Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian hyvät työttömyyskorvaukset pitävät yllä työttömyyttä, katsoo Björn Wahlroos.

Vierailija
16.04.2012 |

Ainakin kotona lymyävät virikehoitoon tenavansa vievät lyllerömammat

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatöitä ei muuten välttis kannata väheksyä, sillä vaikka bruttotulot on samat kuin peruspäivärahalla, niin veroprossa on paaaljon pienempi = nettotulot isommat. Plus jos töitä oikeasti haluat, tykkää mahdollinen työnantaja paljon enemmän siitä, joka on jotain tehnyt kuin kotivöllyperseestä.

Vierailija
2/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jokaiselle kuuluu sama elintaso, teki töitä tai ei? Miksi ei hyväksytä sitä, että laiska ja köyhä on myös ilman läppäriä.

kun ne työttömät !

Mutta miksi mulla ei ole kartanoa eikä maataloustukia ! Vaikka käyn töissä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jokaiselle kuuluu sama elintaso, teki töitä tai ei? Miksi ei hyväksytä sitä, että laiska ja köyhä on myös ilman läppäriä.

kun ne työttömät ! Mutta miksi mulla ei ole kartanoa eikä maataloustukia ! Vaikka käyn töissä !

Ne pitää ihan itse hankkia. Myynnissä on nytkin kymmeniä kartanoja, osta omasi ja ryhdy maataloustukien avulla rikkaaksi. Valinta on sinun.

Vierailija
4/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman vuoden eläkettä kuin on ollut työelämässä.

500 päivän jälkeen työtön ei ole todellakaan samalla viivalla työssäolevan kanssa palkkatuloineen. Itse asiassa harva töissäkävijäkään on Nallen kanssa samalla viivalla tuloissa.

Vierailija
5/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman vuoden eläkettä kuin on ollut työelämässä. 500 päivän jälkeen työtön ei ole todellakaan samalla viivalla työssäolevan kanssa palkkatuloineen. Itse asiassa harva töissäkävijäkään on Nallen kanssa samalla viivalla tuloissa.

Muutamassa vuodessa kartutettu työläke on kymppejä kuukaudessa, sillä ei elä.

Vierailija
6/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman vuoden eläkettä kuin on ollut työelämässä.

500 päivän jälkeen työtön ei ole todellakaan samalla viivalla työssäolevan kanssa palkkatuloineen. Itse asiassa harva töissäkävijäkään on Nallen kanssa samalla viivalla tuloissa.

työntekijä vertauksessa?

Uskallan väittää, kiitos progressiivisen verotuksen ja tulonsiirtojen, että nettotulot ovat aika likellä toisiaan ja se on väärin!

Vierailija
7/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekemättä mitään sain 800-900e/ kk ja töissä sen 1200e/ kk,niin eipä tosiaan kannata vapaa- aikaansa moiseen haaskata !

Toki mietin hieman pidemmälle ja kouluttauduin lisää,nyt saan sopivat 2300e nettona,se riittää mainiosti.

Vierailija
8/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisikö Nalle tai aloittaja, mistä riittää meille kaikille noin 300000 työtä? Kaikilla meistä ei ole todellakaan "liian" hyvät työttömyyskorvaukset, on koulutusta ja kokemusta, mutta työtä vaan ei millään jokaiselle hakijalle riitä.

Vierailija
9/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te saatte työkkärin sivuilta avoimia paikkoja? Mun käsityksen mukaan niitä ois pikkusen päälle 15 000. Jos työttömiä on 250 000-300 000 (riippuen siitä miten tilastoja on siivottu), niin on aika epätodennäköistä että työtä löytyisi kaikille, vaikka tuet poistettaisiin kokonaan.

Vierailija
10/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen euro on jotain 80 senttiä edelleen, eli tienaamme paljon vähemmän kuin miehet. Miesten työttömyyskorvaukset voisivat olla noin 20% pienempiä kuin naisten, niin päästäis tasoihin. Töissä tulee usein todettua, että miehet valittaa vaikka heillä on parempi työttömyyskorvaus kuin minulla on palkka, vaikka työni vaatii korkeakoulututkinnon.

Vierailija
12/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt on monia vaihtoehtoja ihan lähtien siitä työnhausta. Onko se nyt niin vaikeaa?

Sitten lähes kaikilla on ne sukulaiset. Sinne äidin luokse voi aina palata. Luvataan olla nauramatta, jos nekin veromarkat säästyy.

Ja näkeehän sen noista romaniromaneista, ettei kerjäämistä tässä maassa ole kielletty (saisi olla kyllä!). Typerykset sitä rahaa niillekin kylvää.

Vähän mielikuvitusta! Kyllä sen elantonsa Suomesta saa, kunhan vähän vaivaa näkee!

Vierailija
13/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommia löytyy, jos haluaa tehdä mutta kun ei kelpaa esim siivousalantyöt jne jne

Jos ei ole koulutusta vastaavaa työtä tarjolla, tehdään niitä hommia, mitä on tarjolla.

Vierailija
14/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pysyvä mantra.

Naisten euro lienee nykyisin jotain 102 senttiä, kun otetaan työaika huomioon. Naisten työaika kun on 80% miesten vastaavasta, eikä se johdu syrjinnästä. Naiset kun suosivat lyhyempää työaikaa palkan kustannuksella, vuorotteluvapaita ja hoitovapaita (valinta sekin).

Ja tässäkin taas yllättäen haluttiin kostaa kuvitteellinen tasa-arvo-ongelma nimenomaan niille huono-osaisemmille miehille eikä omalle ukolle.

Naisen euro on jotain 80 senttiä edelleen, eli tienaamme paljon vähemmän kuin miehet. Miesten työttömyyskorvaukset voisivat olla noin 20% pienempiä kuin naisten, niin päästäis tasoihin. Töissä tulee usein todettua, että miehet valittaa vaikka heillä on parempi työttömyyskorvaus kuin minulla on palkka, vaikka työni vaatii korkeakoulututkinnon.

Vierailija
15/15 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pysyvä mantra.

Naisten euro lienee nykyisin jotain 102 senttiä, kun otetaan työaika huomioon. Naisten työaika kun on 80% miesten vastaavasta, eikä se johdu syrjinnästä. Naiset kun suosivat lyhyempää työaikaa palkan kustannuksella, vuorotteluvapaita ja hoitovapaita (valinta sekin).

Ja tässäkin taas yllättäen haluttiin kostaa kuvitteellinen tasa-arvo-ongelma nimenomaan niille huono-osaisemmille miehille eikä omalle ukolle.

eläkettä 10 vuotta pidempään, onkin palkka-asetelmat yks kaks ihan toisin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi