Aikaansaamattomuuden huippu!
Nyt on päässä uudet rillit, edelliset lasit hankin 24-vuotiaana, nyt olen 40. Eli 16 vuotta "Tarttis varmaan uusia rillit..." :D
Tämä on varmaan jonkun sortin ennätys. Onko muita yhtä aikaansaamattomia ihmisiä?
Kommentit (257)
-en ole vieläkään vaihtanut ajokorttia uudelle nimelle - olen ollut naimisissa 12 vuotta
Tämä on mullakin. Naimisissa oltu tosin vasta 2 vuotta.
Pari kuukautta sitten ajoin ohi kun poliisit oli pystyttämässä puhallusratsiaa. Siinä kohtaa sydän hypähti kurkkuun kun mielessä välähti, että jos tässä pari minuttia myöhemmin olisi liikkeellä niin milläs selittelet "kortitta" ajamsien. Silloin päätin, että heti huomenna hoidan asian... No ehkä "huominen" on huomenna.
6v-kuvat teettämättä kuvaamossa.
Mutta: sain juuri hääkuvat vuodelta 1998 laitettua albumiin! Ei mennyt kuin 13,5 vuotta...
ajattelin että uusin sen sitten kun joskus joudun ratsiaan ja sitä kysytään... en oo joutunut.
Ylioppilaskuvat epäonnistuivat ja piti ottaa uudet. Kirjoitin ylioppilaaksi 2004...
Mullakin muuttolaatikoita purkamatta, edellinen muutto vuosia sitten. Taidan seurata jonkun edellisen esimerkkiä ja heittää kaikki vaan roskiin.
Mun auto meni rikki ja se pitää viedä huoltoon heti kun kerkeää. Se meni rikki 2 vuotta sitten ja kyllä, kaikki vakuutusmaksut ja kaikki juoksee edelleen. Jee. Kuljen pyörällä.
Mä en koskaan edes jaksa laittaa mitään sesonkikoristeita.
Tässä mun listaa:
-imuri on koko ajam olkkarin lattialla kun se imurointi on sit helppo siitä aloittaa, paitsi etten muista koska on imuroitu...kuukakausia sit?
-lattioita en oel pessyt vuosiin, enkä ikkunoita
-en vaihda ikinä verhoja, vaatis ihan liikaa energiaa
-makkarin nurkassa meilläkin matkalaukku, en edes muista mitä sisällä
-talvi/kesävaatteiden säilytyspaikka makkarin toinen nurkka, ovat kyllä menossa kokoajan kellariin
-mullakin se kassi jossa parittomia hanskoja jne, samoin kirppiskassi odottaa viejäänsä
-auton takapaksissa odotti UFF:n laatikkoon pudottamista vaatekassi, joka lopulta homehduttuaan päätyi roskiin
-valokuvai löytyy jostan 80-luvulta saakka, on muuten ainoa asia jonka olen jo tunnustanut itelleni että eivät koskaan kansioihin edes pääse :)
Miehen lista:
-asuttu 8 vuotta, edelleen puuttuu vaatehuoneesta lattua, keittöstä puuttuu sekä ala- että ylälistoja, eteinen maalaamatta, lapsen huoneesta kattomaalit korjaamatta (rempan aikana lähti iso kohta maalista pois), sukset on olleet parvekkeella 8 vuotta (koko ajan menossa kellariin)
on keskeneräisinä vaikka kuinka paljon. Eniten sukkia ja lapasia, kun toisen saan valmiiksi, en enää jaksa tehdä sitä toista.
Kierukan vaihdoin, kun se oli ollut yli 8 vuotta. Sinä aikana ei tullut muutenkaan gynellä käytyä.
Taulut on laittamatta seinille, ollaan asuttu tässä vuodesta 2006.
Sain ystävänpäivänä mieheltäni ruusun, se oli maljakossa telkkarin vieressä melkein 2 kk, viime viikolla heitin sen pois.
Parveke on täynnä tyhjiä pulloja.
En aina jaksa käydä pissalla tai kakalla, kun on hätä. Kyllä se ohi menee.
Valokuvat on teettämättä paperikuviksi vuodesta 2002. Toisaalta miksi niitä tarttis paperikuviksi teettääkään?
Voisin kyllä luetella tähän vaikka mitä, mutta tässä ketjussa on ollut jopa pahempia kuin mitä tulee itsellä mieleen.
on yli kahden vuoden takainen joulupöytäliina edelleen pyykkikorissa.
Mutta kun se pitää pestä käsin enkä mää viitti...
se että häkkikellarin oveen pitäisi kiinnittää lukko koska siellä on tavaraa. En oo vieläkään siis kiinnitäny sitä ja ollaan asuttu tässä asunnossa jo melkeen neljä vuotta. Enkä ees enää oo varma missä se lukko on joka siihen kuuluis.
Toinen on se kaikkien ikuisuustehtävä eli kaappien siivous! Siis hirveesti ylimäärästä turhaa tavaraa jotka pitäis "sitte ens vapaapäivänä/lomana" käydä läpi ja viedä kierrätyskeskukseen/roskiin.
Viimeinen joka tulee mieleen on mun kaikki käsityöt. Siellä mun varastoissa on keskeneräisii käsitöitä arviolta vuodelta 2005 lähtien. Millon saisin itsestäni kiinni että tekisin ne vanhat loppuun ennen uusia? Mutku uuden alotus on aina niin aljon kivempaa....
Olen oikeasti saamattomuuden huippu.
Kulutan vaatteet ja kengät puhki.
Olen muuttanut kaksi kertaa neljän vuoden aikana yhden käsin pestävän puseron, jota en vain saa pestyä.
Lapsi pissasi vuonna 2008 Ihaa-maton päälle ja se on edelleen pesemättä, on muuttokuormassa siirtynyt uuteen kotiinkin.
Pääsiäiskoristeet vaihdettiin jouluna.
Jouluvaloista suurimman osan siivosin eilen pois. Yhdet vielä jäi.
Muuttolaatikoita on vielä 20 purkamatta, muutettiin tänne vuonna 2009.
Keskeneräisiä käsitöitä on kaksi isoa koria täynnä.
Pääsiäiskoristeet on edelleen esillä. Ehkä sitten taas sinne jouluun asti...
Päätin pestä matot vuonna 2009, kun muutettiin, ettei tartte likaisia laittaa lattioille. Ovat edelleen likaisina, ostin tilalle uudet (osan kyllä pesin, mutta osa jäi pesemättä). Ostin uudet verhot mutta en ole saanut niitä lyhennettyä. Tästäkin on jo vuosi aikaa.
- muuttolaatikoita purkamatta, muutosta yli 5 vuotta
- saman muuton yhteydessä pakattu kirppistavaroita jotka edelleen odottaa kirppikselle vientiä
- valokuvat laittamatta albumeihin paperikuva-ajalta
ja niitä on paljon, mm. lasten vauvakuvat, nuorin 15-vuotias
- siivoukset pyrkii viivästymään
- komerotkin pitäisi siivota
Valmistuin vuonna 2001, ja ajattelin nitoa gradun kansiin niin kuin laitoksella oli tapana. Se vähän venyi ja venyi... kunnes mieheni vei sen nidottavaksi vuonna 2011. Muuten ei olisi kansissa vieläkään.
Valmistuin vuonna 2001, ja ajattelin nitoa gradun kansiin niin kuin laitoksella oli tapana. Se vähän venyi ja venyi... kunnes mieheni vei sen nidottavaksi vuonna 2011. Muuten ei olisi kansissa vieläkään.
Tämä taitaa olla pahempi kuin gradu.... Olen makuuttanut säästöjä 0-korkoisella tilillä nyt noin 5 vuotta. Säästöjen tarkka määrä vaihtelee, mutta useampi kymmenen tuhatta niitä kuitenkin on. Jos saisi noi vaikka sellaiselle 2,5 % määräaikaistilille niin vuodessa kertyisi ihan ok summa korkoja. Argh.
pyykikorin pohjalla. Nuorin lapseni täyttää kohta 2v. Pitäis varmaan pyykätä ja palauttaa, jos vielä kehtaan. Muuttolaatikoita on kaksi kappaletta olohuoneen nurkassa vielä, muutosta on yli 4v. Pojan uikkarit viime kesältä on pesemättä.
Niin tuttua.
Silmälasit samoin.
Ootte mahtavia-tuntuu että kaikki on niiin kodinhengettäriä ja aikaansaavia että koen olevani yksin maailmassa.
Mutta itselläni on 2 täpötäyttä IKEA-kassillista parittomia sukkia, omiani ja miehen, odottamassa että lajittelisin ne ja löytäisin parit. Kassit ovat matkanneet meille jopa ulkomailta saakka. Muutimme Suomeen 5 v sitten. Mies pyytää aina viskaamaan kassit roskiin, mutta kuvittelen saavani jonkin tarmonpuuskan ja aurinkoisena, leppoisana päivänä levittelen sukkalajitelman olkkarin lattialle ja nipsin sukat pareiksi ;)
Todella säälittävää, hamsteri-luuseri olen mä !
että mulla on vielä ylioppilasjuhlien kiitoskortit lähettämättä (valmistuin 2005), teetettynä lojuvat jossain laatikon pohjalla
nii ja mulla on edelleen se "välivuosi" lukion jälkeen menossa, että mietin mitä haluan isona
kertoa, mutta sanoisin et kyse ei ole aina saamattomuudesta vaan siitä että arki on niin täynnä kaikenlaista. Eniten ottaa aivoon myöhästymismaksut jotka on arkipäivää. lapset on koulussa mut vauvanvaatteet kodinhoitohuoneessa. Esikoisen vauvakuvat hain valokuvaamosta kun hän oli 3v. Mulla menee helposti vuosi-pari ennenkuin taas muistan jonkun asian mikä piti hoitaa... Mut luonteeltani olen ahkera ja se näkyy työssäni.
*oon ollut puoli vuotta lähdössä lenkille
*hieman pidempään on työpöydän alla lojunut alati karttuva "kirpputorille" -läjä
*talvivaatteet oli kätevä ottaa viimesyksynä käyttöön makuuhuoneen nurkasta, jonne olin ne keväällä pakannut odottamaan vintille viemistä
*sama homma kesävaatteiden yms. kesätarpeiden kanssa
*polkupyörät ruostui sitten tämänkin talven pihassa
*lapsi on kohta 7kk ja pinnasänku edelleen kokoamatta
*muutosta pian 2v ja osa tavaroista purkamatta
lojuu pyykkikorin pohjalla käsin pestäviä paitoja ja liinoja joita ei vaan saa aikaiseksi pestä käsin. Imetysliivien käsinpesu oli kyllä raastavaa hommaa kun sitä oli vähän pakko tehdä säännöllisesti :)
En saa aikaiseksi ruveta pesemään kylppäriä. Viimeksi on kylppäri kuurattu ja sauna pesty heinäkuussa, kun tuli yövieraita.
Sama aikaansaamattomuus koskee kaikkea muutakin "ekstra"siivousta, kuten uunin pesua, vaatekaapin siivousta jne. Hyvä kun imuroi 1-2 vk välein. Samoissa lakanoissa on nukuttu 3 viikkoa (kuka niitä vaihtaa muka viikon välein, täh?).
Viime syksynä unohtui etuterassille muutama muovipussi kirpparille menossa ollutta hyväkuntoista vaatetta. Kannoin ne tammikuussa roskasäiliöön kun olivat läpihomeessa lumen alla.