Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos lapsi sairastuu hoitopäivän aikana,eivätkä vanhemmat pääse hakemaan kesken päivän?

Vierailija
24.04.2012 |

Minulla ja miehellä on työt sellaiset, ettemme kertakaikkiaan voi keskeyttää töitämme ja lähteä lasta hakemaan, saatika olla koko lopputyöpäivää pois. Myöskään sukulaisista ja isovanhemmista ei ole apua. Tuttavatkin ovat työelämässä kaikki, eivätkä hekään voi kesken kaiken lähteä VIERAAN lapsen vuoksi.

Eli mitä jos lapsi vaikka oksentaa aamupäivällä ja vanhemmista toimen pääsee töistä vasta klo 17 ja toinen klo 18.

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla on velvollisuus hakea lapsi tarhasta kesken päivän jos lapsi sairastuu. Elämä täytyy vain tavalla tai toisella järjestää sellaiseksi, että se onnistuu. Joko toinen vanhemmista, joku muu läheinen tai vaikka palkattu hoitaja. Mutta eihän lasta nyt voi jättää päiväkotiin sairaana koko päiväksi, ei se ole mikään sairastamispaikka!

Vierailija
2/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sen varahakijan. Tällaisiakin tapauksia varten sitä kysellään päivähoidossa.

Päiväkoti ei ole sairastuneen lapsen hoitopaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ei pysty niin järjestävät jonkun hakemaan.

Mikä työ on niin tärkeä...molemmilla?

Ymmärrän jos on kirurgi ja on leikkauksessa niin ei voi lähteä kesken pois mutta hänkin joutuu järjestämään jonkun hakijaksi.

Vierailija
4/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän vanhempien täytyy miettiä etukäteen, miten järjestätte hoidon tarvittaessa, jos vaikka molemmat olette töissä kiinni. En tajua vaan, mikä sellainen duuni on, että ei voi hakea lasta. Yrittäjä pistää puljun kiinni ja työmatka keskeytetään ja palataan kotiin ennen aikojaan. Näinhän sitä toimitaan, jos ei ole ketään muuta. Ei ole tarkoituksenmukaista, että vaikkapa norovirusta tartutetaan koko ryhmään, entäpä jos lapsi joutuu vaikka sairaalaan, te vanhemmat olette töissä, kun on pakko?

Vierailija
5/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll:n hoitajia ei meidän kunnassa ole, eikä kaupungila ole kunnallisia kodinhoitajia/perhetyöntekijöitä joille tälläinen tehtävä kuuluisi.

Joten niin ikävää kuin se onkin, me pystymme hakemaan lapsen pois vasta kun työaika loppuu.Kesken ei voi töistä lähteä. Erityisen hankalaa se on jo silloin jos itse sairastuu kesken työn. (itsekin rajussa vatsataudissa olin työpäivän loppuun)

Kaikki ei vaan tee sellaista työtä, jonka voi vaan jättää kesken.

ap

Vierailija
6/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sittne toinen vanhemmista pääsee.

Muuten sosiaalitoimi hakee.

Vierailija
7/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä useinkin näin. Eikä ole varahakijaakaan, koska ei vaan satu asumaan sukulaisia täälläpäin tai sitten ovat itsekin töissä. Onneksi ei ole koskaan kesken päivän täytynyt hakea lasta.

Vierailija
8/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ei pysty niin järjestävät jonkun hakemaan.

Mikä työ on niin tärkeä...molemmilla?

Ymmärrän jos on kirurgi ja on leikkauksessa niin ei voi lähteä kesken pois mutta hänkin joutuu järjestämään jonkun hakijaksi.

Kesken leikkauksen ei lähdetä/aloiteta edes tuollaisia järjestelemään, vaan leikkaus hoidetaan loppuun.

ap

Vierailija
9/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja kotiin alun alkaen niin ei tule ongelmia tahkota uraa.

Vierailija
10/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koette vaan työnne lasta tärkeämmäksi,siitähän tässä on kysymys.

Halutessanne voisitte hakea lapsen,siksi et työtäkään paljasta kun tiedät sen itsekin.

Vierailija
11/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä on työt sellaiset, ettemme kertakaikkiaan voi keskeyttää töitämme ja lähteä lasta hakemaan, saatika olla koko lopputyöpäivää pois. Myöskään sukulaisista ja isovanhemmista ei ole apua. Tuttavatkin ovat työelämässä kaikki, eivätkä hekään voi kesken kaiken lähteä VIERAAN lapsen vuoksi. Eli mitä jos lapsi vaikka oksentaa aamupäivällä ja vanhemmista toimen pääsee töistä vasta klo 17 ja toinen klo 18.

Kerro uteliaalle, mikä on sellainen työ, ettei kertakaikkiaan voi mitenkään lähteä kesken pois?

Vierailija
12/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hätätapauksiin, jos vanhempia ei saada kiinni, niin pitää olla joku varahakijan numero antaa päiväkodille. Eli jos vanhemmat nyt on siellä leikkausta tekemässä, niin joku hakija pitää olla. Näin se vaan on. Ei päiväkoti voi hoitaa oksentelevaa lasta koko päivää, johan siellä hetken päästä oksentaa kaikki muutkin!

Ehkä kuitenkin parasta neuvotella päiväkodin kanssa näistä asioista.

Vierailija
13/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ menisi töihin jos työehtosopimuksessa lukee että ei ole lupaa keskeyttää työpäivää sairaan lapsen takia!

Vierailija
14/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en ole tuomitsevaa äitisorttia, mutta nyt kyllä suuresti ihmettelen vanhempia, joista kumpikaan ei voi hakea oksennustaudissa olevaa lastaan hoidosta pois. Minussa on ainakin sen verran tiikeriemoa että jestas sentään, kyllä sais jäädä hommat kesken. Kyllä kai nyt kirurgikin pystyy jonkun laittamaan asialle ja pyytää vaikka hoitajaa soittamaan jonkun hoitajan, jos itse ei pysty töistä irtoamaan.

Oletteko te kummatkin kirurgeja vai ja leikkaatte samaan aikaan?

Vierailija
15/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koette vaan työnne lasta tärkeämmäksi,siitähän tässä on kysymys.

Halutessanne voisitte hakea lapsen,siksi et työtäkään paljasta kun tiedät sen itsekin.

Mikään työnantaja ei voi pitää teitä molempia töissä, jos lapsi sairastaa. Ja jos olette itse itsenne työllistäjiä, niin kyllä sieltä omasta työstä voi lähteä. Asiat vaan tärkeysjärjestykseen. Myös asiakkaalle voi sanoa, että sorry.

Vierailija
16/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin väki on saanut koulutuksen hoitajiksi, kyllä siellä lapsi pidetään ja hoidetaan hoiopäivän loppuun asti eikä sossusta kukaan sinne lasta tule hakemaan (mihin ne sen edes veisi?, lapsi on päiväkodissa eikä heitteillä).

Meillä voi olla tilanne, että minä olen 300 km päässä, mies vielä kauempana. Sieltä ei ihan heti pääse lasta hakemaan, vaikka miten perään soittaisivat. Juna- tai bussiaikataulut ei välttämättä sovi eli vaikka samantien lähtee, kuluu 5 tuntia ennen kuin on päiväkodilla.

Vanhemmilla ei ole velvollisuutta hakea sairasta lasta päiväkodista samantien eikä velvollisuutta palkata ketään lasta sieltä hakemaan. Jos lapsi on niin sairas, että tarvitsee sairaalahoitoa, vie henkilökunta lapsen sairaalaan.

Vierailija
17/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapahtunut kerran, päiväkotiuraa on takana jo monta vuotta useamman lapsen kanssa. Kyllä mälähtisin hakemaan ystävän lasta tarpeen tullessa, voihan siinä ringissä olla vaikka kymmenen nimeä tms.

Vierailija
18/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pois vaan kaikilta, joitka eivät ole kaupan kassoja tai muuten rividuunareita. Vähintään työttömänä toisen pitää olla kotona makaamassa. Siltä varalta että lapsi sairastuu.

Muuten sossut hakee lapsen!!

Ei sellaisista ole hyviksi vanhemmiksi jotka julkeevat ulkomailla käydä töissä! Tai edes toisella paikakunnalla, tai jopa tehdä avosydänleikkauksia!

kyllä jokainen hyvä kirurgi-isä jättää toki potilaan rintakehä auki kuolemaan ja hakee lapsensa äkkiä pois pikkukuumeen takia ettei naapurin Liisa-Linnea vaan saa pöpöjä päiväkodissa!

Vierailija
19/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: minä ja mieheni olemme molemmat rekkakuskeja. Itse teen pitkän matkan keikkaa; yli 300km suuntaansa päivän aikana. Mies tekee usein keikkaa ulkomailla. Mutta tosiaan, jos itse olen Jyväskylässä lapsen sairastuessa, niin en todellakaan pääse Turkuun häntä hakemaan.

Meillä ei ole vielä lapsia, mutta kauhulla odotan sitä aikaa, kun tämänkin miettiminen tulee oikeasti ajankohtaiseksi.

Vierailija
20/149 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan lapsen jättäminen hoitopaikkaan on heitteillejättö, jos on ilmoitettu että lapsi on sairas, ja pitäisi päästä kotiin.

Koko ryhmä PK:ssa ei voi mennä sen yhden sairastelevan mukaan, koko ryhmä ei voi jäädä sisälle kunnes sairaan lapsen hakija tulee, yksi ei voi jäädä sisälle yhden lapsen kanssa niin että ulkona on liian vähän henkilökuntaa lapsiin nähden.

On saanut koulutuksen hoitajiksi, mutta päiväkoti ei ole sairaiden lasten paikka.

Onnettomuus/akuuttitapauksissa hoitaja lähtee lapsen mukana sairaalaan, vähemmän kiirellisissä tapauksissa odotetaan hakijaa.

Jos vanhempi ei jaksa/pääse/halua tulle, pitää ilmoittaa heitteillejätöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi