Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te, jotka roikutte edessä ajavan takapuskurissa kiinni!

Vierailija
13.04.2012 |

Eikö ole tullut mieleen, että jos edessä ajava jarruttaa, aiheutat peräänajon ja se on SINUN syysi?!Onko vaikeaa ajatella niin pitkälle?? Itseäni ainakin alkaa ahdistamaan, kun joku ajaa takapuskurissa kiinni vaikka itse ajan nopeusrajoitusten mukaan ja takana olevalla on mahdollisuus mennä ohi...Koko ajan saa olla valppaana ja yrittää arvioida kerkeääkö takapuskurissa roikkuva jarruttamaan jos valo vaihtuu viime hetkellä keltaiseksi ja pitäisi pysähtyä...Mikä siinä on niin vaikeaa pitää sitä turvaväliä? Ottaa todella päähän!!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä viitsi väistää sivuun, vaikka tekevät jstain syystä 10 auton jonon taakseen.

Itse ajan kiinni perseessä, jos

- joku ryntää sivutieltä eteen, eikä kiihdytä

JOS tulet eteen, paina kaasua!

- joku ajaa kesäkelillä alinopeutta, tai mittarinsam ukaan 80 (on yhtäkuin 75) JA tekee jonoja

Olen nainen ja yleensä minua ohittavat ainoastaan audit ja bemarit - mieskuskit. Muuten minä olen se ohittaja. Olen nainen.

Turvaväli on ehdottoman tärkeä kökkösäällä - sen pitäisi jokaisen ymmärtää.

Vierailija
42/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä viitsi väistää sivuun, vaikka tekevät jstain syystä 10 auton jonon taakseen.

- joku ajaa kesäkelillä alinopeutta, tai mittarinsam ukaan 80 (on yhtäkuin 75) JA tekee jonoja

Olen nainen ja yleensä minua ohittavat ainoastaan audit ja bemarit - mieskuskit. Muuten minä olen se ohittaja. Olen nainen.

Maaseudulla urpot tulevat sivuteiltä eteen 20 vuotta vanhoilla mersuillaan - kääntyäkseen 10 kilsan päässä pois. Mutta jarruttavat matkaani koko ajan. Näitä on kun on monta matkan aikana, nousee vatutuskäyrä ja löydät minut takapuskurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko eteneväsi nopeammin jos olet puskurissa kiinni?

Vierailija
44/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä poistu täältä vaikka olenkin lapseton.

Kohta varmaan joku kommentoi, että ärsyttää niin lusmuilijat, idiootit, mamut, mamupatjat, sossut, WT jne. - perässäroikkujat. Kun minä olen maksanut niin ja niin paljon TURHAAN veroja, ja nyt minun edessäni ajaa joku halvalla ja hitaalla autolla. Eiku, joku sanoinkin sen jo...

Vierailija
45/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapuskurissasi roikutaan ja edessäsi on tyhjää tietä vaikka miten pitkälle, se kertoo vain ja ainoastaan siitä että hidastelet ja ärsytät näin ollen muita.

Vastaapa tähän: Miksi minun takapuskurissani EI roikuta? Ei koskaan?

Täytyyhän siihen joku syy nyt olla, eikö vain?

Vierailija
46/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapuskurissasi roikutaan ja edessäsi on tyhjää tietä vaikka miten pitkälle, se kertoo vain ja ainoastaan siitä että hidastelet ja ärsytät näin ollen muita.

Noi joidenkin mielestä rajoitusten mukaan (ei alinopeutta) ajaminenkin on hidastelua. Motareillakin saa ajaa 15 km/h ylinopeutta ja silti joku roikkuu perseessä kiinni tai tekee kamikazeohituksia.

Vierailija
47/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä se, että ajat reilua ylinopeutta? :) Ja ap taas rajoitusten mukaan :)

Tottakai ihmisten pitäisi käsittää, että jos ei ole haluja mennä ohi, niin silloin pidetään edellä ajavaan turvaväli :) Mutta aika moni unohtaa tämän seikan.

Kertoo jo aika paljon kuskista joka uskaltaa kyllä roikkua toisen puskurissa kiinni, mutta ei uskalla ohittaa :D

Vierailija
48/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etupuskurissa roikkujiksi.

Vierailija
49/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että tienvarsikyltissä lukeva nopeusrajoitus tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta ko. tiealueella, joten siinä ei kyllä ruveta jonkun perskärpäsen takia sääntöjä rikkomaan. Tunnenpahan ylemmyydentunnetta, kun ajattelen sitä perässä roikkuvaa urpoa.

Vierailija
50/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan kun edessä ajava ajaa alinopeutta ja ohittaminen on liian vaarallista/ mahdotonta. Myös silloin kun joku köröttää vasemmalla kaistalla eikä ymmärrä väistää roikun perässä.

