Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä työstä ei voi kesken päivän lähteä lapsen vasu-keskusteluun?

Vierailija
19.08.2013 |

Meillä on lapsen päiväkodissa vasu-keskustelut ja niitä aikoja venkslataan jatkuvasti. Minä olen sanonut, että mulle käy kaikki, koska olen vauvan kanssa kotona. Nämä työssäkäyvät ovat ihan raivona, kun pitäisi hypätä kesken päivän päiväkodissa.

Miten vaikeaa on lähteä kesken päivää tärkeään palaveriin!?!

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei aina ole päiväkodin lähellä. Totta kai se turhauttaa ajella tuntitolkulla jonkin typeryyden takia.

Tutustu varhaiskasvatus lakiin ja kerro sitten miksi vasu keskustelut on turhia. Ei ne vakaopet huvikseen niitä halua pitää.

No onhan ne turhia. Samat lätinät voi sanoa samalla kun lapsi haetaan päiväkodista.

Melkoista vähättelyä.

Vierailija
82/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka ei aina ole päiväkodin lähellä. Totta kai se turhauttaa ajella tuntitolkulla jonkin typeryyden takia.

Tutustu varhaiskasvatus lakiin ja kerro sitten miksi vasu keskustelut on turhia. Ei ne vakaopet huvikseen niitä halua pitää.

Se on varhaiskasvatuslaki yhteen. Yhdyssana. Ikinä kuullut?

Kyllä ne kuule on todella typerää ajanhaaskausta, jos lapsella ei mitään erityistä ongelmaa tai huolta ole.

He pitää niitä, koska on pakko. Ei siksi, että ne olisi hyödyllisiä.

Minäkin pidän arviointikeskusteluja ja vanhempaintapaamisia jne. ja suurimmalla osalla oppilaista niissä ei ole yhtään mitään uutta tai sellaista, mitä eivät muutenkin tietäisi jo.

t. aineenopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi lähteä töistä kesken oppituntien, olen opettaja. Perusopetuslain mukaisesti oppilaiden tulee olla jatkuvasti valvottuina.

Vierailija
84/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen ammattilaiset eivät aina saa sitä arvostusta jonka he ansaitsevat.

Vierailija
85/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistisia aloittaja. 

Vierailija
86/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vasu keskustelu. En muista tuollaista kuulleeni. Oma lapseni on jo aikuinen.

Vierailija
87/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne turhia. Samat lätinät voi sanoa samalla kun lapsi haetaan päiväkodista.

Siellä on vastassa yleensä hoitaja. Opettajan kanssa käydään vasut ja tärkeämmät keskustelut. 

Vierailija
88/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vasu keskustelu. En muista tuollaista kuulleeni. Oma lapseni on jo aikuinen.

varhaiskasvatussuunnitelma keskustelu ja ei ihan uusi juttu ole, kymmenen vuotta sitten ainakin oli jo käytössä kun oma lapsi oli päiväkodissa 

Vierailija
89/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

Vierailija
90/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on ihan täyttä ajanhukkaa ja pois siitä olennaisesta oikeasta työstä.

Minä kävin joka vuosi kuuntelemassa lapsesta, että hän on rauhallinen ja hyväntuulinen, kaveri on tämäjatämä ja että lapsi tykkää askarrella.

Tiedän aika hyvin tämän muutenkin. 

Vierailija
91/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vastassa yleensä hoitaja. Opettajan kanssa käydään vasut ja tärkeämmät keskustelut. 

No se opettaja voi tulla siihen ovelle sanomaan ne asiat mitkä mä jo tiedän.

Vierailija
92/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin joka vuosi kuuntelemassa lapsesta, että hän on rauhallinen ja hyväntuulinen, kaveri on tämäjatämä ja että lapsi tykkää askarrella.

Eikö ole hyvä että tapaamisia on. Ja lapsen kehitystä seurataan aktiivisesti. On matala kynnys havaita haasteet. 

Vierailija
93/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Vierailija
94/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leikkaussalissa työskentelevien on hankala kesken kaiken lähteä

Vierailija
95/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hyvä että tapaamisia on. Ja lapsen kehitystä seurataan aktiivisesti. On matala kynnys havaita haasteet. 

Ihan totaalisen turhia ne tapaamiset on. 

Ja koko tuo paperisota ja turhat tapaamiset vie sen työajan jonka voisi käyttää siihen seuraamiseen ja haasteiden havaitsemiseen.

Vierailija
96/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi kesken leikkauksen ?????   Hammaslääkäri ???  Merikapteeni ?  

Vierailija
97/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koko tuo paperisota ja turhat tapaamiset vie sen työajan jonka voisi käyttää siihen seuraamiseen ja haasteiden havaitsemiseen.

Tällä logiikallahan myös esim. neuvola on turha? 

Vierailija
98/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa saa rokotukset. Ja terveydenhuolto seuraa kasvua, siis sitä konkreettista kasvua.

Ja sinne muuten saa aina sovittua ajan joko aamuun tai työpäivän loppuun. Koskaan ei ole vaadittu sinne 11.40 tai 13.20 kuten vasuun.

Vierailija
99/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolakäynnit pystyy hoitamaan KESÄLOMALLA. Ei ole häirinnyt kummankaan työnantajaa!

Vierailija
100/113 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun lapsi on päiväkodissa jos oot itse kotona? Päiväkoti on tarkotettu työssä käyvien lapsille. Ei jollekin laiskalle mammalle joka ei jaksa kahta lasta hoitaa kotona.