Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä miehen tulee olla perheen pää ja komentaa naistaan?

Vierailija
21.04.2012 |

Ei siis sentään fyysiesti, mutta käskyttää kylläkin. Ja lapsia kanssa.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitkä on näitä "isoja päätöksiä" jotka mies saa tehdä? ja mikä on se syy, että juuri mies on se joka niistä päättää?

Mitäs jos mies ei osaa tehdä hyviä päätöksiä, miettiä asioita monipuolisesti ja järkevästi tai hakea tietoa riittävästi?

Vaimon pitää sitten vaan alistua siihen, että Pertti nyt vaan kusas ne meidän perheen raha-asiat.. mutkun se on perheen pää..

Ihan kuin miehet olisivat automaattisesti jotain jyhkeitä, täydellisiä, oikeuden mukaisuudella ja viisaudella täytettyjä johtaja tyyppejä, jotka iltaisin silittelevät pikku vaimon päätä. Only in your dreams. Aika moni äijä on jämähtänyt henkisesti jonnekin teini-ikään.

Vierailija
62/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti nautin tosi paljon silloin, kun mieheni jonkin asian kohdalla ilmoittaa, että näin tehdään ja piste.

Varmaan siksi se on musta kiihottavaa, kun mulla on töissä niin paljon valtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitkä on näitä "isoja päätöksiä" jotka mies saa tehdä? ja mikä on se syy, että juuri mies on se joka niistä päättää?

Mitäs jos mies ei osaa tehdä hyviä päätöksiä, miettiä asioita monipuolisesti ja järkevästi tai hakea tietoa riittävästi?

Vaimon pitää sitten vaan alistua siihen, että Pertti nyt vaan kusas ne meidän perheen raha-asiat.. mutkun se on perheen pää..

Ihan kuin miehet olisivat automaattisesti jotain jyhkeitä, täydellisiä, oikeuden mukaisuudella ja viisaudella täytettyjä johtaja tyyppejä, jotka iltaisin silittelevät pikku vaimon päätä. Only in your dreams. Aika moni äijä on jämähtänyt henkisesti jonnekin teini-ikään.

Jos meillä mies olisi "perheen pää" eli hoitaisi esim. raha-asiat, olisi talo lähtenyt alta jo aikoja sitten. Siksipä meillä minä hoidan rahat.

Toki mies saa asioista päättää, en minä pomota. Ostettiin vene jonka mies päätti. Yhdessä sovimme, minkä hintainen ostetaan ja mies valitsi sen, koska minä en tajua veneiden päälle yhtään, toisin kuin mies.

Vierailija
64/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naisen seurassa ne kukkoilee.

Kukkoilu on säälittävää. Joko on johtaja tai ei. Sama pätee naisiin.

Vierailija
65/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta moinen vastuu tuo mukanaan sellaisia velvollisuuksia, joita mun mieheni ei voi täyttää. Mä joudun olemaan perheenpää, enkä hirveästi tykkää siitä vastuusta ja niistä velvollisuuksista.

Vierailija
66/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se toteutuu eri tavalla, kuin naista/vaimoa komentamalla. Lähinnä se on sitä, että mies saa päättää isommista asioista, ja MYÖS sitten kantaa niistä vastuun. Eikä tämä siis tarkoita, etteikö mies voisi tehdä kuten vaimo ehdottaa. Hyvä mies rakastaa vaimoaan ja kunnioittaa tätä ja tämän mielipiteitä (kuten vaimokin miehensä) mutta että hän on loppupeleissä valmis ottamaan vastuun ja kantamaan sen, päätöksistään. Tarkoittaa siis sitä, että tehdessään jonkun päätöksen, on tarkasti harkinnut asiaa joka kantilta, eikä vaan mielivaltaisesti jyrännyt vaimonsa mielipiteitä asiasta.

Vierailija
67/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei käskytetä. Ei sitten yhtään.

Vierailija
68/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä akat on sitä mieltä, että heitä ei komennella. He saavat kuitenkin komennella miehiään ihan mielin määrin. Ja turha tulla narisemaan mitään tasavertaisesta suhteesta - se on vain teidän mielikuvituksenne tuotetta kun kieltäydytte näkemään omaa alistamistanne.

Ihan kammottaa välillä kuunnella miten naiset miehilleen puhuvat ja alistavat jopa muiden ihmisten edessä. Sääliksi käy.

Vierailija
69/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se toteutuu eri tavalla, kuin naista/vaimoa komentamalla.

Lähinnä se on sitä, että mies saa päättää isommista asioista, ja MYÖS sitten kantaa niistä vastuun. Eikä tämä siis tarkoita, etteikö mies voisi tehdä kuten vaimo ehdottaa. Hyvä mies rakastaa vaimoaan ja kunnioittaa tätä ja tämän mielipiteitä (kuten vaimokin miehensä) mutta että hän on loppupeleissä valmis ottamaan vastuun ja kantamaan sen, päätöksistään. Tarkoittaa siis sitä, että tehdessään jonkun päätöksen, on tarkasti harkinnut asiaa joka kantilta, eikä vaan mielivaltaisesti jyrännyt vaimonsa mielipiteitä asiasta.

ihmeessä mies edes haluaisi olla vastuussa yksin koko perheen (myös vaimonsa) asioista? mun miestä varmaan alkaisi lähinnä ottamaan pannuun... :D Se pitää alistuvia naisia jotenkin heikkoina, mutta kaikki varmaan sitten tavallaan.

vaan että ne isommat asiat ovat miehen päätettävissä. Tietenkin mies voi myös päättää, että vaimo saa päättää. Tai voi toimia kuten vaimo haluaa. Ei vaimon tarvitse olla mikään tahdoton sätkynukke, jolla ei ole mitään mielipiteitä mistään, vaikka mies onkin perheen pää.

Ja toki vaimo saa päättää paljosta, ja omista asioistaan. Tietenkin.

Täällä nyt ymmärretään toi "mies on perheen pää" ihan mahdottoman väärin :D liekö tahallistakin...

perustuu, siihen että toisella on se pippeli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän