Apua greippimehu kielletty lääkkeen vuoksi. Voinko syödä huoletta karkkia vai pitääkö tutkia kaikki läpi?
Entä jos mehussa on pienimäärä greippiä tai jäätelössä tai karkissa? On helppo olla juomatta raakaa greippimehua, mutta entäs haittaako jos sitä on jossain tuotteessa seassa.
Apua
Kommentit (12)
Arveletko pärjääväsi ilman karkkia lääkekuurin ajan edes? Kokeile ainakin.
Vierailija kirjoitti:
En. Syön karkkia päivittäin.
Ap
Mitä sinun oma järkesi sanoo? Sanooko mitään?
En usko, että karkit on ongelma. Kysy hoitavalta taholta. Saat asiallista tietoa. Itselleni ei tullut karkit mieleen, kun olin samassa tilanteessa.
Ei karkeissa ole greippiä niin paljon, että se haittaisi. Ja sekin saattaa olla keinotekoista aromia.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa kestää koko loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Syön karkkia päivittäin.
Ap
Kannattaisikohan sitten yrittää?
Tuo lääke lihottaa,ei mun karkinsyönti.
Olen ollut toistakymmentä vuotta lääkityksessä jonka kanssa ei pitäisi syödä greippiä. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia vaikken ole kuin välttänyt greippien syömistä ja greippimehua. Ja lonkeron juomista ;) piilogreippiä taitaa olla aika harvassa tuotteessa.
Lääke reagoi greipin kanssa tavalla joka on haitallista vatsan limakalvoille. Satunnaisista ja pienistä altistumisista ei seuraa välitöntä katastrofia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toistakymmentä vuotta lääkityksessä jonka kanssa ei pitäisi syödä greippiä. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia vaikken ole kuin välttänyt greippien syömistä ja greippimehua. Ja lonkeron juomista ;) piilogreippiä taitaa olla aika harvassa tuotteessa.
Lääke reagoi greipin kanssa tavalla joka on haitallista vatsan limakalvoille. Satunnaisista ja pienistä altistumisista ei seuraa välitöntä katastrofia.
Osassa lääkkeistä tuo greippi aiheuttaa ongelmia lääkkeen hajoamisessa. Eli vaikutus saattaa jollain lääkkeellä kasvaa liikaa tai toisella vähentyä liian matalaksi. Mahaärsytys ei koskaan ole se syy miksi greipistä varoitetaan.
Ei ole mitään väliä. Kunhan, että juo greippimehua etkä greippituotteita muutenkaan tai syö greippiä.
Joku greipiltä maistuva karkki tuskin sisältää sitä itseään juuri yhtään.