Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä miehen tulee olla perheen pää ja komentaa naistaan?

Vierailija
21.04.2012 |

Ei siis sentään fyysiesti, mutta käskyttää kylläkin. Ja lapsia kanssa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se toteutuu eri tavalla, kuin naista/vaimoa komentamalla. Lähinnä se on sitä, että mies saa päättää isommista asioista, ja MYÖS sitten kantaa niistä vastuun. Eikä tämä siis tarkoita, etteikö mies voisi tehdä kuten vaimo ehdottaa. Hyvä mies rakastaa vaimoaan ja kunnioittaa tätä ja tämän mielipiteitä (kuten vaimokin miehensä) mutta että hän on loppupeleissä valmis ottamaan vastuun ja kantamaan sen, päätöksistään. Tarkoittaa siis sitä, että tehdessään jonkun päätöksen, on tarkasti harkinnut asiaa joka kantilta, eikä vaan mielivaltaisesti jyrännyt vaimonsa mielipiteitä asiasta.

Ettekö te selviä ilman tuota "perheen päätä"? Eikö teillä ole omaa päätä? Jos tuohon suuntaan on taipumuksia, niin siitä vaan, mutta älkää vaan tulko tyrkyttämään perhekuvioitanne malliksi muille.

Vierailija
22/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta se toteutuu eri tavalla, kuin naista/vaimoa komentamalla. Lähinnä se on sitä, että mies saa päättää isommista asioista, ja MYÖS sitten kantaa niistä vastuun. Eikä tämä siis tarkoita, etteikö mies voisi tehdä kuten vaimo ehdottaa. Hyvä mies rakastaa vaimoaan ja kunnioittaa tätä ja tämän mielipiteitä (kuten vaimokin miehensä) mutta että hän on loppupeleissä valmis ottamaan vastuun ja kantamaan sen, päätöksistään. Tarkoittaa siis sitä, että tehdessään jonkun päätöksen, on tarkasti harkinnut asiaa joka kantilta, eikä vaan mielivaltaisesti jyrännyt vaimonsa mielipiteitä asiasta.

Ettekö te selviä ilman tuota "perheen päätä"? Eikö teillä ole omaa päätä? Jos tuohon suuntaan on taipumuksia, niin siitä vaan, mutta älkää vaan tulko tyrkyttämään perhekuvioitanne malliksi muille.

siitä vaikka luovutankin joissain asioissa "ohjat miehelleni".

Ei mun tarvi olla koko ajan pätemässä ja päättämässä, ja olla joka asiassa oikeassa, jotta tuntisin itseni vahvaksi ja itsenäiseksi ja hyvä itsetuntoiseksi.

Mieheni ottaa mielipiteeni huomioon, hän jopa kysyy mielipiteitäni. Isoja asioita toki pohditaan yhdessä, mutta jos meillä on mielipide-eroja, annan miehen päättää.

Mitä te tässä tapauksessa tekisitte, riitelisitte vaan jääräpäisesti miehen kanssa hamaan tappiin saakka? Ja sitten jompi kumpi mököttäisi pitkään, kun hänen mielipiteensä mukaan ei tehty. Jos asiasta on kaksi eri mielipidettä, ei yleensä pysty tekemään niin että molempien mielipiteiden mukaisesti asia tehtäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja mies olemme tasavertaiset perheen päät. Ja siksi olemme onnellisia molemmat. Mies on onneksi niin fiksu ettei edes haluaisi olla mikään alistaja.

Vierailija
24/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaikka luovutankin joissain asioissa "ohjat miehelleni".

Ei mun tarvi olla koko ajan pätemässä ja päättämässä, ja olla joka asiassa oikeassa, jotta tuntisin itseni vahvaksi ja itsenäiseksi ja hyvä itsetuntoiseksi.

Mieheni ottaa mielipiteeni huomioon, hän jopa kysyy mielipiteitäni. Isoja asioita toki pohditaan yhdessä, mutta jos meillä on mielipide-eroja, annan miehen päättää.

Mitä te tässä tapauksessa tekisitte, riitelisitte vaan jääräpäisesti miehen kanssa hamaan tappiin saakka? Ja sitten jompi kumpi mököttäisi pitkään, kun hänen mielipiteensä mukaan ei tehty. Jos asiasta on kaksi eri mielipidettä, ei yleensä pysty tekemään niin että molempien mielipiteiden mukaisesti asia tehtäisiin.

mutta minusta on absurdia, että pippeli on syy siihen.

Vierailija
25/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompromissi teillä tarkoittaa sitä, että sinä annat periksi? Olisiko se mahdollista, että mielipide-ero ratkeaisi joskus myös niin, että sinä saat tahtosi lävitse?

Vierailija
26/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompromissi teillä tarkoittaa sitä, että sinä annat periksi? Olisiko se mahdollista, että mielipide-ero ratkeaisi joskus myös niin, että sinä saat tahtosi lävitse?

tietenkin päättää, yleensä kodin asioista, lasten asioista.. tietysti välillä haluan ja kysyn miehenikin mielipiteitä asioihin ja keskustelemma paljon.

Ja tottakai mieskin kysyy mun mielipiteitä ja pohtii asioita, niitä isojakin, mun kanssani. Ja toisinaan päätyy tällaisessa asiassa siihen minun kannalleni. Mutta tekee sen vapaaehtoisesti, en minä pakota.

Harvoin meillä edes on sellaista isoakaan asiaa, josta ylipäätään olisimme täysin eri mieltä. Ei edes muistu mieleen yhtäkään asiaa, jossa näin olisi ollut.

Ei tämä ole yhtään niin hankalaa ja kamalaa, antaa miehen olla "perheen pää", kuten monet näyttävät kuvittelevan. Kuvitelma näyttää olevan, että naisen täytyy tällaisissa perheissä olla alistettu tossukka, nyrkin ja hellan välissä, jolla ei ole mitään mielipiteitä eikä rohkeutta sanoa niitä, eikä itsenäisyyttä.

Kuulkaas hei, totuus on tarua ihmeellisempää ;)

Vierailija
27/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuule tällä logiikalla mentiin tuonne 50-luvulle asti, ja sitten keksittiin järkevämpiäkin tapoja ratkaista riita.

Mutta kun se on niin helppoa, kun ei tarvii vaivata omaa sievää päätään.

Oma mieheni kyllästyisi tämän naistyypin kanssa viikossa.

Vierailija
28/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenheimolaisesi löytyvät ajalta ennen 1920-lukua.

Vierailija
29/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuule tällä logiikalla mentiin tuonne 50-luvulle asti, ja sitten keksittiin järkevämpiäkin tapoja ratkaista riita.

Mutta kun se on niin helppoa, kun ei tarvii vaivata omaa sievää päätään.

Oma mieheni kyllästyisi tämän naistyypin kanssa viikossa.

ja tää toimii meillä loistavasti. :)

Ja jos luit mitä kirjoitin viestiin nro 30 (toivottavasti muistin numeron oikein) niin kyllä mäkin vaivaan useastikin "sievää päätäni". Mutta järjettömään jääräpäiseen eipäs-juupas-kinasteluun en lähde. Eikä juuri ole kyllä ollut tarvettakaan.

Vierailija
30/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä valmis ottamaan vastuun ja kantamaan sen, päätöksistään. Tarkoittaa siis sitä, että tehdessään jonkun päätöksen, on tarkasti harkinnut asiaa joka kantilta, eikä vaan mielivaltaisesti jyrännyt vaimonsa mielipiteitä asiasta.

Hyvät naurut saatiin miehen kanssa hehe :) "Hän JOPA kysyy mielipiteitäni" Oodi kullille! Halleluja! Ei muuta moi.

Vierailija
31/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on kuitenkin järkevintä olla itsenäinen ja aikuismainen, sillä suhde kuin suhde voi päättyä ja on erittäin huono asia jäädä henkisesti tyhjän päälle ja joutua vasta siinä vaiheessa opettelemaan itsenäistä elämää.

Vierailija
32/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä valmis ottamaan vastuun ja kantamaan sen, päätöksistään. Tarkoittaa siis sitä, että tehdessään jonkun päätöksen, on tarkasti harkinnut asiaa joka kantilta, eikä vaan mielivaltaisesti jyrännyt vaimonsa mielipiteitä asiasta.

Hyvät naurut saatiin miehen kanssa hehe :) "Hän JOPA kysyy mielipiteitäni" Oodi kullille! Halleluja! Ei muuta moi.

tietysti kun ei enää ole mitään sanottavaa eikä osaa omaa mielipidettään muuten perustella, niin toihan on aika kätevää "nauran täällä, olet tyhmä, poistun nyt paikalta"

(nyt mua naurattaa :D )

Vierailija
33/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudet ja velvollisuudet kuin miehelläkin. Mikä miehelle siis antaa oikeuden käskyttää minua?

Vierailija
34/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no muutenhan tää olis ihan sun oma henkilökohtainen helvettis mutta kiinnostais kysästä vaan että miten HELVETISSÄ voit kasvattaa lapsias noin!?

Haluat kasvattaa pojistasi naisia alentavia mulkkuja? Miten ajattelit että tuollainen poika pärjää opiskeluryhmässä, työpaikassaan tai kuka nainen suostuu hänet ottamaan?

Haluat kasvattaa tyttäristäsi ovimattoja? Nykymiehet ei halua sellaista vaimoa, he haluavat vaimon joka on itsevarma ja tasavertainen kumppani. Häpeäisit ap.

Vierailija
35/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok jos perheen sisällä molemmille sopii, että toinen ottaa suuremman vallan ja vastuun - ja toivottavasti on siihen kykenevä ja sopiva!

Mutta että se jakautuisi automaattisesti sukupuolen perusteella, hyi kuvotus mikä ajatus.

Vierailija
36/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ajatella omilla aivoillani ja hoitaa asiani.

Onhan se tietty kiva että olet saanut itsellsi omaishoitajan joka käskyttää sua kun et itse kykene asioitasi hoitamaan.

Vierailija
37/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jollain tasolla toi ajatus on varm. monilla.

Mä en kyllä halua että mies komentais mua, mutta kyllä pidän ajatuksesta "etten tulisi toimeen ilman häntä". Lainausmerkit, koska totta kai nyt pakon edessä tulisin, mutta tuolla periaatteella olen hänen kanssaan yhdessä.

En ole ikinä ymmärtänyt kun joku sanoo, että hyvin pyyhkis ilman puolisoakin... ei mulla ainakaan pyyhkis kovin hyvin ilman rakasta miestäni.

Vierailija
38/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tunnen yhden tällaisen perheen, jossa mies teki kaikki ns. suuret päätökset. Perheenpää esim. kerran myi omistamansa perheen ainoan auton ja osti itselleen moottoripyörän. Herra ei tullut ajatelleeksi, että vaimo vie ja hakee lapset hoidosta ja ajaa töihin tällä autolla. Oli tuumannut vaan, että vaimo voi kulkea töissä kaupungissa bussilla ja ukon oma työpaikka on ihan naapurissa. Asuvat pienellä kylällä, jossa päiväkodille on pari kilometria ja busseja kulkee kerran tunnissa kaupunkiin. Herra ei ollut koskaan vienyt lapsia hoitoon, eikä tehnyt ruokaostoksia, joten ei tullut sitten ajatelleeksi...

Vierailija
39/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisellä naisella on noin vanhanaikainen käsitys parisuhteesta?

Vierailija
40/69 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle, mistä asioista et suoriudu ilman että miehesi käskee? Etkö osaa mennä ajoissa nukkumaan vai luistatko hammaspesusta? Itse osaan jo aika hyvin itsekkin päättää mitä milloinkin teen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi