin hoitajan kanssa??
tehdä työtäni eli käydä korjaamassa laitteita pitkin makuntaa, koska vauvapalstan mukaan minun täytyy pysytellä lähellä lastani, vaikka hän on päiväkodissa.
Ei tämä yhteiskunta pyöri, jos jokainen jää töihin päiväkodin viereen.
jos päiväkodista soitetaan aamupäivällä, niin lapsi ei ole oikeasti kipeä! :) Ja sinulle, joka kirjoitit, että päivähoidon tehtävä on hoitaa lapsi koko päivän, oli sairas tai ei, niin ei kyllä pidä paikkaansa. Sairasta lasta ei hoideta päiväkodissa ja piste. Vanhemmalle soitetaan, ja jos hän sanoo, että olen kaupungissa x, menee pari tuntia kun nyt heti lähden, niin se on ihan ok. Ei siinä mitään sossuja soiteta paikalle, eikä varahakijaa tarvi hälyttää, ellei vanhemmat itse halua näin (usein, jos varahakijana isovanhemmat, jotka jo eläkkeellä). Ja teille, jotka olette kumpikin estyneitä hakemaan sairasta lasta kesken päivän,, koska olette kumpikin satojen kilometrien päässä, niin tuli vaan mieleen, että miten te ehditte päiväkodin kiinnimenoon mennessä lastanne hakemaan...? Ja että joka päivä olette molemmat näin kaukana yhtäaikaa? Hyvin oli kirjoitettu se, että paljonpa arvostatte lastanne, jos teidän mielestä on ihan sama missä se lapsi yrjöää tai kuumeilee tms. Kumminkin vieraiden ihmisten kanssa, vaikka hoitajat tuttuja olisivatkin. Kattelisitteko hyvällä, jos oma työkaveri yrjöäis vieressä häh.
Jos sairasta lasta ei hoideta päiväkodissa, niin mihin sairas lapsi viedään odottamaan vanhempiaan?
kuinka paljon se ykskin onnistuu tartuttaa muita henkilöitä jos on siellä muiden keskellä koko päivän! jos vahinko on minimoitavissa, eli jos sen lapsen sais mahd pian pois tartuttamasta muita, säästyttäis monelta tartunnalta ja muut vanhemmat sais olla kans siellä työssään, ku eivät ole oksentamassa kotona! nih.
kuinka paljon se ykskin onnistuu tartuttaa muita henkilöitä jos on siellä muiden keskellä koko päivän! jos vahinko on minimoitavissa, eli jos sen lapsen sais mahd pian pois tartuttamasta muita, säästyttäis monelta tartunnalta ja muut vanhemmat sais olla kans siellä työssään, ku eivät ole oksentamassa kotona! nih.
niin tuskin hän on ainoa sairastuva.
En todella osaa sanoa. Tuo yhtälö kuulostaa mahdottomalta, eikä toimi.
Et voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa.
Kuinka olet voinut ajautua tuollaiseen tilanteeseen?? Mitä (vääriä) valintoja olet tehnyt, että elämäsi on tuolla mallilla?
Mitä valintoja aiot tehdä, että tilanne muuttuu?
Jos et kestä ajatusta, että lapsesi saa päiväkodissa jonkin tartunnan, niin hoida lapsesi kotona.
Entäs, jos lapsenne ap tippuisi leikkitelineeltä ja loukkaantuisi vakavasti, mitäs sitten? Elämässä ei ole montakaan asiaa, jotka ovat pakko. Suosittelen arvokeskustelua perheessä. Olen surullinen lapsenne puolesta.
Jos et kestä ajatusta, että lapsesi saa päiväkodissa jonkin tartunnan, niin hoida lapsesi kotona.
vaikka niin täällä aina ajatellaan: minäminäminä ja minun perhe. yritin just viestittää et miten se vaikuttaa moniin perheisiin ja mahdollisesti ihan turhaan. ja mitäpä jos sä hoitaisit sen lapses kotona, jos et ite aio ees hakee häntä kotiin sairastamaan silloin kun niin kuuluis tehdä?
On totta, että vanhemman velvollisuus on hakea sairas lapsi kotiin. Mutta missään ei ole annettu mitään aikamääriä tms., joiden puitteissa sen täytyy tapahtua. Vanhemmilla on oikeus saada lapselleen hoitopaikka päiväkodista ilman mitään ehtoja siitä, pääseekö noutamaan lapsensa kesken hoitopäivän pois. Päiväkodin tehtävänä on hoitaa lapsi siitä alkaen, kun hänet aamulla hoitopaikkaan tuodaan aina siihen asti, kunnes vanhemmat hänet kotiin noutavat.