Mistä työstä ei voi kesken päivän lähteä lapsen vasu-keskusteluun?
Meillä on lapsen päiväkodissa vasu-keskustelut ja niitä aikoja venkslataan jatkuvasti. Minä olen sanonut, että mulle käy kaikki, koska olen vauvan kanssa kotona. Nämä työssäkäyvät ovat ihan raivona, kun pitäisi hypätä kesken päivän päiväkodissa.
Miten vaikeaa on lähteä kesken päivää tärkeään palaveriin!?!
Kommentit (113)
Ennemmin voisi kysyä, että mistä työstä ylipäätään on mahdollista lähteä kesken työpäivän jonnekin päiväkodin palaveriin.
Minä kerron aina mahdollisuudesta pitää vasu puhelimitse, mutta 95% haluaa tulla paikan päälle. Hankalampia on järjestää eroperheiden vanhempien kanssa sopivat aikataulut, mutta aina nekin sitten saadaan sumplittua.
Joku ehdotti tässä ketjussa, että eikö vasua voisi pitää silloin kun lapsi haetaan kuten koulussa. No, jos haet lapsesi ennen yhtä, niin ryhmässä on vielä open poissa ollessa kaksi muuta hoitamassa 21:tä lasta. Mutta jos ajattelit esim klo 16, ryhmässä on vain yksi aikuinen jäljellä, ja lapsia yleensä 10+. Siksi iltapäivisin ollaan ulkona, että henkilökuntaa on katsomassa muksujen perään. Ei siitä repeä vanhemman esittämään aikaan vasuja pitämään vaikka mielellään koetan joustaa.
Jos lapsiperheille myönnetään poissaoloja lapsen vasukeskustelujen takia, sitten samat oikeudet pitää olla myös lapsettomilla ja lapsivapailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsiperheille myönnetään poissaoloja lapsen vasukeskustelujen takia, sitten samat oikeudet pitää olla myös lapsettomilla ja lapsivapailla.
Juuri näin.
Koko päivähoito-pikeus täytyy lakkauttaa! Mä kai mun pitää maksaa veroilla muiden mukuloiden hoitoa vai pitäisikö puhuu persehedelmistä!
Vähintään yhtä vaikea tai jopa vaikeampi kuin lapsen takia on joissakin työpaikoissa saada järjestettyä töistä vapaata iäkkään vanhemman lääkärireissun tai muiden tarpeiden takia. Jos oli etukäteen tiedossa esim. keskussairaalareissu 50 km:n päähän johon tarvittiin saattajaa itse käytin niihin lomapäiviä ja muutaman tunnin vapaat tein takaisin jos ei ollut jemmassa ylityövapaita ja onnekseni työni luonne salli tällaiset järjestelyt. Joillakin työelämässä olevalla saattaa molemmat vanhemmat ja vielä appivanhemmatkin tarvita ajoittain apua kuten esim. saattajaa lääkärireissuille ja jollakin keinoin on nämäkin asiat järjestettävä jos työ ei jousta.
Joka työstä voi lähteä mutta kun ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ei niitä mitenkään palkallisina kukaan myönnä. Takaisin ne pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin voisi kysyä, että mistä työstä ylipäätään on mahdollista lähteä kesken työpäivän jonnekin päiväkodin palaveriin.
Olen sosiaalityöntekijä. Laadin kalenterini itse. Päiväkodin aikaan pidettiin vasut tietenkin teamsillä. Puolen tunnin teams mahtuu suht helposti päivään, kun saa muutaman aikavaihtoehdon minne valita.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ei aina ole päiväkodin lähellä. Totta kai se turhauttaa ajella tuntitolkulla jonkin typeryyden takia.
Tutustu varhaiskasvatus lakiin ja kerro sitten miksi vasu keskustelut on turhia. Ei ne vakaopet huvikseen niitä halua pitää.
Ensinnäkin se työpaikka voi olla kaukana.
No AP ei paljoa ole ajatellut millaisia töitä onkaan maailmassa ja monta. Mitenkä vaikka junan kuljettajat sopivat yhtäkkiä lähtevänsä? Muutkin kuskit? Potilaita ei voi jättää yksin sairaalaan jne jne jne. Kannattaa laajentaa sitä ajatusmaailmaa siellä kotona vauvan kanssa, ettet ihan mökkihöperöidy.
Vierailija kirjoitti:
Vasu pois! 👵🏻🧺🥳💜
Niin 🥸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka ei aina ole päiväkodin lähellä. Totta kai se turhauttaa ajella tuntitolkulla jonkin typeryyden takia.
Tutustu varhaiskasvatus lakiin ja kerro sitten miksi vasu keskustelut on turhia. Ei ne vakaopet huvikseen niitä halua pitää.
No onhan ne turhia. Samat lätinät voi sanoa samalla kun lapsi haetaan päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
Up
Pup 👴🏼🍗
Lentäjä.