Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaminen kannattaa

Vierailija
16.01.2014 |

sain äskettäin tietää, miten kouluaikaisilla (lukio) kiusaajilla menee tänään, olemme vielä alle kolmekymppisiä. Yksi on erittäin arvostetussa ammatissa, valmistunut vuosikurssin parhaalla opintomenestyksellä. Hyvät tulot, kaunis vaimo ja lapsia. Toisella on useampi yliopistotutkinto, asuu eliittialueella pääkaupunkiseudulla, uraohjus.Kolmas on pian tohtorintutkinnon suorittanut, tosin tulot varmaan alle keskitason, kihloissa sekin, valmistui ajallaan, vaikka vietti myös hupaisaa opiskelijaelämää.

Entäs kiusatut? Yhdestä ei ole kuultu vuosiin mitään, liekö tehnyt itsemurhan. Toinen on vielä ilman mitään tutkintoa, vuosia terapiassa ja mielialalääkkeillä, kallis yksityinen terapia on vienyt liki vararikkoon. Sairastaa paniikkihäiriötä. Kolmannesta ei myöskään kuultu juuri  mitään, mutta ilmeisesti pysyvästi työkyvytön kiusaamisen aiheuttamien traumojen vuoksi.

kaikki edellämainitut menestyivät yli keskitason koulussa, tosin yksi kiusatuista oireili jo lukioaikana, oli paljon poissaoloja.

muut saman luokka-asteen opiskelijat menestyneet keskinkertaisesti. Taidan opettaa lapseni tarkoituksella taitavaksi manipuloijaksi ja kiusaajaksi. Toivottavasti kiusaa vaikka niitä kiusaajien lapsia.

Jouduin myös itse lukiossa kiusatuksi, vasta nyt olen päässyt pahimman yli. Opinnot yhä pahasti kesken, terapiaa vuosikaudet ja ahdistuneisuutta. Häpesin ja peittelin kehoani vuosikaudet peittävillä vaatteilla, sillä kiusaaminen kohdistui kehoni arvosteluun ja oli luonteeltaan myös seksuaalissävytteistä. Ennuste on, että en ikinä toivu täysin, mutta olen sentään työkykyinen. En pysty ehkä ikinä kohtaamaan ahdistumatta pahoin ketään noista vanhoista koulukiusaajista. En voi antaa anteeksi ikinä, lukiossa kiusaajat jatkoivAt toimintaansa vielä täysi-ikäisenäkin. Yo-juhlien harjotuksissakin annettiin suoraan ymmärtää, että me kiusatut emme olleet tervetulleita.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kiusaaminen kannaattaa? 

EI kiusaamAi kiusaaminen inen  ei ikinä kannata. ajatteletko muita  kuin itseäsi??? Tiesitkö että kiusattu voi tulla niin surulliseksi että tekee itsemurhan? Sehän on vähän niinkuin murhaamista tai ei nyt ihan. + Tiesitkö ett sisäinen kauneus on parempi kuin ulkoinen? Siinä sinulle itsekkäälle pari juttua

Vierailija
142/147 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho sori taisi tulla mulla vähän kirjoitus  virheitä no kai ymmärrät tekstini silti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajilla saa kostaa. Vaikka vuosien jälkeenkin. 

t. 40 v kostoa suunnitellut. Hetki lähestyy...

Vierailija
144/147 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen lisää yhteiskunnan kustannuksia epäsuorasti. Maksaa myös kiusaajille.

Vierailija
145/147 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen lisää yhteiskunnan kustannuksia epäsuorasti. Maksaa myös kaikille, myös kiusaajille.

Vierailija
146/147 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin läpi peruskoulun niin fyysisesti kuin henkisesti. Samaa kiusaamista jatkui sitten kotona. Arvet ovat ikuiset mutta se ei tarkoita etteikö voisi elämässä menestyä, itsekkin olen aika menestynyt taloudellisesti ja johdan isoa yritystä.

Päätin kirjoitella omia kokemuksia blogin muotoon jos siitä olisi apua vaikka jollekkin.

https://mininarsisti.blogspot.com

Vierailija
147/147 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne yhtäkään koulukiusaajaa, joka olisi menestynyt elämässänsä. Muistan ala-asteella erään tarkkailuluokkalaisen tyypin, joka saattoi koulupäivän jälkeen käydä aivan randomin ihmisen kimppuun, antaa kunnolla köniin ja heittää vielä senjälkeen ojaan ilman mitään kummoisempaa syytä ja vielä sadella tappouhkauksia perään lyödylle. Tämä sama räkänokkanössö päätyi myöhemmin käyttämään kovia huumeita, sekä siinä ohessa harrasteli mm. velanperintää haulikolla uhaten. Kerran hän ajoi kamapäissään autolla moottoritiellä vastaantulevaa autoa päin. Tyyppi sai vakavan aivoverenvuodon ja hänet kiidätettiin sairalaan. Hänen vierässänsä istunut rikoskumppani kuitenkin kuoli onnettomuudessa saamiinsa vammoihin.

Tästä onnettomuudesta jäi hänelle armoton arpi keskelle päälakea ja kasvot ruhjoutuivat osittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi