Kysy, lentoemäntä vastaa!
Moi!
Edellinen keskustelu katosi johonkin, joten tässä uusi :)
Kysymyksiä voi laittaa työstäni yms. Ihan mitä vaan!
Olen ollut lentoemona 2.5.v ja sitä ennen toimin matkaoppaana, joten matkaoppaan työstäkin saa kysyä! :)
Kommentit (56)
Jess siitä tuli hyvä vastaus Terolta laukkuihin liittyen, kiitos minunkin puolesta :D
Matkapahoinvoinnista vielä; läheskään joka lennolla tuota ei tapahdu, oikeastaan ei kovinkaan usein. Pyrimme aina siivoamaan oksut mahdollisimman nopeasti ja huomaamattomasti.
Ymmärrän kyllä, että koneessa jos vaikka naapuri oksentelee koko matkan, niin voi olla itselläkin aika tukalat paikat istua!
Jos noin monta laukkua olet ottamassa mukaan, niin varmasti jonkunlainen lasku menee, mutta en tiedä kuinka iso.
Lentoyhtiöiden nettisivuilta löytyy tietoa matkatavaroista.Lisää kysymyksiä vaan :)
kas tässä:
http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/baggage/Excess-baggag…
Tero
Matkatyö on kivaa - tiettyyn pisteeseen asti, jossain vaiheessa se voi sitten alkaa kyllästyttämään ja sosiaaliset suhteen kärsivät kun kavereita ei illalla päse näkemään kun olet hotellissa jossain hornan tuutissa. Eli onko se kivaa vai onkop tylsää olla hotellissa jossain?
Tuleeko työmatkalla siis harrastettua seksiä miespuolisten duunikavereiden kanssa?
Ai ärsyttävimmät kysymykset täällä vai koneessa? Täällä kaikki kysymykset on ollut tosi asiallisia, näihin on mukava vastata!
Koneessa välissä asiakkaat pyytelee puhelinnumeroita, joka on ihan ok, jos sen tekee asiallisesti, mutta jos sitä aletaan tivaamaan, niin se menee tosi kiusalliseksi.
Käsimatkatavarasäännöt joutuu joskus vääntämään rautalangasta. Esim. miksei laukkua voi pitää sylissä, miksi se pitää laittaa penkin alle, miksei sitä voi pitää viereisellä penkillä jne...
Samoin turvavyömerkkivalot. Jotkut ei vaan käsitä, miksi niitä pitää pitää, ja miksi ne saa aukaista vasta kun turvamerkkivalo on sammunut...
että sataaviittäkymmentä ihmistä seisotetaan eli istutetaan koneessa odottamassa, jotta mukaan saadaan se kosher-ateria (tai joku muu erikoisruoka)?
Tero
jos aikataulu antaa myöden, voidaan ruokaa odotellakin. jos sen sijaan lähtöaika on käsillä, minun puolestani ruoka voi jäädä mieluummin saamatta.
Matkatyö on kivaa - tiettyyn pisteeseen asti, jossain vaiheessa se voi sitten alkaa kyllästyttämään ja sosiaaliset suhteen kärsivät kun kavereita ei illalla päse näkemään kun olet hotellissa jossain hornan tuutissa. Eli onko se kivaa vai onkop tylsää olla hotellissa jossain?
hotellikuolema uhkaa jos jää huoneeseen kököttämään työpäivän jälkeen! itse pyrin löytämään mieluisaa tekemistä ja palaan hotelliin vasta kun nukkumaanmenoaika on käsillä.
ei ap lentoemäntä
Oppaana olen ollut vuoden Malagassa, Espanjassa ja muutama kuukausi Kanarialla.
Malagassa oli tosi ihana olla, se on ihan mahtava kaupunki, suosittelen!
Suhteista kapuihin yms. kysellään paljon! Itse seurustelen perämiehen kanssa, joten en ainakaan itse harrasta matkoilla mitään suhteita, enkä usko että kovin moni muukaan. Tosin kyllä niitä työpaikkaromansseja aina on!
Minilomat kohteissa on ihan mukavia, vaikka kyllä ne alkaa välissä kyllästyttään.
Hotellit on aina 4-5 tähteä, joten niissä on paljon tekemistä!
Itse hengailen altaalla, otan aurinkoa, ja käyn salilla. Melkein joka hotellista löytyy onneksi kuntosali :)
Lisäksi kierretään ja shoppaillaan kaupungilla koko crew, jos vaan aikaa on.
Joka lento ei läheskään ole lomaa, eli ei ehdi viettää paljon aikaa kohteessa.
Joskus vaan yöksi nukkuun hotellille, aamupala ja takas kotimatkalle.
Teron kysymystä en oikein ymmärtäny :D ei me niitä asiakkaita seisoteta, vapaaehtoisesti ne siellä on :D
helposti kommentteja lentoemon ulkonäöstä? Millaisia?
Kerran oli tosi tuulinen ja retuutava laskeutuminen joka jännitti allekirjoittanutta ja kerran duunikaveri kertoi kun oli tehty hätäpudotus kun ohjaamon tuulilasiin oli tullut särö. Kuulemma pelotti vaikka kaikki oli mennyt hyvin. Mutta mtien kaiken kokeneella lentoemolla, alkaako mikään tilanne ikinä jänskättää?
Ei oikeastaan tule kommentteja ulkonäöstä, ainakaan negatiivisessä mielessä.
Toki usein tulee vihjailevia katseita, pyydellään puhelinnumeroa ja kysytään missä hotellissa crew majoittuu kohteessa.
Yleensä kuittaan ne ihan huuomorilla :)
helposti kommentteja lentoemon ulkonäöstä? Millaisia?
mutta mieleenpainuvin tilanne liittyy mieheen joka toivoi minun läpsäisevän (spank) häntä nahkakäsineilläni. voi tsiisus!
Olen kuullut joiltakin paljon matkustavilta ja itsekin huomannut, että jos lentää harva se päivä/viikko niin jossain välissä alkaa ehkä ajatella, että tilastollisesti onnettomuuksia sattuu niin ja niin paljon ... minulle ei ole sattunut VIELÄ ... pitäisikö lopettaa ennen kuin osuu kohdalle?
Kerran oli tosi tuulinen ja retuutava laskeutuminen joka jännitti allekirjoittanutta ja kerran duunikaveri kertoi kun oli tehty hätäpudotus kun ohjaamon tuulilasiin oli tullut särö. Kuulemma pelotti vaikka kaikki oli mennyt hyvin. Mutta mtien kaiken kokeneella lentoemolla, alkaako mikään tilanne ikinä jänskättää?
turbulenssiin tottuu, paitsi jos se pääsee yllättämään vaikka juuri kahvia kaataessa. oikeasti jännää olisi vaikka se, että nokkapyörä ei tulisikaan sisään tai että olisi tulta persiissä!
mutta entä naispuoinen matkaopas?
Mun uralla ei ole koskaan sattunut mitään vakavaa onneksi! Muutama pakkolasku, ylösvetoja yms. on sattunut, ei onneksi sen isompaa!
Mutta jos esim kapteeni kertoo että koneessa on tekninen vika niin kyllä mulla aina vähän pulssi nousee...
Samoin huonolla ilmalla (ukkosta, sateista ja pimeää) en tykkää lentää, mutta joskus se on vaan pakko.
Mun uralla ei ole koskaan sattunut mitään vakavaa onneksi! Muutama pakkolasku, ylösvetoja yms. on sattunut, ei onneksi sen isompaa! Mutta jos esim kapteeni kertoo että koneessa on tekninen vika niin kyllä mulla aina vähän pulssi nousee... Samoin huonolla ilmalla (ukkosta, sateista ja pimeää) en tykkää lentää, mutta joskus se on vaan pakko.
t:utelias
Onnettomuuksien riski on kuiten tosi pieni, plus että Suomessa on hyvät koneet joihin tehdään joka lennon jälkeen huolto. Ei siis kannata lopettaa lentämistä!
Turbulenssiin tosiaan tottuu, eihän se kivaa ole, mutta itse ajattelen aina että se on lähes sama asia kuin ajaisi kuoppaiselle tiellä.
Nuo matkaoppaiden ja lentohenkilökunnan suhteet yms. on lähinnä urbaaneja legendoja... :D
Jos noin monta laukkua olet ottamassa mukaan, niin varmasti jonkunlainen lasku menee, mutta en tiedä kuinka iso.
Lentoyhtiöiden nettisivuilta löytyy tietoa matkatavaroista.
Lisää kysymyksiä vaan :)