Oikeastiko paneskelette samassa huoneessa, missä lapsi/lapset nukkuu?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 10:07"]ja katseeseen tuli jotain tietoisuutta. En pysty, mulle tulee niin äiti-rooli päälle kun lapsi lähellä, etten pysty nauttimaan. Tavallaan kadehtittavaa jos joku himoitsee omaa miestään niin että järki himmenee. Mä en.
[/quote]
Sama mulla. Ehkäpä vähemmän fiksut tyypit on niitä lasten läsnäollessa paneskelijoita. Mitä enemmän lapsia sen matalampi äö...
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 12:28"]lapsen nukkuminen eri huoneessa ei tule kysymykseenkään?
Veikkaan että siellä ne vanhemmat tuhisevat peiton alla lasten nukkuessa.
[/quote]
No näissä kulttuureissa on moni muukin asia päin persettä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 22:45"]sitä näe! Ja meidän panot yleensä tosiaan sellasia 5-10min ku mies aina laukeaa niin pian, eikä meluta, niin hyvin ehtii lapsen nukkuessa. Eikä ole koskaan herännyt kesken homman. Ja JOS heräisikin, niin tuskin heti aukaisisi silmät ihan ammolleen ja katsoisi suoraan meitä. Usein muutenkin tulee nukuttua rinnat paljaana (ja ihan vähän aikaa sitten imetyskin lopetettu vasta) niin JOS lapsi heräisikin, niin kun heti lopettaisi, niin tuskin pieni edes tajuaisi, että mitään "kummallista" on tapahtunut sekunti sitten. Muutenkin tulee usein myllättyä ja hassuteltua sängyssä leikin merkeissä, niin jos lapsi ehtisi jotain liikettäkin nähdä, niin pistäisi varmaan sen piikkiin, kun ei seksistä mitään tiedä. (lapsi siis 1v 6kk) Ja tähän mennessä lapsi poikkeuksetta ensin ääntelee unissaan silmät kiinni ja sitten vasta herää ja heti aina lopetetaan, jos lapsi alkaa ääntelemään. Joten ollaan lopetettu homma, ennen kuin lapsi on avannut silmiään. Ja varmaan kuule ennen vanhaan pienissä tuvissa vanhemmat aina harrasti seksiä samassa huoneessa, missä lapsi nukkui, koska muuta huonetta ei ollut. Ja voihan se lapsi hiljaa tulla kurkkimaan ovenraostakin ja yllättää vanhemmat kesken touhun, vaikka nukkuisi eri huoneessa.
Eli vastaukseni on KYLLÄ PANESKELLAAN.
[/quote]
5-10min pimeässä peittojen alla? Voi ei mikä seksielämä.
Minullakin on tällainen muisto lapsuudesta ja inhottaa kirjoittaakin sitä tähän.
Minun huoneeni ja vanhempieni makuuhuoneet olivat vierekkäin. Minulla oli kaveri yökylässä ja olimme jo nukkumassa. Heräsin ääniin enkä edes avannut silmiäni, kun tajusin heti että minun ei kuuluisi kuulla tätä. Se oli ahdistavaa, pelottavaa ja inhottavaa. Kaiken kukkaraksi huomasin että kaverini oli myös hereillä. Teeskentelimme molemmat nukkuvaa, kumpikaan tuskin hengitti. Oli todella vaivaannuttavaa.
Missä te sitten paneskelette, jos ei missään voi kun lapset on kotona? Minullapa oli oma huone, mutta silti jouduin kuuntelemaan vanhempien seksiääniä usein, koska olin huono nukkumaan ja seinät ohuet (vanhemmat ei takuulla tajunneet että kuulen). Kerran 10-vuotiaana olen kävellyt vanhempien luo kesken touhun koska oksensin yöllä ja siinä ei muuten ollut peittojakaan päällä, olivat ihan "turvassa" talon toisella puolella vierashuoneessa. Monet täällä ovat kertoneet että lapsi on yllättänyt kesken aktin vaikkei olisi ollut makkarissakaan ja kyllä se musta on isompi paha että lapsi näkee kaiken kuin että saattaa kuulla pimeässä jotain. Kyllä sieltä vessasta lukkojen takaakin ne äänet kuuluu, samalla tavalla pilkkopimeässä makkarissa kuuluu ehkä vain jotain huokailuja eikä näy mitäön. Eri asia jos valot olis päällä tai jos huomaisi lapsen olevan hereillä ja ei reagoisi siihen mitenkään tai käskisi vaan kääntää kylkeä (yök).
