Tunnusta tässä: huonot puolesi työntekijänä
Ilman selityksiä tai niiden kanssa. Minä laitan selitykset mukaan:
Perusteellisuus/hitaus - tai joo, tarvittaessa voin tehdä nopeastikin, mutta en jaksa tehdä jatkuvasti kovaa tahtia vaan haluan tehdä rauhallisesti
Laatuhakuisuus - Liittyy edelliseen. Työnantajan mielestä tämä on ilmeisesti vika, koska haluaa liukuhihnaa. Olen akateemisessa työssä, mielestäni laatu on oleellinen tekijä. Mutta niin kauan kuin löytyy sellaisia työntekijöitä jotka pystyvät tekemään liukuhihnalla suht ok laatua, niin työnantaja suosii näitä. Minä en pysty tekemään niin rivakasti.
Jaksavuus - en jaksa tehdä pitkää päivää.
Kommentit (51)
olen mielestäni liian hyvä kaikkiin töihin, joten olen työtön. Ei määräileviä narsistipomoja tai laiskottelevia työkavereita.
Olen siis hyvä työssäni. Mutta huono esimiehen takia on ihan sama, olenko hyvä vai huono, työstä ei saa mitään palautetta. Itse huomaan muiden virheitä ja ärsyynnyn niistä ja olen sanonut esimiehellekin, mutta niihin ei puututua.
Itse olen usein myöhässä aamulla (n. 5 min.) Koska tästä ei ole ikinä sanottu mitään, en osaa korjata tätä tapaa. En yleensä suunnittele tai valmistele mitään juttuja etukäteen, koska pärjään vähemmälläkin. Olen netissä työaikana. Jätän monet asiat viime tippaan, mutta hoidan kyllä aina kaiken.
Miettikää, jos miehet stressaisivat tällaista... taitaa kaikilla olla kiltin tytön syndrooma, halutaan olla mieliksi joka suuntaan.
muutoin keskittmiskyky toki hyvä, mutta ei toimi melussa, joten en saa paljoa aikaan avokonttorissa. Sekä laatu ja määrä kärsivät.
Terveys-
monet terveysseikkani, kuten migreeni ja monet muut vaikuttavat työssä jaksamiseen. Stressinsietokyky on huono mm. unettomuuden takia.
Ylivastuullisuus_
vastuullisuus on hyvä, mutta minun kohdalla se menee yli. Kannan asiakkaistani liikaa huolta, en salli pienintäkään myöhästymistä tai vastaavaa itselleni ja stressaan siksi liikaa.
Suu ei pysy kiinni -
monesti vaikkapa kokouksissa päätän, että nyt en sano mitään, mutta aina kuulen itseni paasaamassa. Minun on hyvin vaikea jättää sanomatta eriävä mielipiteeni. Tosin aina tarkoitan mitä sanon, mutta joskus voisi jättää väliin ja antaa vain asioiden mennä. Otan asiat tässäkin suhteessa siis liian vakavasti.
helposti vähän lusmuiluksi. Ihan täysin palstaillen tms. tuloksetta en silloinkaan ilkeä olla, mutta kuitenkin tehokkaampaa jälkeä tulisi, jos menisin etäpäivinäkin työpaikalle "näkösälle".
että motivaatiota piisaa 9 tunnin päiviinkin, joita tosin en kerkiä tekemään, kun on pienet lapset.
Olen tarpeeksi saanut siitä, että ei ole riittävästi töitä ja pyörittelet peukaloita, hyi, inhoan sitä yli kaiken. Tai että ei ole motivaatiota tehdä työtään.
On mukavampi olla ylityöllistetty kuin ali.
Ainoa tässä nykyisessä työssä on että en saanut kunnollista koulutusta, ihan kylmiltään aika vaativaan hommaan, mutta ehkä siksi vielä motivaatiota piisaakin. Palkka sais olla parempi.
Ilmeisesti itsekriittisyyden vuoksi myös pidän kynttilää vakan alla - en osaa heittää ideoita vapautuneesti esim. palavereissa, koska ne tuntuvat tyhmiltä. Jälkikäteen saatan laittaa sähköpostia kokousporukalle, että tuli vielä tällainen mieleen... En saa ajatuksia yleisön edessä puettua parhaalla mahdollisella tavalla sanoiksi, joten tahdon tehdä sen rauhassa sähköpostitse.
Tiedän, että olen tosi pätevä ja hyvä työssäni, rationaalisesti ajatellen ei ole syytä pitää suuta kiinni kokouksissa vaan voisin paljon rohkeammin tuoda ajatuksiani esiin, ja tällöin asiat etenisivät usein paremmin ja/tai lopputulos olisi parempi.
Perfektionismi muutenkin. Hion joskus yksityiskohtia ihan turhan pitkään, kun vähempikin riittäisi.
Onneksi saankin tehdä suurimman osan töistäni aivan oman mieleni mukaan.
Oon ollut mielestäni liian hyvä työntekijä Päätin vähän aika sitten että en tee yhtään ns. ylimääräistä. Kuten eivät muutkaan. Kerran sama palkka tulee kaikille niin miksi mä tekisin muidenkin työt. Työn ei kuulu mielestäni olla sellaista että kotiin tullessa pitää mennä suoraan sohvalle maate ja seuraavana päivänä sama homma... Paska työpaikka mutta eipä taida ollla mahikisia muuallekkaan ennen kuin vaihtaa paikkakuntaa... Pienessä maalaiskylässä ei oo yksinkertaisesti muuta työpaikkaa. Sesongit aivan kauheita!!!! Sitten lehdissä mainostellaan että meillä on NIIIIIN hyvä yhteishenki... PASKAT!!! En tiedä ketään joka olis siellä töissä niin että ei hakis koko ajan muualle.
Vai minkä tyyppistä lehtikirjoittelua harjoitat?