Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin riistää mieheltä vapunvietto?

Vierailija
17.04.2012 |

Olen 7,5kk raskaana. Koko raskauden ajan mies on saanut juhlia ja juoda normaalisti, eli pari kertaa kuussa. Monesti on tapahtunut ylilyöntejä, eli mies on ollut niin sekavassa tilassa että meinannut kusta pariinkin otteeseen makuuhuoneen lattialle, on sammuillut ja aina kännissä v***uilee minulle. Mies ei osaa juoda kohtuudella ollenkaan. Olen kurkkuani myöten täynnä miehen kännisekoilua, enkä jaksaisi yhtäkään iltaa enää katsoa moista. Onko kohtuutonta vaatia mieheltä täysin selvää vappua? En tiedä, onko järkeä antaa hänen juoda pari, sillä tilanne saattaa riistäytyä käsistä.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä omituiselta, mutta... olen kirjoittanut ylös usean sivullisen kaikkea lapsen kasvatukseen ja odotusaikaan liittyviä toiveita. "Listassa" on myös miehelleni "ehdot", mitä tehdään jos jatkuvasti lupauksia rikotaan ja missä menee rajat ja mitä niiden rikkomisesta seuraa. ... hän tietää että käymme läpi tekstini ja sen jälkeen elämme "vaatimusteni" mukaisesti tai tulee monoa. Kuulostaa ihan kamalalta

Joo, kuulostaa omituiselta ja kamalalta. Että sä olet laatinut oikein listan (eiku sori, "listan") miehellesi kuinka teidän parisuhteessa tulee käyttäytyä ja ellei niin tapahdu, niin tulee monoa? Ei herranjumala.

Ja mitenkä se alkuperäinen tilanne menikään, ensin juo usein, ylilyöntejä on tapahtunut monesti eikä mies kertakaikkiaan osaa ottaa kohtuudella. Seuraavassa viestissä ottaakin vaan pari kertaa ja vain ("vain") kolmesti on sattunut ylilyönti.

Ja sinä äitinä haluat ryypätä kaikki joulut, vaput, juhannukset ja pääsiäiset - eiku hetkinen, sattui moka jota et tajunnut, et todellakaan aio vaan aiot ottaa vaan kolmesti vuodessa.

Sä oot joku vitsi, eikö?

Vierailija
62/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä omituiselta, mutta... olen kirjoittanut ylös usean sivullisen kaikkea lapsen kasvatukseen ja odotusaikaan liittyviä toiveita. "Listassa" on myös miehelleni "ehdot", mitä tehdään jos jatkuvasti lupauksia rikotaan ja missä menee rajat ja mitä niiden rikkomisesta seuraa. ... hän tietää että käymme läpi tekstini ja sen jälkeen elämme "vaatimusteni" mukaisesti tai tulee monoa. Kuulostaa ihan kamalalta

Joo, kuulostaa omituiselta ja kamalalta. Että sä olet laatinut oikein listan (eiku sori, "listan") miehellesi kuinka teidän parisuhteessa tulee käyttäytyä ja ellei niin tapahdu, niin tulee monoa? Ei herranjumala.

Tämä suhde ei tule olemaan pitkäikäinen. Jos mies (tai nainen) on tuollaisten listojen kahlitsema, niin loppu tulee suhteelle aika pian.

Terveisin, nuorena vähän samatyylinen kuin ap, nyt 45vuotiaana on jo tajunnut elämän realiteetit. Onnellisessa parisuhteessa, ilman listoja tai vaatimuksia tietynlaisesta käytöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tuntuu liittävän sen täysin humalajuomiseen, kun käyttää sanontoja, että käyttää alkoholia vain muutaman kerran vuodessa jne. Ja liittää ulos menemisen humalajuomiseen.

Saat sinä äitinä ulos mennä vaikka joka päivä, ei se mitään haittaa. Humalaan sinun ei kannattaisi ylipäätään juoda itseäsi ikinä. Voit käyttää alkoholia vaikka pari kertaa viikossa, ilman, että siitä on mitään haittaa lapsellesi, jos se on yksi lasi viiniä illallisen kanssa. Tottakai juhlitte kaikki juhlapyhät, yhdessä lapsen kanssa. Täysin ilman alkoholia, tai sitten sen yhden viinilasin kanssa. Ei juhliminen tarkoita känniörvellystä.

Minusta on huolestuttavaa, jos nuoren äidin sanastossa ulosmeno, juhliminen ja alkoholinkäyttö ovat kaikki eufemismeja kännisekoilulle.

Vierailija
64/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla oli jo tietoa narkomaanien ja alkoholistien hoidosta.

Kuulostaa vähän siltä että ei ehkä ihan pelkän alkon voimalla ole hankittu noita koomakännejä.

Vierailija
65/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kolmekymppisenä pitäisi sen verran hallitan alkoholin käyttöään, että tuollaiset koomakännit on historiaa. Nehän kuuluu nuoruuden sekoiluihin. Jas jos juhlapyhinä juhlitaan on myös oma puoliso mukana. Eri asia sitten töihin liittyvät jutut. Itse olin viimeisillään raskaana yhtenä vappuna ja tuttavapariskunta järjesti tuparit. Olin kyllä kuski, mutta ei mieskään ottanut kuin muutaman oluen. Kyllä mun mielestä ei osaa yhtään käyttää alkoholia jos kuseksii omaan sänkyyn yms. Silloin on parempi olla vallan ilman. Mies muuten tekee jatkuvasti kahdentoista tunnin työpäiviä, eikä vielä tähän mennessä ole tarvinnut rentoutuakseen koomakännejä. Kasvakaa molemmat aikuisiksi!

Vierailija
66/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mieheltäni riistää kaikkea sitä, mitä en itse voi tehdä

Jos on, niin onnea vaan lapsellenne, jolla tulee olemaan mukavat oltavat perheessänne.

Jos ei, niin silloinhan et kiellä mieheltä asioita siksi, että et itse voi niitä tehdä, vaan siksi että miehelläsi MENEE ÖVERIKSI.

Ei ole helppoa opetella eroon orastavasta alkoholismista, mutta miehesi on se tehtävä jos aikoo olla kunnon isä lapsellenne. Raskas työ ei ole syy olla aloittamatta opettelua välittömästi: kun vauva syntyy, teillä tulee olemaan vielä paljon raskaampaa! Se irtautuminen tulee tehdä nyt, kun siihen voi vielä käyttää osan voimistaan. Jos mies on tuossa kuosissa vielä vauvan synnyttyä, hän ei tule enää yrittämään eroon viinasta ja silloin voit heittää hyvästit onnelliselle lapsiperhearjelle. Muista että alkoholismilla on tapana pahentua. Jos tällä hetkellä pystytkin vielä sietämään miestäsi, niin parin vuoden kuluttua tilanne voi jo olla sietämätön.

Nyt se korkki miehen pulloon ja pian! Kerro rauhallisesti, että ellei hän ota asiaa vakavasti, sinä alat harkita eroa (vedoten siihen, miten alkoholismi kehittyy ja siihen, että et itsellesi ja lapselle sellaista perhehelvettiä halua).

Vierailija
67/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah :DD Näin arvelinkin! Sitä en kuitenkaan tee, eikä mieheni ole alkoholisti. Niillä kerroilla kun juo, ei vain osaa juoda kohtuudella, aivan kuten niin moni muukin Suomalainen mies.

= ALKOHOLISTI

Vierailija
68/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah :DD Näin arvelinkin! Sitä en kuitenkaan tee, eikä mieheni ole alkoholisti. Niillä kerroilla kun juo, ei vain osaa juoda kohtuudella, aivan kuten niin moni muukin Suomalainen mies.

= ALKOHOLISTI

Vierailija
69/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voi olla tylsempi bileseura kuin sellainen, joka himmailee. "Oi sori, mä olen jo 3-kymppinen, en mä voi enempää juoda." Pysykööt kotona sitten tissuttelemassa av:lla.

Vierailija
70/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaiseen elämään sä olet lasta tekemässä? Kuvittelet oikeesti että se korkki pysyy sitten kiinni miehelläsi kun ei ole yrityksestä huolimatta pysynyt ennenkään? Ymmärrä nyt jo, että miehesi on alkoholisti.

Eikä sun oma elämä paljon paremmalta näytä, ihan kuin suurin saavutuksesi olisi se, että voit käydä päiväsaikaan kaverien kanssa kahvilassa kahvilla juomatta ollenkaan alkoholia.

Käy nyt hyvä ihminen kuitenkin ulkona edes happihyppelyllä...

