Säälittää kaveripariskunta joka menee naimisiin ensi viikonloppuna
Ovat olleet yhdessä 16-vuotiaasta eli nyt yli 10 vuotta, miten voi suhde kestää kun ei ole ollut mitään kokemusta muista suhdeista?
Kyllähän ihminen tarvitsee vähän enemmän kokemusta kun yksi parisuhde. Hohhoija, noh katsellaan sitten miten kauan avioliitto kestää.
Kommentit (74)
kun tapasimme joulukuussa 1983. Kuukauden päästä menimme kihloihin ja seuraavana kesänä naimisiin. Kummallakaan ei ollut edellisiä suhteita ja yhdessä ollaan vieläkin. Jos laskutaito riittää, voit laskea yhdessäoloajan.
16-vuotiaana, eiköhän viimeistään nelikymppisenä ala miettimään maistuuko rommi-rusina tai minttu-suklaa sittenkin paremmalta ja oispa edes kerran elämässään saanut maistaa muutakin kun mansikkaa...
Toi jäätelövertaus on todella surkea.
Yhdessä ihmisessä voi olla niin monta erilaista piirrettä että ei se aina "maistu" samalta.
Tunnen yhden parin, jotka on olleet yhdessä 14-vuotiaista asti. Kyllä siinä jotain menettää jos on vain yhdessä parisuhteessa.
Mä en käsitä teidän ajattelua. Mitähän siinä tarkalleen ottaen menettää?
Monessako parisuhteessa sitä sitten pitää olla, ettei varmasti menetä mitään?
Ihminenhän muuttuu. Samoin parisuhde ja elämäkin.
Meillä takana 19 yhteistä vuotta, aloimme seurustelemaan kokemattomina teineinä.
Näiden vuosien aikana olemme molemmat kasvaneet yksilöinä, parisuhteemme on muovautunut ja sopeutunut ja kestänyt kriisit ja ilot ja surut. Rinnalla on kulkenut kumppani johon voi luottaa 100% ja jolta on saanut apua ja tukea ja joka jakaa saman arvomaailman, tämä molemminpuolisesti. Olemme saaneet ihania lapsia, etsineet paikkaa työelämässä, opiskelleet jne.
Ei elämä ole ollut mitenkään tylsää ja yksipuolista vaikka kumppani ei olekaan vaihtunut!
Omasta mielestäni elämämme on varsin rikasta ja monipuolista, meillä on paljon ystäviä ja vietämme aikaa perheen parissa.
Jos liittomme joskus päätyy eroon, en millään tavoin voi ajatella että nämä vuodet on menneet hukkaan, sillä olemme olleet niin onnellisia.
Voi niitä raukkoja. Hirveen onnetonta elämää.
Ja ihan teineistä asti. Voi meitä.
10 vuoden kuluttua, miten heidän onnellinen avioliitto jatkuu ja sinä ruikutat yksinään jossain;)
Meillä kesti puolisoni kuolemaan saakka erittäin vahvana.
meillä se on kestänyt onnelisena jo 23v eikä loppua näy. Minun tätini ja miehensä ovat muuten olleet yhdessä yli 50v ja onnellisia ovat. Toiset löytää sen oikean jo nuorena.
Olisi aika kamalaa jos joku kavereistani ajattelisi noin mennessäni naimisiin.
nyt ovat 52 ja 53v. ja edelleen yhdessä :). joten kyllä se vain voi kestää.
Eikö sulla ollut suhteita ennen 16 ikävuotta? :D Kyllä mulla ainakin oli 13-vuotiaasta saakka seurustelin ja vakavin ennen nykyistä avoa oli suhde, joka kesti 14-18-vuotiaaksi.. Sitten paukautettiin 19-v. avioon ja yhteiseloa on kestänyt 16-vuotta eikä loppua näy.
Mutta ihan hyvä provonalku, uskottava. ;)
laskettuna 4 pariskuntaa jotka on olleet yhdessä lukiosta lähtien - nyt 40+ ja edelleen onnellisia. Eli on nuo kestäneet n 25-30 vuotta jo...
Mutta nythän on vasta torstai. Ehkä ne ehtisivät vielä kokea jotkut pikasuhteet tulevan avioliittonsa pelastamiseksi, sun kannattaa ehdottaa tätä.
Minä voin tarjota mielelläni apua, jos haluatte osallistua vaikka ryhmäterapiaan kaikki kolme! Kerrotte tunnoistanne ja huolistanne rohkeasti, voimahalit sulle ap ja tulevalle avioparille..
T: Tehokas terapeutti
Ovat olleet yhdessä 16-vuotiaasta eli nyt yli 10 vuotta, miten voi suhde kestää kun ei ole ollut mitään kokemusta muista suhdeista?
Kyllähän ihminen tarvitsee vähän enemmän kokemusta kun yksi parisuhde. Hohhoija, noh katsellaan sitten miten kauan avioliitto kestää.
ollaan oltu yhdessä 17 ja 19 -vuotiaista saakka. Yhteistä taivalta kohta 20v. Tänä vuonna 10v naimisissa.
Vaikka provohan tuo aloitus olikin...
Minulla oli kahden vuoden seurustelusuhde takana. Mies ei ollut seurustellut vakavasti aiemmin.
Pitää oikein laskea kauanko ollaan oltu yhdessä..Reilut 15 vuotta. Ja hyvin menee edelleen.
Omat vanhemmat menivät myös nuorena naimisiin ja olivat yhdessä kunnes kuolema erotti.
Myös mies on saanut kotona pysyvän avioliiton mallin. Hänenkin vanhempansa ovat olleet naimisissa nuoresta asti.
Miten sä nyt kestät tän vääryyden? Sun asiashan se tietysti on puida "ystäväsi" suhdetta netissä. Todellakaan mitään ystävyyttä.
Vanhempani alkoivat seurustella kun äitini oli 13- vuotta, kummallakaan aikaisempia suhteita ei ole ollut. Äiti täyttää ensi vuonna 50 ja naimisissa ovat olleet 30-vuotta.
Tuttava pariskunta alkoi seurustelemaan 16-vuotiaina, toistensa ensimmäiset ja viimeiset. Mies kun kuoli, ei nainen ole sen jälkeen kenenkään muun kanssa ollut!
Mä en käsitä teidän ajattelua. Mitähän siinä tarkalleen ottaen menettää?