Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko pyytää, että miehen lapset eivät tulisi meille

Vierailija
13.04.2012 |

jos he ovat flunssassa? Hypoteettinen tilanne siis ja oletetaan myös, että ei ole kyse vuodepotilaista vaan ns. tavallisen flunssaisista lapsista. Syy tähän on se, että olen raskaana enkä kaipaa yhtään nuhaa enää tähän muutenkin karmeaan olotilaan.

Voinko siis pyytää tällaista, mikäli tilanne tulee eteen? Jokin aika sitten lapset olivat täällä kipeinä ja minä tottakai sain sen taudin. Vai puutunko liikaa lasten oikeuksiin tavata isäänsä? Mitään muuta paikkaa tapaamisille ei oikein ole.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan isälleen joka nuhan ja muun pahemmankaan taudin tullen.

Samoin kuin et voi omia lapsiasikaan häätää kotoaan kipeinä vaikka olisit raskaana.

lähiäiti voi häätää kun on menoja?Onneksi ap:n mies on järkevä ja sanoikin ettei kipeitä lapsia oteta vastaan.

Vierailija
62/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vouhotusta täällä. Ihan normaalia, että kysytään ja tarpeen vaihtaessa vaihdetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpä menee ap:n miehellä pitkä aika ettei välttämättä tapaa lapsiaan ollenkaan, koska pari lasta voivat hyvinkin olla vuorotellen vähän nuhassa vaikka viikkoja.

AP:n kannattaa muistaa esim. eron varalta, että myös oma lapsensa on tämän saman miehen kanssa, eli tuskin piittaa tästä nuorimmaisesta yhtään sen enempää kuin isommistakaan.

Vierailija
64/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko menet itse pois siksi aikaa kun lapset tulevat isälleen tai isä menee lasten luokse tapaamisen ajaksi. Jos eivät voi siis mennä vaikka keskenään reissuun.

Teidän kannattaa aina etsiä ratkaisu siihen, että lapset ja isä voivat tavata. Kokonaan kieltää ei voi jos ei lapset ole todella kipeänä tai isä on todella kipeänä. Valitettavasti näin mennään.

vaarallista vaikkeivat tulisikaan yhtenä viikonloppuna,voivat sitten olla vaikka kaksi viikonloppua perättäin:) Ihan hullua tahallaan tartuttaa muita ihmisiä,jos on mahdollista pysyä kotona sairastamassa.Ethän voi viedä päiväkotiinkaan kipeää lasta.

Vierailija
65/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden nuha alkaa lauantaina illalla? He eivät siis voi lähteä sunnuntaina sairaina pois, koska sairas eli nuhainen lapsi ei voi matkustaa. Lapset ovat teillä niin kauan, kunnes nuha on ohi eli pahimmillaan siihen voi mennä vaikka kuukausi. Kummallakaan ei ole kuumetta, ei yskään, ei mitään muuta oiretta kuin sitä nuhaa, ehkä kahden aivastuksen verran päivässä.

Oletko ihan oikeasti valmis siihen, että teillä sairastuneet (oikeastaan ihan terveet) lapset jäävät teille siihen asti, että nuha on ohi?

Sillä siihenhän sinä nyt toimillasi tähtäät: nuhainen lapsi ei matkusta minnekään. Varmasti äitinsä ei suostu siihen, että "sairaat" lapset palautetaan kotiinsa, jos on ollut monta viikonloppua tätä ennen, jolloin he eivät ole voineet matkustaa kotoa isälleen.

Ja jos ne lapset ovat edes vähän allergisia, alkaa se nuha pahimmillaan maaliskuun alussa. Ei tartu, mutta nenä vuotaa, eli sinulle se on "tavallinen flunssa".

Vierailija
66/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan isälleen joka nuhan ja muun pahemmankaan taudin tullen.

Samoin kuin et voi omia lapsiasikaan häätää kotoaan kipeinä vaikka olisit raskaana.

lähiäiti voi häätää kun on menoja?Onneksi ap:n mies on järkevä ja sanoikin ettei kipeitä lapsia oteta vastaan.

tietenkään nuhan takia kukaan häädä omasta kodista,mutta jos sattuu itsellä olemaan menoja niin silloinhan se on ok,muista ihmisistä viis.

Vierailija
67/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän tässä oli kyse, huoh.

Joko menet itse pois siksi aikaa kun lapset tulevat isälleen tai isä menee lasten luokse tapaamisen ajaksi. Jos eivät voi siis mennä vaikka keskenään reissuun. Teidän kannattaa aina etsiä ratkaisu siihen, että lapset ja isä voivat tavata. Kokonaan kieltää ei voi jos ei lapset ole todella kipeänä tai isä on todella kipeänä. Valitettavasti näin mennään.

vaarallista vaikkeivat tulisikaan yhtenä viikonloppuna,voivat sitten olla vaikka kaksi viikonloppua perättäin:) Ihan hullua tahallaan tartuttaa muita ihmisiä,jos on mahdollista pysyä kotona sairastamassa.Ethän voi viedä päiväkotiinkaan kipeää lasta.

Vierailija
68/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pääsee tapaamaan etävanhempaansa niin se on omasta kodista häätämistä :/

tietenkään nuhan takia kukaan häädä omasta kodista,mutta jos sattuu itsellä olemaan menoja niin silloinhan se on ok,muista ihmisistä viis.

Vierailija
69/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden nuha alkaa lauantaina illalla? He eivät siis voi lähteä sunnuntaina sairaina pois, koska sairas eli nuhainen lapsi ei voi matkustaa.

mutta ihan kreisiä kiikuttaa nuhaisia lapsia tartuttamassa raskaana olevia ihmisiä,kun sen voi kerran välttää.Mikä tässä on vaikea tajuta?

Vierailija
70/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua tämä yh!

Tottakai! Jos lapsi on kuumeessa, huonovointinen yms. Niin silloin lapsi (tai lapset) pysyvät kotona. Piste. En minä ainakaan laittaisi kipeää lasta matkaan. Tietty on tilanteita, joissa näin ei voi toimia (matka varattuna, eikä sitä voi perua tms...). Ne ovat sitten eri tilanteita.

MUTTA... jos se, että lapsella on räkätippa nenän päässä, estää isin tapaamisen, niin ei meilläkään olisi lapsi nähnyt isäänsä koko talvena... kun se räkätippa siitä nenän päästä ei yleensä katoa viikossa.

AP taisi kirjoittaa jossain kohtaa, että "kuulivat myöhemmin lasten olleen kuumeessa". AP:llä ja tämän miehellä ei siis ole kuumemittaria? Miten ihmeessä HE eivät huomanneet viikonlopun aikana, että lapset olivat kuumeessa?

Meillä ex ei "palauta" lasta, jos sairastuu viikonloppuna pahasti (eli todella korkea kuume tai mahatauti tms), juurikin siksi, että kipeää lasta ei rasiteta turhilla siirtymillä, vaan odotetaan lapsen voinnin kohenevan... Ainiin, mutta meillä exän (ja nyksän) kanssa on todella hyvät välit ja keskusteluyhteys :D

Vierailija
71/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamasta isäänsä kuin ottaa riski että raskaana oleva saattaa saada nuhan.

joiden nuha alkaa lauantaina illalla? He eivät siis voi lähteä sunnuntaina sairaina pois, koska sairas eli nuhainen lapsi ei voi matkustaa.

mutta ihan kreisiä kiikuttaa nuhaisia lapsia tartuttamassa raskaana olevia ihmisiä,kun sen voi kerran välttää.Mikä tässä on vaikea tajuta?

Vierailija
72/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lasten edun mukaista olisi saada levätä kotona.

Mutta mikäli lähivanhempi haluaa ehdottamasti pitää kiinni omasta vapaastaan, ei siinä kai oikein sitten mitään voi.

Vierailija
73/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, tosin sillä erolla että meillä miehen lapsi käy pari yötä viikossa. Jotenkin kummasti tulee aina viestiä, voiko lapsi tulla huomenna yöksi, jos on kipeä. Tosin sairaus selviää aina vasta siinä vaiheessa, kun ovi avataan ja mukula heitetään sisälle.

Nyt olen viimeisilläni raskaana ja sairastanut raskauden aikana 2 oksennustautia, 4 kuumeellista flunssaa ja 2 nuhaa/yskää. Ei paljon naurata... Voisin sanoa, että lähes kaikki tartunnat olen saanut miehen lapselta, koska hänkin tuntuu olevan jatkuvasti kipeä. Mulla tietysti huono vastustuskyky raskauden vuoksi, samoin oli ensimmäistä lasta odottaessa.

Kyllä mulla oikeasti pistää vihaksi, jos oksennustaudissa oleva lapsi nakataan meille sairastamaan. Viime kesänä, kun olin raskaana tuli tyttö meille vesirokossa ilman ennakkovaroitusta taudista :o No, onneksi olin sen sairastanut... Loppusyksystä pelkäsin kuollakseni saavani päivähoidossa riehuneen parvorokon, silloin pyysinkin mieheltä että tapaavat miehen vanhempien luona 3 viikkoa, jotta riskiviikot menevät ohitse.

Mutta eksä ei siis IKINÄ ilmoita lapsen olevan kipeä ja muutenkin meidän koti tuntuu olevan lapsen äidille vain ilmainen hoitopaikka. Kiukuttelee, kun mies voi ottaa töiden takia vain joka kolmas viikonloppu, muut menee töiden takia arkipäivinä... Totta kai miehellä on velvollisuus auttaa lasten hoidossa, mutta monet omat menot on jouduttu perumaan lähiäidin kiukuttelun takia :/

Vierailija
74/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän ne lapset näe isäänsä koskaan. Aina jollain sen verran nenä vuotaa, että basillikammoinen AP saa syyn kieltää vierailun. Nyt raskauteen vedoten, sitten vauva-aikaan vedoten, sitten ihan-mihin-tahansa-tekosyyhyn vedoten. Ja sitten ne etälapset onkin jo niin vieraantuneita isästään, etteivät edes halua tulla.

Lapsilla on usein nuhaa ja pientä flunssa poikasta, deal with it.

Antakaa niiden lasten tavata isäänsä älkääkä keksikö tollaisia tekosyitä etteivät voisi tavata.Ihmiset on niin itsekkäitä että pahaa tekee.

Vierailija
75/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus tahallaan tartuttaa raskaana oleva nuhaan,kun ei kaikkia lääkkeitäkään voi ottaa ja sitten ku8rja olo kestää ja kestäää..Raskausaikana herkästi tarttuu kaikki pikku nuhatkin.

Ai että jos etä ei ota vastaan niin se on häätämistä? Mitä jos ap:llä on ripuli,niin voiko lapset silloin mennä isälleen? Ihan oikeesti normaalit ihmiset käyttää harkintaa tilanteen mukaan,eikä jääräpäisinä tee asioita vain siksi koska sopimuksessa lukee niin!

Vierailija
76/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus tahallaan tartuttaa raskaana oleva nuhaan,kun ei kaikkia lääkkeitäkään voi ottaa ja sitten ku8rja olo kestää ja kestäää..Raskausaikana herkästi tarttuu kaikki pikku nuhatkin.

Ai että jos etä ei ota vastaan niin se on häätämistä? Mitä jos ap:llä on ripuli,niin voiko lapset silloin mennä isälleen? Ihan oikeesti normaalit ihmiset käyttää harkintaa tilanteen mukaan,eikä jääräpäisinä tee asioita vain siksi koska sopimuksessa lukee niin!

Vierailija
77/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuhaiset lapset ja minun ei äitinä tarvitse perua menojani. Saan viettää omaa aikaa ihan hyvin, vaikka lapset on kipeänä.

Se on oma valinta jos valitsee miehekseen niin onnettoman luuserin, ettei se pärjää nuhaisten lasten kanssa ja mamman pitää olla niistämässä lasten nenä kun isi ei pysty siihen.

Mutta ydinperheen äitinä minä kyllä saan pitää vapaan viikonloppuni vaikka tyttökavereiden kanssa jos lapset ovat nuhassa.

Näin ydinperheessä elävän mamman kysymys: miksi niiden lasten pitäisi sairaana matkustella paikasta toiseen? Eikö olisi helpompaa viettää sairausaika siellä missä on sairastunutkin? Ja sitten siirtää tapaamisia. Ei se tapaamisoikeus ole sama kuin äidin (tai isän) lapsettoman loman oikeus; ei sellaista ole meillä ydinperheissäkään olevilla saati totaaliyhäreillä.

Vierailija
78/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaan lapsiperhe voi sairastaa. Että jos nyt olet raskaana, niin voit kyllä iloisesti varautua siihen, että ainakin seuraavat kolme vuotta on edessä sellainen sairasteluputki, että oksat pois! Sitten saatat miettiä ihan eri tavalla tuota "nyyh, olen raskaana, en jaksaisi sairastaa flunssaa" -ajatusta. Meinaan että silloin kun itse on ripuli-oksennustaudissa ja pitää samaan aikaan huolehtia pienestä oksentelijasta ja mies istuu vessassa ripuloimassa, niin vaihtaisit tilanteen Ihan Milloin Tahansa siihen, että olet itseksesi raskaana vähän flunssassa. :D

Vierailija
79/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on isä lapsilleen ja ei mikään pikkuapuri.

On teillä kummia asetelmia perheissä. Lasten isä on vain pikkuapuri, joka auttaa lasten hoidossa kun ne lapset on vain äidin.

Huh huh....

Meillä sama tilanne, tosin sillä erolla että meillä miehen lapsi käy pari yötä viikossa. Jotenkin kummasti tulee aina viestiä, voiko lapsi tulla huomenna yöksi, jos on kipeä. Tosin sairaus selviää aina vasta siinä vaiheessa, kun ovi avataan ja mukula heitetään sisälle.

Nyt olen viimeisilläni raskaana ja sairastanut raskauden aikana 2 oksennustautia, 4 kuumeellista flunssaa ja 2 nuhaa/yskää. Ei paljon naurata... Voisin sanoa, että lähes kaikki tartunnat olen saanut miehen lapselta, koska hänkin tuntuu olevan jatkuvasti kipeä. Mulla tietysti huono vastustuskyky raskauden vuoksi, samoin oli ensimmäistä lasta odottaessa.

Kyllä mulla oikeasti pistää vihaksi, jos oksennustaudissa oleva lapsi nakataan meille sairastamaan. Viime kesänä, kun olin raskaana tuli tyttö meille vesirokossa ilman ennakkovaroitusta taudista :o No, onneksi olin sen sairastanut... Loppusyksystä pelkäsin kuollakseni saavani päivähoidossa riehuneen parvorokon, silloin pyysinkin mieheltä että tapaavat miehen vanhempien luona 3 viikkoa, jotta riskiviikot menevät ohitse.

Mutta eksä ei siis IKINÄ ilmoita lapsen olevan kipeä ja muutenkin meidän koti tuntuu olevan lapsen äidille vain ilmainen hoitopaikka. Kiukuttelee, kun mies voi ottaa töiden takia vain joka kolmas viikonloppu, muut menee töiden takia arkipäivinä... Totta kai miehellä on velvollisuus auttaa lasten hoidossa, mutta monet omat menot on jouduttu perumaan lähiäidin kiukuttelun takia :/

Vierailija
80/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaan lapsiperhe voi sairastaa. Että jos nyt olet raskaana, niin voit kyllä iloisesti varautua siihen, että ainakin seuraavat kolme vuotta on edessä sellainen sairasteluputki, että oksat pois! Sitten saatat miettiä ihan eri tavalla tuota "nyyh, olen raskaana, en jaksaisi sairastaa flunssaa" -ajatusta. Meinaan että silloin kun itse on ripuli-oksennustaudissa ja pitää samaan aikaan huolehtia pienestä oksentelijasta ja mies istuu vessassa ripuloimassa, niin vaihtaisit tilanteen Ihan Milloin Tahansa siihen, että olet itseksesi raskaana vähän flunssassa. :D

olette huonoa tekoa,jos noin paljon sairastatte.Pitäisikö mennä lääkäriin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan