Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te, jotka roikutte edessä ajavan takapuskurissa kiinni!

Vierailija
13.04.2012 |

Eikö ole tullut mieleen, että jos edessä ajava jarruttaa, aiheutat peräänajon ja se on SINUN syysi?!Onko vaikeaa ajatella niin pitkälle?? Itseäni ainakin alkaa ahdistamaan, kun joku ajaa takapuskurissa kiinni vaikka itse ajan nopeusrajoitusten mukaan ja takana olevalla on mahdollisuus mennä ohi...Koko ajan saa olla valppaana ja yrittää arvioida kerkeääkö takapuskurissa roikkuva jarruttamaan jos valo vaihtuu viime hetkellä keltaiseksi ja pitäisi pysähtyä...Mikä siinä on niin vaikeaa pitää sitä turvaväliä? Ottaa todella päähän!!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, luitko ap kirjoituksen?

takapuskurissasi roikutaan ja edessäsi on tyhjää tietä vaikka miten pitkälle, se kertoo vain ja ainoastaan siitä että hidastelet ja ärsytät näin ollen muita.

Vastaapa tähän: Miksi minun takapuskurissani EI roikuta? Ei koskaan?

Täytyyhän siihen joku syy nyt olla, eikö vain?

Vierailija
22/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa jättää auto kotiin ja matkustaa junalla tai bussilla, jos aikomuksena on tukkia maantiet omalla jääräpäisyydellä. Ajelen etupäässä ulkomailla sekopääajokulttuurissa ja aika harvoin täällä näkee näitä itsepäisiä "minäajannopeusrajoitustenmukaan" suomityyppejä, jotka eivät voi väistää tai valttämättä ajavat keskiviivan tuntumassa tehden ohituksen ainakin ruuhkaisina aikoina mahdottomaksi. Joustavuus on ehdottomasti se asia, jota peräänkuulutan suomalaiseen liikennekulttuuriin.

Jos et halua, että takapuskurissa ollaan kiinni, tee tilaa. Ei tarvitse olla muiden moraalinvartija, itse ainakin väistän tai yritän tehdä ohituksen helpommaksi, jos huomaan että joku hullu haluaa ehdoin tahdoin ajaa ylinopeutta. Ei se minulta ole pois.

mitä jos te ylinopeutta ajavat ette tulisi sinne liikenteeseen aiheuttamaan niitä kolareita ja tappamaan viattomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy köröttelemässä siinä oikeanpuoleisella kaistalla ja jätä se vasemmanpuoleinen vapaaksi niille jotka haluavat ajaa lujempaa, so simple.

Itse saatan kääntyä suoraan vasemmalle kaistalle jos joudun kuitenkin pian vaihtamaan kaistaa kääntymisen vuoksi. Ja syy tähän on se, että joutuisin kuitenkin melkein heti vaihtamaan sille vasemmalle kaistalle mikä on sinun kaltaisten idioottin takia helvetin vaikeaa, koska ette osaa pitää turvaväliä edellä ajavaan jotta mahtuisin väliin saati viitsi antaa tilaa itsekkyytenne vuoksi...

Vierailija
24/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että tienvarsikyltissä lukeva nopeusrajoitus tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta ko. tiealueella, joten siinä ei kyllä ruveta jonkun perskärpäsen takia sääntöjä rikkomaan. Tunnenpahan ylemmyydentunnetta, kun ajattelen sitä perässä roikkuvaa urpoa.

Suomessa on liian alhaiset nopeusrajoitukset, siksi niihin moni suhtautuu vain suosituksina. Moottoriteille 140 ja kahdeksankympin alueille 120 kiitos. Minä ajan aina taajaman ulkopuolella 15-20 kilometria tunnissa ylinopeutta enkä ole koskaan joutunut sakotetuksi.

olisko esim suomen nopeasti vaihtuvat ilmastot syynä tähän? ei niitä rajoituksia ole suomalaisten kiusaksi vaan turvaksi tehty!

Vierailija
25/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos te ylinopeutta ajavat ette tulisi sinne liikenteeseen aiheuttamaan niitä kolareita ja tappamaan viattomia?

enkä vielä ole tappanut ketään, en edes kolaroinut.

Eikä sellaista tienpätkää ole, jossa en kaahaisi.

Vierailija
26/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

kerro toi sitten sen ensimmäisen yliajamasi lapsen perheelle myös, että "enhän mä koskaan ennen vaikka olen niin pitkään ajanut".... Suojelusenkeleitä lapsille jotka sinun autosi lähettyvillä liikkuvat :(

Vierailija
27/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takanaroikkujat on täysiä idiootteja, kun eivät tajua mennä ohi, kun sellainen mahdollisuus on!!En aja keskiviivaa lähelläkään, vaan mahd. reunassa. LUKEKAA TE IDIOOTIT PERÄSSÄROIKKUJAT NYT TARKASTI!: MIKSETTE OHITA, KUN SIIHEN ON MAHDOLLISUUS?? MIKSI EDESSÄ AJAVAN (NOPEUSRAJOITUSTEN MUKAAN AJAVAN) TÄYTYISI ANTAA TEILLE TILAA, ETTÄ VOISITTE AJAA YLINOPEUTTA JA TAPPAA JONKUN? TOIVON ETTÄ AJATTE ITSE REKAN ALLE NIIN PÄÄSEE TEISTÄKIN EROON! TURHA TULLA MULLE VÄITTÄMÄÄN ETTENKÖ OLISI JOUSTAVA LIIKENTEESSÄ!SILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TÄMÄN ASIAN KANSSA! ITSE ANNAN SENTÄÄN TILAA, JOS JOKU HALUAA VAIHTAA KAISTAA JA ANNAN KUNNOLLA TILAA, JOS JOKU HALUAA MINUT OHITTAA!

Vierailija
28/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä takapuskurissa kiinni ajavat eivät mieti sitä, että edessäajavan kyydissä saattaa olla lapsia/eläimiä/matkustajia ja jos tielle sattuu esim hirvi tms. ja äkkijarrutus on väistämätön... Pitäkää turvavälit AINA!

Vierailija
29/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro toi sitten sen ensimmäisen yliajamasi lapsen perheelle myös, että "enhän mä koskaan ennen vaikka olen niin pitkään ajanut".... Suojelusenkeleitä lapsille jotka sinun autosi lähettyvillä liikkuvat :(

Vierailija
30/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosin varmaa nörtti, hyvätuloinen mies, jonka siivellä elät:D

Vierailija
31/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en teistä hidastelijoista sen suurempaa stressiä ota -ajan aina ohi. Vaikka väkisin.

Sehän joitain -harvoja- ärsyttää... :)

Kunei ne teidän tavisautot vaan kulje niin ette pysty ohitustani haittaamaan.

Sori vaan että menen kalliilla autollani ohi!

ville 5v ajaa hienolla ja nopeella autolla :) ha haaaa

vaan.

Ei haittaa.

Vierailija
32/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en teistä hidastelijoista sen suurempaa stressiä ota -ajan aina ohi. Vaikka väkisin.

Sehän joitain -harvoja- ärsyttää... :)

Kunei ne teidän tavisautot vaan kulje niin ette pysty ohitustani haittaamaan.

Sori vaan että menen kalliilla autollani ohi!

ville 5v ajaa hienolla ja nopeella autolla :) ha haaaa

vaan.

Ei haittaa.

Vierailija
33/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan toki todistaa, että olet kuolematon eivätkä fysiikan lait päde suhun. Tiedätkö, että kaikkivoipaisuuskuvitelmista päästään eroon yleensä jo lapsuudessa?

Vierailija
34/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan toki todistaa, että olet kuolematon eivätkä fysiikan lait päde suhun. Tiedätkö, että kaikkivoipaisuuskuvitelmista päästään eroon yleensä jo lapsuudessa?

Vierailija
35/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus esim motarilla vielälin lujempaa. 15 v ollut kortti taskussa ja kolaroinut en ole kertaakaan. Silti perässä roikkujia riittää..jopa moottoritiellä, jossa baana on ihan vapaa ohittamiseen. Ihmiset vaan ei osaa ajaa.

Vierailija
36/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sen roikkumisen tarkoituksena on saada edellä ajava ajamaan kovempaa, niin pieleen meni. Kyllä sinut on huomattu ja senpä takia vauhtikin hiljenee. Siinähän roikut tai mene ohi.

Vierailija
37/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne... Ja huutaa ilmeisen kovaa. :D Löysää vähän jarrupedaalia siellä liikenteessäkin, niin elämä helpottuu.

Jos joku roikkuu takapuskurissani ja minulla on lapset kyydissä, niin takuulla painan kaasua sen verran että pääsen tilanteesta eroon. Ei ne muut autoilijat siellä liikenteessä kuitenkaan tee kuten haluan, joten yritän mieluummin itse mukautua vallitsevaan tilanteeseen.

Tai mitäs jos seuraavan kerran pysähtyisit tienposkeen ja näpyttelisin kännykällä poliisin numeron ja ilmiantaisit perässäroikkuja. Samalla pääsisit ongelmasta eroon ja hän sinusta ohi.

Vierailija
38/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tosiaan niitäkin tapauksia on kun itse ajaa niin, että jättää sen suositellun ajovälin, niin joku idiootti lähtee ohittamaan mut ja tulee siihen pieneen tilaan ja mä joudun jarruttamaan. Tosi järkevää jossain 7 auton jonossa, kun mahdollisuuksia päästä jonon etummaiseksi ei edes ole.

Vierailija
39/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusrajoitus kertoo suurimman sallitun nopeudun. Mitään alinopeutta ei ole olemassakaan. Fucking idiots.

että monet lisää mielessään siihen suurimpaan sallituun nopeuteen sen verran että ei saa sakkoja jos tutkataan, siis n 7km/h kaupaungissa, n 10 km/h maantiellä. sitten on taaas nämä joka ajaa MITTARIN MUKAAN tasan suurinta sallittua eli yleensä käytännössä 5km/h alinopeutta niin johan on joku puskurissa, minkäs teet. ihan ok se munki puolestani on että jotkut ajaa hiljempaa. itekki ajan hiljaa jos esim keli sitä vaatii. ja keli saattaa vaatia minun ajokokemuksellani ja minun autollani paljon hiljaisempaa vauhtia kuin jollakin toisella.

ei siinä auta kun väläytellä jarruvaloja säännöllisin välein kunnes takana oleva hermostuu ja joko menee ohi, tai jättää vähän väliä.

Vierailija
40/71 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusrajoitus kertoo suurimman sallitun nopeudun. Mitään alinopeutta ei ole olemassakaan. Fucking idiots.

että monet lisää mielessään siihen suurimpaan sallituun nopeuteen sen verran että ei saa sakkoja jos tutkataan, siis n 7km/h kaupaungissa, n 10 km/h maantiellä. sitten on taaas nämä joka ajaa MITTARIN MUKAAN tasan suurinta sallittua eli yleensä käytännössä 5km/h alinopeutta niin johan on joku puskurissa, minkäs teet. ihan ok se munki puolestani on että jotkut ajaa hiljempaa. itekki ajan hiljaa jos esim keli sitä vaatii. ja keli saattaa vaatia minun ajokokemuksellani ja minun autollani paljon hiljaisempaa vauhtia kuin jollakin toisella.

ei siinä auta kun väläytellä jarruvaloja säännöllisin välein kunnes takana oleva hermostuu ja joko menee ohi, tai jättää vähän väliä.

sinä nysvää!

Väistä nopeampiasi ja leiki muualla.