Miksi naiset aina syyttää toista naista, jos mies pettää tai jättää?
Usein mies pääsee kuin koira veräjästä, vaikka toimisi kuinka törkeästi puolisoaan kohtaan. Suurin osa naisista tuntuu kohdistavan kiukkunsa "siihen huoraan", joka tuli ja iski puolustuskyvyttömän miehen. Miksi näin, en voi käsittää? Mieshän se pettää tai jättää.
Kommentit (47)
Totuushan nyt on kuitenkin se, että tangoon tarvitaan aina kaksi. Eli mies ei ole voinut pettää ilman pettäjäkumppania. Ja jos tämä kumppani on tiennyt, että mies on varattu, on myös hän moraalisessa vastuussa, vaikka väittäisitte mitä. Vaikka ns. toinen nainen ei tuntisikaan mitään syyllisyyttä.. Kyllä on ihan ok osoittaa häneen miehen _lisäksi_ vihaansa..
mutta ei se pettämiskumppanikaan syytön ole.
Se on vähän kuin murha ja avunanto murhaan. Molemmissa vikaa.
Sen toisen naisen olisi ollut niin helppo sanoa ei ja nyt mä jään yksin kahden all 3v lapsen kanssa
Tiedän että en ole sellainen joka helposti rinnalleen miehen loytää
Miehellä olisi ollut ihan tasan samat mahdollisuudet sanoa se ei.
En nyt väitä, että se toinen nainen olisi yhtään vähemmän syyllinen, mutta miksi ihmeessä hän alkaisi ajattelemaan sitä miehen vaimoa ja/tai lapsia, jos mies ei itsekään sitä tee.
Niinpä Mieheni jätti aikoinaan ex-vaimonsa minun vuokseni. On ihan luonnollista, että tämä nainen tunsi (ja varmaan tuntee vieläkin) katkeruutta ja jopa vihaa minua kohtaan, niin varmaan tuntisin itsekin. Miestä nainen ei kuitenkaan ole sen enempää haukkunut ainakaan tälle itselle. Jotenkin tulee just sellainen olo, että miehessä ei ollut mitään vikaa ja minä vain tulin ja hajotin heidän perheensä - ja samainen mies oli monesti pettänyt vaimoaan ja vaimo vieläpä tiesi näistä reissuista. Sitten kun mies vihdoin ottaa ja lähtee jonkun matkaan, niin hirveä katkeruus. Kummallista.
Enhän minä toki sen parempi ole, kun tietoisesti vehtasin varatun kanssa, mutta mielestäni se vapaa osapuoli ei ole vastuussa toisen tekemisistä. Jos mies ei olisi pettänyt vaimoaan minun kanssani, hän olisi tehnyt sen jonkun toisen kanssa.
Uusille, exille, kertapanoille. En kyllä aina ymmärrä naisia. Mä en koskis mainittuun mieheen pitkällä tikullakaan. Enkä jättäisi väliin solidaarisuudesta toisia naisia kohtaan vaan siksi että huoripukit on oksettavia tautipesiä. Hyi hitto.
Mies jätti ihan vapaaehtoisesti vaimonsa. Mikäs siinä sitten, saatiin tapailla vapaasti kun mies oli sinkku. En olisi ikinä arvannut, että tästä suhteesta olisi kehkeytynyt mitään vakavampaa, mutta niin vain kävi.
Tässäkin tapauksessa alkuperäinen vika löytyy kun katsoo peiliin.....
ja nyt mä jään yksin kahden all 3v lapsen kanssa Tiedän että en ole sellainen joka helposti rinnalleen miehen loytää
mieheni palasi luokseni ja jätti sen bimbonja bimbon mielestä hän ei tehnyt mitään pahaa. Aiheutti kuitenkin hirveästi surua ja tuskaa meille
tätä naista bimboksi? Siksikö, että hän halusi sinun miestäsi? Etkö itsekin ole silloin bimbo? Edelleen suurin vika on siinä sinun kultamussukkamiehessäsi. Vapaalla naisella ei ole mitään velvollisuutta vahtia sinun miehesi tekemisiä. Ei niitä ihan oikeasti kiinnosta sen miehen vaimo ja lapset, ei sellaista ajattele siinä vaiheessa. Korkeintaan sitten, jos suhteesta alkaa tulla jotain enemmän kuin satunnaista säätöä. Onko miehesi mielestäsi ihan viaton?
mitä käy toiselle miehelle? Syyttäkö petetyksi tullut mies toista miestä? Lue aluksi päivän lehdet ja tule sitten ihmettelemään naisia.
mun mies petti mua ja olin yhteydessä siihen toiseen osapuoleen,joka ohjeisti mua "selvittämään mitä mun mieheltä puuttuu meidän liitossa ja antamaan sille se"...nää toiset naiset luulee, että mies pettää vain sen takia, että sillä on pirttihirmu kotona...mun mies petti sen takia, että se joutu kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen kasvamaan aikuiseksi (tuli isäksi) ja koki paineet siitä niin hirveiksi, että päätti helpottaa niitä ulkopuolisilla suhteilla...kun jäi kiinni, hoki vaan että ei ollu sen arvoista ja ettei johtunu musta, vaan siitä itsestä...nyt se on käyny yli puoli vuotta viikottain terapiassa opettelemassa aikuiseksi kasvamista ja käsittelemässä lapsuutensa perhetraumoja (jotka alkoi paljastua mullekin vasta pettämiskriisin jälkeen), koska ei todellakaan halua menettää perhettänsä...ja siellä se "toinen nainen" vieläkin kuvittelee että syy oli mussa...en mä voi kasvaa aikuiseksi toisen puolesta, en mä voi antaa toiselle kykyä puhua tunteistaan jotka on ihan lukossa...kyllä mies saa ihan itse kasvaa aikuikseksi ja ottaa omalta osaltaan vastuun omista teoistaan...ei muuten tulisi pieneen mieleenkään syyttää pettämisestä sitä toista naista, mutta sääliksi se käy...
