Onko väärin riistää mieheltä vapunvietto?
Olen 7,5kk raskaana. Koko raskauden ajan mies on saanut juhlia ja juoda normaalisti, eli pari kertaa kuussa. Monesti on tapahtunut ylilyöntejä, eli mies on ollut niin sekavassa tilassa että meinannut kusta pariinkin otteeseen makuuhuoneen lattialle, on sammuillut ja aina kännissä v***uilee minulle. Mies ei osaa juoda kohtuudella ollenkaan. Olen kurkkuani myöten täynnä miehen kännisekoilua, enkä jaksaisi yhtäkään iltaa enää katsoa moista. Onko kohtuutonta vaatia mieheltä täysin selvää vappua? En tiedä, onko järkeä antaa hänen juoda pari, sillä tilanne saattaa riistäytyä käsistä.
Kommentit (95)
..että raskaana oleva nainen joutuu pohtimaan em. asiaa.
Tosin itsehän hän on tilansa valinnut. Morjens mitä touhua. Lapsiparka.
vapuksi ihan kahdestaan, niin etta ette edes menisi mihinkaan ryyppyporukkaan?
Hahah :DD Näin arvelinkin! Sitä en kuitenkaan tee, eikä mieheni ole alkoholisti. Niillä kerroilla kun juo, ei vain osaa juoda kohtuudella, aivan kuten niin moni muukin Suomalainen mies.
taidan olla vissiin virolaisen kanssa sitten naimisissa. Ja kaikki ystävänikin.
En tunne yhtäkään miestä, jolle on normaalia juoda pari kertaa kuussa niin, että kuseksii lattialle, sammuu, sekoilee jne.
En ymmärrä, mitä iloa sinulla on vaatia selvää vappua, jos mies joka tapauksessa vetää perskännit.
mä oisin jo jättänyt miehen, joka vittuilee mulle, oli kännissä tai ei.
Mieti miksi haluat riistää? Kun et itse pääse ja et sitä iloa halua suoda toisellekaan? Vai pelkäätkö synnyttäsi juuri sinä hetkenä, jolloin mis on eniten kännissä? No, se on aika epätodennäköistä ja vielä esikoisen? syöksysynnytys.
Itse sanoisin miehelle, että ota, jos tekee mieli, mutta koita pysyä kohtuudessa.
Itselleni tietenkin haluaisin vastaavaa hyvää, esim. hemmotteluhoitoja, hierontaa tms.
Mies ei taida olla vielä ymmärtänyt lapsiasiaa eikä moni mies vielä ymmärräkään, ennen kuin on nyytti sylissä tai vasta sitten kun imetys loppuu.
Toinen asia taas on se, jos oikeasti kännisekoilee (vaikka voihan sekin olla oire, että "viimeisiä aikoja vietetään").
Mä antaisin mennä tosiaan sen toivomuksen kera, ettei vetäisi övereitä ja itse vappuna hankkisin itselleni mielekästä seuraa.
Tuntuu kuitenkin olevan hitaastilämpeävä mies, joten mies mukaan synnytykseen ja alusta asti lapsen hoitoon.
sopisin miehen kanssa, että hän menee muualle sekoilemaan. Ja tulee vasta seuraavana päivänä kotiin.
annat sen juoda vielä tänä vappuna. Ensi vappuna kun on kovin uudet kuviot...
Kyllä sun miehellä on ongelma alkoholin suhteen. Nyt sun pitää päättää omat rajasi ja mille meinaat antaa lapsesi altistua. Ei ole mitenkään hyväksyttävää että isillä taas mopo lipsui ja tuli tuhannen päissään kotiin, siinä syy lastensyijelun asiakkaksi. Mutta niin kauan kun sä ap suljet itse silmäsi todellisuudekta ei mikään muutu sun elämössä.
Mies tarvitsee vappunsa ja viinansa. Anna hänen olla onnellinen humalassaan. Ja onhan se kivaa katsella, miten tuleva isi on onnellinen maatessaan kuset housuissa lattialla oksennuslammikossa.
Joo, naisten mielipide ei tule yllätyksenä. Mieheni käyttää alkoholia muutaman kerran kuukaudessa, eikä kotona juo kuin pari kaljaa. Ylilyönnit tapahtuvat hänen lähtiessä juhlimaan, eli vetämään kännit, mitä on raskauden aikana tapahtunut yhteensä n. 3 kertaa. En halua mieheltäni riistää kaikkea sitä, mitä en itse voi tehdä, se tuntuu omasta mielestäni täysin kohtuuttomalta. Tiedän, että osa naisista kieltää raskauden myötä mieheltään juomisen, itse en kuulu siihen kuppikuntaan. Miehelläni on raskas työ, hän tekee 11h työpäiviä 2 viikkoa putkeen ilman yhtäkään vapaapäivää. Ymmärrän täysin, että hän haluaa tuulettua välillä. Alkoholistina pidän ihmistä, joka ei kykene olemaan ilman alkoholia vieroitusoireitta ja tarvitsee siis alkoholia lääkitäkseen itseään. En siis pidä mieheäni alkoholistina, jos ylilyöntejä on tapahtunut kolme viimeisen 7,5 kk aikana. En myöskään pidä häntä vastuuttomana nulikkana, joka ei ole kykenevä isäksi. Päin vastoin, hän raataa niska limassa taatakseen perheellemme hyvän tulevaisuuden. Haluaisin myös miehistä näkökantaa alkuperäiseen kysymykseeni.
