Mamma-apua! Miehellä lapsia jo entuudestaan, ei halua enempää
itse haluan lapsia, mies on tiennyt sen alusta asti. Miten tämä ratkaistaan? Miehen lapset teini-ikäisiä, toinen täysi-ikäinen ensi vuonna.
Kommentit (149)
Ei ehkä aina. Mutta tilanteessa, jossa nainen haluaa lapsia ja mies ei, jos nainen joustaa hän MENETTÄÄ jotain tai LUOPUU jostain. Tässä siis mahdollisuudestaan kokea äitiys ja saada lapsia. Ei sekään ongelmaton ole, että saa jotain, jota ei haluaisi. Mutta koska mies ei ole se, joka käy läpi raskauden ja synnytyksen, on miehen kohdalla helpompi myöntyä lapsiin kuin naisen kohdalla.
Nämä ovat aika hankalia tilanteita. Jos lapsia haluava nainen myöntyy ja luopuu haaveestaan, on mies esteenä naisen lapsi-haaveen toteutumiselle. Sekin on aika iso ja raskas "syy" toisen ihmisen harteille. Ja on se aika kohtuutonta lapsetonta naista kohtaan. ERi asia ehkä olisikin, jos ap:lla olisi jo vaikka pari lasta ennestään. Silloin on helpompi ajatella, että okei nämä riittää.
Se, että ap luopuu lapsihaaveistaan, on huono kompromissi. Järkevämpiä ehdotuksia ovat nämä, joissa keskustellaan pitkään ja syvällisesti ja ehkä tosiaan tehdään joku päätös vaikka vuoden kuluttua.
Olen itse ollut tilanteessa, jossa itse halusin lapsia ja mies ei. Ero ei olisi ollut vaihtoehto, koska en pystynyt kuvittelemaan, että "etsisin" uuden miehen vain siittäjäksi. On totta, että rakkaus ja henkilökemiat eivät sillä lailla etsimällä edes synny. Meidän tilanne päättyi niin, että mies sitten myöntyi että hankitaan lapsi - aluksi vain minun takiani, mutta myöhemmin, raskausaikana, innostui itse lapsestakin. Kyllä hän sitä sitten lopulta hyvänä ratkaisuna piti. Toki tilanne oli vähän eri, koska kummallakaan ei vielä ollut lapsia. Mutta meillä oli lähtökohtana se, että ME haluamme olla yhdessä ja ero on mahdoton ajatus.
Sanoit ap, että olet luopunut paljosta voidaksesi olla tämän miehen kanssa. Onko myös mies tehnyt kompromisseja ja joustanut voidakseen olla sinun kanssasi? Kuvaamassasi ristiriitatilanteessa _mies_ saa tahtonsa läpi, vaikka ei ole edes kertonut sinulle selvästi asiasta ennen kuin olit jo "nalkissa", ja vielä lisäksi _sinä_ otat hoitaaksesi asian käytännön puolen. Voin olla väärässäkin, mutta mies kuulostaa kyllä vähän dominoivalta ja itsekeskeiseltä. Vaikutelmaa korostaa se, että on jättänyt lastensa äidin (onko myös pettänyt tätä?), ja sekin, että ikäeronne on noin suuri. Tulee mielikuva, että saatat olla suhteessasi jonkin verran alistetussa asemassa.
Varo hankkiutumasta tilanteeseen, jossa teet miehen takia suuria, ehkä peruuttamattomiakin, uhrauksia, ja sitten mies mahdollisesti jättää sinut joskus myöhemmin kun et enää voi saada niitä lapsia. Silloin katkeroidut varmasti.
Se rakkauden (ihastumisen) tunne, joka sinulla on tätä miestä kohtaan, on biologinen mekanismi eikä missään tapauksessa rajoitu tähän yhteen mieheen. Ymmärrän, että tunteen kourissa voi olla vaikeaa suhtautua asiaan analyyttisesti, mutta siksihän varmaan tulitkin pyytämään apua meiltä, jotka olemme vapaita tarkastelemaan tilannetta ilman noita ruusunpunaisia silmälaseja.
Tähän mennessä antamillasi tiedoilla pitäisin jonkinlaisena riskinä sitä, että mies käyttää (lievästi ehkä mutta silti) sinua hyväkseen, ja sokaisevat tunteesi mahdollistavat tätä hyväksikäyttöä. Ne tunteet kuitenkin aikanaan muuttuvat, kun suhde jatkuu. Yritä miettiä, mitä silloin tulet ajattelemaan parisuhteestasi. Toivotko ehkä, että olisit lähtenyt suhteesta ajoissa ja etsinyt miehen, joka a) haluaa kanssasi lapsia ja b) kertoo toiveistaan ja tavoitteistaan rehellisesti eikä huijaa sinua suhteeseen kanssaan pimittämällä olennaista tietoa?
Jos miehesi pimitti sinulta tämän lapsiasian, niin oletko miettinyt mitä muuta tärkeää et mahdollisesti hänestä tiedä?
eihän sitä enää isoisä iässä ruveta siittämään lapsia. Ap miksi vamppasit "papan"? Pappa haluaa elää uutta nuoruutta ilman lapsia. Hanki itsellesi samanikäinen mies. Onko sinulla isäkompleksi?
suomennettuna seksiä. Sekstailkaa niin maan persuteellisen paljon, intohimoa, tänään, intohimoa huomenna ja intohimoa vanhainkodissa. Sitä saa mitä tilaa, joten nauttikaa.
Joku muu kuin ap ajattelisi että herranen aika olen vasta 31v, mulla on elämä edessä, mitä helkkaria teen vanhan äijän kanssa. Pistäis oven kiinni ja menisi ikäistensä seuraan.
Mies jätti samanikäisen vaimonsa tämän nuoremman naisen (20-v) vuoksi. Ei suostunut uusiin lapsiin; ja nainen tyytyi tähän ajatellen juuri suurta rakkautta ja yhteistä vanhuutta yms. Ja eiköhän sitten tullut 45-vuotiaana jätetyksi tämän 65-vuotiaan taholta! Toisen naisen vuoksi, ja käsittääkseni vielä noin 10 v vanhemman kuin tämä rouva itse oli. Ja tuli muutama hyvin katkera vuoksi. Ei miestä, ei lasta. Nykytilannetta en tiedä, kuinka hyvin on päässyt asian yli.
ja nähnyt liian monta vastaavaa tilannetta.
Yhden ainoan kerran on nainen jättänyt. Tässä tapauksessa kävi niin että mies lähti heti perään, menivät naimisiin ja nyt on 2 lasta. Mies jälkikäteen sanoi hän tarvitsi ton kunnon sysäyksen, ei vaan tykännyt kun toinen jatkuvasti mankui ja mankui. Joskus sanoi älä puhu puoleen vuoteen asiasta, katsotaan sitten mutta miehen puoli vuotta oli pitempi kuin kalenterista katsottuna.
Aina muissa tapauksissa ja niitä on monta ( paitsi muuten 1 ) ovat pariskunta jossain vaiheessa erottut. Ja varmaan kaikilla miehillä on vielä uuden kanssa lapsia. Siis tapaukset, joissa nainen on luopunut lapsista ja sitten suhde ei ole ikinä ns kunnolla toiminut ja ero on tullut sitten tämän takia. Tässä vaiheessa naisella on parhaat päivät jo takana, mutta mies on bongannut 20 v teinitytön ja tehnyt hänen kanssaan tenavan ja jopa kaksikin.
Yksi ainoa pariskunta on ollut sinut miehen lapsettomuuspäätökseen ja ovat edelleen yhdessä, nainen on yli 50 v, yhdessä yli 30 v.
Sanon sinulle suoraan jos haluat lapsia, eroa. Kestää aikansa kun pääset yli rakkaudesta, voi kestää vuosia ennen kuin löydän uuden miehen, joka haluaa sinun kanssaan lapsia. Et ole kuitenkaan enää mikään teini.
Oli mies muuten täydellinen tai ei, ei kenenkään naisen pidä luopua lapsista sen takia ettei mies enää jaksa.
AP; ajattele asiaa ennen kaikkea lapsen kannalta. Haluatko lapsellesi isän, joka ei häntä lähtökohtaisesti halunnut. Se on sellainen taakka lapselle, jota ei tieten tahtoen lapselle pidä antaa kannettavaksi.
Jättämällä ehkäisyn pois salaa lykkäät vain päätöksentekoa ja perustat perheesi petokselle. Kuinka huono alku perheelle.
Minusta tuossa on nämä vaihtoehdot
1) eroatte ja hankit lapsia jonkun muun kanssa
2) eroatte ja hankit lapsia yksin
3) pysytte yhdessä ja hylkäät lapsihaaveesi.
Olet kuitenkin vielä niin nuori, että vaihtoehdot 1 ja 2 ovat hyvin mahdollisia.
Minusta tuo harkinta-aika-ajatus perustuu itsepetokselle. Siinähän ainoana tavoitteena on pyrkiä pehmittämään toisen ja mieli ja saattaa sortua muuttamaan mielipidettä. Lapsia kuitenkin pitäisi hankkia tilanteessa, jossa vanhemmat niitä aidosti haluavat. Mun mielestä toi vaihtoehto 2 on lapselle huomattavan paljon parempi kuin olla se ei-toivottu isän osalta.
..että jos on jonkun kanssa lisäännytty, se sitten riittää. Näitä eksä-kyksä-tuleva eksä- karuselleja on nähty jo riittävästi. Yhteiskunta (=veronmaksajat) joutuvat sitten maksumiehiksi, kun tätä härdelliä yritetään kannatella.
pitäisikö "unohtaa" pilleri. Mutta en voi toimia niin.
ap
Muuten en osaa sanoa asiaan juuta enkä jaata, mutta itse en söisi hormoneja, jos minulla ei olisi mitään raskaaksi tulemista vastaan. Voisit ilmoittaa miehelle, että et halua myrkyttää kehoasi enempää, varsinkaan kun ehkäisyn tarve ei edes johdu sinun toiveistasi, ja että jätät pillerit pois.Mies tumpuloikoon kondomin kanssa. Ehkä se voi myös jonkin verran vaikuttaa hänen kantaansa siitä, onko se lasten saaminen niin kamala asia sitten kuitenkaan.
Lakkaa nyt hyva ihminen syomasta noita myrkkyja, anna miehen hoitaa se ehkaisy kun kerran ei lapsia haluaa. Sanot sille vain suoraan etta et syo pillereita ja silla siisti. Miksi teet tuollaisia uhrauksia miehen vuoksi joka huijasi sinut itselleen ja vasta jalkikateen ilmaisi kielteisyytensa lapsen hankkimista kohtaan. Ala salli itsesi hyvaksikayttoa minuuttiakaan!
Hänellä on lapsia. Ap:lla ei. Jos hän taipuu miehen tahtoon, hän luopuu mahdollisuudesta kokea äitiys. Mistä mies luopuu? Mitä mies on uhrannut parisuhteen eteen?
moni kirjoittaa et taivuttele mies, jätä ehkäisy miehelle.. miksi miehen pitää oikeasti luopua siiätä ettei halua lapsia? Hänellähän on jo eletty elämä takana, sen ap on varmasti tiennyt. Ap mieti oikeasti, ketään ei voi pakottaa olemaan vanhempi, ei todellakaan ole reilua pakottaa mies isäksi taikka naista äidiksi. Sikäli olen puolueellinen, itse olen kolmen lapsen äiti, mutta jos tässä uusi rakkaus joskus kohdalle sattuu niin minä olen se joka ei halua uusia lapsia. Ei tule niin rakasta kohdalle että lisää lapsia tekisin, paketti on valmis, minä ja lapset. Jos ei miellytä eikä paketti kelpaa niin jatkakoon matkaa. Näin se vaan on. Eikä siinä taivuttelut auta, ja onneksi olen hoitanut ehkäisyn niin etten lapsia enää saa, joten turha olis mitään vahinkojakaan yrittää.
lapsia. Tai siis, olen aina halunnut lapsia, monta lasta. Mutta kukaan aiempi mies ei ole koskaan vielä tuntunut siltä että "tämän kanssa haluan ne lapset". Vasta nyt. Siksi en osaa ajatella noin.
ap
rakastatko miestä niin paljon että voit luopua äitiydestä.
Hyväksy se.
Nainen on tehnyt alusta asti selväksi että haluaa lapsia. Mies on koko ajan tiennyt että hän ei niitä halua enempää. Miksi sitten alkaa suhteeseen naisen kanssa? Miksi ei kerro tälle naiselle selvästi ettei aio enempää lapsia tehdä?
pitäisikö "unohtaa" pilleri. Mutta en voi toimia niin. ap
Muuten en osaa sanoa asiaan juuta enkä jaata, mutta itse en söisi hormoneja, jos minulla ei olisi mitään raskaaksi tulemista vastaan. Voisit ilmoittaa miehelle, että et halua myrkyttää kehoasi enempää, varsinkaan kun ehkäisyn tarve ei edes johdu sinun toiveistasi, ja että jätät pillerit pois. Mies tumpuloikoon kondomin kanssa. Ehkä se voi myös jonkin verran vaikuttaa hänen kantaansa siitä, onko se lasten saaminen niin kamala asia sitten kuitenkaan.
Jos miehet lukisivat näitä sivustoja, niin mammat saisivat siittää mukelonsa keskenään. Pakonomainen lisääntymisen tarve ja sitten höynäytetään miehiä elättäjiksi.
lukemattomia esimerkkeja siita miten naisia on huijattu lapsettomaan suhteeseen. Ensimmainen perhe lapsineen saatta vieda uudelta suhteelta kaiket henkiset ja taloudelliset resurssit. Uuden naisen osalle jaa vain antaa kaikkea tuota edella mainittua ja tukea ja saalia tuota miesparkaa joka pohjimmiltaan haluaa "olla vain hyva isa". Uusi nainen urhataan isyyden alttarille, useimmilla ei nayta edes tulleen huomatuksi kuinka heita hyvaksikaytetaan.
Sitten pikkuhiljaa kun uuden suhteen viehatys alkaa karista ja mies yhtakkia rakastuukin ihan erilaiseen naiseen joka ei anna periksi kaikessa (sehan on loogisesti katsoen seuraava vaihe), on lapsikin saattanut syntya todella nopeasti (jos lapsi onkin sitten kuulunut tuohon uuteen "pakettiin"). Ota huomioon etta sinullekin voi kayda noin. Onko sitten mukavaa katsella miehen uutta perheonnea kun olet itse uhrannut parhaat vuotesi lapsettomuuteen ja uutta lasta et enaan voi saadakaan koska sinun hedelmalliset vuotesi menivat jo.
Mies tumpuloikoon kondomin kanssa.
Pitää olla harvinaisen kömpelys, jos ei spärdäriä osaa käytellä.
pitäisin ihan oikeana jos nainen sitten kärsii lapsettomuudesta. Itse asiassa olisin erittäin tyytyväinen.
pitäisin ihan oikeana jos nainen sitten kärsii lapsettomuudesta. Itse asiassa olisin erittäin tyytyväinen.
Minusta tuollaiset toisen perhe-elämään sotkeutuvat naiset ovat halveksittavia (huoria). Minusta on erittäin halveksittavaa lähteä yrittämään varattua miestä ( tai naista) siitä huolimatta, että se varattu lähtisi leikkiin mukaan.
heidän liittonsa kaatui siihen, että mies tapasi minut. Mitään rinnakkaissuhdetta ei kuitenkaan ehtinyt olla, hän vain muutti pois.
Olen kiitollinen kaikille jotka täällä kommentoivat. Monet nostavat esille tärkeitä pointteja.
ap
Voin olla väärässäkin, mutta mies kuulostaa kyllä vähän dominoivalta ja itsekeskeiseltä. Vaikutelmaa korostaa se, että on jättänyt lastensa äidin (onko myös pettänyt tätä?), ja sekin, että ikäeronne on noin suuri.
heidän liittonsa kaatui siihen, että mies tapasi minut. Mitään rinnakkaissuhdetta ei kuitenkaan ehtinyt olla, hän vain muutti pois.
Olen kiitollinen kaikille jotka täällä kommentoivat. Monet nostavat esille tärkeitä pointteja.
apvielä jätti heti kun tapasi sinut. Onneksi mies on vastuullinen edes tässä asiassa, että ei enää halua lapsia sinun kanssasi.
Miten ap käy teidän intohimollenne kun siihen tulee vauva, sitten se on pieni lapsi, koululainen ja teini-ikäinen. Melkein 70-vuotias en enää välttämättä halua olla teini-ikäisen isä.
Jos rakastatte toisianne, eroatte, koska teidän arvomaailmanne eivät kohtaa.
moni kirjoittaa et taivuttele mies, jätä ehkäisy miehelle.. miksi miehen pitää oikeasti luopua siiätä ettei halua lapsia? Hänellähän on jo eletty elämä takana, sen ap on varmasti tiennyt.
Ap mieti oikeasti, ketään ei voi pakottaa olemaan vanhempi, ei todellakaan ole reilua pakottaa mies isäksi taikka naista äidiksi.
Sikäli olen puolueellinen, itse olen kolmen lapsen äiti, mutta jos tässä uusi rakkaus joskus kohdalle sattuu niin minä olen se joka ei halua uusia lapsia. Ei tule niin rakasta kohdalle että lisää lapsia tekisin, paketti on valmis, minä ja lapset. Jos ei miellytä eikä paketti kelpaa niin jatkakoon matkaa. Näin se vaan on. Eikä siinä taivuttelut auta, ja onneksi olen hoitanut ehkäisyn niin etten lapsia enää saa, joten turha olis mitään vahinkojakaan yrittää.