Jos ei tientukko ymmärrä tehdä tilaa ja sujuvoittaa liikennettä niin on sen ansainnut.

Vierailija
51/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiselle perseessä roikkujalle.

Valoissa kun vaihtui punaiselle, en mennytkään vanhoilla keltaisilla vaan vedin jarrut kiinni yhtäkkiä. Takana tuleva tuli perään ja minun paska-auto lunastukseen.

Kyllä vitutti sitä perässäajavaa äijää :)

Sillä oli muuten lapsi kyydissä. Onneksi mies ei tapattanut omaa lastaan siinä samassa.

Vierailija
52/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla esim. nyt 3 sakkoa, en kertakaikkiaan VOI ajaa yhtään ylinopeutta tai kortti menee! Aina kaikki ei ole vaan huonoa ajotaitoa. Olen joskus jopa jarruttanut täysiä, sillä saa tehokkaasti karkoitettua roikkujat, peräänajajahan senkin korvaa!

Vierailija
53/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että tienvarsikyltissä lukeva nopeusrajoitus tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta ko. tiealueella, joten siinä ei kyllä ruveta jonkun perskärpäsen takia sääntöjä rikkomaan. Tunnenpahan ylemmyydentunnetta, kun ajattelen sitä perässä roikkuvaa urpoa.

väistä vaikka bussipysäkille ja päästä nopeampia ohi? 99% tapauksista tälläinen matelija luulee ajavansa nopeusrajoituksen mukaan, mutta todellisuudessa ajaa vähintää 5 km alle sallitun ja aiheuttaa jonon peräänsä.

Vierailija
54/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takapuskurissani roikutaan ja edessäni on tyhjää tietä vaikka miten pitkälle, se kertoo ainoastaan siitä, että takapuskurissa roikkuva ääliö on täysi idiootti! Jos takana ajava haluaa ajaa nopeammin, niin siitä vaan aja ohi!!

Aina ei edes tyhjää tietä ole edessä, vaan toinen auto johon pidän turvavälin!!Silti joku kusipää roikkuu perseessä kiinni!!Ja sitä paitsi helposti painan kaasua, niin että ajan 20 km/h ylinopeutta, koska "pelästyn" takapuskurissa roikkuvaa!Nopeasti sitten kuitenkin lasken nopeutta melkein heti...

Vastaan kysymykseesi:Ajat joko ylinopeutta tai sitten asut keskellä ei mitään, missä ei muita autoja olekaan tai sitten vanhoja mummoja ja pappoja, joilla ei koskaan kiire mihinkään!Siinä sinulle vastaus!

Vierailija
55/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Asun Helsingissä ja ajan paljon.

Vierailija
56/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan kun edessä ajava ajaa alinopeutta ja ohittaminen on liian vaarallista/ mahdotonta. Myös silloin kun joku köröttää vasemmalla kaistalla eikä ymmärrä väistää roikun perässä. Jos ei tientukko ymmärrä tehdä tilaa ja sujuvoittaa liikennettä niin on sen ansainnut.

Jos mun perseessä roikutaan niin ajan varmasti alinopeutta, opetuksena sulle, että ÄLÄ ROIKU PERSEESSÄ!!

Vierailija
57/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet lisää mielessään siihen suurimpaan sallituun nopeuteen sen verran että ei saa sakkoja jos tutkataan, siis n 7km/h kaupaungissa, n 10 km/h maantiellä. sitten on taaas nämä joka ajaa MITTARIN MUKAAN tasan suurinta sallittua eli yleensä käytännössä 5km/h alinopeutta niin johan on joku puskurissa, minkäs teet. ihan ok se munki puolestani on että jotkut ajaa hiljempaa. itekki ajan hiljaa jos esim keli sitä vaatii. ja keli saattaa vaatia minun ajokokemuksellani ja minun autollani paljon hiljaisempaa vauhtia kuin jollakin toisella.

ei siinä auta kun väläytellä jarruvaloja säännöllisin välein kunnes takana oleva hermostuu ja joko menee ohi, tai jättää vähän väliä.

Vierailija
58/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajava ajoi 40 km/h viidenkympin alueella ja jarrutteli koko ajan. Ohi ei päässy. Ärsytti kyllä.

Vierailija
59/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josta ei ole mitään haittaa hakea yöllä muutaman oluen jälkeen omalla autolla pitsa lähi pitseriasta.

Tai ajaa 80 km/h rajoituksessa mutkaisella tiellä yli 120km/h vastaan keskellä tietä.

mm. tällaisia ääliötä näin pääsiäisenä. Asenteella, muille ihan sama, tätä autoa ajan minä.

Vierailija
60/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala ottamaan ylinopeussakkoja sen takia, että joku roikkuu perseessä eikä osaa tai uskalla ohittaa. Siinähän roikkuu, turha tuollaisesta on hermojansa menettää.