Olen kassaneiti! Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (24)
että "onpa paljon herkkuja" tai että "jestas miten epäterveellisesti nuo syövät". Vai ajatteletko ylipäänsä mitään, jos hihnalla vaan eineksiä, sokerijuttuja, limuja/kaljaa yms. epäterveellistä. Entä jos ne ostaa ylipainoinen äiti, ja mukana on lapsi. Vastaa pliis rehellisesti!
Mua nolottaa, jos ostoksissa on ylipaljon herkkuja, jos on vaikka synttärit tulossa. Tekis mieli aina sanoa, että meillä on juhlat tulossa, mutta en ole vielä sanonut kuitenkaan :D
Ja kyllä ajattelen. En katso kummasti tai kommentoi, mutta päässäni liikkuu kaikenlaista
Minä en ole koskaan ajatellut mitään pahaa yksittäisistä ostoksista. Vaikka olisi mitä mättöä.
Sen sijaan surettavat ne lapset, joiden äitit ja isät käyvät joka päivä ostamassa pari kaljaa ja sitten vähän saarioisten äitien ruokaa. Ja sitten tiettyyn aikaan kuusta vaan sen yhden kaljan ja lapselle tyyliin tikkarin jos rahat riittää siihen :(Kerran huvitti joulun jälkeen asiakas joka selitti et tekee mieli suolasta ku on mässännyt makeeta koko joulun. Osti salmiakkipussin :D
Miten vastaat asiakkaiden iskuyrityksiin?
Itse olen rautakaupan kassalla töissä ja suurin osa asiakkaista on miehiä.
Todella usein joku pyytää kahville tai siiderille tai sitten ihan suoraan kysyy puhelinnumeroa ja ehdottaa treffejä.
Ja sitten on vielä yksi vakioasiakas. Vanha limainen kaljamahainen äijä joka joka kerta kysyy kuulumiset ja jää juttelemaan ja pyytää ulos. Mua ihan inhottaa tuo asiakas.
Miten muut kassaneidit suhtautuu tälläisiin?
Kantsii kattoa peiliin miten itse vastaat sen sun "en laskenut".
MItähän tein tuon ansaitakseni?
No, onnea vain valitsemallasi tiellä. Jos olet samanlainen apina työelämässä kuin av-keskustelijana, niin uraputkesi ei tule olemaan mitenkään häikäisevä. Hyi.
kysyminen on eräänlaista small talkia ja varmistus siitä että kassa laskenut oikein. Yleensä "kyllä kai" vastaukset tulee aika tiuskasten ja tulee sellainen olo että kassa teki väärin kun laski ne useat pussit/tavarat. Että asiakasta epäillään jostain (???!!) Kantsii kattoa peiliin miten itse vastaat sen sun "en laskenut".
Opiskeluiden ohessa paljon kassatöitä tehdessäni oikein ihmettelin kuinka vähän ihmiset ostaa kondomeja. Oikeesti kerta kuukauteen tai kahteen tuli kassalla vastaan. Paljon harvemminkin. Sen sijaan se kaljan myynnin määrä oli jotain järkyttävää.