Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
annatko alle 1v lapsellesi periksi vai miten saat hänet tottelemaan?
20.04.2012 |
meillä kun kiellän 11kk lasta niin saa kauheat raivarit.. Joten helposti annan esim syömisen kanssa periksi..
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Meillä lapsi 11 kk ja koiraa ja vaaranpaikkaa löytyy.
En mä ole juuri kieltänyt, ei siitä ole apua. Ei tuon ikäinen tajua kielloista mitään.
Mä ymmärrän ap sun turhautumisen, koska tämä ikä on aika työläs. Mut kieltämällä et pääse mihinkään, koska ei lapsi ole vielä hermostoltaan kypsä ymmärtämään ja muistamaan kieltoja.
Mä tiedän, että et kaipaa nyt hirveästi neuvoja, mut annampa silti:
- kaikki putoaminen estetään valjailla, kiinni pitämällä tai estämällä lapsen pääseminen siihen paikkaan. Sellaista tilannetta ei saa tulla, että lapsi voisi pudota, koska siinä on nirri pois. Syöttikseen valjaat, rattiassa valjaissa, sohvalla vain äidin kanssa jne.
- koirasta; ei se lapsi tajua, mikä koiraan sattuu. Lapsi ei kiusaa, vaan tutkii. Meillä lapsi ei pääse juuri koskemaan koiraan ja koiran täytyy aina väistää lasta. Koiralla on oma paikka jonne lapsi ei pääse, ja iltaisin pidän nämä erossa koiraportilla, jos koira on jo väsynyt. Kun lapsi lähestyy koiraa, olen aina siirtänyt huomion muualle ja hakenut lapsen pois. En ole kannustanut ollenkaan edes koskemaan koiraan - sen aika on sitten, kun lapsi on isompi.
Ylipäänsä vanhemmat pääsee helpoimmalla, kun tekee asunnosta niin pomminkestävän kun vaan voivat, varmistavat lapsen turvallisuuden ja yrittävät sen jälkeen vaan sietää sitä jatkuvaa huolehtimista ja epäjärjestystä. Tää aika kyllä helpottaa joskus.:)