Meilläkin on lapset aina kotona, eivät koskaan missään yökylässä toisin kuin ilmeisesti teillä muilla on harva se viikonloppu lapset pois jaloista että voi sekstailla? Ja kun sitä seksiäkin pitää av-mammojen mukaan harrastaa monta kertaa viikossa tai muuten mies lähtee vieraisiin, mutta ei sitten kuitenkaan silloin kun lapset on kotona?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 10:07"]ja katseeseen tuli jotain tietoisuutta. En pysty, mulle tulee niin äiti-rooli päälle kun lapsi lähellä, etten pysty nauttimaan. Tavallaan kadehtittavaa jos joku himoitsee omaa miestään niin että järki himmenee. Mä en.
[/quote]
Sama mulla. Ehkäpä vähemmän fiksut tyypit on niitä lasten läsnäollessa paneskelijoita. Mitä enemmän lapsia sen matalampi äö...
[/quote]
Asia on juuri noin. Näkee hyvin kuinka älykästä porukkaa palstalla on, kun katsoo peukutusten määrää viesteissä, joissa puolustellaan lasten muassa nussimista.
Varmaan nämä huippuäidit joista on itsestään selvää että parisuhdettaan saa hoitaa aiheuttamalla lapselleen pahaa oloa, kuvittelevat olevansa sosiaalisesti älykkäitä ja empaattisia.
Täällä on ollut monta viestiä jossa on kerrottu lapsuuden inhottavista seksihetkistä, silti ei osata yhtään hävetä omaa pahaa käytöstään, vaan jauhetaan paskaa, että meidän lapsi ei mitään älyä ja ymmärrä.
Kyllä se teidän lapsi voi olla teitä älykkäämpi ja kehittyneempi aivoiltaan, mitä te olitte hänen iässään.
Uskoni ihmiskuntaan on mennyt täysin. En halua elää tällä planeetalla enää.
Miten lapsi osaa vaivautua panoäänistä? Eikö lapset näe muutenkin kun vanhemmat halailevat, hierovat toisiaan ja pelleilevät? Vai ollaanko yleensä vain jäykkiksiä koska aikuisia?
Meillä selän hieronnasta tulee huomattavasti enemmän ääntä kuin seksistä...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 10:07"]ja katseeseen tuli jotain tietoisuutta. En pysty, mulle tulee niin äiti-rooli päälle kun lapsi lähellä, etten pysty nauttimaan. Tavallaan kadehtittavaa jos joku himoitsee omaa miestään niin että järki himmenee. Mä en. [/quote] Sama mulla. Ehkäpä vähemmän fiksut tyypit on niitä lasten läsnäollessa paneskelijoita. Mitä enemmän lapsia sen matalampi äö...
[/quote] Asia on juuri noin. Näkee hyvin kuinka älykästä porukkaa palstalla on, kun katsoo peukutusten määrää viesteissä, joissa puolustellaan lasten muassa nussimista. Varmaan nämä huippuäidit joista on itsestään selvää että parisuhdettaan saa hoitaa aiheuttamalla lapselleen pahaa oloa, kuvittelevat olevansa sosiaalisesti älykkäitä ja empaattisia. Täällä on ollut monta viestiä jossa on kerrottu lapsuuden inhottavista seksihetkistä, silti ei osata yhtään hävetä omaa pahaa käytöstään, vaan jauhetaan paskaa, että meidän lapsi ei mitään älyä ja ymmärrä. Kyllä se teidän lapsi voi olla teitä älykkäämpi ja kehittyneempi aivoiltaan, mitä te olitte hänen iässään. Uskoni ihmiskuntaan on mennyt täysin. En halua elää tällä planeetalla enää. [/quote]
Ajattelet kyllä ihan nurinkurin. Se, että lapsi traumatisoituu vanhempien seksin näkemisestä ei suinkaan kerro yhtään mitään sen lapsen älykkyydestä tai kehitysasteesta, vaan ainoastaan siitä että vanhemmat eivät ole osanneet käsitellä sitä tilannetta lapsen kanssa oikein.
Tottakai se tilanne on lapselle hämmentävä ja pelottavakin, kun ei ymmärrä mitä tapahtuu, mutta trauma siitä tulee vasta kun lapsi jätetään sitä asiaa yksin miettimään, varsinkin jos omalla käytöksellään annetaan yleisemminkin ymmärtää että seksi on jotain likaista ja pahaa jota harrastetaan vain salaa.
Muutenkin aika monesta viestistä tässä ketjussa paistaa läpi, että niitä omia lapsuuskokemuksia käsitellään paljon myöhemmin opittujen asenteiden ja estojen valossa, kuin mitä kenelläkään on vaikka 3-vuotiaana vielä olemassa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 10:07"]ja katseeseen tuli jotain tietoisuutta. En pysty, mulle tulee niin äiti-rooli päälle kun lapsi lähellä, etten pysty nauttimaan. Tavallaan kadehtittavaa jos joku himoitsee omaa miestään niin että järki himmenee. Mä en. [/quote] Sama mulla. Ehkäpä vähemmän fiksut tyypit on niitä lasten läsnäollessa paneskelijoita. Mitä enemmän lapsia sen matalampi äö...
[/quote]
ÄÖ niinkuin Älykkyysösamäärä? :D Jep jep! Hienoa pätemistä kun jo meni ojaan.
Nii, ja meillä ei paneskella samassa huoneessa. Meillä on tarpeeksi monta makkaria, ja itse olen joutunut kuuntelemaan lapsena vanhempieni touhuja.
-ohis
Meidän lapsi on kohta kaksivuotias eikä herää pinnasängyssään, jos me siinä vieressä naimme hiljaisesti. Eihän noin pieni lapsi edes ymmärrä, mistä siinä touhussa on kyse. Lapsemme nukkuu todella sikeästi, mutta jos hän heräisi, hän tietysti nousisi istumaan ja alkaisi inistä ja viuhtoa nallella. Ei kaksivuotias osaa teeskennellä nukkumista.
Ja ylipäänsä lapsen muisti alkaa pelata vasta aikaisintaan kolmevuotiaana, mitä tulee aikuisen ihmisen lapsuudenmuistoihin, joten ihan turha täällä on selitellä, että joo muistan kun oli yksivuotias ja vieressä pantiin ja teeskentelin nukkuvaa.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 09:58"]
Miten luulit että ennenvanhaan tehtiin kun yksiössä asui vanhemmat ja 5 lasta??
Ennen vanhaan tehtiin myös paljon kaikkea muuta lapsenkasvatukseen liittyvää mitä tänä päivänä ei hyväksytä. Kyllä tämä on mun mielestä ihan samaa kastia.
Ennen vanhaan avioseksi oli normaalia, ei siinä ollut mitään ihmeellistä, että isä ja äiti naivat. Nykyään se on niin hihihiii me isin kanssa hiukan leikitään täällä peiton alla.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:57"]
Meidän lapsi on kohta kaksivuotias eikä herää pinnasängyssään, jos me siinä vieressä naimme hiljaisesti. Eihän noin pieni lapsi edes ymmärrä, mistä siinä touhussa on kyse. Lapsemme nukkuu todella sikeästi, mutta jos hän heräisi, hän tietysti nousisi istumaan ja alkaisi inistä ja viuhtoa nallella. Ei kaksivuotias osaa teeskennellä nukkumista.
Ja ylipäänsä lapsen muisti alkaa pelata vasta aikaisintaan kolmevuotiaana, mitä tulee aikuisen ihmisen lapsuudenmuistoihin, joten ihan turha täällä on selitellä, että joo muistan kun oli yksivuotias ja vieressä pantiin ja teeskentelin nukkuvaa.
[/quote]
Tuo on täyttä paskaa että ennen kolmea vuotta ei voi muistaa mitään. Turha sinun selittää mitään. Itse muistan paljonkin alle kolme vuotiaana kokemiani asioita ja tiedän muitakin henkilöitä joilla on todistettuja muistoja yksi vuotiaana näkemistään asioista.
Toisilla kehittyy aivot eri tahtia. Vasta oli josku tutkimus, jossa kerrottiin muistoja taltioituvan jopa kohdussa olo aikana.
Mikä vaikeus se nyt on myöntää että lapselle todellakin voi olla hyvin inhottavaa kun joutuu todistamaan vanhempiensa oksettavaa käytöstä.
Miksi kiellätte ja mitätöitte ihmisten kokemukset? Miksi kukaan keksisi ja kehittelisi päässään tuollaisia juttuja?
Tuossapa olisi suunnittelijoille työtä. Siis miten seksi hoidettaisiin lapsiperheessä, olisiko apua joistain tilajärjestelyistä. Yksi asia ainakin on helppo hoitaa kuntoon: seksiä varten pitää olla äänetön vuode. Se auttaa jo paljon. Laadukas runkopatja omilla lyhyillä jaloilla on hyvä. Ei kuulu mitään, vaikka mitä tekisi. Minulla on sellainen. Ja seksin ajaksi makuuhuoneen ovi lukkoon, niin muissa huoneissa olevat lapset eivät pääse yllättämään. Jo huoneistoa/taloa hankittaessa kannattaa katsoa, että huoneistossa on makuuhuone, jonka seinän takana ei ole toista makuuhuonetta. Tässä olisi suunnittelijoille vielä työtä.
Omasta mielestäni toisten seksiäänet ovat vastenmielisiä vielä aikuisenakin, saatikka sitten lapsena. Ja nuo, jotka puolustavat samassa huoneessa seksin harrastamista, voisivat miettiä, haluaisivatko nukkua huoneessa, jossa joku pariskunta on paneskelemassa. Tällaisesta on monilla kokemusta opiskelija-asuntoloista. Aika vaivaannuttavaa on ollut.
Lapset myös puhuvat vanhempiensa seksielämästä omille kavereilleen ja kaverit vanhemmilleen ym. Niinpä minäkin tiedän erään pariskunnan seksielämän hurjuudesta heidän lapsensa kertomana.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:57"]
[/quote]
Lapsen muisti alkaa pelata kyllä jo varhemmin. Pieni lapsi osaa yhdistää aikuisen ja tapahtumat jo hyvin varhain. Mitä useammin määrätty asia toistuu, sitä paremmin asia jää muistiin.
Mutta tässä ei kuitenkaan ole kyse vain muistista, vaan myös tunteesta, jonka lapsi kokee. Tunteet ovat ne jotka vaikuttavat lapsen hyvinvointiin, turvallisuuteen. Aina emme pysty sevitämään pahanolontunteen alkuperää, koska kyse ei ole muistista vaan tunne-elämästä.
Kuinka isot asunnot teillä sitten on, ja millaisia lukittavia tiloja, joilla te varmistatte sen, ettei mitään yllätyksiä tule ja ettei lapset kuule mitään? Meillä 85 neliön asunto, eikä isompaan ole varaa täällä. Lukittavia ovia ei ole muualla kuin vessassa ja kylppärissä, joissa en kyllä jaksa yöllä seisten paneskella. Päivällä sekään ei edes onnistuisi, koska kai lapset silloin ihmettelisivät. Olohuone-keittiö-eteinen -akselilla paneskelu taas olisi aika mahdotonta, sillä jos joku lapsista heräisi esim. vessassa käydäkseen, näkisi hän suoraan paneskelut. Eli aika pattitilanne, joka on ratkaistu paneskelemalla hiljaa lusikassa nuorimmaisen nukkuessa omassa sängyssään samassa huoneessa. Ja todellakin on aina tuolloin nukkunut, kun aamuisin yleensä paneskellaan, sillä sen jälkeen joudutaan herättelemään lasta päiväkotiin eikä ole helppoa se.
Kertokaa nyt joku meille osaamattomille, köyhille ja ahtaasti asuville miten tämä homma oikein hoidetaan ilman lasten traumatisoimista?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:19"]
Me pannaan eikä paneskella. Panemisen halventamista sellainen paneskelu. Vertaa tekeminen ja teeskentely.
[/quote]
No löysipä se omatekoinen suomen kielen asiantuntijakin paikalle. :D