Ehkä alkuperäinen viestini on tosiaan hieman kärjistetty.
Mies tarvitsee vappunsa ja viinansa. Anna hänen olla onnellinen humalassaan. Ja onhan se kivaa katsella, miten tuleva isi on onnellinen maatessaan kuset housuissa lattialla oksennuslammikossa.
Meiän isipappa.
ei tulisi mieleenkään, välillä tosiaan patistan häntä ottamaan hieman enemmänkin. Silti mun korvissa kalskahtaa, jos jonkun täytyy juoda pari kertaa kuukaudessa, meinaako hän jatkaa sitä sitten lapsen synnyttyä? Vai menetkö säkin pari kertaa kuukaudessa vähän hummailemaan ja lapsi jää mummolaan hoitoon? Siihen päälle sitten vielä ne kunnon perseet.
Joo, naisten mielipide ei tule yllätyksenä. Mieheni käyttää alkoholia muutaman kerran kuukaudessa, eikä kotona juo kuin pari kaljaa. Ylilyönnit tapahtuvat hänen lähtiessä juhlimaan, eli vetämään kännit, mitä on raskauden aikana tapahtunut yhteensä n. 3 kertaa. En halua mieheltäni riistää kaikkea sitä, mitä en itse voi tehdä, se tuntuu omasta mielestäni täysin kohtuuttomalta. Tiedän, että osa naisista kieltää raskauden myötä mieheltään juomisen, itse en kuulu siihen kuppikuntaan. Miehelläni on raskas työ, hän tekee 11h työpäiviä 2 viikkoa putkeen ilman yhtäkään vapaapäivää. Ymmärrän täysin, että hän haluaa tuulettua välillä. Alkoholistina pidän ihmistä, joka ei kykene olemaan ilman alkoholia vieroitusoireitta ja tarvitsee siis alkoholia lääkitäkseen itseään. En siis pidä mieheäni alkoholistina, jos ylilyöntejä on tapahtunut kolme viimeisen 7,5 kk aikana. En myöskään pidä häntä vastuuttomana nulikkana, joka ei ole kykenevä isäksi. Päin vastoin, hän raataa niska limassa taatakseen perheellemme hyvän tulevaisuuden. Haluaisin myös miehistä näkökantaa alkuperäiseen kysymykseeni.
ilman vapaita kuukausien ajan ihan ilman viinaa. Hän on normaali suomalainen mies, jollaisia on onneksi enemmän kuin miehesi kaltaisia. Jos juhliminen on sama asia kuin vetää kännit, kannattaisi kaivaa sanakirja esille ja miettiä, onko terminologia oikea.
Ihminen ei tarvitse viinaa, et sinä eikä miehesi, ei raskaana eikä lapsen synnyttyä. Elämä ilman viinaa ei ole riistämistä - paitsi WT-perheissä, joissa on normaalia, että isät paskovat olohuoneen lattialle.
Mies ei liene akateeminen, joten ei hän viinaa juhlimiseensa tarvitse lainkaan. Työläiset marssivat lippunsa perässä ihan selvin päin.
Ei edelleenkään vedä perseitä pari kertaa kuussa, vaan juo muutaman kaljan. JOSKUS vetää perseet ja silloin idiootti. Tämä tapahtunut kolme kertaa raskauden aikana.
Mieheni käyttää alkoholia muutaman kerran kuukaudessa, eikä kotona juo kuin pari kaljaa. Ylilyönnit tapahtuvat hänen lähtiessä juhlimaan, eli vetämään kännit, mitä on raskauden aikana tapahtunut yhteensä n. 3 kertaa
Eli ihan selvästi kirjoitat, että käyttää alkoholia muutaman kerran kuussa, kotona juo pari kaljaa ja ylilyönnit tapahtuvat, kun hän lähtee juhlimaan. Eli kyllä tuosta saa sen käsityksen, että joko pari kertaa kuussa vetää överit tai sitten juhlii pari kertaa kuussa ja siihen päälle ne överit.
mieheltäni juomista, eikä hän silti ole koskaan ollut humalassa. Kukaan ei isäni juomista rajoita, enkä ole koskaan nähnyt isääni humalassa. En ole koskaan nähnyt ystäväperheidemme miehiä humalassa, enkä usko, että heitä kukaan kieltää juomasta. Minusta humalajuominen ylipäätään on tosi junttia.
Mutta tekstistäsi saa sen kuvan, että sinäkin juot itsesi humalaan, kun et ole raskaana, eli saako lapsesi aikanaan nauttia kahden humalaisen seurasta?
Eikä tästä oikeasti kannata tehdä sukupuoliasiaa, eivät kaikki miehet juopottele. Ja sitten taas jotkut naisetkin juopottelevat.
Alkoholisti se miehesi on! Alkoholismin tunnusmerkki on juuri se, että kontrolli pettää. Ei kyetä hallitsemaan juomista. Ei-alkkis osaa voi käydä yhdellä oluella ja olla sitten vaikka kuukausia ilman, että ahdistuu tai hermostuu mitenkään. Alkkis ei, tissutteleepa joka ehtoo muutaman tai vetää joka kerta överit kun juo niin alkkis mikä alkkis.