Juuri näin siinä yleisimmin käy. Ihmisessä on itsessään joku psyyken kuormitus, joka saa aikaan käytöksen muttuumista. Esim. juuri lasten syntymä sysää kasvuun, kehitykseen, tulee omat lapsuuden keskenjäänet prosessit uuteen käsittelyyn.
Se toinen nainen on vaan satunnainen tapaus, joka sattui sopivasti hollille. Tuntui yks kaks ymmärtävän ja olevan juuri oikeanlainen ja ihana. Todellisuudessa siinä olisi voinut olla melkein kuka tahansa, mutta paikalle sattui ihminen, joka ei ymmärrä toisen mielen tilaa, luulee että kotona on joku rantapiru ja onhan se itsetunnolle melkoinen positiivinen tälli jos saa ihan vertailupohjaa että olisi ihanampi kuin joku muu nainen. Harmi vaan, että siinä pettää itseään. Kyse kun ei ole vaimosta, kyse ei ole toisesta naisesta, kyse on miehestä itsestään.
no voi hopsan! Niinkö siinä sitten kävi?
Ällö rakaustarina teillä. Mutta ainakin tiesit millaisen äijänkäkkönän matkaan läksit. Oletko koskaan toivonut, että suhteellanne olisi kaunis alku? Yleensähän kuitekin avioliitto ja parisuhde on yksi elämän suurimmista toiveista ja asioista.
En tiedä mistä lie kotoisn henkilö, jolle 21 vastaa. 21 lienee itse jostakin, missä ekalla tapaamisella jo mennään sen verran suhteessa syvälle, ettei perääntyminen ole mahdollista. Vai oletko arviolta alakouluikäinen? Meilläpäin ennen vakavaa sitoutumista kyllä huomaa, jos mies sattuu olemaan perheenisä. Että ei se kyllä ihan helpolla tule täytenä yllätyksenä. Mutta kuten toteat, meitä on moneen junaan! Voihan sitä jäädä siinä omaa onnea rakentaessa pari sivuseikkaa huomaamatta. Näitä sivuseikaksi jääneitä lapsia kyllä säälin. :(
no voi hopsan! Niinkö siinä sitten kävi?
Ällö rakaustarina teillä. Mutta ainakin tiesit millaisen äijänkäkkönän matkaan läksit. Oletko koskaan toivonut, että suhteellanne olisi kaunis alku? Yleensähän kuitekin avioliitto ja parisuhde on yksi elämän suurimmista toiveista ja asioista.
nää toiset naiset luulee, että mies pettää vain sen takia, että sillä on pirttihirmu kotona...
Tuskinpa nyt ihan noinkaan. Eiköhän suurin osa tiedä, että ne miesten uskottelemat "pirttihirmukotona"-lätinät ovat ihan tuulesta temmattuja. Ja nimenomaanhan ne ovat juuri ne pettäjämiehet, jotka koittavat tällä verukkeella tehdä teoistaan jotenkin hyväksyttävämpiä...ja sitten sitä toista naista syytetään kaikesta. Ei näin.
jos mies lähtee pettämään, kun perheessä on pieniä lapsia. Tuskin kukaan täyspäinen nainen suostuu tietoisesti tuollaisessa elämän tilanteessa olevan miehen petoskaveriksi.
i] No, todennäköisesti huoraava miehesi tulee tekemään vielä saman sinulle minkä teki aikoinaan exälleen. Jos ei ole jo tehnytkin.. ;) Varsinkin kun oli harrastanut pettämistä jo ennen sinuakin. Vai oletko niin sinisilmäinen että luulet tuollaisen pukin ykskaks muuttavan tapansa?! Ensin ehkä siltä voi vaikuttaakin mutta kun se arki taas alkaa painaa niin veri (ja muna) vetää muualle. Kai olet jo tehnyt hänen kanssaan sen pakollisen rakkauslapsen? ;)
[/quote]
vaikka terapiassa, ja menisit elämässäsi eteenpäin? Miehesi sinut jätti, mutta ei ole hyvä märehtiä tuota asiaa lopun ikää. Katkeruus vielä valtaa lopullisesti sinut. Enkä muuten ole se, jolle tuon viestisi osoitit.
syyttelisi niinkään sitä toista naista, vaan ennen kaikkea miestä. Vaikka olenkin nainen. Joten ap, ei naiset AINA syytä toista naista.
No,kyseessä olikin siskoni ja mieheni suhde..
Voiko tätä kamalampaa petosta ollakaan?
No,kyseessä olikin siskoni ja mieheni suhde..
Voiko tätä kamalampaa petosta ollakaan?
Minä ainakin syytin ihan sitä miestäni! Ei sillä että olisin kovin korkeita toista naisestakaan ajatellut, mutta kyllä minulla viha kohdistui mieheen.