Mistä työstä ei voi kesken päivän lähteä lapsen vasu-keskusteluun?
Meillä on lapsen päiväkodissa vasu-keskustelut ja niitä aikoja venkslataan jatkuvasti. Minä olen sanonut, että mulle käy kaikki, koska olen vauvan kanssa kotona. Nämä työssäkäyvät ovat ihan raivona, kun pitäisi hypätä kesken päivän päiväkodissa.
Miten vaikeaa on lähteä kesken päivää tärkeään palaveriin!?!
Kommentit (113)
opettajan työstä ei pääse t. ope
Onneksi meidän kaikkien lasten lastentarhan opet sekä alakoulun opet olleet täyspäisiä ja joustavia:). Tarvittavat tapaamiset on hoidettu MEILLE sopivina ajakohtina (ope siis joustanut) eli yleensä iltaisin.
sairaanhoitajat (iso osa) tekee vuorotyötä,heidän on helppo järjestää vapaata virka-aikaan
No ainakin hoitotyöstä on vaikea päästä lähtemään. Ei meinaa päästä pois vaikka sairastuisi kesken päivän saati sitten jonkun vähäpätöisemmän asian takia. Palkattoman vapaan tietysti saa joskus jos muiden työvuoroihin sattuu sopimaan.
Ap on itse ratkaissut palaveriongelman niin, että hoidattaa lapsen päiväkodissa vaikka on itse kotona. Helpompi piipahtaa kesken päivän kaikkiin tärkeisiin tapaamisiin.
Minulla on sille lapsen koululle reilun tunnin matka suuntaansa työpaikalta eli siihen piipahdukseen pitää varata kolme tuntia, koska liikenne voi takuta ja se oma aika olla muöhässä.
Siksi.
Vasun voi hoitaa puhelinsoitollakin.
Aineenopettajana se poissaolo on palkatonta plus joudun itse hankkimaan sijaisen ja laatimaan tälle ohjeet.
Ja kun lapsia on kolme niin kyllä se vaikuttaa jo kukkarossakin, kun ei ole ainoa pakollinen meno.
Työpaikka ei aina ole päiväkodin lähellä. Totta kai se turhauttaa ajella tuntitolkulla jonkin typeryyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä töistä VOI lähteä kesken kaiken omiin juttuihin?
Jep..mun piti järjestää työt erikseen niin, että pystyin kyseisenä päivänä tekemään kotoa käsin kaikki. Aloitin aamulla aiemmin. Kirjasin itseni ulos lähtiessä, ja takaisin sisään, kun tulin kotiin. Ja jatkoin sitten työpäivää poissaolon verran. Eli 15 min keskustelu vaati melkoiset järjestelyt. Onneksi työnantaja näissä joustaa, mutta ei todellakaan itsestään selvää joka työpaikassa. Onneksi mies on lomalla ensi viikolla, niin pystyy hoitamaan lasten hammaslääkärikäynnit. Sekin aika ilmoitettiin 2 viikkoa sitten. Sattui tuuri, että miehen loman aikaan.
Varhaiskasvatuksen opettaja ei pääse kesken päivää piipahtelemaan lapsensa vasuun, esimerkiksi.
Aika hyvin keksitty 2/5
Melkein voisi uskoa, että on olemassa joku ap, joka ei vaan tajua. Mutta en siltikään :D
Kaikki eivät ole vauvan kanssa kotona.
Ammatteja ja työpaikkoja on hyvin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työ joustaa kyllä, kunhan se aika löytyy siten, ettei minulla ole muita palavereja tai työreissuja. Eli yhtenä päivänä saattaisin päästä vaikka kesken päivän kun taas toisena päivänä saatan olla työreissussa toisella puolella Suomea. Tai sitten saattaa tulla etukäteen sopivaksi katsotulle päivälle palaveri, jota ei vaan voi mitenkään enää siirtää.
Ihan IT-alan töissä olen, asiakkaittenkin kanssa suoraan tekemisissä.
Meilläkin on vähän vastaavasti. Meillä nuo vasut ja muut hoituu parhaiten, jos saa sovittua ne parin päivän päähän. Useimmat haluaa sopia ne hyvissä ajoin, meillä taas toimii parhaiten se lähes samantien pidettävä tapaaminen, kun tulee juttuja, joissa on pakko olla paikalla ja niitä ei viikkoja etukäteen tiedä.
Vasu-keskustelut on hyvä esimerkki, kuinka lainsäätäjät ovat pihalla työelämästä. Ei tietenkään poliitikolla ole mitään työaikaa, joten siksi poliitikot kannattavat tällaista vasusysteemiä.
Tajusivat edes että nykypäivänä voi soittaa videopuheluitakin tai vain puhua puhelimessa, ettei aina tarvitse matkustaa paikan päälle.
Mietitään esim. että onko työssäkäyvällä mahdollista käydä vaikka neljän lapsen vasu-keskusteluissa ja sovitella aikoja vai onko pakko jättäytyä töistä pois tai jättää lapsiluku pienemmäksi.
Minulle se on mahdotonta. Olen neuvolan th ja ajat annetaan pari kuukautta eteenpäin eli minun täytyy tietää monta kuukautta etukäteen työpäivään sijoittuvat menot, koskee myös aamu- ja iltapäivämenoja.
Mieheni on ekonomi ja palaveeraa työkseen. Ei pysty irroittautumaan keskellä työpäivää myöskään.
Täytyy myöntää, etten tullut ajatelleeksi, että jostakin työstä VOI irroittautua keskellä päivää ;)