Vierailija
71/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies (ja nainen) käy viihteellä esim. kerran kuukaudessa on nykypäivänä TÄYSIN normaalia (ennen vedetty kännit kotona) ja se ei ole heti merkki alkoholismista, eikä myöskään se että menee joskus "yli". Sittenhän niitä alkoholisteja on joka toinen, jos kriteerit ovat nämä!! Miehelläni oli esikoisen syntyessä (ihan saman ikäinen kun sinun miehesi) "vaikeampi vaihe". Luulen että kävi läpi ajatuksia lapsen syntymästä ym ym. Olemme ennen lapsia käyneet aina silloin tällöin iltaa istumassa ja mitä helkkaria siinä nyt on ihmeellistä?? Esikoisen syntymän jälkeen miehellä kesti myös jonkun aikaa ennen kuin alkoi "kasvamaan isäksi". Ei kaikki tapahdu nappia painamalla. Meillä alkoi juominen omalla painollaan vähentyä ja erityisesti vielä kuopuksen syntymän jälkeen. Edelleen hän käy välillä kavereiden kanssa baarissa ja voitteko uskoa, että minäkin käyn joskus kavereiden tai mieheni kanssa iltaa istumassa? Ja ajatella, meillä kaksi lasta ja lapset "joutuvat" oikein mummolaan yhdeksi yöksi (kamalaa!). :) Nämä eivät tee miehestäni tai minusta huonompaa vanhempaa. En luule vaan tiedän mieheni elävän muuten täysin perheelleen. Hän on läsnä lasten kanssa, hän auttaa kotitöissä hän tekee kaikkea mitä minäkin. Ennemmin mies joka käy joskus baarissa, kun mies joka suostuu joskus tekemään kotona jotain. Ja niitä tuntuu tämän palstan mukana olvan PALJON! Kuitenkin sinun on hyvä keskustella miehesi kanssa ja jos lapsen syntymän myötä ei muutoksia tapahdu, kannattaa tosissaan miettiä mitä teette! Toiv. mies kasvaa isyyden myötä. Vapun voisitte viettää yhdessä, selvinpäin. Eihän la ole edes kovin pitkä aika. Ja täältä av-palstalta et löydä paljonkaan niitä jotka tilannetta "ymmärtäisivät". Niitä kyllä on, mutta ne eivät täällä palstoilla pyöri, vaan tekevät varmaan jotain muuta. Muutakin kuin juovat. :D Hyvää odotusta!

Vierailija
72/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä tosiaan mies vähensi selväsi juomista lasten myötä ja ne "ylilyönnit" loppuivat käytännössä kokonaan. Ihmiset voivat muuttua, kun vain itse tahtovat. Eivät kaikki, mutta niitäkin on. Ei voi heti tuomita..

Vierailija
73/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskännit ja idiottikäytös kolme kertaa 7,5 kuukauden aikana ei ole normaalia aikuisen miehen käytöstä.

Ja erityisesti lapsiperheen isänä miehesi täytyy löytää muita tapoja rentoutua. Vaihtoehtoja on paljon; vaikkapa liikunta, retkeily muun perheen kanssa, lukeminen, moottoripyräily ihan vain muutamia mainitakseni. Aikuisillakin saa toki olla kavereita ja omaa aikaa, mutta jos kaverien kanssa rentoutuminen on aina perskännit, niin jotakin on pielessä. Ei ole lapsellekaan turvallisen oloinen kasvuympäristö.

Nyt on keskustelun paikka, vaikka ulkopuolisen avulla. Ja jos olisin sinä, haluaisin viettää selvän vapun mieheni kanssa. Jos se ei onnistu kaveripiirissä, tehkää se sitten kaksin tai sukulaisten kanssa. Vappua voi viettää rennosti ja juhlien ilman örveltämistäkin. Jopa ilman alkoholin tippaakaan, jos kerran ei pysty lopettamaan ajoissa.

Mulla on miehinen suomalainen mies. Hän ei tarvitse perskännejä rentoutumiseen. Moni muukaan mies ei tarvitse.

Ei edelleenkään vedä perseitä pari kertaa kuussa, vaan juo muutaman kaljan. JOSKUS vetää perseet ja silloin idiootti. Tämä tapahtunut kolme kertaa raskauden aikana.

