Onko väärin riistää mieheltä vapunvietto?
Olen 7,5kk raskaana. Koko raskauden ajan mies on saanut juhlia ja juoda normaalisti, eli pari kertaa kuussa. Monesti on tapahtunut ylilyöntejä, eli mies on ollut niin sekavassa tilassa että meinannut kusta pariinkin otteeseen makuuhuoneen lattialle, on sammuillut ja aina kännissä v***uilee minulle. Mies ei osaa juoda kohtuudella ollenkaan. Olen kurkkuani myöten täynnä miehen kännisekoilua, enkä jaksaisi yhtäkään iltaa enää katsoa moista. Onko kohtuutonta vaatia mieheltä täysin selvää vappua? En tiedä, onko järkeä antaa hänen juoda pari, sillä tilanne saattaa riistäytyä käsistä.
Kommentit (95)
Tyypillisin vastaus kysymykseesi.
Hahah :DD Näin arvelinkin! Sitä en kuitenkaan tee, eikä mieheni ole alkoholisti. Niillä kerroilla kun juo, ei vain osaa juoda kohtuudella, aivan kuten niin moni muukin Suomalainen mies.
alkaa tuollaiselle "miehelle" lapsia pukkaamaan? :O
Huhhuh. En sietäisi mieheltäni yhtään tuollaista sekoilua koko raskauden aikana - tosin ei kyllä edes alkaisi raskaus jos olisi tuollainen mies minulla.
Siinähän rouva miettii, kun on kokenut sopivaksi lisääntymiskumppaniksi miehen alunperin.
kyllä kovin hyvälle kuulosta. Mutta valitettavasti toisen juomis-ongelma ei ratkea sinun paapomisella. Et sinä pysty "vartioimaan" miehen juomista. Tai kontrolloimaan sitä saako mies juoda.
Komppaus kolmoselle.
Meidän heppukin kävi parit ylilyönnit juomassa mutta on päissään vaan niin hellyyttävä kun halusi tehdä mulle selväksi miten paljon mua rakastaa ja (silloin) tulevaa lastamme myös.
Minusta ihmiset päissään näyttävät sen osan itsestään jota selvin päin piilottelevat.
Ei aikuisen ihmisen menoista voi päättää kuin se ihminen itse, mutta tuollaisten ylilyöntien ja vittuilun päälle ei sinun tarvitse antaa myöskään hyväksyvää mielipidettä moiselle.
Keskustelun paikka teillä.
Päätit sitten hankkia lapsen oikein luomakunnan kruunun kanssa!!! Voi vee...
eikä mieheni ole alkoholisti. Niillä kerroilla kun juo, ei vain osaa juoda kohtuudella,.
Hahah :DD Näin arvelinkin! Sitä en kuitenkaan tee, eikä mieheni ole alkoholisti. Niillä kerroilla kun juo, ei vain osaa juoda kohtuudella, aivan kuten niin moni muukin Suomalainen mies.
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Alkoholistin-puolisolle-apua/516/
on kyse aika paljon siitäkin, että ei pysty lopettamaan.
Eikä tosiaan mitään normaalia miesten keskuudessa. Ainakaan aikuisten miesten.
Vappua voi viettää ilman alkoholiakin, joten ei siitä vapunvietto kärsi, jos ei alkoholia käytä, päin vastoin, ehkä se on pitkästä aikaa ensimmäinen vappu, jonka mies tajuaa ja muistaa juhlineensa. Eli tavallaan antaisit miehellesi vapun.
Mutta jutelkaa tuosta kännäämisestä, ei tuo ole normaalia, turvallista eikä terveellistä, eikä se ole lapsiperheen isän touhua.
kun mulla ei ole ollu kännääviä miehiä. Nykyinenkään ei vedä koskaan kännejä. Muutaman oluen juo sillon tällön. Nyt kun olen ollu raskaana, niin juonu vielä vähemmän kuin normaalisti :) Jos muullon juo 4 tölkkiä lauantai iltana, niin nyt 1-2.
Vappu on kyllä se vuoden pahin kännisekoilu viikonloppu. Voi olla kova paikka miehelles olla juomatta pisaraakaan. Mut ainahan voit ehdottaa.
on kyse aika paljon siitäkin, että ei pysty lopettamaan.
..ja ap:n miehelle vapun juomattomuus olisi suuri vääryys ja "riisto".
Köhöm. 1 + 1 = ...?
alkavalta alkoholistilta kuulostaa. Ei kukaan normaalisti alkoa käyttävä edes paria kertaa vuodessa tule niin juovuksiin, että sammuilee tai kuseksii (sähän ne olet estänyt, vai mitä?) pitkin lattioita.
Mä kannustan miestäni juomaan esim. jussina, kun mä olen silloin melkein aina selvinpäin. Mutta mun mies rentoutuu ja hänestä tulee vielä mukavampi mitä jo on.
Mä en todellakaan antaisi mieheni juoda, jos hän ei osaisi käyttäytyä. Joskus voi sattua ylilyöntejä, mutta niitä saa sattua vain max. kerran 10 vuodessa ja mitä enemmän ikää tulee, niin sitä harvemmin.
Joo, osataan meilläkin istua iltaa normaalisti, örveltämättä. Kyllä meilläkin tavataan kavereita ihan vaan kahvin merkeissä, tai niin että juovat muutaman oluen. En käsitä mistä nyt tuli mielikuva, etteikö tällainen meillä onnistuisi ilman örveltämistä? Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.