Kuinka nopeasti kirjoitat 5 sivun tieteellisen esseen? ev
Kommentit (16)
voisin mä jotain horista viiden sivun verran tunnissa =)
Olettaen, että pitäisi käyttää lähteenä muita julkaisuja. Päivässä rykäisisin jonkinmoisen, jos ei olis suorituspaineita..
riippuu tosiaan siitä, kuinka laaja lähdeaineisto pitää olla taustalla. Päivä ehkä menis niitä etsiessä (jos kyse vain muutamasta lähteestä), muutama päivä materiaaliin tutustuessa ja sitten itse kirjoituksessa muutama päivä.
Ehkä n. viikko siis. Mutta ihan mahdoton sanoa, riippuu tausta-aineiston koosta.
Tai kokonainen päivä, jos sillä pitää olla tieteellisyyden lisäksi jotain tasoakin.
omasta perhetyneisyydestä aiheeseen. Arvioisin että muutamasta päivästä viikkoon.
Jos ajatukset ovat selvillä ja on tuttu kirjallisuus mitä käyttää, niin ei itse kirjoittamiseen menee kuin päiviä. Jos taas aloittaa nollasta eli koko jutun ideoinnista ja kirjallisuushausta, voi mennä useampi viikko. Kaikki myös riippuu siitäkin, että miten laadukkaan esseen haluaa kirjoittaa. Eli tekeekö oikeasti tiedettä vai kirjoittaako vain harrastusmielessä mitä sattuu päähän pälkähtämään :)
omasta perhetyneisyydestä aiheeseen. Arvioisin että muutamasta päivästä viikkoon.
Olen siis vasta aloittanu yliopisto-opinnot. Mutta matkan varrella olen huomannut, että tosi hidasta on. Lähteiden kaivelu, ajattelu, asioiden yhdistäminen. Kyllä siihen kokonaishommaan pari-kolme päivää saa menemään. Ja tiukan paikan tullen yksi päivä, jos työskentelee keskeytyksettä. Riippuu vähän kuinka intensiivisesti pystyy tekemään.
t. Viestin kahteen kertaan lähettänyt kömpelösormi...
Riippuu aiheesta ja tieteenalasta sekä omasta perhetyneisyydestä aiheeseen. Arvioisin että muutamasta päivästä viikkoon.
Jos ajatukset ovat selvillä ja on tuttu kirjallisuus mitä käyttää, niin ei itse kirjoittamiseen menee kuin päiviä. Jos taas aloittaa nollasta eli koko jutun ideoinnista ja kirjallisuushausta, voi mennä useampi viikko. Kaikki myös riippuu siitäkin, että miten laadukkaan esseen haluaa kirjoittaa. Eli tekeekö oikeasti tiedettä vai kirjoittaako vain harrastusmielessä mitä sattuu päähän pälkähtämään :)
Mikä on ESSEE? Jos joku kertoon, niin voin arviooida kauan menee. Tietysti jos se pitää kirjoittaa kynällä. En omista ohficea, mutta nottepadilla olen kirjoitellu jotain.
Kiitos tiedoista.
että pystyisin tuohon missään ajassa.
vähintään yksi työpäivä, tuohon tietenkin lisäksi lähdeaineiston haku, sen käsittely ja muu aivotyö ennen varsinaista kirjoitusrykäisyä. Muutamasta päivästä pariin viikkoon ehkä. Tieteellisessä työskentelyssä ei voi liikaa kiirehtiä.
Suuri fontti, lihotetut lauseet, aineiston pikaluku... juosten kustuna 5 sivua saa kasaan muutamassa päivässä jos ei muuta tekemistä ole. Laatutyöhön menee enemmän aikaa.
Jos on kyse kurssiesseestä, niin mä lasken yleensä työskentelyajaksi tunti per sivu, eli yhdessä illassa tekisin tuon. Opiskelen humanistisella puolella, jossa kyllä on oppinut sujuvan kuuloisesti kirjoittamaan sisällöltään suht tyhjiä lauseita ;)
Joissain aineissa, kuten kirjallisuustieteessä, tuon saisi tehtyä vielä nopeamminkin, koska analyysia varten on pakko ottaa pitkiä lainauksia alkutekstistä.
Tietysti jos aihe on jokin tosi tieteellinen ja faktoihin perustuva, aikaa voi mennä kauemminkin. Mutta jos on mahdollista täyttää sivut pohtimalla muutamia lainauksia, ei aikaa juurikaan kulu
Palautuspäivä tiistai, mutta käytännössä ehdin kirjoittaa vain tänään ja huomenna.
Pitikin yrittää yhdistää työ, perhe ja opinnot. =(
-ap
Todennäköisesti siihen menisi kk. Vehtailisin useita päiviä ja stressaisin.