Vierailija
74/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aggressiivisesta käytöksestä humalassa. Mun mielestäni se tarkoittaa sitä, että jos viina ei sovi, niin korkki kiinni.

Itse olen huppelissa iloinen ja lauleskelen, ja tajuan myös milloin pitää lopettaa ja mennä nukkumaan. Juon lasillisten välillä latoa vettä ja mehua, joten muistini ei ole pätkinyt vielä kertaakaan. En juo lasten nähden.

Minulla on myös lapsen näkökulmaa asiaan, sillä isäni oli tuollainen "vaan pari kertaa kuussa mutta koko viikonloppu"-juoppo ollessani 0-11 v. lapsi, ennenkuin joutui terveyden petettyä raitistumaan. Voin vakuuttaa, ettei se ollut lapsesta kivaa ja oli turvaton olo niin sekavan aikuisen läsnäollessa.

Mutta puolisoni, joka ei seurustelun alussa juonut, innostui häiden jälkeen naukkailemaan "reippahammin". Osin oli vika seurassa, jossa viihtyi. . Vaikka joikin noin kerran kuussa, joi aina itsensä räkäkänniin ja käyttäytyi viinahumalassa kuten ap:n mies ja isäni, ja kerran sitten ollessani 8 kk raskaana mieheni sai pontikkapullon, joi sen, alkoi käyttäytyä oudosti, meille tuli riitaa ihan mitättömästä asiasta, ja mies löi minua. Siis, mies joka selvinpäin ilmoittaa, että naisia lyövä mies on raukkis. Minä en ole niitä naisia, jotka antavat sellaisen anteeksi.

Olen asian täällä joskus kertonutkin, mutta aamulla istuessani matkalaukkuni päällä löin tiskiin ainoaksi ja kovaksi vaihtoehdoksi että lähden samantien taksilla ja lasta näkee, jos sen suvaitsen (minua ei uhkasakot pelota). TAI korkki menee tässä huushollissa pysyvästi kiinni. En olisi voinut lasta antaa tapaamisiin, jos mies juo niiden aikana.

Lyhyesti meillä meni sitten homma niin, että mies säikähti niin paljon omaa toimintaansa, että väkevien suhteen korkki meni kiinni ja on pysynyt kiinni. Hänelle perhe on tärkeämpi kuin alkoholi. Olutta ottaa joskus kesällä tai kun on paras kaverinsa yökylässä, eikä kuutta pulloa enempää, ja välissä juo vettä. Myöskään pääsiäinen, joulu, juhannus ja muut kissanristiäiset ei aiheuta mitään kaljan juomisen tarvetta, koska hänen mielestään lasten juhlia ei pilata juomisella. Meillä on ollut erittäin hilpeitä juhlia ilman viinaa.

Miten on tulevaisuutesi tämän miehen kanssa? Sinä olet valvoneena väsyneenä lapsenvahtina ja saat lasten lisäksi katsella (ja siivota jälkiä) oksentavaa, ärsyttävästi käyttäytyvää miestä ja selitellä tilannetta lapsillesi? Aamulla vituttaa ja väsyttää, ja riitelette. Mies lupaa, ja taas on parin viikon päästä örvellyskunnossa? Viinaan menee rahaa, joka tarvittaisiin hoitovapaalla elämiseen ja lapsen menoihin. Jaksatko vuoristorataa? Entä kun tolkku menee, ja baarissa käydään viihteellä, onko mukana myös vieraat naiset?

Jos ei osaa ottaa fiksusti, ei pidä ottaa ollenkaan.

Vierailija
75/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon vaan, että en todellakaan katsoisi mieheni sikailua monta kertaa, olin sitten raskaana tai en.

Vierailija
76/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi miettiä että mihin soppaan sitä lusikkansa sotkee..

Vierailija
77/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita sitä, että pissitään minne sattuu ja örvelletään. Itse ainakin istun iltaa vähän erilaisten ihmisten seurassa. Onneksi.

Vierailija
78/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aggressiivisesta käytöksestä humalassa. Mun mielestäni se tarkoittaa sitä, että jos viina ei sovi, niin korkki kiinni.

Itse olen huppelissa iloinen ja lauleskelen, ja tajuan myös milloin pitää lopettaa ja mennä nukkumaan. Juon lasillisten välillä latoa vettä ja mehua, joten muistini ei ole pätkinyt vielä kertaakaan. En juo lasten nähden.

