Löydettiin miehen kanssa yhteinen "trauma" päiväkotiajoilta :D
Aina kun soittimia jaettiin niin me saatiin vaan kapulat. Mä olisin halunnut saada marakassin tai kulkuset. Joskus harvoin saattoi käydä tuuri ja sai triangelin :) Kaikkea sitä muistaakin lapsuudestaan. Mutta sitä ei miehen kanssa muistettu et mikä on nimeltään sellainen t:n mallinen puinen lyömäsoitin, jota myös kapulalla paukutettiin. T-sakarat oli ontot. Muistaisko joku?
Kommentit (66)
Mä sainkin aina sellaisen intiaanipäällikön sulkahahatun ja ne sulkanauhat ulottu lattiaan saakka se oli komee
perunaa, kiveä tai sientä päiväkodin näytelmissä. :=D Jos edes puu olisin saanut olla mut ei...
Kerran sain tosin olla sinipiika, siitä laulusta "sipsutteli sinipiika pienen tytön luokse, otti kiinni kädestä ja hyppeli ja juoksi..." - ei ollut ihan tähtihetki sekään, sillä kammottava tarhantäti nousi juhlassa kesken esityksen pystyyn ja kailotti, että "Sipsutteli! Sipsuttele! Tuo on löntystämistä!" Tämän trauman olen jakanut joidenkin ystävien kanssa, joten terkkuja tutuille :D
Hei onko tää "pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki, saapui siihen nukkumatti silmät pienet sulki"? Mä en KOSKAAN saanu olla pieni tytön tylleröinen ja muistan sen katkerana edelleen :D Joskus olin mustikka mutta siinä se.
perunaa, kiveä tai sientä päiväkodin näytelmissä. :=D Jos edes puu olisin saanut olla mut ei...
Kerran sain tosin olla sinipiika, siitä laulusta "sipsutteli sinipiika pienen tytön luokse, otti kiinni kädestä ja hyppeli ja juoksi..." - ei ollut ihan tähtihetki sekään, sillä kammottava tarhantäti nousi juhlassa kesken esityksen pystyyn ja kailotti, että "Sipsutteli! Sipsuttele! Tuo on löntystämistä!" Tämän trauman olen jakanut joidenkin ystävien kanssa, joten terkkuja tutuille :D
Hei onko tää "pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki, saapui siihen nukkumatti silmät pienet sulki"? Mä en KOSKAAN saanu olla pieni tytön tylleröinen ja muistan sen katkerana edelleen :D Joskus olin mustikka mutta siinä se.
Olen muuten yrittänyt laulaa tuota meidän lapselle, mutta päiväkodissa ei tuota leikkiä enää ilmeisesti tunneta :)
Kevätjuhla taisi olla kyseessä ja esitettiin joku laulu, jossa oli ammatteja yms, kaikilla lapsilla oli joku rooli (palomies, poliisi jne.) Sitten oli myös morsian ja sulhanen ja ai että olin onnellinen, kun sain esittää sitä morsianta!
No, eipä siinä muuta, kuin että olin unohtanut ottaa pois edelliseen esitykseen kuuluvan pupun töpöhännän mekostani. Kaverit nauroivat töpöhäntäistä morsianta ja mua niiiiin nolotti... :)
Lisää lisää! Tuli mieleen tuosta kevätjuhlakommentista.. esiinnyin eräässä joulujuhlassa enkelinä (Marian osa meni tietysti aina sivu suun). Meillä enkeleillä oli sellaiset valkoiset ponchot. Muilla tytöillä oli tietysti valkoiset sukkikset, mulle äiti oli laittanu ruskea-valkoraitaiset! Ihan kivalta ne valokuvassa näyttää.. not! Että kiitti vaan äiti :DD
t. ap
Itse olen ollut yksityisessä perhepäivähoidossa ja sen lisäksi pari kertaa viikossa kirkon kerhossa.
jos mies saisi nyt aikuisena noita hienoja soittimia, yhden joka vuosi.
Itselläni oli myös sellainen 70 -luvun pottapolkka, enkä KOSKAAN saanut esittää prinsessaa! Mutta äitinipä olikin ajastaan edellä ja curlasi minulle Adalmiinan Helmestä Adalmiinan osan valittamalla tarhatädeille syrjinnästä. : D
No, muuten sainkin sitten olla just se mustikka tai joku saatanan haisevapipoinen sieni.
Sen sijaan pitkät, vaaleat, kiharat hiukseni ilmeisesti auttoivat minua saamaan aina ne prinsessan tai enkelin roolit. Tytöntyllerössä olin tosin mansikka, ja ihan tyytyväinen siihen.
Kun poikani aloitti koulun häntä alkoi viikko viikolta aina vaan harmittaa enemmän kun ei päässyt koskaan soittamaan rumpuja tai pianoa. Aina vaan lyötiin marakassi käteen. Kuulemma monet olivat päässeet rumpuihin useita kertoja. Melkein jo laitoin opelle viestiä, mutta sain sentään hillittyä itseni.
Lopulta poika pääsi rumpuihin ja näyttämään taitonsa pianolla ja nyt sitten soittaakin niitä lähes joka musiikintunti. Varmaan joitain muita taas korpeaa tuo.
Me täällä pohditaan, että lapset joutuvat olemaan pitkiä päiviä päiväkodissa yms. yleismaailmallista, ja mitäpä lapsi muistaa päiväkotiajalta: En saanut kuin kapulat, perkele.
kouluajoilta kyllä,mutta pk:sta ei kokemusta kun oon ollut kotihoidossa 5 vuotiaaksi saakka kunnes menin esikouluun :)
Me täällä pohditaan, että lapset joutuvat olemaan pitkiä päiviä päiväkodissa yms. yleismaailmallista, ja mitäpä lapsi muistaa päiväkotiajalta: En saanut kuin kapulat, perkele.
Onnekseni en itse ole ollut koskaan pk:ssa ;)
Esikoulusta muistan sen, että solmin kaverin (pojan) kengännauhat, ja isänsä katsoi asiaksi kiittää minua kaupassa asiasta. Että mua nolotti.
Minulle ei jäänyt minkäänlaisia hylkäämistraumoja tai kiintymyssuhdehäiriöitä, viduddi vain ankarasti se, että jouduin esittämään sientä ankeassa huopahatussani tönkkönä seisoen ja ihanan sinipiian liihotellessa pitkät, kiharat hiukset hulmuten ohitseni.
Mitä Keltsu-Järviskä tähän sanoisi?
Taidan ostaakin miehelle ens jouluna kapulat :DDD
t ap
Osta edes ne kulkuset. :)
Kun siis joku poika, tajutkaa - poika - sai olla mansikka ja minä tyttönä jouduin olemaan mustikka :( Epäreilua!
päiväkotiin. Silloin päiväkotiin pääsi vain yh:n ja opiskelevien tai muuten vähävaraisten lapset. Mä jouduin tylsään perhepäivähoitoon, vaikkei mekään mitään rikkaista oltu, ja pari kertaa viikossa puoli päivää srk:n kerhoon. Olin aina tosi kateellinen kavereilleni, jotka olivat kaikki päiväkodissa :)
kun ei saanut koskaan olla lammas eskarin esityksissä tai edes leikeissä. Aina sain karhun tms. roolin, joka oli aikuisten mielestä paljon parempi. Mutta hän olisi aina halunnut olla lammas ja oli tosi katkera, kun ei koskaan päässyt lampaaksi :D
päiväkotiin. Silloin päiväkotiin pääsi vain yh:n ja opiskelevien tai muuten vähävaraisten lapset. Mä jouduin tylsään perhepäivähoitoon, vaikkei mekään mitään rikkaista oltu, ja pari kertaa viikossa puoli päivää srk:n kerhoon. Olin aina tosi kateellinen kavereilleni, jotka olivat kaikki päiväkodissa :)