Tänään ratikassa koettua
Pyysin nuorta naista, voisiko hän auttaa lastenvaunujen kyytiinnostamisessa. Nainen katsoi suoraan silmiin, vastasi "en" ja käänsi katseensa pois. Siis mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Minkälaisen kasvatuksen tuollainen ihminen on saanut?
Onneksi siinä oli mukava herrasmies, joka tuli auttamaan. Nainen vain tuijotteli ikkunasta ulos.
Kommentit (343)
En viitsi enää kyykkiä, kun koskaan ei pyydetä nostamaan korkeammalta aisapuolelta, vaan aina vaunun alta.
enkä ole koskaan nähnyt vastaavanlaista tilannetta, onneksi!
Kohta pääsee näkemään. Koskas ne raitsikat sinne oli tulossa, 2017?
En sitten tiedä jos tuo on tyypillistä ratikkakäyttäytymistä... :D
kiihtymään :D Reps ja kops.
Kuinka monella jäi tänään lapset hoitamatta ja ulkoilematta kun kiihdyitte tästä provosta niin paljon:D
Tais mies ja kakarat jäädä ruoatta kun meni päivä koneella istuessa.
Kyllä te olette helppoja:)
Ap
kiihtymään :D Reps ja kops.
Kuinka monella jäi tänään lapset hoitamatta ja ulkoilematta kun kiihdyitte tästä provosta niin paljon:D
Tais mies ja kakarat jäädä ruoatta kun meni päivä koneella istuessa.Kyllä te olette helppoja:)
Ap
kiihtymään :D Reps ja kops. Kuinka monella jäi tänään lapset hoitamatta ja ulkoilematta kun kiihdyitte tästä provosta niin paljon:D Tais mies ja kakarat jäädä ruoatta kun meni päivä koneella istuessa. Kyllä te olette helppoja:) Ap
tuntia on istunut kiihtyneenä herjaamassa tähän ketjuun. Koko päivä mennyt elämästä hukkaan jonkun tyhjänpäiväisen provon takia.
Antaa kyllä melko erikoisen kuvan nykyajan nuorista äideistä:)
Heh hehe...
tuntia on istunut kiihtyneenä herjaamassa tähän ketjuun. Koko päivä mennyt elämästä hukkaan jonkun tyhjänpäiväisen provon takia.
Antaa kyllä melko erikoisen kuvan nykyajan nuorista äideistä:)Heh hehe...
Joo, kiihkeä provoiluhan se puolestaan on tosi älykästä ja ihailtavaa toimintaa :D
Aavemammat pitää huolen lopusta:)
Harvoin näin hyvin onnistuu....
Itse asiassa se, mikä käy sääliksi, on lapset. On moni kotiäidin taapero saanut tänään katsoa koko päivän dvd.tä kun mammat on istuneet koneen ääressä.
Joo, kiihkeä provoiluhan se puolestaan on tosi älykästä ja ihailtavaa toimintaa :D
Itse asiassa se, mikä käy sääliksi, on lapset. On moni kotiäidin taapero saanut tänään katsoa koko päivän dvd.tä kun mammat on istuneet koneen ääressä.
Se, joka tässä hyvin aktiivisesti provoili tuona epäkohteliaana naisena teki kuule työn, ihan turha sun on tuosta provosta kunniaa ottaa. Eihän toi olis ollut provo eikä mikään jos ei se toinen olis tullut sitä pitämään yllä.
Niin, sä et ap (jos nyt edes olet ap) tainnut lukea tätä ketjua jos luulet, että kiivas keskustelu on sun ansiotasi. Kyllä se on tuon "mä en halunnut auttaa" -provon ansiota. Tai sitten sä olet tuo "mä en halunnut auttaa" -provo myös, mutta et voi ottaa siitä avoimesti kunniaa (heh heh) kun joutuisit myöntää olevasi tosi nolo ja provoilleesi täällä ihan kiihkossa :D
Eli sä hävisit joka tapauksessa, sori :D
Ihan mielenkiinnosta, mikä ihmeen järki on kirjottaa provoja??
En vaan tajuu.
että miten te ette saa niitä vaunujanne yksin? Onhan siinä enemmän ponnisteltava, että saa vaunut itse nostettua, mutta kyllä se onnistuu!
En ikinä kehdannut kysyä apua, vaan valmistauduin asiaan ottamalla vauvan/lapsen syliin, onnistuu hyvin yhdellä kädellä sylissä pitäminen ja vaunut/rattaat kasaan ja retuuttaa ne toisella kädellä. Stadissa harvemmin kukaan kulkee missään jyrävaunuissa jos kulkee julkisilla.
Iloinen yllätys oli jos joku tuli tarjoamaan apua siinä vaiheessa kun olin ottamassa lasta rattaista.
Nykyään ollaan itse vain niin kovin vaativia vaatimaan.
Ihan mielenkiinnosta, mikä ihmeen järki on kirjottaa provoja??
En vaan tajuu.
Yleensä provoilijat itse kuitenkin pitävät itseään jotenkin tosi taitavina ja älykkäinä kun "osaavat" provoilla. Eivät vaan tule ajatelleeksi miten vajakkeja ovat että ylipäänsä saavat jotain tyydytystä provoilusta. Joillekin alle 15-vee teineille se vois sopiakin, mutta aikuinen joka sellaista harrastaa ja vielä juhlii omilla provoillaan on kyllä melko jälkeenjäänyt joiltakin osin :D
Ja ennen kuin joku tulee nokkelanapokkelana näpäyttämään että mä olen vain katkera kun provo selvisi, niin mä olen se joka moneen otteeseen tässä ketjussa totesi että tämä taitaa olla provo. Ei tosin aloitus niinkään, sehän voisi olla ihan tottakin (noin epäkohteliaita ihmisiä on vaikkei niihin onneksi usein törmääkään), vaan tuo joka provoili olevansa se epäkohtelias kanssamatkustaja. Mulla on kyllä silti epäilys että sekin saattoi olla ap, mutta ap ei voi sitä myöntää koska sitten joutuisi myöntää olevansa nolo ja kiihkeä provo.
Toiset menee helppoon retkuun ja sit yks luulee olevansa tosi fiksu:-)
T. Se joka totes provon jo aikoja sitten ja tietää ettei ole huiman älykäs
Kun omat lapseni olivat ihan pieniä, asuimme paikassa, josta oli todella huonot kulkuyhteydet. Yksi vanhanmallinen juna kulki noin kerran tunnissa. Oltiin lasten kanssa pysäkillä ja pakkasta oli 20 astetta. Junan tullessa en saanut vaunuja kyytiin, eikä kanssani asemalla ollut pyynnöstäni huolimatta auttanut. Siinä sitten kylmettyneen kolmevuotiaan ja vauvan kanssa takaisin kotiin ja uudestaan tunnin päästä junalle
Kerran samaisessa junassa, jouduimme jäämään seuraavalla pysäkillä pois, sillä kukaan ei kyennyt auttamaan. Emme ehtineet ulos junasta
Olemme muuttaneet ihmisten illmoille, mutta muistan hyvin miten ikävältä silloin tuntui tuo itsekkyys.
Missään ei ole niin epäkohteliasta ja typerää kansaa kuin täällä. Ja kyllä muutan pois heti kun se on mahdolllista enkä tule takaisin edes käymään. Häpeän olla suomalainen.
Tama ketju oli todellinen Suomi-ikavan karkottaja!
Kaikkea se etaisyys tekeekin, sita heittaytyy nostalgiseksi ja aika kultaa muistot...
Harmi että sulle jäi pelkkä sormi, muahaahahaha!