Minulla on myös lapsen näkökulmaa asiaan, sillä isäni oli tuollainen "vaan pari kertaa kuussa mutta koko viikonloppu"-juoppo ollessani 0-11 v. lapsi, ennenkuin joutui terveyden petettyä raitistumaan. Voin vakuuttaa, ettei se ollut lapsesta kivaa ja oli turvaton olo niin sekavan aikuisen läsnäollessa.

Mutta puolisoni, joka ei seurustelun alussa juonut, innostui häiden jälkeen naukkailemaan "reippahammin". Osin oli vika seurassa, jossa viihtyi. . Vaikka joikin noin kerran kuussa, joi aina itsensä räkäkänniin ja käyttäytyi viinahumalassa kuten ap:n mies ja isäni, ja kerran sitten ollessani 8 kk raskaana mieheni sai pontikkapullon, joi sen, alkoi käyttäytyä oudosti, meille tuli riitaa ihan mitättömästä asiasta, ja mies löi minua. Siis, mies joka selvinpäin ilmoittaa, että naisia lyövä mies on raukkis. Minä en ole niitä naisia, jotka antavat sellaisen anteeksi.

Olen asian täällä joskus kertonutkin, mutta aamulla istuessani matkalaukkuni päällä löin tiskiin ainoaksi ja kovaksi vaihtoehdoksi että lähden samantien taksilla ja lasta näkee, jos sen suvaitsen (minua ei uhkasakot pelota). TAI korkki menee tässä huushollissa pysyvästi kiinni. En olisi voinut lasta antaa tapaamisiin, jos mies juo niiden aikana.

Lyhyesti meillä meni sitten homma niin, että mies säikähti niin paljon omaa toimintaansa, että väkevien suhteen korkki meni kiinni ja on pysynyt kiinni. Hänelle perhe on tärkeämpi kuin alkoholi. Olutta ottaa joskus kesällä tai kun on paras kaverinsa yökylässä, eikä kuutta pulloa enempää, ja välissä juo vettä. Myöskään pääsiäinen, joulu, juhannus ja muut kissanristiäiset ei aiheuta mitään kaljan juomisen tarvetta, koska hänen mielestään lasten juhlia ei pilata juomisella. Meillä on ollut erittäin hilpeitä juhlia ilman viinaa.

Miten on tulevaisuutesi tämän miehen kanssa? Sinä olet valvoneena väsyneenä lapsenvahtina ja saat lasten lisäksi katsella (ja siivota jälkiä) oksentavaa, ärsyttävästi käyttäytyvää miestä ja selitellä tilannetta lapsillesi? Aamulla vituttaa ja väsyttää, ja riitelette. Mies lupaa, ja taas on parin viikon päästä örvellyskunnossa? Viinaan menee rahaa, joka tarvittaisiin hoitovapaalla elämiseen ja lapsen menoihin. Jaksatko vuoristorataa? Entä kun tolkku menee, ja baarissa käydään viihteellä, onko mukana myös vieraat naiset?

Jos ei osaa ottaa fiksusti, ei pidä ottaa ollenkaan.

Kiitos, täällä oli muutamia hyvinkin rakentavia ja kannustavia tekstejä!

Jos tosiaan meillä tilanne kärjistyy niin, ettei mies osaa käyttää alkoholia kohtuudella lapsen synnyttyä, on minun tehtävä samoin kuin sinä.

Kaikille muille: Sen laatimani tekstin, "tyrannialistan", tarkoitus on ollut nimenomaan se, että selvitän omat tunteeni ja teen toimintasuunnitelman kaiken varalle. Mun mielestä ei ole väärin olla selvillä omista tunteistaan ja että parisuhdetta pohtii etukäteen, varmasti moni muukin hyötyisi omien tunteidensa kirjoittamisesta paperille. Siitä tekstistä voi mies halutessaan lukea kuinka paljon hän minua loukkaa toiminnallaan, hän voi myös lukea mikä MINUN MIELESTÄNI olisi ratkaisu ongelmaan. En ole siis miestäni kiristämässä, mutta jos tilanne jossakin vaiheessa menee niin pitkälle, että alkoholista tulee todellinen ongelma, en epäröi lopettaa suhdetta.

Oman alkoholinkäytön tiedän olevan terveellä pohjalla, joten sitä on turha spekuloida. Otan joskus ruoan kanssa lasillisen viiniä tai käyn kesäisin terassilla tuopilla tai kahdella. Joskus harvoin käyn iltaisin baarissa juhlimassa. En todellakaan vedä koomakännejä, kuten mieheni tekee. Juon sen verran, että rentoudun ja on hauskaa, en kuitenkaan sekoile tai menetä muistiani. Kovin usein en tällaisia iltoja vietä, koska joskus minulla saattaa olla krapula jo neljästä oluesta ja krapulasta en niin välitä. Kyllä, meidän lapsemme tulee silloin tällöin menemään isovanhemmilleen hoitoon, jotta minä ja mieheni pääsemme ulos. Mielestäni tässä ei ole mitään väärää, vaan ihan normaalikäytäntö useassa nuoressa ei-absolutisti perheessä.

Vierailija
79/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies (ja nainen) käy viihteellä esim. kerran kuukaudessa on nykypäivänä TÄYSIN normaalia (ennen vedetty kännit kotona) ja se ei ole heti merkki alkoholismista, eikä myöskään se että menee joskus "yli". Sittenhän niitä alkoholisteja on joka toinen, jos kriteerit ovat nämä!! Miehelläni oli esikoisen syntyessä (ihan saman ikäinen kun sinun miehesi) "vaikeampi vaihe". Luulen että kävi läpi ajatuksia lapsen syntymästä ym ym. Olemme ennen lapsia käyneet aina silloin tällöin iltaa istumassa ja mitä helkkaria siinä nyt on ihmeellistä?? Esikoisen syntymän jälkeen miehellä kesti myös jonkun aikaa ennen kuin alkoi "kasvamaan isäksi". Ei kaikki tapahdu nappia painamalla. Meillä alkoi juominen omalla painollaan vähentyä ja erityisesti vielä kuopuksen syntymän jälkeen. Edelleen hän käy välillä kavereiden kanssa baarissa ja voitteko uskoa, että minäkin käyn joskus kavereiden tai mieheni kanssa iltaa istumassa? Ja ajatella, meillä kaksi lasta ja lapset "joutuvat" oikein mummolaan yhdeksi yöksi (kamalaa!). :) Nämä eivät tee miehestäni tai minusta huonompaa vanhempaa. En luule vaan tiedän mieheni elävän muuten täysin perheelleen. Hän on läsnä lasten kanssa, hän auttaa kotitöissä hän tekee kaikkea mitä minäkin. Ennemmin mies joka käy joskus baarissa, kun mies joka suostuu joskus tekemään kotona jotain. Ja niitä tuntuu tämän palstan mukana olvan PALJON! Kuitenkin sinun on hyvä keskustella miehesi kanssa ja jos lapsen syntymän myötä ei muutoksia tapahdu, kannattaa tosissaan miettiä mitä teette! Toiv. mies kasvaa isyyden myötä. Vapun voisitte viettää yhdessä, selvinpäin. Eihän la ole edes kovin pitkä aika. Ja täältä av-palstalta et löydä paljonkaan niitä jotka tilannetta "ymmärtäisivät". Niitä kyllä on, mutta ne eivät täällä palstoilla pyöri, vaan tekevät varmaan jotain muuta. Muutakin kuin juovat. :D Hyvää odotusta!

Olen niiiin samaa mieltä kanssasi!

Vierailija
80/95 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni myös aikuinen voi silloin tällöin juoda kunnon kännit, mutta ylilyöntejä (= katoamisia, uhkaavaa käytöstä, pettämistä jne.) ei silloinkaan saa tapahtua. Lisäksi juominen pitää osata lopettaa, jos on päättänyt juoda vain kaksi niin siinä kahdessa pitää osata pysyä. Kännijuomista ei pitäisi harjoittaa lasten seurassa, eli lapset mieluiten muualla hoidossa jos enemmän juodaan.

Ja tosiaan, kännijuomista ei pidä harjoittaa usein. Itse pidän kerran kuukaudessakin kännijuomista paljona. Jos ei osaa nätisti juoda tai pysyä kohtuudessa, niin pitää lopettaa juominen tai ainakin miettiä omia juomatapojaan, että onko jossain ongelma. Näin meillä, onneksi mies on samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi