Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko pyytää, että miehen lapset eivät tulisi meille

Vierailija
13.04.2012 |

jos he ovat flunssassa? Hypoteettinen tilanne siis ja oletetaan myös, että ei ole kyse vuodepotilaista vaan ns. tavallisen flunssaisista lapsista. Syy tähän on se, että olen raskaana enkä kaipaa yhtään nuhaa enää tähän muutenkin karmeaan olotilaan.

Voinko siis pyytää tällaista, mikäli tilanne tulee eteen? Jokin aika sitten lapset olivat täällä kipeinä ja minä tottakai sain sen taudin. Vai puutunko liikaa lasten oikeuksiin tavata isäänsä? Mitään muuta paikkaa tapaamisille ei oikein ole.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on isä lapsilleen ja ei mikään pikkuapuri.

On teillä kummia asetelmia perheissä. Lasten isä on vain pikkuapuri, joka auttaa lasten hoidossa kun ne lapset on vain äidin.

Huh huh....

Meillä sama tilanne, tosin sillä erolla että meillä miehen lapsi käy pari yötä viikossa. Jotenkin kummasti tulee aina viestiä, voiko lapsi tulla huomenna yöksi, jos on kipeä. Tosin sairaus selviää aina vasta siinä vaiheessa, kun ovi avataan ja mukula heitetään sisälle.

Nyt olen viimeisilläni raskaana ja sairastanut raskauden aikana 2 oksennustautia, 4 kuumeellista flunssaa ja 2 nuhaa/yskää. Ei paljon naurata... Voisin sanoa, että lähes kaikki tartunnat olen saanut miehen lapselta, koska hänkin tuntuu olevan jatkuvasti kipeä. Mulla tietysti huono vastustuskyky raskauden vuoksi, samoin oli ensimmäistä lasta odottaessa.

Kyllä mulla oikeasti pistää vihaksi, jos oksennustaudissa oleva lapsi nakataan meille sairastamaan. Viime kesänä, kun olin raskaana tuli tyttö meille vesirokossa ilman ennakkovaroitusta taudista :o No, onneksi olin sen sairastanut... Loppusyksystä pelkäsin kuollakseni saavani päivähoidossa riehuneen parvorokon, silloin pyysinkin mieheltä että tapaavat miehen vanhempien luona 3 viikkoa, jotta riskiviikot menevät ohitse.

Mutta eksä ei siis IKINÄ ilmoita lapsen olevan kipeä ja muutenkin meidän koti tuntuu olevan lapsen äidille vain ilmainen hoitopaikka. Kiukuttelee, kun mies voi ottaa töiden takia vain joka kolmas viikonloppu, muut menee töiden takia arkipäivinä... Totta kai miehellä on velvollisuus auttaa lasten hoidossa, mutta monet omat menot on jouduttu perumaan lähiäidin kiukuttelun takia :/

Mies ei halunnut lasta alunperinkään... Eksänsä väitti käyttävänsä kierukkaa. Olishan se mieskin voinut toki ehkäisystä huolehtia, eipä sillä. Siihen nähden nostan miehelle hattua, että on halunnut olla lapsen kanssa tekemisissä joka tapauksessa! Tällä eksällä on toinenkin lapsi 14v, jolla ei isää ole lainkaan kuvioissa mukana...

Vierailija
82/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ne exät on voineet olla niin vittumaisia, että kaikki melkein on ihan tahallaan hommanneet itsensä salaa raskaaksi. Ja olen kuullut sellaisiakin, että ihan väkisin on mies heitetty sänkyyn ja melkein raiskattu. Ei se mies olisi sen exän kans halunnut mitään seksiä, eikä kakaroita ja väkisin se mies raahattiin alttarillekin.

Kyllä ne exät on hirveitä kun ihan laidasta lukien on jättäneet pillerit salaa pois ja kierukkaakaan ei ole ollut ja miehen humalatilaa ovat käyttäneet hyväksi ja raiskanneet kun ei se exä ihan oikeasti ole miestä kiihottanut.

Voi voi..sääliksi käy nyxiä kun niiden miehiä on niin vedetty retkuun joskus :D

On teillä kummia asetelmia perheissä. Lasten isä on vain pikkuapuri, joka auttaa lasten hoidossa kun ne lapset on vain äidin.

Huh huh....

Meillä sama tilanne, tosin sillä erolla että meillä miehen lapsi käy pari yötä viikossa. Jotenkin kummasti tulee aina viestiä, voiko lapsi tulla huomenna yöksi, jos on kipeä. Tosin sairaus selviää aina vasta siinä vaiheessa, kun ovi avataan ja mukula heitetään sisälle.

Nyt olen viimeisilläni raskaana ja sairastanut raskauden aikana 2 oksennustautia, 4 kuumeellista flunssaa ja 2 nuhaa/yskää. Ei paljon naurata... Voisin sanoa, että lähes kaikki tartunnat olen saanut miehen lapselta, koska hänkin tuntuu olevan jatkuvasti kipeä. Mulla tietysti huono vastustuskyky raskauden vuoksi, samoin oli ensimmäistä lasta odottaessa.

Kyllä mulla oikeasti pistää vihaksi, jos oksennustaudissa oleva lapsi nakataan meille sairastamaan. Viime kesänä, kun olin raskaana tuli tyttö meille vesirokossa ilman ennakkovaroitusta taudista :o No, onneksi olin sen sairastanut... Loppusyksystä pelkäsin kuollakseni saavani päivähoidossa riehuneen parvorokon, silloin pyysinkin mieheltä että tapaavat miehen vanhempien luona 3 viikkoa, jotta riskiviikot menevät ohitse.

Mutta eksä ei siis IKINÄ ilmoita lapsen olevan kipeä ja muutenkin meidän koti tuntuu olevan lapsen äidille vain ilmainen hoitopaikka. Kiukuttelee, kun mies voi ottaa töiden takia vain joka kolmas viikonloppu, muut menee töiden takia arkipäivinä... Totta kai miehellä on velvollisuus auttaa lasten hoidossa, mutta monet omat menot on jouduttu perumaan lähiäidin kiukuttelun takia :/

Mies ei halunnut lasta alunperinkään... Eksänsä väitti käyttävänsä kierukkaa. Olishan se mieskin voinut toki ehkäisystä huolehtia, eipä sillä. Siihen nähden nostan miehelle hattua, että on halunnut olla lapsen kanssa tekemisissä joka tapauksessa! Tällä eksällä on toinenkin lapsi 14v, jolla ei isää ole lainkaan kuvioissa mukana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että on hankalaa olla kipeänä kun on raskaana, mutta kyllä minusta EHDOTTOMASTI lasten oikeus tavat isäänsä menee ap:n mahdollisen flunssatartunnan edelle!

Haloo, kyse on LAPSISTA!

Jos näitä lapsia on kaksi tai kolme, niin todennäköisesti jollakulla heistä on nuhaa tai yskää lähes koko talven. Minusta on aivan kohtuutonta jättää tapaamiset väliin sen takia. Paljon kohtuullisempaa olisi, että ap häipyisi itse pois tartunnan tieltä. Ja varsinkin vauvan synnyttyä häipyisi vauvoineen tai mies tapaisi lapsiaan jossain muualla.

TODELLAKIN vaarantaa lapsien psyykkisen kehityksen se, että isälle ei pääse kun isällä on se uusi vauva siellä!

Nuhia tulee ja menee, niille ei mitään voi. Aikuisen pitää joustaa, ei lapsen!!!!!

Vierailija
84/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ne exät on voineet olla niin vittumaisia, että kaikki melkein on ihan tahallaan hommanneet itsensä salaa raskaaksi. Ja olen kuullut sellaisiakin, että ihan väkisin on mies heitetty sänkyyn ja melkein raiskattu. Ei se mies olisi sen exän kans halunnut mitään seksiä, eikä kakaroita ja väkisin se mies raahattiin alttarillekin.

Kyllä ne exät on hirveitä kun ihan laidasta lukien on jättäneet pillerit salaa pois ja kierukkaakaan ei ole ollut ja miehen humalatilaa ovat käyttäneet hyväksi ja raiskanneet kun ei se exä ihan oikeasti ole miestä kiihottanut.

Huh huh....

No ei sitä miestä väkisin alttarille raahattu :D Ehtivät tapailla vain muutaman viikon ennen kuin eksänsä tuli raskaaksi ja juttu loppui jo ennen testiä miehen aloitteesta. Tämän tiedän, koska olen tuntenut nykyisen mieheni jo monta vuotta ennen kuin aloimme yhtään millekkään. Olimme siis samassa työpaikassa ja meillä on useita yhteisiä kavereita.

No, meni sivuraiteille... Mutta tavallaan siis ymmärrän ap:ta ja kerroin oman kokemukseni ja kiitos sulle joka jaksoit siitä raivostua ;) Ja sivumennen ,korostaisin etten ole siis kieltänyt koskaan lasta tulemasta meille...

Vierailija
85/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh....

No ei sitä miestä väkisin alttarille raahattu :D Ehtivät tapailla vain muutaman viikon ennen kuin eksänsä tuli raskaaksi ja juttu loppui jo ennen testiä miehen aloitteesta. Tämän tiedän, koska olen tuntenut nykyisen mieheni jo monta vuotta ennen kuin aloimme yhtään millekkään. Olimme siis samassa työpaikassa ja meillä on useita yhteisiä kavereita.

No, meni sivuraiteille... Mutta tavallaan siis ymmärrän ap:ta ja kerroin oman kokemukseni ja kiitos sulle joka jaksoit siitä raivostua ;) Ja sivumennen ,korostaisin etten ole siis kieltänyt koskaan lasta tulemasta meille...

Jos on tapaillut vain muutaman viikon. Se on pelkkää seksiä ei seurustelua. Jos tapailut kestää pari kuukautta voidaan puhua jo oikeasti tapailusta, jostain joka on tulossa vakavaksi tai jotain. Mutta muutama viikko hässimistä ei ole seurustelua.

Vierailija
86/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutamme kaikki pian parempaan huoneistoon. sinne saa tyulla sitten myos flunssassa

Vierailija
87/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama viikko hassimista ei nyt riita

Vierailija
88/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toi, jonka kanssa kirjoittelit. Mutta mikä haloo, jos sitä naista olis nimitetty "seksihoidoksi" tms. Eksä mikä eksä, ei kaikki entiset oo naimisissa ollu...

Vierailija
89/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. En minäkään ole mikään exä lapseni isälle. Kondomi hajosi ja tulin raskaaksi. En halunnut tappaa lasta, joten synnytin sen. Erosimme ennen kuin lapsi syntyi.

En kyllä koe olevani mikään lapsemme isän exä, vaikka meillä yhteinen lapsi onkin.

Mutta siis itse asiaan. Ihmettelen, millainen isä ap.n tapauksessa on kun vasta jälkeen päin kuulevat, että lapsella oli kuumetta. Eivät niin kuin itse viikonlopun aikana huomanneet, että lapselle on nostanut kuumeen.

Ei taida tämä isä kovin paljon muutenkaan välittää lapsistaan, joten ei lapset paljoa menetä jos eivät mene sinne nuhassa, ei kun uusi vauva on syntynyt ja ei koskaan. Jos ei isä huomaa lapsen kuumetta niin minusta isässä on kyllä jotain vikaa.

Vierailija
90/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, kun vauva on syntynyt? Onko sitten ok sanoa, että meille ei nuhaisia vieraita tule, oli kyse miehen lapsista tai kenestä tahansa muusta? En todellakaan halua altistaa vauvaa tietoisesti taudeille.

Ovatko miehesi lapset siis vieraita?

Semmoista se lapsiperheissä on että lapset sairastelevat. Ne miehesi lapset ovat osa perhettänne, heidän olemassaolonsa ei ole mitenkään valittavissa oleva asia. Jos lapsilla on joku selkeä kuumeinen flunssa, kannattaa tietysti sairastaa kotonaan. Mutta jos räkä valuu - niinhän lapsilla aika monesti - niin et mielestäni ole oikeutettu valitsemaan tulevatko he teille vai eivät. Vaikka vauva olisikin talossa. Kannattaa muutenkin miettiä omaa suhtautumista lapsiin nyt kun teille on tulossa yhteinenkin lapsi. Etteivät miehesi omat lapset koe olevansa häiriköitä isänsä luona.

Vierailija
91/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meille ei koskaan tule ketään tartuttavaa sairasta ihmistä mistään syystä; enkä suostu vierailemaan sairaiden luona.

Jokainen määrää omasta elämästään. Minua ei kiinnosta sairastaa varsinkaan muiden tartuttamana.

(eri asia sairaudet jotka EIVÄT tartu, kuten esim syöpä, murtunut jalka, keliakia jne jne jne, tottakai heitä tapaan )

Saat itse määrätä omasta elämästäsi ja ruumiistasi. Kohtelias ja vieraskorea ei tarvitse olla, jos on omasta / perheen terveydestä kyse.

Vierailija
92/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja mikä palsta tämä on!? voiska kaksplus alkaa jo toimimaan! aivan sairasta porukkaa täällä :s mutta siis aiheeseen, itse kun olin raskaana flunssassa se oli aivan kauheaa ja aiheutti supistuksia, varsinkin se yskä! ei voinut edes nukkua kun kylkiin sattui ja kun kunnolla yskitti lensi laatta joten henk.koht. meille ei tuossa tilanteessa sairaana olisi asiaa. Miten kehtaatte väittää että se olisi itsekästä?! eiköhän siinä ajatella sen masuasukin parasta? idiootit..

Vierailija
93/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meille ei koskaan tule ketään tartuttavaa sairasta ihmistä mistään syystä; enkä suostu vierailemaan sairaiden luona.

Jokainen määrää omasta elämästään. Minua ei kiinnosta sairastaa varsinkaan muiden tartuttamana.

(eri asia sairaudet jotka EIVÄT tartu, kuten esim syöpä, murtunut jalka, keliakia jne jne jne, tottakai heitä tapaan )

Saat itse määrätä omasta elämästäsi ja ruumiistasi. Kohtelias ja vieraskorea ei tarvitse olla, jos on omasta / perheen terveydestä kyse.

Myös ap:n uusperhettä. Ap on ihan tietoisesti valinnut miehen, jolla on lapsia. Edelleen missään kuumeessa tai influenssassa ei tarvitse niitä lapsia siirrellä ihan jo lasten itsensä takia, mutta nuha tai lievä yskä eivät ole syitä jäädä kotiin koulusta tai harrastuksesta, joten eivät ole todellakaan syitä jättää isäviikonloppu väliin. Jos lapsella on oikein vuotava nenä, niin ei tietenkään mene lähelle vauvaa eikä koske vauvan tarvikkeisiin. Lasta myös kehotetaan pesemään käsiä usein ja myös muut vauvaa hoitavat tahot pesevät käsiään reippaasti. Isä voisi erityisesti varoa esim. suukottelemasta vauvaa pari päivää, kun lapset ovat lähteneet, ettei sitten tartuta omaa mahdollista sairauttaan vauvaan. Ap voisi vältellä mahdollisuuksien mukaan nuhaisen lapsen koskemista. Näin tehdään ydinperheessäkin.

Mutta kielto nuhaiselle mutta muuten terveelle lapselle on aikamoista henkistä väkivaltaa. Sehän kertoo lapselle, että hän ei enää kelpaa isälleen, kun isälle syntyi se parempi lapsi.

Vierailija
94/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän palstan naisten kirjoitusten tasosta ja sivistyksestä. Pidä ap pääsi äläkä kuuntele näitä elämäänsä pettyneitä kitisijöitä. Heistä paistaa kateus sinua kohtaan: olet onnellinen, ja uskallat kyseenalaistaa asioita. Teet niinkuin itse, ja miehesi haluatte.

Vierailija
95/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pyydä vaan määrään että meille ei koskaan tule ketään tartuttavaa sairasta ihmistä mistään syystä; enkä suostu vierailemaan sairaiden luona. Jokainen määrää omasta elämästään. Minua ei kiinnosta sairastaa varsinkaan muiden tartuttamana. (eri asia sairaudet jotka EIVÄT tartu, kuten esim syöpä, murtunut jalka, keliakia jne jne jne, tottakai heitä tapaan ) Saat itse määrätä omasta elämästäsi ja ruumiistasi. Kohtelias ja vieraskorea ei tarvitse olla, jos on omasta / perheen terveydestä kyse.

Vierailija
96/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten, kun vauva on syntynyt.

t. kolmen lapsen äitipuoli ja kahden lapsen äiti

Vierailija
97/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minun lapsillani on ainakin kaksi yhtä vastuullista vanhempaa ja kaksi kotia. Kummassakin kodissa voi hyvin sairastella.

Se, että toinen on ns. lähi ja toinen on ns. etä, on vain käytännön ratkaisu, lasten elämän sujuvuuden takia.

Joten ei tulisi mieleenkään, että sairaiden lasten hoito olisi vain toisen vanhemman vastuulla tai että lapset olivat "vieraita" kummassakaan kodissa.

Aika harva sairaus on sellainen, ettei kestäisi 15 minuutin automatkaa.

Nää nuoret nyxät ovat nyt vaan niin lapsellisia kitinöineen. Sääliksi käy miehiä kahden perheen välissä.

Vierailija
98/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä ole syy olla ottamatta lapsia vastaan. Käytännössähän räkä lentää tuon ikäisillä talvisin suurimman osan ajasta. Pahemmissa tapauksissa mulla ja eksälläni on kyllä ollut käytäntö, että sairaita lapsia ei lähdetä kuskaamaan paikasta toiseen. Eli lapsen etu tulee ensin. Aina. Se, että sä olet raskaana ei totisesti ole mikään syy olla ottamatta räkänokkia teille. Mietipä asiaa vähän niiden lasten kannalta.

Vierailija
99/131 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oli jutellut miehensä kanssa,ja mies oli samaa mieltä ettei lapset vieraile nuhaisina.

Vierailija
100/131 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei vaatinut mitään, vaan kysyi, että saako PYYTÄÄ siirtämään tapaamista. Mun mielestä homma olis ok. Ärsyttää kaikki exien ja nyxien väliset turhat taistelut. Eihän tuo ollut mun mielestä veruke olla näkemättä lapsia (tuon siirronhan voi korvata vaikka seuraavalla viikonlopulla, eiks niin mammat?) Toisekseen, mä en ainakaan kuskais flunssasia lapsia mihinkään, vaan pitäisin kotona sairastamassa. Ja kolmanneksi isän lapsilla on lähikotinsa bakteerikanta, joten naurettava perustelu tuo, että eka kakara lähetetään mummolaan, ku toista ootellaan, jne. En käsitä et mihin ihmisten joustokyky katoaa tällä palstalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi