irtisanominen raskauden takia
sain itse potkut raskauteni takia ja nyt kun olen asiaa vienyt eteenpäin lakimiehen kanssa ja ottanut selvää tästä nin raskaana olevia naisia syrjitään aivan hirveästi ja irtisanomisia raskauden takia tapahtuu aivan liikaa!! Ja moni jättää asian vielä sikseen eikä jaksa taistella siitä, ymmärrän kyllä että on rankkaa, itsekin olen välillä aivan loppu tämän kanssa. kun siihen lisää sen että olen yksinhuoltaja ja tulot loppuivat yks kaks eikä 3 kk tullut mistään rahaa. irtisanominenkin tapahtui 2pvän varoajalla.
Jos muilla on kokemusta vastaavasta niin miten te olette toimineet asian kanssa, oletteko antaneet asian olla vai oletteko vieneet sitä eteenpäin?
Kommentit (2)
Ei niistä itse tarvitse taistella. Sitä varten on ammattiliiton juristit, ja työsuojelupiiri.
Tietämäni tapaus järjestyi kohtuullisen vaivattomasti, kun asialla oli osaava juristi. Työnantaja maksoi melkein mielellään puolen vuoden palkat + juristin kulut sopimuksen perusteella ilman oikeudenkäyntiä.
Liiton jäsen saa työttömyyskorvausta, mutta sitten tietenkin työnantajan maksamasta korvauksesta samalta ajalta osa menee takaisinmaksuna kassalle.
eikä sopimusta jatkettu kun kerroin olevani raskaana. Liiton avulla kinattiin työnantajan kanssa ja lopulta asia sovittiin oikeussalin ulkopuolella.
Tosi yleistähän tämä varmaan on ja on kohtuutonta, että raskaana olevalla pitäisi löytyä ylimääräisiä voimia taisteluun. Moni pelkää saavansa hankalan työntekijän maineen.
Tsemppiä sinulle oikeuteen!